4200RS met accu los

johandeleng
New Member
New Member

4200RS met accu los

Bericht door johandeleng »

Over een paar dagen krijg ik mijn nieuwe auto met daarin een door de dealer geleverde MS4200RS.
Ik ga daar zelf een carkit en de vdodayton chs-604 mp3 cd-wisselaar op aansluiten. (beide reeds in bezit, dus het is wachten op de auto :()

Wat ik zou willen weten is, of de navigatieradio van slag raakt, als ik de accu los koppelt en de radio uit het dashboard haalt om de aansluitingen te realiseren. Is er iets waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat het er van af hangt hoe lang je van plan bent om de 4200RS van de spanning af te laten.
Zowel voor het radio als het navigatiedeel geldt dat je die 12 volt nodig hebt om je gegevens zoals adresboek en je opgeslagen zenders te bewaren. Na verloop van tijd zeg een paar uur, zij die verdwenen.
Verder zul je na aansluiten weer enige tijd moeten wachten tot er voldoende satellietontvangst is. Aangezien het een nieuwe auto en ditto Navi is voorzie ik geen echt probleem. Die calibratie zul je toch weer gewoon moeten uitvoeren daarna.
Als je de navi inbouwt zou ik je willen aanraden om een extra luidsprekertje te monteren voor de gesproken aanwijzingen want dat geschetter door de luidsprekers van de radio is buitengewoon storend
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

hij blijft je gegevens onthouden hoor, maar zit nog niks als je hem pas nieuw hebt.

calibreren...waarom.....doet hi zelf na een aantal minuten rijden

heeft dan wel inderdaad gps nodig, dit kan ff duren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fransnacht:

Ik had hier de 4150 van een vriend die hem in z'n nieuwe auto wilde een tijdje op de werkbank liggen maar na een dag of wat oten we hem probeerden met 12 volt op de tafel etc. was ie toch echt al z'n zenders en adressen kwijt.
Ik was er van overtuigd dat de meeste moderne autoradios ook de permanente 12v gebruiken om hun geheugen van spanning te voorzien.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

dan was hij vermoedelijk niet correct aangesloten,

wat op het moment dat 2min de geschakelde spanning er af is geweest, heeft hij het opgeslagen in het geheugen.

en dat blijft bij die types van vdo in het geheugen zitten.
ben 93.3 % zeker :lol: hoop ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member

Re: 4200RS met accu los

Bericht door Pedro Notten »

johandeleng schreef:Over een paar dagen krijg ik mijn nieuwe auto met daarin een door de dealer geleverde MS4200RS.
Ik ga daar zelf een carkit en de vdodayton chs-604 mp3 cd-wisselaar op aansluiten. (beide reeds in bezit, dus het is wachten op de auto :()

Wat ik zou willen weten is, of de navigatieradio van slag raakt, als ik de accu los koppelt en de radio uit het dashboard haalt om de aansluitingen te realiseren. Is er iets waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt!
Je kunt systeem gewoon loskoppelen van de accu, moet geen probelemen opleveren met geheugenverlies. Ik heb zelf ook MS 4200 RS en heb als gevolg van navigatieproblemen systeem zeer regelmatig los gehad.
Ik ben er nu (hoop ik) achter wat de oorzaak was van het volledig van slag geraken van het systeem. Ondanks ik in de garage de digitale puls heb laten aansluiten is dit waarschijnlijk niet juist gebeurd :evil: Ik heb systeem daarna 2 x ter reparatie ingeleverd omdat ik dacht dat het defect was. Ik ben nu naar een officieel inbouwcentrum geweest omdat ik al vermoeden had dat het toch van de tachopuls afkomstig zou zijn.
Men had signaal bij de dealer van snelheidsmeter afgetakt. Ik zat er telkens zo'n 200 meter naast (of te vroeg of te laat). Omdat het systeem hierop pro-actief reageert, wil corrigeren en deze continue verkeerd ontvangen informatie vergelijkt met andere info (sateliet, kaart en gyro) raakte het 't spoor volledig bijster. Ik moet nog even een week of zo zien of het ook zo blijft maar tot nu toe werkt e.e.a. weer perfect. Zo zie je maar ieder z'n vak.
Ik heb er van geleerd en zal voortaan meteen naar een professioneel inbouwcentrum gaan voor dit soort dingen. :!:

Navigeren is erg leuk maar het moet wel goed functioneren anders wordt het een grote ergernis.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johandeleng
New Member
New Member

Bericht door johandeleng »

Bedankt voor de reacties.

Het navigatiesysteem zelf wordt al geïnstalleerd geleverd door de dealer. Dus als ik het goed begrijp zal die alleen opnieuw gecalibreerd moeten worden. Geheugenverlies, zoals voorkeuzezenders etc, maakt mij niet uit. Ik was alleen bang dat ik terug moest naar de garage, omdat ik hem los zou halen, maar dat is dus gelukkig niet het geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • accu tomtom start 40
    door chantilly » 09 jun 2021 22:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 297