MS 4200 RS spoor bijster?
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Pedro,
Dat klinkt heel erg veelbelovend
Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?
De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?
Groet,
JW
Dat klinkt heel erg veelbelovend
Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?
De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
10 graden is best wel veel en ik weet dat ie in een Passat vrijwel horizontaal zit, dus gezien jouw verhaal leek mij dat het enige wat niet correct was, zo zie je maar weer, samen komen we er wel uit, was dat met alles maar zo.....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
JW/Gentry,JW schreef:Hallo Pedro,
Dat klinkt heel erg veelbelovend
Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?
De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?
Groet,
JW
De hoekinstelling was eerst gewoon 0.
Omdat ik, zoals in het begin aangegeven, eerst helemaal geen GPS-ontvangst had dacht ik dat de hoekinselling niet goed stond. Toen heb ik dat aangepast, de gevolgen hiervan zijn jullie bekend...
Ik heb toen tevens het achteruitrijsignaal aangesloten (was nog niet eerder gebeurd)
De unit zit inderdaad bijna horizontaal in het dashboard en de instelling van 1 graad is wel goed denk ik.
Ik zal nu eerst even blijven testen en jullie over een week de laatste stand van zaken doorgeven.
Nogmaals dank.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Hallo JW,Pedro Notten schreef:JW schreef:Hallo Pedro,
Dat klinkt heel erg veelbelovend
Het verrast me eerlijk gezegd dat de gyro instelling zo'n grote invloed heeft, en dus heb ik hier weer wat van geleerd, bedankt
Overigens, hoe was nou de hoekinstelling vóór dat je 'm op 10 graden gezet had? En zit de unit inderdaad horizontaal in het dashboard, zodat 1 graad correct is?
De rest ziet er ook goed uit, dus het zou nu goed moeten gaan. Hou je ons op de hoogte?
Groet,
JW
Systeem ga ik uitbouwen. Het is weer helemaal mis. Eerst weer 0 GPS-ontvangst. Na een aantal keren uit/aanzetten van toestel ineens weer ontvangst. Echter nu weer regelmatig zwarte pijl en begint weer alles van voorafaan.
Ik bied e.e.a. bij MENHO-ESM ter reparatie aan en hoop dat ik een goed functionerend toestel terug krijg.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Pedro,
Goh, het leek er toch op dat alles goed gekomen was, da's dus een tegenvaller
Maarre, jouw MS 4200RS is toch pas een half jaar oud als ik me goed herinner?
Dan heb je toch nog garantie, oftewel, je kunt je toch gewoon bij je leverancier vervoegen die dit probleem moet oplossen? Of heeft die jou naar Menho-ESM verwezen?
Groet,
JW
Goh, het leek er toch op dat alles goed gekomen was, da's dus een tegenvaller
Maarre, jouw MS 4200RS is toch pas een half jaar oud als ik me goed herinner?
Dan heb je toch nog garantie, oftewel, je kunt je toch gewoon bij je leverancier vervoegen die dit probleem moet oplossen? Of heeft die jou naar Menho-ESM verwezen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
JW,JW schreef:Hallo Pedro,
Goh, het leek er toch op dat alles goed gekomen was, da's dus een tegenvaller
Maarre, jouw MS 4200RS is toch pas een half jaar oud als ik me goed herinner?
Dan heb je toch nog garantie, oftewel, je kunt je toch gewoon bij je leverancier vervoegen die dit probleem moet oplossen? Of heeft die jou naar Menho-ESM verwezen?
Groet,
JW
Tja 't is niet anders. Fransnacht had toch gelijk met zijn reactie dat er iets in systeem niet klopt. Neen ik heb Menho zelf gebeld. Als ik het via mijn dealer speel kan natuurlijk ook maar dat duurt dan waarschijnlijk langer. Ik kom morgen bij Menho in de buurt en geef het dan ter reparatie af (met kopie factuur van aankoop auto waaruit blijkt dat systeem pas 7 maanden oud is)
Reparatie zou zo onder garantie uitgevoerd worden.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Back on track
Beste forumleden,
Ik heb mijn MS 4200 RS/01 bij Menho-ESM te Mijdrecht laten repareren en daar heden opgehaald. (slechts 3 dagen weg geweest)
Men heeft het GPS tunercircuit hersteld/vervangen en nieuwe systeem software versie 5.46 geladen. Alles onder garantie. (Zelf draait het systeem onder systeemsoftware MO 4254). Na ontvangst door mij ter plekke weer ingebouwd en met navigatie terug naar huis gereden. Eerste 5 min. waren teleurstellend, weer 0 GPS-ontvangst maar even later leek het systeem toch aktief te worden. Nadat ik eerst weer geen gedigitaliseerde route vond en de grote zwarte pijl opnieuw op het scherm verscheen ging het even later, na een calibratierit van ca. 15 minuten, toch goed. Aanduidingen zijn op tijd en nauwkeurig. Ik ben probleemloos, op een enkele foutieve melding na, naar huis gereden met enkel goede aanwijzingen en voldoende GPS-ontvangst. (tussen 5-7)
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Menho-ESM en ik hoop dat ik nu ook tevreden blijf over mijn VDODayton.
Groet,
Pedro
Ik heb mijn MS 4200 RS/01 bij Menho-ESM te Mijdrecht laten repareren en daar heden opgehaald. (slechts 3 dagen weg geweest)
Men heeft het GPS tunercircuit hersteld/vervangen en nieuwe systeem software versie 5.46 geladen. Alles onder garantie. (Zelf draait het systeem onder systeemsoftware MO 4254). Na ontvangst door mij ter plekke weer ingebouwd en met navigatie terug naar huis gereden. Eerste 5 min. waren teleurstellend, weer 0 GPS-ontvangst maar even later leek het systeem toch aktief te worden. Nadat ik eerst weer geen gedigitaliseerde route vond en de grote zwarte pijl opnieuw op het scherm verscheen ging het even later, na een calibratierit van ca. 15 minuten, toch goed. Aanduidingen zijn op tijd en nauwkeurig. Ik ben probleemloos, op een enkele foutieve melding na, naar huis gereden met enkel goede aanwijzingen en voldoende GPS-ontvangst. (tussen 5-7)
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Menho-ESM en ik hoop dat ik nu ook tevreden blijf over mijn VDODayton.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Pedro,
Dat klinkt goed, probleem lijkt dus opgelost.
Laat je ons met een weekje, of twee natuurlijk, nog even weten of alles OK blijft?
Overigens, waarop staat de hoek nu ingesteld?
Groet,
JW
P.S. En met dank aan Frans natuurlijk, hij had het bij het rechte eind en gaf de enig juiste tip
Dat klinkt goed, probleem lijkt dus opgelost.
Laat je ons met een weekje, of twee natuurlijk, nog even weten of alles OK blijft?
Overigens, waarop staat de hoek nu ingesteld?
Groet,
JW
P.S. En met dank aan Frans natuurlijk, hij had het bij het rechte eind en gaf de enig juiste tip
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Hallo JW,JW schreef:Hallo Pedro,
Dat klinkt goed, probleem lijkt dus opgelost.
Laat je ons met een weekje, of twee natuurlijk, nog even weten of alles OK blijft?
Overigens, waarop staat de hoek nu ingesteld?
Groet,
JW
P.S. En met dank aan Frans natuurlijk, hij had het bij het rechte eind en gaf de enig juiste tip
Mee eens... Frans had in het begin al de juiste diagnose gesteld
(Ik vraag me trouwens af of het vervangen onderdeel inderdaad de gyro is?) Ik heb niet meer gecontroleerd wat nu de opstellingshoek is. Ik denk dat die onveranderd is en nog steeds op 1 graad staat maar ik zal dat nog nazien en dan hoor je weer.
Ik hou alles in de gaten en geef mijn ervaring volgende week opnieuw door.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Pedro,
Je beide laatste berichten lezend vermoed ik dat inderdaad de GPS unit in de computer vervangen is, niet de gyro.
Die GPS unit, de Lassen II van Trimble, zorgt er samen met de GPS antenne voor dat de computer weet waar je zit, en die info wordt zonodig tijdens de rit ook gebruikt.
Ik schrijf met opzet "zonodig" want als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is werkt je 4200 met "mapmatching" op basis van puls en gyro informatie. De GPS springt dan bij als er iets misgaat. 'Management by Exception' heet dat dan in bedrijfskundige terminologie
Dat je in het begin van de rit terug wat problemen had kan wel kloppen. Door het laden van de nieuwe SW was je oude calibratie wellicht niet meer geheel correct, of die zat er soswieso naast door dat probleem, en dus moest dat opnieuw gebeuren. Zo te lezen is dat nu OK.
Groet,
JW
Je beide laatste berichten lezend vermoed ik dat inderdaad de GPS unit in de computer vervangen is, niet de gyro.
Die GPS unit, de Lassen II van Trimble, zorgt er samen met de GPS antenne voor dat de computer weet waar je zit, en die info wordt zonodig tijdens de rit ook gebruikt.
Ik schrijf met opzet "zonodig" want als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is werkt je 4200 met "mapmatching" op basis van puls en gyro informatie. De GPS springt dan bij als er iets misgaat. 'Management by Exception' heet dat dan in bedrijfskundige terminologie
Dat je in het begin van de rit terug wat problemen had kan wel kloppen. Door het laden van de nieuwe SW was je oude calibratie wellicht niet meer geheel correct, of die zat er soswieso naast door dat probleem, en dus moest dat opnieuw gebeuren. Zo te lezen is dat nu OK.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Hallo JW,JW schreef:Hallo Pedro,
Je beide laatste berichten lezend vermoed ik dat inderdaad de GPS unit in de computer vervangen is, niet de gyro.
Die GPS unit, de Lassen II van Trimble, zorgt er samen met de GPS antenne voor dat de computer weet waar je zit, en die info wordt zonodig tijdens de rit ook gebruikt.
Ik schrijf met opzet "zonodig" want als het systeem eenmaal goed gecalibreerd is werkt je 4200 met "mapmatching" op basis van puls en gyro informatie. De GPS springt dan bij als er iets misgaat. 'Management by Exception' heet dat dan in bedrijfskundige terminologie
Dat je in het begin van de rit terug wat problemen had kan wel kloppen. Door het laden van de nieuwe SW was je oude calibratie wellicht niet meer geheel correct, of die zat er soswieso naast door dat probleem, en dus moest dat opnieuw gebeuren. Zo te lezen is dat nu OK.
Groet,
JW
Tjonge zeg wat weet jij er veel van zeg, alweer wat geleerd. Ik heb zelf ook bedrijfskunde gestudeerd en ben meer een voorstander van "Management by walking around". Als dat ook zo was bij mijn 4200 dan was dat allemaal niet misgegaan denk ik
Ik hou je verder op de hoogte over het "navi-gedrag" van mijn 4200.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Re: Back on track
Hallo forumleden,Pedro Notten schreef:Beste forumleden,
Ik heb mijn MS 4200 RS/01 bij Menho-ESM te Mijdrecht laten repareren en daar heden opgehaald. (slechts 3 dagen weg geweest)
Men heeft het GPS tunercircuit hersteld/vervangen en nieuwe systeem software versie 5.46 geladen. Alles onder garantie. (Zelf draait het systeem onder systeemsoftware MO 4254). Na ontvangst door mij ter plekke weer ingebouwd en met navigatie terug naar huis gereden. Eerste 5 min. waren teleurstellend, weer 0 GPS-ontvangst maar even later leek het systeem toch aktief te worden. Nadat ik eerst weer geen gedigitaliseerde route vond en de grote zwarte pijl opnieuw op het scherm verscheen ging het even later, na een calibratierit van ca. 15 minuten, toch goed. Aanduidingen zijn op tijd en nauwkeurig. Ik ben probleemloos, op een enkele foutieve melding na, naar huis gereden met enkel goede aanwijzingen en voldoende GPS-ontvangst. (tussen 5-7)
Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Menho-ESM en ik hoop dat ik nu ook tevreden blijf over mijn VDODayton.
