Software problemen Indianapolis V1.01???

gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Software problemen Indianapolis V1.01???

Bericht door gijsg »

Hallo allemaal,

Sinds een kleine twee weken ben ik in het bezit van een Becker Indianapolis met software versie 1.01. Deze is ingebouwd in een Audi A6 2.5 TDI uit 1999.

Vanaf dag 1 heb ik problemen met de nauwkeurigheid van de Becker. Het toestel is voortdurend de weg kwijt. Terwijl ik op de A16 rijdt komt de Indy met de meest fantasievolle straatnamen. Vaak wordt gedacht dat ik ergens op een parallelweg rijdt, of plotseling ben ik totaal onverwacht off road.

Ook denkt het systeem vaak dat ik verder ben, of minder ver dan ik in werkelijkheid ben. De boodschap "hier links" of "hier rechts" komt dan of te vroeg, of te laat. Vervolgens ben ik een tijdje "off road", waarna de Indy zich na een tijdje herpakt.

Er is reeds een ander toestel geplaats, maar het probleem blijft zich voordoen. Aan de antenne kan het niet liggen, want ik heb constant een zes tot acht sattelieten tot m'n beschikking op de momenten dat de Indy vindt dat ik off road ben.

Gistren kwam ik na een hoop zoeken op dit forum terecht, en kwam hier volgende topic tegen:

viewtopic.php?t=3331&postdays=0&postorder=asc&start=40

Daar wordt gesuggereerd dat er problemen zouden zijn met de nieuwste software. Ook op Duitse forums doen die geruchten de ronde. Vroeg me af of hier ondertussen meer bekend is, en of er meerdere mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. Het verbaast me hier nog zo weinig over te lezen in Nederland, aangezien ik het probleem in Duitsland nu reeds een aantal keren ben tegen gekomen.

Had hiervoor in mijn A3 een Becker TP (de langzame versie). Die werkte perfect, was nooit de weg kwijt, maar tot nog toe heb ik van mijn moderner versie nog maar weinig plezier en een hoop ergernis.

Wat zijn jullie ervaringen?

Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Bij het lezen van je problemen komen er een paar vragen bij me boven:

* Weet je zeker dat je het goede snelheidssignaal hebt?? Heb je dit ook nagekeken in menu sensoriek??
* Heeft je auto geen gemetaliseerde voorruit?

Er zijn zover ik weet geen noemenswaardige problemen met deze software en zeker niet de problemen welke jij schetst. Heel af en toe komt het voor de deze software bij het opstarten vraagt om een taalkeuze te maken maar dan druk je even op NAV en dan is hij weer terug in menu. Dit is het enigste 'probleem' op dit moment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

beckeronline schreef:Bij het lezen van je problemen komen er een paar vragen bij me boven:

* Weet je zeker dat je het goede snelheidssignaal hebt?? Heb je dit ook nagekeken in menu sensoriek??
* Heeft je auto geen gemetaliseerde voorruit?

Er zijn zover ik weet geen noemenswaardige problemen met deze software en zeker niet de problemen welke jij schetst. Heel af en toe komt het voor de deze software bij het opstarten vraagt om een taalkeuze te maken maar dan druk je even op NAV en dan is hij weer terug in menu. Dit is het enigste 'probleem' op dit moment.
Goeiemiddag,

Dankjewel voor je snelle reactie!

Heb al het e.e.a. zitten neuzen in het menu sensoriek. Hoe kan ik daar echter checken of ik het juiste snelheidssignaal te pakken heb? Voorzover ik weet heb ik geen gemetaliseerde voorruit. De sattelietontvangst is ook niet het probleem. Binnen no-time zit ik op 5 tot 9 sattelieten, dus dat kan het volgens mij niet zijn.

In het instructieboekje wordt gesproken over het checken van de interne sensoren. Dit moet je doen door met de auto door een bocht te rijden. De X en Y coordinaten zouden in de display moeten veranderen. Bij mij zijn er echter helemaal geen X en Y coordinaten zichtbaar. Is dit normaal?

Ik wil toch weer verwijzen naar het topic wat ik eerder was tegen gekomen, en waaruit ik toch het gevoel krijg dat er wel degelijk een probleem met de software zou kunnen zijn. Was daarom benieuwd of er ondertussen verdere informatie binnen gekomen was.

Veder is er, met het wisselen van het toestel, ook voor de zekerheid een API tussen gezet by the way.

Alvast dank voor de terugkoppeling!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Vraag:

Wat voor een toestel heeft er eerst in deze auto gezeten?? En werkte die wel goed?

Verder kan je in het menu sensoriek het woord WIEL (of soms WEIL) zien staan met een getal daarachter dit getal moet oplopen als je de auto rijd. En moet direct stil staan zodra de auto stil staat, er mogen geen pulsen bij komen als de auto stil staat! Dus hier goed naar kijken want het komt voor dat er bij sommige auto's er nog een partij pulsen bijkomen als de auto net stilstaat. Verder moet er in het menu GPS INFO bij fix 3DFIX of FIX3D staan anders is er toch iets niet goed met de GPS ontvangst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Alweer zo'n snelle reactie! Geweldig! Heb deze auto net aangeschaft, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Mijn oude Becker TP zat in mijn vorige auto, een Audi A3 uit 2002.

Moet zodadelijk toch in de auto, dus ik ga gelijk controleren wat je me gezegd hebt.

Wordt vervolgd.

Alvast goed weekend!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

gijsg schreef:Heb deze auto net aangeschaft, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Mijn oude Becker TP zat in mijn vorige auto, een Audi A3 uit 2002.
Oke, maar omdat je in een eerder bericht schreef:

Veder is er, met het wisselen van het toestel, ook voor de zekerheid een API tussen gezet by the way.

Hierdoor de vraag of er eerder een toestel in gezetten heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diesel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2004 17:24

Bericht door Diesel »

Goedemorgen,

Na het lezen van je problemen denk ik toch aan een verkeerd pulssignaal.
Ik heb de zelfde problemen gehad met mijn A4 TDI.
Hierbij was de Indianapolis aangeloten op de pulsdraad die vanuit de halgever komt, en die geeft een veel te hoog signaal af. De Indianapolis dacht dan ook dat de auto veel sneller reed dan in werkelijkheid het geval was, waardoor hij steeds een verkeerde locatie , en dus instructies, aan gaf.
In het service menu van de Becker werd een veel te hoge snelheid aangegeven. 50km echt was volgens de Indy 70km en bij 120km werd 180km weergegeven.
Je moet het snelheidssignaal hebben was uit je instrumentenpaneel komt, en ook gebruikt wordt voor de snelheidsafhankelijke volumeregeling van een originele Audi radio.
Nadat ik de pulsdraad heb verwisseld werkt de Indy naar behoren.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47

Bericht door Mr.BS »

@ Diesel

Hoe was het dan met de snelheidindicatie van de Indianapolis nadat de juiste puls was aangesloten?
Kwam deze toen wel overeen met de echte snelheid of was de afwijking alleen minder?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

beckeronline schreef:
gijsg schreef:Heb deze auto net aangeschaft, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Mijn oude Becker TP zat in mijn vorige auto, een Audi A3 uit 2002.
Oke, maar omdat je in een eerder bericht schreef:

Veder is er, met het wisselen van het toestel, ook voor de zekerheid een API tussen gezet by the way.

Hierdoor de vraag of er eerder een toestel in gezetten heeft.
Sorry als ik niet duidelijk was. Er is ondertussen een andere Indy in gezet. Daarmee is ook een API geplaatst.

Ik heb inderdaag 3DFIX, en geen pulsen meer op het moment dat de auto stopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kijk ook hier eens: viewtopic.php?t=4317. Er komt een nieuwe soiftwareversie aan. De problemen zitten hem, zoals aangegeven, waarschijnlijk niet in de software, maar dat kun je dus straks uitsluiten (als je dus een nieuwe versie koopt).

