Hoofdwegen

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
flwalraven
Starting Member
Starting Member

Hoofdwegen

Bericht door flwalraven »

Hallo,

Ben in het bezit van Benelux Tele-Atlas 2004/02.
Heb voor mijn vakantie de code voor een maand Oostenrijk besteld.
Ik kon thuis mijn vakantie adres in Oostenrijk invoeren en deze werd netjes vanaf de Rijksweg de A73 berekend.

Echter bij het passeren van de grens in Gennep kreeg ik de melding. Code land niet actief, begeleiding wordt na ongeveer 15 minuten beeindigd. Wat ook gebeurde.
Ik heb een pre-view gebruikt om Duitsland te activeren zodat de begeleiding weer werd hervat.
Ik was van mening dat het systeem toch de hoofdwegen zo moeten aangeven, dit bleek dus niet het geval te zijn.

Is bovenstaande de juiste werking van het systeem ? of heb ik iets niet goed gedaan ?

Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Je had inderdaad ook duitsland voor de heen en terug reis moeten vrijgeven. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Ik ben het niet helemaal met Han's reactie eens. Volgens mij moet je ook door Duitsland kunnen reizen zonder vrijschakeling. Zonder vrijschakeling moet je echter alleen rekenen op ondersteuning/routering via de hoofdwegen. Ik heb de ervaring dat als je na de melding gewoon via hoofdwegen blijft rijden er geen probleem optreedt. (had dat eens toen ik duitsland nog niet vrijgeschakeld had en via preview route vanuit Bonn voor 1 dag geregeld had. Na middernacht zat ik echter nog in Duitsland en kreeg melding dat preview periode voorbij was. Ik reed echter op een hoofdweg en bleef keuring 'gerouteerd' naar Nederland...)

Maar volgens mij moet deze vraag gewoon simpelweg gecheckt kunnen worden bij het C-IQ center.

Groet
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
flwalraven
Starting Member
Starting Member

Riekus,

Ik vraag dat nog na.

Het vreemde voor mij was dat hij wel de gehele route vanaf de dichtsbijzijnde snelweg berekende, in mijn geval de A73. Maar na het passeren van de Duitse grens het dus voor gezien hield.

Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

flwalraven schreef:Riekus,

Ik vraag dat nog na.

Het vreemde voor mij was dat hij wel de gehele route vanaf de dichtsbijzijnde snelweg berekende, in mijn geval de A73. Maar na het passeren van de Duitse grens het dus voor gezien hield.

Frans
Dat lijkt zo, de computer blijft wel z'n werk doen, maar je Navi laat het jou niet meer zien en stopt de begeleiding. Je ziet dan alleen de kaart in de grootste schaal. Daarvoor moet je dus zoals Han al schreef wel degelijk Duitsland vrijschakelen.
Of je in het info menu wel de complete route op kunt vragen weet ik eerlijk gezegd niet, lijkt me interessant om even uit te proberen. Als je de Oostenrijk content nog vrij hebt kun je dat dus nog checken.

In zo'n geval is het veel simpeler om gewoon een maandje Europa vrij te schakelen, en niet alleen Oostenrijk. Dat kost je dan 10 Euri meer, maar je bent zeer flexibel.
Of met pre-paid content de dagen dat je door Duitsland rijdt bij te boeken, maar als je dat uitrekent is het eigenlijk nauwelijks of zelfs helemaal niet interessant. Eigenlijk alleen interessant als je wel vaker af en toe in Duitsland komt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
flwalraven
Starting Member
Starting Member

Riekus en Han,

Met 00 800 99 33 33 33 gebeld.

Moet of die dag de preview gebruiken voor in mijn geval Duitsland.
Of voor 29 euro die periode geheel Europa laten vrijgeven.

Frans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member

re

Bericht door laurens »

je hebt ook nog 2 dagen previeuw als je de navteq dvd-2004-2 erin doet

zijn toch weer 2 landen voor 2 dagen gratis

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Ben er overigens laatst achtergekomen dat je een preview slechts een keer voor een bepaald product - kaart/land combinatie - kunt gebruiken. Dus op de heenreis door Duitsland kun je de preview gebruiken, retour niet nogmaals.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Riekus schreef:Ben er overigens laatst achtergekomen dat je een preview slechts een keer voor een bepaald product - kaart/land combinatie - kunt gebruiken. Dus op de heenreis door Duitsland kun je de preview gebruiken, retour niet nogmaals.

Groet,
Riekus
Dat is logisch en gekoppeld aan het feit dat als je de preview geactiveerd hebt voor een bepaald land en/of product, deze gedurende twee kalenderdagen loopt. Dus als je op een donderdagmiddag de preview voor D activeert loopt 'ie door tot vrijdagavond 23.59 uur, en dan is het over-en-uit.
Je kunt dus niet de preview voor alleen die donderdag activeren, en een andere keer weer een dag.
En ook is het niet mogelijk om de preview op donderdagmiddag te activeren en er dan op zaterdagmorgen nog mee te navigeren. Da's wel binnen 48 uur, maar voldoet niet aan het criterium kalenderdagen

De enige mogelijkheid is dan om bij de terugreis de andere kaart in je systeem te stoppen en die te gebruiken voor de preview op hetzelfde product/land. Zoals Laurens al aangaf.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

JW

Volgens mij klopt jouw redenering niet. Heb laatst 1 dag preview kaart gebruikt en kan nu nog steeds 1 dag preview kaart (maar dan een ander land) gebruiken. Twee keer 1 dag preview kaart van het zelfde land kan niet. en ja, laurens opmerking klopt en die had ik inderdaad over het hoofd gezien. :oops:

Groet,
riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Riekus,

Bij preview kun je twee landen en twee reisinfo producten vrijmaken, telkens voor twee kalenderdagen.
Als je dus preview activeert voor Duitland zal dat altijd voor twee aaneengesloten kalenderdagen zijn. Jij kunt dat zelf niet beperken tot één dag, en dus zó op de heen- en terugweg daar gebruik van maken.
Als je ná die D preview ook nog eens Frankrijk wilt doen, kan dat. Maar dan is de koek met de kaarten op.
Daarnaast kun je dan die reisproducten "previewen".

Voor details even de laatste gebruiksaanwijzing op pagina 13/14 naslaan, of de oude op pagina 142/143. Daar staat ook nog eens dat je bij het rijden door een niet vrijgegeven gebied de kaart 1:1000 krijgt, maar wel de bestemming kunt kiezen in het land dat vervolgens wél vrijgegeven is. Je krijgt dan echter geen aanwijzingen in het niet vrijgegeven gebied.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
touranwimpy
New Member
New Member

Re: Hoofdwegen

Bericht door touranwimpy »

flwalraven schreef:
Ben in het bezit van Benelux Tele-Atlas 2004/02.
Heb voor mijn vakantie de code voor een maand Oostenrijk besteld.
Ik kon thuis mijn vakantie adres in Oostenrijk invoeren en deze werd netjes vanaf de Rijksweg de A73 berekend.

Echter bij het passeren van de grens in Gennep kreeg ik de melding. Code land niet actief, begeleiding wordt na ongeveer 15 minuten beeindigd. Wat ook gebeurde.
Ik heb een pre-view gebruikt om Duitsland te activeren zodat de begeleiding weer werd hervat.
Ik was van mening dat het systeem toch de hoofdwegen zo moeten aangeven, dit bleek dus niet het geval te zijn.

Is bovenstaande de juiste werking van het systeem ? of heb ik iets niet goed gedaan ?

Frans
Hallo,

Ik heb hetzelfde ervaren. Na de grens van Duitsland houdt de ondersteuning na ongeveer 10 minuten op.

Groeten,
Wim
VW Touran met VDO 4200RS Benelux met flitsinfo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”