Groet,
Pedro
Nadat systeem ca. één week goed gewerkt heeft was het vandaag weer mis. Ik merk dat aanwijzingen te laat komen. Afwijking is ongeveer 200-300 meter. Als ik bijvoorbeeld links of rechts moet afslaan dan is dat wel de goede straat maar volgens het systeem zou ik nog ca. 200 meter verder moeten rijden en ben ik er dus al. Wat je dan ziet is dat systeem zich wil herstellen en zwarte pijl weer tevoorschijn komt. Even later vindt pikt systeem de draad weer op maar blijft te laat met aanwijzingen komen. (puls is goed evenals ontvangst GPS) Eenmaal thuis gearriveerd zie ik ook een verkeerd adres (straat te vroeg) Lijkt wel of calibratie weer van slag is.
Misschien moet ik eerst weer eens opnieuw (zonder ingegeven route calibreren) en dan nog eens proberen
Is dit nu normaal, of ben ik misschien te nauwkeurig? Aanwijzingen zijn toch echt veel preciezer geweest
Ik vraag me echt af wa nu weer te doen
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Re: Back on track
Nadat ik heden wederom geen enkele bestemming foutloos gevonden had heb ik weer contact gezocht met Menho-ESM.
Afstand wordt door het systeem niet goed weergegeven. Of aanwijzingen komen veel te vroeg of te laat. Het gekke is dat als ik een route 2 x rij ik ook 2 verschillende aanwijzingen ontvang.
Waarschijnlijk toch iets met de Gyro?
MS 4200 RS wordt nog deze week ter reparatie aangeboden.
Wordt vervolgd.
Groet,
Pedro
Afstand wordt door het systeem niet goed weergegeven. Of aanwijzingen komen veel te vroeg of te laat. Het gekke is dat als ik een route 2 x rij ik ook 2 verschillende aanwijzingen ontvang.
Waarschijnlijk toch iets met de Gyro?
MS 4200 RS wordt nog deze week ter reparatie aangeboden.
Wordt vervolgd.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Pedro,
Da's toch wel balen Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.
Keep fingers crossed
Groet,
JW
Da's toch wel balen Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.
Keep fingers crossed
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Thnx JW...JW schreef:Hallo Pedro,
Da's toch wel balen Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.
Keep fingers crossed
Groet,
JW
Je hoort wel nader hoe het afloopt.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Eindelijk...Pedro Notten schreef:Thnx JW...JW schreef:Hallo Pedro,
Da's toch wel balen Denk je een goed toestel te hebben na het vervangen van de GPS tuner, en dan is het toch nog mis.
Het is inderdaad moelijk zoeken met zo'n intermitterende fout, soms lijkt alles OK te zijn en dan ineens is het weer mis.
Keep fingers crossed
Groet,
JW
Je hoort wel nader hoe het afloopt.
Groet,
Pedro
Systeem werkt nu perfect en zeer nauwkeurig.
Oorzaak is uiteindelijk een verkeerd aangesloten pulssignaal geweest. NB door de dealer zelf aangesloten
Men had een aftakking gemaakt van de snelheidsmeter. Via een officieel inbouwcentrum opnieuw laten aansluiten en na een calibratierit werkt nu alles weer 100%.
Alleen jammer dat het zo lang geduurd heeft voor ik hier achter kwam.
De telkens verkeerd weergegeven info heeft dus alles te maken gehad met foutieve input gegegevens. Het voordeel is wel dat je er op deze manier veel van leert.
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |