Ik heb inmiddels een Avic aangeschaft, is het mogelijk om waypoints te vinden met dit apparaat?
Verder valt mij op, dat de navigatie DVD wegveranderingen van 2 a 3 jaar terug nog niet kent.
Avic x1 productiedatum dec 2004. Kun je updates krijgen, of lopen ze bij Pioneer een paar jaar achter?
Avic x1 en waypoints / DVD niet bij de tijd
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Hoe het met je eerste vraag zit weet ik niet, ongetwijfeld zullen anderen je daarmee helpen kunnen. Wordt vervolgd dus.
Over de "ouderdom" van de DVD gaat al een ander draadje /viewtopic.php?t=3599 . En inderdaad, vers is 'ie niet
Naar verluidt zou er in de loop van dit voorjaar een nieuwe versie moeten verschijnen, wordt ook vervolgd dus.
Groet,
JW
Hoe het met je eerste vraag zit weet ik niet, ongetwijfeld zullen anderen je daarmee helpen kunnen. Wordt vervolgd dus.
Over de "ouderdom" van de DVD gaat al een ander draadje /viewtopic.php?t=3599 . En inderdaad, vers is 'ie niet
Naar verluidt zou er in de loop van dit voorjaar een nieuwe versie moeten verschijnen, wordt ook vervolgd dus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Kijk eens hier voor het specifieke AVIC X1 Forum
http://www.avicx1forums.com/forum/index ... 5ff70d04a6
In UK krijg je de update gratis, overal elders moet je er 300 en tig euro voor betalen.
Bij Geo24 hebben ze ook leuke discussies over een kaartupdate en oproepen tot een jihad tegen Pioneer
http://www.geo24.de/forum/bid20-sid.htm
Aardige sites om te bezoeken alvorens een AVIC X1 te kopen
http://www.avicx1forums.com/forum/index ... 5ff70d04a6
In UK krijg je de update gratis, overal elders moet je er 300 en tig euro voor betalen.
Bij Geo24 hebben ze ook leuke discussies over een kaartupdate en oproepen tot een jihad tegen Pioneer
http://www.geo24.de/forum/bid20-sid.htm
Aardige sites om te bezoeken alvorens een AVIC X1 te kopen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb begrepen dat de nieuwe update € 219,- gaat kosten en leverbaar is vanaf maart....ik ga hem zeker bestellen,heb met mijn dealer al de deal gemaakt dat ik niet het volle pond hoef te betalen....(voordeel van goeie relatie met je dealer)
Vind het spijtig om te zien dat Gerritje alleen maar negatieve dingen kan roepen,terwijl ie zelf niet eens met het systeem rondrijd.....
Vind het spijtig om te zien dat Gerritje alleen maar negatieve dingen kan roepen,terwijl ie zelf niet eens met het systeem rondrijd.....
Tevreden AVIC-X1 Gebruiker
Hide post links |
-
- Senior Member
Thierry,
Alle pluspunten van apparatuur kun je ongetwijfeld in de glossy folders van de fabrikant vinden.
In het geval van Pioneer AVIC-X1 wordt je daarin zeker niet verteld dat je met de kaartsoftware een klein beetje een oor wordt aangenaaid zoals vele ervaringsdeskundigen in Nederland, UK en Duitsland al wisten te melden.
Dat jouw dealer daar een mouw aan zegt te gaan passen doet niets af aan het feit dat de feitelijke handelwijze van Pioneer t.o.v. een aantal min of meer gedupeerde afnemers en ook afgezet tegen de policy van andere leveranciers te laken valt.
Daar heb je feitelijk wel een punt, echter heb ik naar aanleiding van een aantal vragen op dit en andere fora een aantal punten verzameld waarvan ik vond dat ze ook onder de aandacht van potentièle kopers van een Pioneer systeem moesten worden gebracht. De koper in spé twijfelt wel eens en wil voor het vele geld ook een waardevol apparaat. Het gaat hierbij dus om een waardeoordeel van anderen en niet van mijzelf. Om in deze gevallen ook meteen te stellen of te suggereren dat men zich van negatief commentaar moet onthouden als men zelf niet met het betreffende apparaat werkt of het bezit lijkt me iets te ver gaan.Vind het spijtig om te zien dat Gerritje alleen maar negatieve dingen kan roepen,terwijl ie zelf niet eens met het systeem rondrijd.....
