Wie helpt.
Ik zit met een probleem over mijn DX-R52 Travelpilot. Deze heb ik ruim 1,5 jaar en met zeer veel plezier gebruikt.
Wat is nu het probleem
In mijn huidige peugeot 307 Break krijg ik hem niet aan de praat!
Ik heb een Focus en een Megane gehad en de navi werkt hier perfect.
(Ik heb het achteruitsignaal nooit aangesloten, is ook niet nodig)
Echter wat nu.
Er zat een radio in en deze heb ik verwijderd. GPS signaal gevonden en afgetapt.
Verder 2 kabeltjes omgewisseld en de radio werkt goed. Nu de navi:
Tijdens systeem test krijg ik gps ontvangst goed , sleutel slecht , versnellingsbak slecht (logisch vanwege achteruitsignaal), snelheidsmeter goed en calibreren duurt zeker 100 km. Vervolgens is het navigereren in het begin goed maar na een tijdje lijkt het of ik helemaal niet op die bepaalde positie ben. (Off Road) Manueel calibreren doet hij ook redelijkmaar ik ben meer off road dan dat hij werkt . Ik heb mijn antenne al van binnen naar buiten op het dak verplaatst en was de ontvangst al veel beter.
Kortom, hij werkt wel af en toe met navigeren maar ik het lijkt of ik niet op de juiste positie ben.
HELP, HELP
DX-R52 Niet goed functioneren
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 feb 2005 17:16
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
De 307 kan wel eens de oorzaak zijn van jouw probleem
Deze auto heeft een gemetalliseerde voorruit, en daar komen de GPS golven niet goed doorheen. Je zult je GPS-antenne moeten verplaatsen naar buiten, naar ik begrepen heb is bij de 307 genoeg plek onder de paravaan, de afdekking bij de ruitenwissers dus.
Voorts zou ik je aanraden de achteruit WEL aan te sluiten, lees het verhaal daarover maar eens bij Tricks & Tips.
Succes, we horen wel hoe het gaat...
Groet,
JW
De 307 kan wel eens de oorzaak zijn van jouw probleem
Deze auto heeft een gemetalliseerde voorruit, en daar komen de GPS golven niet goed doorheen. Je zult je GPS-antenne moeten verplaatsen naar buiten, naar ik begrepen heb is bij de 307 genoeg plek onder de paravaan, de afdekking bij de ruitenwissers dus.
Voorts zou ik je aanraden de achteruit WEL aan te sluiten, lees het verhaal daarover maar eens bij Tricks & Tips.
Succes, we horen wel hoe het gaat...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Is er op dit forum iemand met een 307 met fabrieks-navigatie die even wil checken waar bij dit systeem de GPS antenne is gemonteerd? Wellicht dat andere 307 rijders/hobbyisten hier hun voordeel mee kunnen doen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik me goed herinner is die, net als bij andere modellen van PSA als de C5 gecombineerd met de gewone antenne, achterop het dak dus.Gerritje schreef:Is er op dit forum iemand met een 307 met fabrieks-navigatie die even wil checken waar bij dit systeem de GPS antenne is gemonteerd? Wellicht dat andere 307 rijders/hobbyisten hier hun voordeel mee kunnen doen.
Maar laat dat maar even bevestigd dan wel ontzenuwd worden. In het laatste geval: waar zit 'ie dan?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
JW,
Ik ken de 307 niet erg goed maar jouw suggestie om de antenne onder de paravaan te monteren impliceert toch dat ie naar buiten wordt gebracht met alle consequenties van leidingdoorvoeren.
Is er dan geen optie om hem thv de binnenspiegel te monteren achter het "vrije" gedeelte van de voorruit?
Ik ken de 307 niet erg goed maar jouw suggestie om de antenne onder de paravaan te monteren impliceert toch dat ie naar buiten wordt gebracht met alle consequenties van leidingdoorvoeren.
Is er dan geen optie om hem thv de binnenspiegel te monteren achter het "vrije" gedeelte van de voorruit?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Gerritje,
Montage onder de paravaan betekent inderdaad een plek zoeken waar de coax van de antenne naar binnen kan.
Op het Peugeotdeel van dit forum heeft Checkin hier meerdere keren over gesproken.
Maar je hebt helemaal gelijk, montage naast/boven de spiegel, op dat speciale deel van de ruit dat eigenlijk bestemd is voor de transponder van de franse autoroute TelePeage, is een technisch gezien prima alternatief. Gewoon met de bolle kant tegen, dus parallel met de ruit, dan heb je een prima ontvangst.
Groet,
JW
Montage onder de paravaan betekent inderdaad een plek zoeken waar de coax van de antenne naar binnen kan.
Op het Peugeotdeel van dit forum heeft Checkin hier meerdere keren over gesproken.
Maar je hebt helemaal gelijk, montage naast/boven de spiegel, op dat speciale deel van de ruit dat eigenlijk bestemd is voor de transponder van de franse autoroute TelePeage, is een technisch gezien prima alternatief. Gewoon met de bolle kant tegen, dus parallel met de ruit, dan heb je een prima ontvangst.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54
307
bij de 307 moet een Filter/versterker gemonteerd worden voor het snelheissignaal.
mvg cees
mvg cees
Meten is Weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 feb 2005 17:16
Nou, mannen, snel antwoord... Mijn dank hiervoor..
Als ik het goed begrijp dan is het snelheidssignaal de boosdoener? Zoals Cees schreef een Filter/versterker nodig ?
Waar zou ik deze dan moeten bevestigen?
Wat ik ook nog geprobeerd heb is om de gyro een beetje aan te passen maar ook hier zonder resultaat..
Zou het komen dat de navi het soms wel doet maar bij bv afritten denkt hij dat ik nog 200 meter moet maar ondertussen ben ik dit punt reeds voorbij en dan geeft hij vaak Off Road. (Snelheidssignaal?)
Als ik het goed begrijp dan is het snelheidssignaal de boosdoener? Zoals Cees schreef een Filter/versterker nodig ?
Waar zou ik deze dan moeten bevestigen?
Wat ik ook nog geprobeerd heb is om de gyro een beetje aan te passen maar ook hier zonder resultaat..
Zou het komen dat de navi het soms wel doet maar bij bv afritten denkt hij dat ik nog 200 meter moet maar ondertussen ben ik dit punt reeds voorbij en dan geeft hij vaak Off Road. (Snelheidssignaal?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
vergeet niet zoals reeds eerder vermeld, de achteruit draad aan te sluiten.
bvk aan de +12v van achteruitsignaal.
aansluiten aan de massa mag, maaar geniet niet de voorkeur.
je kan in je menu zien in sensortest of de rijrichting juist is en dus werkzaam.
of een api versterker noodzakelijk is met een 307 kan ik niet beoordelen.
wel is het zo dat de spedpulse pas duidelijk is voor de 307 wanneer de calibratie na ca 15 km is voltooid en opgeslagen in het systeem.
stel de achter is niet aangesloten danverklaard dat alles mbt het lange calibreren en dus offroad aangeven.
de Navigatie denkt immers dat ie achteruit rijd.
standaard staat de rijrichting van een dx-r52 achteruit, (pijltje naar beneden.)
dus wanneer de achteruit goed is aangesloten , dan veranderd ook in het menu de rijrichting,(pijltje naar boven)
zo kan ie gemakkelijk zonder foutmelding calibreren binnen ca 15 km.
aangezien je setup eerder al snelheid OK gaf hoeft het niet persee te betekenen dat je een versterker nodig bent,
maar dat laat ik even in het midden.
bvk aan de +12v van achteruitsignaal.
aansluiten aan de massa mag, maaar geniet niet de voorkeur.
je kan in je menu zien in sensortest of de rijrichting juist is en dus werkzaam.
of een api versterker noodzakelijk is met een 307 kan ik niet beoordelen.
wel is het zo dat de spedpulse pas duidelijk is voor de 307 wanneer de calibratie na ca 15 km is voltooid en opgeslagen in het systeem.
stel de achter is niet aangesloten danverklaard dat alles mbt het lange calibreren en dus offroad aangeven.
de Navigatie denkt immers dat ie achteruit rijd.
standaard staat de rijrichting van een dx-r52 achteruit, (pijltje naar beneden.)
dus wanneer de achteruit goed is aangesloten , dan veranderd ook in het menu de rijrichting,(pijltje naar boven)
zo kan ie gemakkelijk zonder foutmelding calibreren binnen ca 15 km.
aangezien je setup eerder al snelheid OK gaf hoeft het niet persee te betekenen dat je een versterker nodig bent,
maar dat laat ik even in het midden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
In zijn eerste posting:
1. Hij moet met twee auto's altijd uitsluitend achteruit hebben gereden.
2. Het was stiekem wel aangesloten maar dat wist hij niet.
En toen werkte alles naar behoren.Ik heb het achteruitsignaal nooit aangesloten, is ook niet nodig
Dan is het eigenlijk onverklaarbaar of:standaard staat de rijrichting van een dx-r52 achteruit, (pijltje naar beneden.)
1. Hij moet met twee auto's altijd uitsluitend achteruit hebben gereden.
2. Het was stiekem wel aangesloten maar dat wist hij niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
klopt inderdaad,, het is een wonder,
van alle Blaupunkts heb ik er slecht 1 meegemaakt die correct werkt zonder aangesloten achteruit.
gek genoeg staat de PIJL vd DX-R70 standaard vooruit.
laat je dus niet gek en sluit em absoluut aan..
van alle Blaupunkts heb ik er slecht 1 meegemaakt die correct werkt zonder aangesloten achteruit.
gek genoeg staat de PIJL vd DX-R70 standaard vooruit.
laat je dus niet gek en sluit em absoluut aan..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 feb 2005 17:16
Ok, we gaan e.e.a. proberen. Nogmaals dank voor alle hulp!!
p.s. geloof me de achteruit is 2 x niet aangesloten (Focus en Megane) en hij heeft altijd goed gefunctioneerd.
Eric
p.s. geloof me de achteruit is 2 x niet aangesloten (Focus en Megane) en hij heeft altijd goed gefunctioneerd.
Eric
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04 mei 2004 10:05
Bij de 307 Break wordt de antenne aan de achterste zijruit geplaatst en men moet het tachosignaal ergens halen aan de ABS (wat eigenlijk niet mag). Dit omdat de wagen uitgerust is met een VAN-bus. Hier bestaan omvormers voor bij Blaupunkt en bij Peugeot. Anders moet men onder de motorkap gaan aftakken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |