AUDI A2 en Blaupunkt E2 : ELLENDE !!

Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

AUDI A2 en Blaupunkt E2 : ELLENDE !!

Bericht door Dizzy_NL »

Via de lease maatschappij een voorloop auto gekregen totdat mijn nieuwe wagen geleverd kan worden.
Het is een AUDI A2 2004 . Niet mijn smaak maar niets mis mee. In de wagen is er dealer af een Travelpilot E2 geinstalleerd. Die continu de weg kwijt is. TACHO draad is conform dealer aangesloten en geeft volgens de dealer een pulse af, de dealer heeft niet het achteruitrij pulsdraad aangesloten maar wel geaard.

Ik krijg iedere keer ( ook al staat de navi uit) de melding u bevind zich niet op een gedigitaliseerde weg. -> vaak een melding bij het niet aangesloten zijn van de pulse draad.
De dealer heeft nu al 3 ruil E2's erin gehad ( hageltje nieuw en zo van de testbank van blaupunkt af) en alle drie functioneren niet. TACHO draad is opnieuw getrokken en zelfs de achteruitrijpulsdraad is 2x aangesloten.
Gyroscoop is gecalibreerd software is geflashed.

Ik wordt er moe van

WIE o WIE weet raad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Alles duidt toch op een niet goed werkende puls. Ook al zit die draad netjes aangesloten, als er stoorpulsen opzitten, of als de puls niet netjes evenredig met de gereden snelheid oploopt gaat het mis.

Ik ken de details niet van de E1/2, maar kun je daarbij in het menu naar een snelheidspuls kijken? Als dat zo is, maak dan eens een lijstje hoe die oplooopt bij verschillende snelheden. Dus wat doet 'ie bij 10 km/u, bij 20, enz.

Een hele goede manier is een scoop te hangen aan de pulsdraad en dan al rijdende te kijken wat er gebeurt. Maar ja, welke garage heeft er een scoop?

Laat even weten, er kijken ook BP specialisten mee op dit forum :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

waarden:

Bericht door Dizzy_NL »

GPS : 9 49 ( 9 sattelieten ontvangststerkte 49 (....van de 100 ??)
Contact on
Reverse : pijltje omhoog
TACHO: 5528 (bij alle snelheden.)

mijn inziens een fout in het signaal van de tachometer, volgens het uitlezen door de garage niet

al 2 blaupunkten geven dit aan
dealer stuurt iedere keer radio weg voor controle (controle waarden alles binnen tollerantie)
dealer stelt ook dat tacho juiste signaal afgeeft

wordt er nu onderhand knetter van

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Even het (duitse) boekje doorkijkend van de E2 zie ik onder Installation de mogelijkheid om een Einbautest te doen. Daarin zie ik dat je bij ingeschakelde achteruit een pijl naar beneden moet hebben.

Voorts is er dan bij Tacho een test om te zien of bij stilstand er geen pulsen zijn, en als je gaat rijden wel. Levert die laatste test bij jou dat getal van 5528 op, ook als je stilstaat?
Zo ja, dan heeft de dealer het bij het verkeerde eind, en moet 'ie een gewoon een scoop gebruiken om op te zoeken wat er loos is. Als 'ie dat niet kan moet er hulp van derden ingeroepen worden.

Zelf kun je denk ik op dit moment weinig doen, zeker omdat het een "leenauto" betreft

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

Bericht door Dizzy_NL »

ja die mening men ik ook toebedeeld
echter leasemaatschappij wijst naar de dealer en dealer wijst naar de leasemaatschappij.
Ondertussen word ik knetter aangezien de E2 continu de foutmelding uitspreekt wat je niet kan uitzetten

Ik heb even de radio er uit gehaald (klemmen hadden ze in de auto laten liggen) kleurencombinatie komt niet overeen met audi fabriekswerk .....met alles eigenlijk. bv de tachodraad hoort blauw wit te zijn -> deze is geel. etc etc.
Achteruitrijsignaal is op de aarde gezet maar heel provisorisch
tachowaarden 5528 = continu Rijden en of stilstaand.


Wordt er onderhand knetter van. Blaupunkt inbouwbedrijf (hier in almere zit er eentje) verwijst naar AUDI (terecht !!)en AUDI sja......Het enige wat ze doen is de radio opsturen naar blaupunkt en die sturen braaf eentje terug nieuw.

Ik zou zo zelf alles willen doen, maar ja het is de huurauto nog. Mijn bedoeling was om als definieve wagen een A3 te nemen met een E2 ...... maar als het zo moet......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo.

Je schreef:
Ik zou zo zelf alles willen doen, maar ja het is de huurauto nog. Mijn bedoeling was om als definieve wagen een A3 te nemen met een E2 ...... maar als het zo moet......
En daar raak je de kern van het verhaal denk ik zo.
Niks mis met die E2, maar het komt neer op een goede inbouw. Oftewel iemand die weet waar 'ie het moet zoeken. Want dat concludeer ik vooralsnog uit je verhaal: Geen goede puls, en een niet (goed) aangesloten achteruit is ook niet goed. Overigens zie ik daar een tegenspraak in je postings, immers de ene keer praat je over een NIET aangesloten achteruit, de andere keer is 'ie WEL aangesloten. Hoe zit dat nou?
Lees daarover ook nog maar eens dit verhaal: viewtopic.php?t=905

Wat te doen intussen? Druk uitoefenen op de dealer, met een duidelijk verhaal over wat 'ie moet doen, zie hiervoor mbt het meten met een scoop. Is dat overigens dezelfde dealer die straks je nieuwe A 3 levert :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

Overige vragen

Bericht door Dizzy_NL »

TEgenspraak, nee. althans ik spreek niet tegen, de dealer heeft naar eigen zeggen de achteruitrijpuls zowel aangesloten als geaard.... "om te experimenteren" . Toen ik de E2 vanmiddag eruithaalde zat de achteruitrijpuls doorgelust op de aarde......

Is het dezelfde dealer die de a3 levert ? als het aan mij ligt niet. Offerte moet nog getekend worden, dus hebben ze dat nu zelf in handen.

Echter ben ik de auto nu al 3 dagen en 2x 3 uur los al kwijt geweest en begin het nu beu te worden. Alle monteurs zeggen dat ze weten hoe ze een NAVI moeten inbouwen, maar geen een komt met een oplossing.
Ernstig knullig en erg on-audi
Probleem er boven op is notabene dat ik afhankelijk ben van de dealer vlak naast mijn werk, ivm werktijden en bizarre openingstijden in mijn eigen gemeente (Almere) dus ik heb die in Voorschoten (werk) al enkele malen laten doen.

Erg bizar : radio werd de eerste ronde meteen verzonden naar BLAUPUNKT ipv stekkers nakijken. Lekker inefficient.

zijn zowaar heikneuters, ze controleren de aansluitingen gewoon niet ze sutren gewoon naar de fabrikant...lekker duur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
erictummers
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2005 12:55

waarschijnlijk geen puls

Bericht door erictummers »

Hoi,

Ik heb ook een E2 in mijn peugeot 106. (tijdje terug ingebouwd met hulp van deze site!)
In het menu met de info over TACHO (bij jou continue 5528) kun je zien dat het TACHO signaal niet is aangesloten of dat het TACHO signaal niet herkend/ontvangen wordt. De waarde in het menu moet altijd oplopen, ook als je achteruit gaat (daarvoor heeft de E2 het achteruitrij signaal nodig), want de puls treed op bij iedere omwenteling. (van je aandrijfas denk ik) Als de waarde op 5528 blijft staan ontvangt de E2 dus geen signalen en werkt het TACHO signaal dus niet. (/niet goed)

Mijn advies; kijk op deze site welke aansluiting in de auto het TACHO signaal afgeeft en kijk of die ook aangesloten is op de E2. Zo niet dan leg je de mensen in de werkplaats uit dat je graag een kabeltje van de aansluiting naar de E2 wil en dat het dan (waarschijnlijk) wel werkt.

De melding 'niet gedigitalizeerde weg' krijg ik in het begin van mijn rit ook vaker (sta ik op de oprit of zo) en dat komt doordat het GPS signaal nog niet ontvangen is en er nog geen plaatsbepaling heeft plaatsgevonden of dat mijn oprit niet wordt hekent op de landkaart of dat mijn huis het GPS signaal stoort/blokkeert. Na 100 meter vind mijn E2 alles en werkt alles prima.

Succes!
If it isn't broken, don't try to fix it

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Heb je zelf al eens het tachosignaal gemeten toen je hem eruit had?

Met een led meter kun je dit eenvoudig doen, zet het kontakt aan op stand 2, sluit de led meter aan op de bewuste draad en de massa van de led meter aan het chassis van de radio.
Als je nu de auto in zijn vrij heen en weer duwt moet het lampje van de led meter knipperen.

Waar hebben ze het tachosignaal eigenlijk vandaan gehaald: bij mijn weten komt ie van de 32-polige stekker van de klokunit, positie 28 groen/wit
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dizzy_NL
Average Member
Average Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47

dank voor jullie input !!

Bericht door Dizzy_NL »

Alllen dank o dank
echt waar,
ik heb besloten om me er niet meer druk om te maken aangezien het hier een huurauto betreft (het zogenaamde voorloop verhaal bij lease)
De dealer heeft het verbrast bij mij zij weten niet hoe ze de unit werkend moeten krijgen.
Tachodraad ligt er etc etc, maar doormeten of controleren willen ze niet. Het enige wat ze willen is de unit opsturen naar de fabriek. (is al 3 x gebeurd) en 3 x heb ik een prut radio uit het jaar kruit er in gekregen.
Ik heb samen met de leasemaatschappij (notabene een dochtermaatschappij van de dealer !!) besloten elders een wagen aan te schaffen, ook een andere type (geen audi) en voor het ongemak wordt die dus voorzien van een navigatiesysteem naar keuze ingebouwd door een proffesioneel bedrijf.


1 minpuntje : ik moet wachten op de levering van de wagen

Ach zo zie je maar , ga je naar de dealer dan weten ze nog niets over de wagen te zeggen.
Moet er wel bij vermelden dan de E2 een geweldig geluid heeft !!!! (dat is weer pluspunt)

maar wat een stelletje prutsers bij audi voorschoten (daar ja)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 826
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2501
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 418
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • Blaupunkt FX SD kaart ruilen
    door FOCUSopFORD » 11 jun 2015 22:45 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 792

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”