Alle pluspunten van apparatuur kun je ongetwijfeld in de glossy folders van de fabrikant vinden.
In het geval van Pioneer AVIC-X1 wordt je daarin zeker niet verteld dat je met de kaartsoftware een klein beetje een oor wordt aangenaaid zoals vele ervaringsdeskundigen in Nederland, UK en Duitsland al wisten te melden.
Dat jouw dealer daar een mouw aan zegt te gaan passen doet niets af aan het feit dat de feitelijke handelwijze van Pioneer t.o.v. een aantal min of meer gedupeerde afnemers en ook afgezet tegen de policy van andere leveranciers te laken valt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
tja,ik weet niet of Pioneer iets te verwijten valt.Kijk,het feit dat software nooit compleet zal zijn,doet verder niets af aan de werking van het apparaat.Het is in mijn ogen een prima werkend systeem,waarbij inderdaad de kanttekening bestaat dat er dingen kunnen missen op de kaart.Kijk ik alleen naar mijn dagelijkse werkzaamheden,waarbij ik veel gebruik maak van dit systeem(ik rijd 80.000 km p.j),dan vind ik het aantal fouten te verwaarlozen.
Ik heb in het verleden met verschillende systemen gereden,en op elk systeem is wat aan te merken,maar ja als je goed geinformeerd bent door de dealer,dan weet je dit en dan tolereer je dat ook.Luister je koopt zelf dit systeem,dus ben je ook zelf verantwoordelijk voor het feit dat je moet weten wat je koopt,incl.evt tekortkomingen.
Daarbij weet ik uit ervaring dat degene die verantwoordelijk is voor het leveren van het produkt aan mij,mijn dealer is en niet de importeur.Dus als ik al klachten zou hebben,dan meld ik dat bij mijn dealer,en dan is het aan hem om mijn probleem op te lossen met of zonder hulp van de betreffende importeur.
Overigens vind ik in geen enkele folder van welk navigatiemerk dan ook,ook niet van die van de automerken,een melding over het feit dat kaartdatabase's fouten kunnen bevatten.Op zich begrijpelijk,in een autofolder staat ook niets over preciese vervuiling etc.....
Maar laten we aub niet verzanden in dit soort discussie's.Ik denk dat wij als consumenten van te voren goed geinformeerd dienen te worden,niet alleen over de voordelen van navigatie(want inderdaad die kun je in de folders wel lezen),maar ook over de evt nadelen van navigatie(het nooit kunnen garanderen van een volledige 100% dekkende database),maar vind dat een taak van de dealer die mij het produkt levert,die heb ik uiteindelijk mijn geld daarvoor gegeven.Ik hoop dat ook dealers dit lezen,en op die manier er lering uit trekken....
Ik heb in het verleden met verschillende systemen gereden,en op elk systeem is wat aan te merken,maar ja als je goed geinformeerd bent door de dealer,dan weet je dit en dan tolereer je dat ook.Luister je koopt zelf dit systeem,dus ben je ook zelf verantwoordelijk voor het feit dat je moet weten wat je koopt,incl.evt tekortkomingen.
Daarbij weet ik uit ervaring dat degene die verantwoordelijk is voor het leveren van het produkt aan mij,mijn dealer is en niet de importeur.Dus als ik al klachten zou hebben,dan meld ik dat bij mijn dealer,en dan is het aan hem om mijn probleem op te lossen met of zonder hulp van de betreffende importeur.
Overigens vind ik in geen enkele folder van welk navigatiemerk dan ook,ook niet van die van de automerken,een melding over het feit dat kaartdatabase's fouten kunnen bevatten.Op zich begrijpelijk,in een autofolder staat ook niets over preciese vervuiling etc.....
Maar laten we aub niet verzanden in dit soort discussie's.Ik denk dat wij als consumenten van te voren goed geinformeerd dienen te worden,niet alleen over de voordelen van navigatie(want inderdaad die kun je in de folders wel lezen),maar ook over de evt nadelen van navigatie(het nooit kunnen garanderen van een volledige 100% dekkende database),maar vind dat een taak van de dealer die mij het produkt levert,die heb ik uiteindelijk mijn geld daarvoor gegeven.Ik hoop dat ook dealers dit lezen,en op die manier er lering uit trekken....
Tevreden AVIC-X1 Gebruiker
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0