Ik wil niet suggereren dat de antwoorden van de anderen niet correct zijn, maar wilde je gewoon even wijzen op een nieuwe softwareversie.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dat is heel vreemd dan. Als je een normale puls hebt tijdens het rijden en als deze direct stil staat zodra de auto stilstaat zou alles goed moeten zijn. Kan je aangeven waar je het snelheidssignaal vandaan hebt gehaald?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Diesel schreef:Goedemorgen,

Na het lezen van je problemen denk ik toch aan een verkeerd pulssignaal.
Ik heb de zelfde problemen gehad met mijn A4 TDI.
Hierbij was de Indianapolis aangeloten op de pulsdraad die vanuit de halgever komt, en die geeft een veel te hoog signaal af. De Indianapolis dacht dan ook dat de auto veel sneller reed dan in werkelijkheid het geval was, waardoor hij steeds een verkeerde locatie , en dus instructies, aan gaf.
In het service menu van de Becker werd een veel te hoge snelheid aangegeven. 50km echt was volgens de Indy 70km en bij 120km werd 180km weergegeven.
Je moet het snelheidssignaal hebben was uit je instrumentenpaneel komt, en ook gebruikt wordt voor de snelheidsafhankelijke volumeregeling van een originele Audi radio.
Nadat ik de pulsdraad heb verwisseld werkt de Indy naar behoren.

Succes
Dank voor de tip! Hier zou inderdaad de oorzaak wel eens kunnen liggen!

Ik weet niet of de snelheid zoals weergegeven op de Indy ook de werkelijke snelhied weer zou moeten geven. Gisteren gecontroleerd. tot ongeveer 30 a 40 km/u loopt de slenheidsmeter mooi gelijk op met de snelheid op de Indy. Daarna echter loopt de snelheid op de Indy exponentieel op. Dus als ik op de snelheidsmeter 70 rijd ligt de snelheid op de Indy reeds boven de 100. Daarnaast valt het me op dat op de cruisecontrol, dus bij vaste snelheid, de snelheid op de Indy op en neer wiebert. Geen constante snelheid dus. Dit kan niet goed zijn.

Samengevat. Vanaf een km of 40 loopt de snelheid op de Indy exponentieel op t.o.v. de werkelijk gereden snelheid. Daarnaast is de snelheid niet constant, maar varieert.

Lijkt op het aftappen van een verkeerde snelheidspuls. Komt de juiste snelheidspuls ook van achter de klokken vandaan?

Groeten,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Nog even in antwoord op de vraag van Becker Online. Ik heb het toestel niet zelf ingebouwd, maar laten inbouwen. Deze heeft de info m.b.t. de snelheidspuls van Beijer.

Morgen (dinsdag) wordt er weer naar mijn auto gekeken. Hij geeft echer aan dat hij heeft gehoord dat er een probleem zou zijn in de combinatie Becker Indianapolis en Audi A6 2.5 TDI (1999). Ook dit was voor hem nieuw.

Heeft iemand hier misschien ervaring met deze combinatie???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

TOHO,

Bedankt voor de tip.

Ik houd de updates in de gaten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Maar als set is ingebouwd door een dealer welke contacten heeft met Beijer dan kan hij altijd de mensen van deze firma benaderen en hij kan zelfs een afspraak maken om daar langs te gaan en dan testen ze het snelheidssignaal om te kijken of daar geen problemen in zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Klopt, was ook al door hem geopperd als laatste redmiddel.

Eerst maar eens afwachten wat hij morgen zelf constateert.

Zoek me helemaal suf op internet naar geconstateerde problemen met de combinatie Audi en Becker, maar heb nog nergens iets gevonden. Lijkt me toch sterk dat dit een onmogelijke combinatie zou zijn.

To be continued...

In ieder dank voor alle info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

In principe moet de combi gewoon mogelijk zijn maar ja je ziet het je weet het nooit...... Maar de inbouwer moet het snelheidssignaal eens goed opmeten met een scoop en kijken of hier wat vreemds inzit. En anders zou ik toch gewoon naar Schijndel (beijer) gaan die kunnen er dan ook eens naar kijken. Ik had eens een probleem met een alpine en kwam er niet uit toen naar Beijer toe en een aangepaste api geplaatst probleem opgelost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

@ GIJSG: Is er al wat meer bekend??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Ja. Ben deze week bij Beijer geweest. Bleek dat er vervuiling op de snelheidspuls zal. Deze is er met een aangepaste API uit gefilterd. Sindsdien werkt de Becker een heel stuk beter, maar nog niet perfect helaas.

Kwam er echter deze ochtend achter, door de snelheid op de Becker te checken, dat af en toe, met optrekken vanuit stilstand, de eerste 10 seconden er geen snelheid wordt weergegeven. M.a.w., ik rijd al een aantal seconden terwijl de becker denkt dat ik nog stil sta.

Dit verklaart dan voor mij waarom 90% van de tijd het systeem perfect werkt, alleen in de stad af en toe nog compleet van slag af is. Ik ben dan al een stuk verder dan dat de Indy denkt dat ik ben, en vervolgens is het systeem daardoor compleet van slag.

Zal wel betekenen dat ik weer een bezoekje aan Schijndel ga brengen.

Heb je overigens wel eens eerder van dit probleem gehoord? Enig idee wat de oorzaak kan zijn??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Waarschijnlijk staat de API net te krap afgesteld en geeft hij bij een snelheid onder de 20km/h of onder de 30km/h geen puls door. Dat geeft vooral in de stad en in file rijden wat problemen. Maar als het goed is kunnen ze de API wat ruimer afstellen dmv de potmeters welke aan de onderkant van de API zitten. Waarschijnlijk hebben ze een API4S gemonteerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Aha, dat klinkt plausibel. Ik zal het meenemen als input.

Dankjewel voor de info. Ik laat volgende weel wel weten wat het resultaat is, en of het is opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Hoe is dit inmiddels gelopen? Is het probleem opgelost?
We zijn zeer geïnteresseerd in je ervaringen, ook omdat er anderen zijn die soortgelijke problemen hebben,dus...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gijsg
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2005 08:48

Bericht door gijsg »

Ben opnieuw bij Beijer geweest. Zij hebben een aangepaste API gemaakt, om de ruis, welke ongeveer net zo sterk was als het signaal zelf, eruit te filteren. Sindsdien geen enkel probleem meer, en mijn Becker werkt weer als een zonnetje.

Tovenaars daar in Schijndel! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

gijsg schreef:Ben opnieuw bij Beijer geweest. Zij hebben een aangepaste API gemaakt, om de ruis, welke ongeveer net zo sterk was als het signaal zelf, eruit te filteren. Sindsdien geen enkel probleem meer, en mijn Becker werkt weer als een zonnetje.

Tovenaars daar in Schijndel! :D
Dat had ik al eens eerder gehoord :)

Bedankt voor de terugkoppeling, het is de bevestiging van m'n eerdere ervaringen dat er wellicht vaker bij de puls gekeken moet worden als een Navi niet goed werkt.
Er zijn notoire boosdoeners bekend, zoals de Volvo 40-serie, maar dit probleem treedt veel vaker op.

Overigens, kun/wil je iets zeggen over het kostenaspect van deze "Schijndel-exercitie"?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigdeal
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 mei 2004 15:26

Re: Software problemen Indianapolis V1.01???

Bericht door bigdeal »

gijsg schreef:Hallo allemaal,
Sinds een kleine twee weken ben ik in het bezit van een Becker Indianapolis met software versie 1.01. Deze is ingebouwd in een Audi A6 2.5 TDI uit 1999.

Vanaf dag 1 heb ik problemen met de nauwkeurigheid van de Becker. Het toestel is voortdurend de weg kwijt. Terwijl ik op de A16 rijdt komt de Indy met de meest fantasievolle straatnamen. Vaak wordt gedacht dat ik ergens op een parallelweg rijdt, of plotseling ben ik totaal onverwacht off road.

Wat zijn jullie ervaringen?
Gijs
Hoi Gijs, er is niets mis met je apparaat. Mijn apparaat heeft het ook! Hoe dit komt? Heel simpel: de A16 is het afgelopen jaar een meter of 400 verplaatst! Hierdoor worden de namen getoond van de wegen die daar eerst waren!
Mijn Becker Traffic Pro had dit niet, omdat die niet zo snel een nieuwe route kon rekenen als de Indianapolis. Maar ik hoor ook telkens - nu links, nu rechts - .....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1075
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 902
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 762
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 372
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 333
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 846

Terug naar “Vaste Becker systemen”