goedenmiddag heren deskundigen
even een vraagje.
Het is mij opgevallen dat ook al start ik de auto niet het cdtje van de blaupunkt RNS 149 steeds blijft draaien en doen.
is het mogelijk dat daardoor de accu leeg kan gaan . heb namelijk de accu en de dynamo laten vervangen, maar nog steeds is mijn accu elke keer leeg .....
dus mijn gedachte ging gelijk uit naar dat cdtje wat maar bezig blijft ...
anders zou ik het ook niet weten.
oja, heb een Alfa 156 uit 2000 ... (RNS 149)
het is op de volgende manier aangesloten ..
snelheidssignaal zwarte stekker postie 11 groen
achteruitrijverlichting op de zekeringskast rode 12 pollige stekker positie 6 wit/zwart
Stroom
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21 apr 2004 11:38
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je zult er m.i. in ieder geval voor moeten zorgen dat je zowel een permanente als een geschakelde 12 volt hebt aangesloten. Als alles permanent is aangssloten blijft je navi stroom vreten. Met een afname van 3 A is na 24 uur je accu echt op.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Peterbos,
Eerlijk gezegd snap ik niks van je aansluitingen.
Bij een RNS 149 zitten op de ISO A aansluiting, dat is dus de onderste van de 3 aansluitingen, de volgende pinposities:
A1 Tachopuls
A2 Telefoon mute
A3 Achteruitrijverlichting
A4 Accuplus, dit is dus de permanente plus
A5 Automatische antenne, is dus normaal niet gebruikt
A6 Verlichting van de knoppen, aan tesluiten op de dimlichten
A7 Geschakelde plus, komt dus van je contactslot
A8 Massa
Zoals Gerritje al schrijft is het essentieel dat de spanningsdraden A4 en A7 correct worden aangesloten. Met een voltmeter of evt een lampje nameten. Maar ook de rest moet goed zitten, vandaar m'n eerste opmerking.
Groet,
JW
Eerlijk gezegd snap ik niks van je aansluitingen.
Bij een RNS 149 zitten op de ISO A aansluiting, dat is dus de onderste van de 3 aansluitingen, de volgende pinposities:
A1 Tachopuls
A2 Telefoon mute
A3 Achteruitrijverlichting
A4 Accuplus, dit is dus de permanente plus
A5 Automatische antenne, is dus normaal niet gebruikt
A6 Verlichting van de knoppen, aan tesluiten op de dimlichten
A7 Geschakelde plus, komt dus van je contactslot
A8 Massa
Zoals Gerritje al schrijft is het essentieel dat de spanningsdraden A4 en A7 correct worden aangesloten. Met een voltmeter of evt een lampje nameten. Maar ook de rest moet goed zitten, vandaar m'n eerste opmerking.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21 apr 2004 11:38
ik ga het allemaal eens laten nameten, hou jullie op de hoogte..
maar is het normaal dat het cdtje ook als de motor niet gestart is, gewoon doorgaat ?
maar is het normaal dat het cdtje ook als de motor niet gestart is, gewoon doorgaat ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Als, zoals boven vermeld staat, de permanente en geschakelde plus niet goed zitten (waardoor je accu dus leeg kan lopen) dan gaat je systeem ook niet uit met als gevolg dat de cd kan blijven draaien.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 21 apr 2004 11:38
haal nu het cdtje eruit elke keer als ik de motor uitzet, en laat hem binnenkort toch eens goed nameten, voorlopig doet hij het nog na 2 dagen, hoop maar dat dat het probleem was...
wordt vervolgt
wordt vervolgt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04 mei 2004 10:05
Een RNS 149 heeft na het uitzetten van het contact een stand-by van 45min. In deze tijd blijft hij de antenne en het navigatiedeel voeden. Dit heet een stroomverbruik van 10 to 600mA, bij een goede batterij geeft dit normaal geen probleem. Indien nu het toestel volledig permanent geschakeld is blijft het deze stroom trekken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |