johandeleng schreef:Over een paar dagen krijg ik mijn nieuwe auto met daarin een door de dealer geleverde MS4200RS.
Ik ga daar zelf een carkit en de vdodayton chs-604 mp3 cd-wisselaar op aansluiten. (beide reeds in bezit, dus het is wachten op de auto
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
)
Wat ik zou willen weten is, of de navigatieradio van slag raakt, als ik de accu los koppelt en de radio uit het dashboard haalt om de aansluitingen te realiseren. Is er iets waar ik rekening mee moet houden?
Bedankt!
Je kunt systeem gewoon loskoppelen van de accu, moet geen probelemen opleveren met geheugenverlies. Ik heb zelf ook MS 4200 RS en heb als gevolg van navigatieproblemen systeem zeer regelmatig los gehad.
Ik ben er nu (hoop ik) achter wat de oorzaak was van het volledig van slag geraken van het systeem. Ondanks ik in de garage de digitale puls heb laten aansluiten is dit waarschijnlijk niet juist gebeurd
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ik heb systeem daarna 2 x ter reparatie ingeleverd omdat ik dacht dat het defect was. Ik ben nu naar een officieel inbouwcentrum geweest omdat ik al vermoeden had dat het toch van de tachopuls afkomstig zou zijn.
Men had signaal bij de dealer van snelheidsmeter afgetakt. Ik zat er telkens zo'n 200 meter naast (of te vroeg of te laat). Omdat het systeem hierop pro-actief reageert, wil corrigeren en deze continue verkeerd ontvangen informatie vergelijkt met andere info (sateliet, kaart en gyro) raakte het 't spoor volledig bijster. Ik moet nog even een week of zo zien of het ook zo blijft maar tot nu toe werkt e.e.a. weer perfect. Zo zie je maar ieder z'n vak.
Ik heb er van geleerd en zal voortaan meteen naar een professioneel inbouwcentrum gaan voor dit soort dingen.
Navigeren is erg leuk maar het moet wel goed functioneren anders wordt het een grote ergernis.
Groet,
Pedro