Ik heb een Carin 440 in m'n nieuwe auto maar deze doet het niet.
Via het info menu naar Actuele positie - Bestemming - GPS positie - Reisafstand en Configuratie zie ik GEEN GPS POSITIE hoe kan dit?
Heb ik dan geen GPS ontvangst?
Het gaat om de volgende Carin 440
Serie.nr 582/00
HW.nr 0203
SW.nr 0230
Datum 99/19
Weet iemand de oplossing
Carin 440 / Philips RC959 RDS
-
- Starting Member
-
- Moderator
Je kunt er in elk geval nog nieuwe software opzetten. Dit heeft verder niets te maken met het probleem dat jij hebt, maar dan haal je in elk geval het optimale uit je apparaat . Als ik het zo lees heeft ie inderdaadproblemen met de GPS positie. In wat voor auto zit het systeem gemonteerd en waar zit de GPS-antenne? En zit de antenne wel goed aaangesloten op de computer (kan zijn dat ie misschien scheef zit of heeft losgelaten ofzo)?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
GPS ontvangst
Is de Carin440/RC959 ook gelijk de navigatie computer of zit dit weer apart aangesloten op de radio?
Waar zit de GPS antenne dan op aangesloten, als het maar een apparaat is?
In het service menu bij GPS staat search, dus er is geen GPS antenne aangesloten!
Welke software zou ik moeten hebben om deze te updaten want dat is na het lezen op deze forum, mij toch niet geheel duidelijk.
In het service menu bij GPS staat search, dus er is geen GPS antenne aangesloten!
Welke software zou ik moeten hebben om deze te updaten want dat is na het lezen op deze forum, mij toch niet geheel duidelijk.
Hide post links |
-
- Senior Member
Jij hebt nu in ieder geval de RC959 dat is de radio-unit met een LCD scherm
Daarbij heb je nog wel een computer nodig waar je bijv je CD's in kwijt kunt. Hierop moet ook een GPS antenne worden aangesloten. Pas als alles compleet is en aangesloten kun je verder gaan zoeken.
Ik krijg nu de indruk dat je alleen de radio-unit in je auto hebt zitten en dat is dus onvoldoende.
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 40-420.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 20-440.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 0SY440.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 59-759.pdf
Daarbij heb je nog wel een computer nodig waar je bijv je CD's in kwijt kunt. Hierop moet ook een GPS antenne worden aangesloten. Pas als alles compleet is en aangesloten kun je verder gaan zoeken.
Ik krijg nu de indruk dat je alleen de radio-unit in je auto hebt zitten en dat is dus onvoldoende.
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 40-420.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 20-440.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 0SY440.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 59-759.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,
Er moet nu al een Computer aanhangen, anders kun je überhaupt niet in het Navi-menu waarin je de door Eilt genoemde zaken kunt zien.
De vraag is overigens wel aan Eilt wat hij voor auto heeft, bouwjaar etc.
En waar dan de computer zit, evt. via de bedrading op te zoeken. Onder de stoel misschien? Of achterin de kofferruimte?
Groet,
JW
Er moet nu al een Computer aanhangen, anders kun je überhaupt niet in het Navi-menu waarin je de door Eilt genoemde zaken kunt zien.
De vraag is overigens wel aan Eilt wat hij voor auto heeft, bouwjaar etc.
En waar dan de computer zit, evt. via de bedrading op te zoeken. Onder de stoel misschien? Of achterin de kofferruimte?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat had ik ook gedacht JW maar hij schrijft
Daarmee zette hij mij dan op het verkeerde been want het lijkt of hij een splinternieuwe auto met een antiek apparaat heeft laten uitrusten dat het vanaf het begin niet doet.Is de Carin440/RC959 ook gelijk de navigatie computer of zit dit weer apart aangesloten op de radio?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Dit systeem zit in een een Mitsubishi Carisma van 1999 en de auto heb ik pas gekocht.
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb de computer gevonden en die zit op een ongelukkige plaats, in de kofferbak onder de LPG tank.
De aansluiting van de GPS antenne lijkt niet goed, laat ik morgen even een nieuwe connector aanzetten en dan weer kijken of ie het doet!!!
De aansluiting van de GPS antenne lijkt niet goed, laat ik morgen even een nieuwe connector aanzetten en dan weer kijken of ie het doet!!!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Je eerste posting lezend lijkt me het zoeken in de richting van de GPS aansluiting inderdaad het eerste wat je te doen staat.
Overigens ben ik wel benieuwd wat daar mis zit, zit de computer soms dwars gemonteerd, waardoor de aansluiting makkelijk beschadigt of zo?
We horen het vervolg wel.
Groet,
JW
Je eerste posting lezend lijkt me het zoeken in de richting van de GPS aansluiting inderdaad het eerste wat je te doen staat.
Overigens ben ik wel benieuwd wat daar mis zit, zit de computer soms dwars gemonteerd, waardoor de aansluiting makkelijk beschadigt of zo?
We horen het vervolg wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Vraag dan meteen, als je de connector laat vervangen, of ze daar de laatste software hebben en die erop willen zetten voor je. Meestal doen ze daar niet zo moeilijk over (qua prijs). Je kunt het in elk geval altijd proberen...
Ik ben benieuwd of het aan de connector lag.
Groetjes,
Toho_NL.
Ik ben benieuwd of het aan de connector lag.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
Er zit nu een nieuwe GPS antenne in en hij doet het!!!
Wel nadat de CD er uitgehaald was en schoongemaakt was, toen zag hij pas satelieten.
Hij werkt nu perfect.
Nu nog nieuwe software,wie helpt me hierbij, welke versies en waar is dit te koop?
Wel nadat de CD er uitgehaald was en schoongemaakt was, toen zag hij pas satelieten.
Hij werkt nu perfect.
Nu nog nieuwe software,wie helpt me hierbij, welke versies en waar is dit te koop?
Hide post links |
-
- Senior Member
Aangezien het een 440 is, dus niet een van de snellere systemen denk ik dat je het meeste baat hebt bij software met zo weing mogelijk extra's die je toch niet gebruikt of kunt gebruiken.
In dat geval zijn de BMW Navteq CD's een uitkomst. Prima dekking en geen toeters en bellen.
Vraag even op Marktplaats of hier in rubriek gevraagd. Wellicht is er nog iemand die al nieuwe heeft en de oude kwijt wil.
Je zou ook de systeem-software nog kunnen updaten naar MO4000 via dezelfde weg (app is van 99/19)
In dat geval zijn de BMW Navteq CD's een uitkomst. Prima dekking en geen toeters en bellen.
Vraag even op Marktplaats of hier in rubriek gevraagd. Wellicht is er nog iemand die al nieuwe heeft en de oude kwijt wil.
Je zou ook de systeem-software nog kunnen updaten naar MO4000 via dezelfde weg (app is van 99/19)
Hide post links |
-
- Starting Member
Vandaag heb ik de software geupdated , systeem naar 2.9 versie en een nieuwe Benelux CD 2004.
Alles werkt perfect.
Alles werkt perfect.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-