Ervaringen met VDO Dayton MKM1150??
-
- Starting Member
Ervaringen met VDO Dayton MKM1150??
Ik heb vandaag een MKM1150 aageschaft om mijn investering in een ms5000 compleet te maken. Echter ik loop tegen een aantal zaken aan:
1. het installeren viel mij eigenlijk zwaar tegen (leek gemakkelijk maar is het niet (echt))
2. Waarom drukt VDO levensgroot het logo van VDO Dayton erop terwijl het juist de bedoeling is je monitor te verbergen??
3. In de omschrijving wordt beschreven dat met een druk op de knop de monitor weer te voorschijn is te halen. Echter in mijn geval loopt het mechanisme helemaal niet soepel en moet ik de monitor soms met geweld eruit trekken. Daarnaast zijn de veren die erin zitten in mijn optiek veel te zwak om monitor met kabel en al naar buiten te werken (alleen monitor gaat nog, maar ook niet van harte)
4. De draadgeleider die in het apparaat zit is op een plaats te klein voor de standaard VDO kabel en op andere plaatsen te groot om de kabel vast te kunnen houden. Hierdoor klemt hij vaak de monitor zodanig dat deze niet geheel naar binnen gedrukt kan worden.
Heeft er iemand ervaring met de MKM1150??
Doe ik iets verkeerd?
Al met al zijn mijn eerste ervaringen met dit toch erg dure apparaat nog niet erg positief......
B.v.d.
gr. Beek
1. het installeren viel mij eigenlijk zwaar tegen (leek gemakkelijk maar is het niet (echt))
2. Waarom drukt VDO levensgroot het logo van VDO Dayton erop terwijl het juist de bedoeling is je monitor te verbergen??
3. In de omschrijving wordt beschreven dat met een druk op de knop de monitor weer te voorschijn is te halen. Echter in mijn geval loopt het mechanisme helemaal niet soepel en moet ik de monitor soms met geweld eruit trekken. Daarnaast zijn de veren die erin zitten in mijn optiek veel te zwak om monitor met kabel en al naar buiten te werken (alleen monitor gaat nog, maar ook niet van harte)
4. De draadgeleider die in het apparaat zit is op een plaats te klein voor de standaard VDO kabel en op andere plaatsen te groot om de kabel vast te kunnen houden. Hierdoor klemt hij vaak de monitor zodanig dat deze niet geheel naar binnen gedrukt kan worden.
Heeft er iemand ervaring met de MKM1150??
Doe ik iets verkeerd?
Al met al zijn mijn eerste ervaringen met dit toch erg dure apparaat nog niet erg positief......
B.v.d.
gr. Beek
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Vreemd ?
De drukknop werkt mechanisch, zodat hij ontgrendeld wordt, daarna met simpele hand beweging het scherm eruit halen en omklappen.
De kabel met volgens voorschrift gemonteerd worden, dan gaat het echt goed.
De opdruk "VDO-DAYTON" kan ik ook niet goed begrijpen waarom dat er zo groot op moet staan, en geloof het of niet, maar je krijgt het er niet zomaar vanaf
De drukknop werkt mechanisch, zodat hij ontgrendeld wordt, daarna met simpele hand beweging het scherm eruit halen en omklappen.
De kabel met volgens voorschrift gemonteerd worden, dan gaat het echt goed.
De opdruk "VDO-DAYTON" kan ik ook niet goed begrijpen waarom dat er zo groot op moet staan, en geloof het of niet, maar je krijgt het er niet zomaar vanaf
Hide post links |
-
- Starting Member
Correctie: Ode aan MKM1150, heeft diefstal verijdeld
Ondnks mijn eerdere negatieve berichtgeving over de MKM1150 moet me nu toch iets van het hart. Vandaag is er ingebroken in mijn auto waar zowel mijn radio als navigatie (MS5000) nog in zaten. Dit komt omdat ik redelijk gehaast mijn auto geparkeerd heb vanavond. Helaas heeft de dief mijn JVC MP3 radio kunnen ontvreemden Echter waar ik problemen had om de MKM netjes te installeren, daar had de dief dezelfde problemen om de zaak te ontmantelen. Door aanhoudend gesnerp van mijn alarm (waardoor ik snel buiten stond) heeft de dief uiteindelijk zijn pogingen gestaakt.
De monitor is nog ongeschonden in mijn bezit.
Het veranderd niet veel aan mijn mening over deze mount, echter een ding is zeker: ik heb mijn investering in de MKM er al uit!
De monitor is nog ongeschonden in mijn bezit.
Het veranderd niet veel aan mijn mening over deze mount, echter een ding is zeker: ik heb mijn investering in de MKM er al uit!
Hide post links |
-
- Moderator
pffff!!!! CLOSE CALL...
Heb zelf een mkm1150 nagemaakt (die dus prima werkt), maar ook een dief heeft hem er zo uit.
Enige mazzel die ik zou kunnen hebben is dat er niets van zichtbaar is als die ingeklapt is, maar ja...da's ook maar tijdelijk, voor hetzelfde geld...
Rot voor je radio (weer wel een leuk alternatief voor je, die ook mp3 kan opnemen en ook usb-memory sticks en mmc kaarten etc pakt), maar gelukkig voor je navigatie systeem....!!
Heb zelf een mkm1150 nagemaakt (die dus prima werkt), maar ook een dief heeft hem er zo uit.
Enige mazzel die ik zou kunnen hebben is dat er niets van zichtbaar is als die ingeklapt is, maar ja...da's ook maar tijdelijk, voor hetzelfde geld...
Rot voor je radio (weer wel een leuk alternatief voor je, die ook mp3 kan opnemen en ook usb-memory sticks en mmc kaarten etc pakt), maar gelukkig voor je navigatie systeem....!!
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
MKM 1150
Hallo
In mijn nieuwe C3 heb ik een extra din opening , het lijkt mij een prachtige oplossing voor het scherm
Waar moet ik ongeveer op rekenen , wat kost zo'n MKM 1150 ongeveer ? ... en is dat VDO logo er gemakkelijk vanaf te halen ( van wat ik hier lees nogal een klus ?? ) , het lijkt mij idd vreemd omdat zo uitnodigend te plaatsen , niet slim v/d fabrikant
Groet Menno.
In mijn nieuwe C3 heb ik een extra din opening , het lijkt mij een prachtige oplossing voor het scherm
Waar moet ik ongeveer op rekenen , wat kost zo'n MKM 1150 ongeveer ? ... en is dat VDO logo er gemakkelijk vanaf te halen ( van wat ik hier lees nogal een klus ?? ) , het lijkt mij idd vreemd omdat zo uitnodigend te plaatsen , niet slim v/d fabrikant
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Average Member
Hmmm,
ik had de MKM1150 er toch binnen tien minuten inzitten.
Een goed voorbereide dief heeft 'm er toch binnen 5 seconden uit als hij de twee U-vormige sleuteltjes + een kniptang bij zich heeft.........
Je zou het VDO logo ook zwart kunnen maken zodat het minder opvalt, of er een bijv. een Post-it/ memo blaadje op kunnen plakken.
Even zoeken op het net voor een gunstige prijs van de MKM1150, mag toch niet meer kosten dan EUR. 140,= nieuw.
Gr. Eddie
ik had de MKM1150 er toch binnen tien minuten inzitten.
Een goed voorbereide dief heeft 'm er toch binnen 5 seconden uit als hij de twee U-vormige sleuteltjes + een kniptang bij zich heeft.........
Je zou het VDO logo ook zwart kunnen maken zodat het minder opvalt, of er een bijv. een Post-it/ memo blaadje op kunnen plakken.
Even zoeken op het net voor een gunstige prijs van de MKM1150, mag toch niet meer kosten dan EUR. 140,= nieuw.
Gr. Eddie
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Menno,
Is het te overwegen te proberen je MM 5000 te verkopen en dan de MM 5600 te nemen? Dat is een gemotoriseerde monitor, 6,5" met een geweldig beeld /viewtopic.php?t=713
Groet,
JW
Is het te overwegen te proberen je MM 5000 te verkopen en dan de MM 5600 te nemen? Dat is een gemotoriseerde monitor, 6,5" met een geweldig beeld /viewtopic.php?t=713
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Dat kun je toch een beetje vergelijken met de MR6000. Ook gemotoriseerd en ook 6,5" en eveneens een zelfde perfecte beeldkwaliteit. Heb je nog een radio op de koop toe.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
MKM 1150
Radio - CD , met stuurwielbediening zit al in de auto en is mooi geintregreerd met de rest van het dashboard ... dus enkel zo´n gemotoriseerd scherm is idd ook een optie , maar tevens ook van de buitenkant vrij opvallend
Bedankt voor de info , zal het één en ander afwegen ....
PS : begrijp ik het goed dat met de optie MKM 1150 het scherm manueel naar buiten moet worden gehaald / drukken
Groet Menno.
PS : begrijp ik het goed dat met de optie MKM 1150 het scherm manueel naar buiten moet worden gehaald / drukken
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: MKM 1150
YepM&M schreef:Radio - CD , met stuurwielbediening zit al in de auto en is mooi geintregreerd met de rest van het dashboard ... dus enkel zo´n gemotoriseerd scherm is idd ook een optie , maar tevens ook van de buitenkant vrij opvallend
Groet Menno.
Dus toch maar een 5600
En ja, wat heet opvallend. Het platte scherm komt naar buiten, terwijl in het onderste deel de bedieningsknoppen en het speakertje zitten. Die zijn dus altijd zichtbaar. Kijk ook maar eens naar de plaatjes hier: http://www.vdodayton.de/index2.aspx?nid ... status=mn6
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Of koop, net als ik, een MR6000 Menno...(voor in de Skoda straks)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
MKM 1150
Er wordt nu al geroepen dat ik geld verspil ( niet op dit forum hoor )... dus ik koop niks meer voor de buitenwereld
Mooi ding Higgy , betekend dit dat de MS 5000 in de Xantia blijft zitten ??? , sorry off-topic
Zal het eindresultaat wel even melden en tzt laten zien , maar ik denk dat het toch een MKM 1150 wordt , centen zijn een keer op
Thnx voor de adviezen , Groet Menno.
Mooi ding Higgy , betekend dit dat de MS 5000 in de Xantia blijft zitten ??? , sorry off-topic
Zal het eindresultaat wel even melden en tzt laten zien , maar ik denk dat het toch een MKM 1150 wordt , centen zijn een keer op
Thnx voor de adviezen , Groet Menno.
Hide post links |
MKM 1150
Hallo
Het is een MKM 1150 geworden ( de "voordelige" keus ) , ik moet zeggen dat de handbediening mij niet tegenvalt , het loopt allemaal erg soepel , ik heb de installatie van dit alles dan ook laten doen
Nu alleen nog wat vinden op het logo van VDO !
Hier wat foto's van hoe het één en ander geworden is ...
foto 1 / foto 2 /foto 3/ foto 4
Groeten Menno.
Het is een MKM 1150 geworden ( de "voordelige" keus ) , ik moet zeggen dat de handbediening mij niet tegenvalt , het loopt allemaal erg soepel , ik heb de installatie van dit alles dan ook laten doen
Nu alleen nog wat vinden op het logo van VDO !
Hier wat foto's van hoe het één en ander geworden is ...
foto 1 / foto 2 /foto 3/ foto 4
Groeten Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Menno,
Ziet er keurig uit
Maar inderdaad, dat logo maakt het gilde wakker en da's niet de bedoeling natuurlijk. En dus ben ik benieuwd wat je hier op vindt.
Wordt vervolgd, naar ik aanneem
Groet,
JW
Ziet er keurig uit
Maar inderdaad, dat logo maakt het gilde wakker en da's niet de bedoeling natuurlijk. En dus ben ik benieuwd wat je hier op vindt.
Wordt vervolgd, naar ik aanneem
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik weet niet precies hoe het logo erop zit, ik neem aan geplakt, in dat geval is het werken met een föhn en een stukje visdraad de enige oplossing
Maak de plek van het logo warm, niet constant de luchtstroom er op houden omdat je anders vervorming krijgt, dus af en toe ook even de zijkanten meenemen, dan steeds even proberen of je met het visdraadje, met een zagende beweging achter het logo kan komen, misschien met een smal schroevendraaiertje (zo'n horlogemakersding) even een beginnetje maken)
Het visdraadje zal niets beschadigen, maar zal de lijm wegschrapen.
Bert (die op deze wijze al menigeen foeilijke logo's van zijn motoren af heeft weten te halen)
Maak de plek van het logo warm, niet constant de luchtstroom er op houden omdat je anders vervorming krijgt, dus af en toe ook even de zijkanten meenemen, dan steeds even proberen of je met het visdraadje, met een zagende beweging achter het logo kan komen, misschien met een smal schroevendraaiertje (zo'n horlogemakersding) even een beginnetje maken)
Het visdraadje zal niets beschadigen, maar zal de lijm wegschrapen.
Bert (die op deze wijze al menigeen foeilijke logo's van zijn motoren af heeft weten te halen)
Zo'n NaviSys is een uitkomst, nu alleen nog leren hoe mee om te gaan
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
BWM E36 318i sedan met MR6000, PC5100-00F(leet) met 3.5SW, TMC 5010/01 en Clarion CDwisselaar
Hide post links |
VDO logo ...
Bedankt voor de uitleg Bert ... het zit helaas niet geplakt maar het is geprint , misschien voorzichtig met een raamkrabber ( eentje die verf van ruiten kan verwijderen ) proberen ?
Ik zie wel hoe ik dit ga oplossen , het moet iig netjes worden
Groet Menno.
Ik zie wel hoe ik dit ga oplossen , het moet iig netjes worden
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
Logo is niet te verwijderen, ik zou het gewoon zwart maken met een goede stift of lak.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb ook de MKM1150 gehad. Ik heb het afdekplaatje eraf gehaald en zwart gespoten. Is goed te doen en je bent van het logo af. Lijkt me een simpele oplossing.
Gewoon een spuitbus kopen en gaan, of anders naar het schadebedrijf brengen en vragen of ze het voor je kunnen spuiten.
Gewoon een spuitbus kopen en gaan, of anders naar het schadebedrijf brengen en vragen of ze het voor je kunnen spuiten.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 715