Goedemiddag,
Na enig bestudeerwerk op deze site, heb ik besloten om een VDO systeem aan te schaffen.
Zit alleen nog te twijfelen tussen de 5400 en 5500.
Aangezien ik het meest in de Benelux rijdt, lijkt mij de 5400 de beste keus??
Is het aan te raden om meteen een TMC module erbij te laten plaatsen?
Moet er een black-box geplaatst worden bij deze modellen, of zit dit in het toestel?
Kan de computer in een din geplaatst worden, heb een dubbele din in mijn auto, houdt dus ruimte over?
Is er een goede dealer cq inbouwstation in Noord-Holland, welke jullie kunnen aanraden?
Pfff veel vraagjes, hopelijk een paar antwoorden ook.
Groeten,
Ron
Nieuwe navi
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Wij zouden inderdaad alle vragen voor je kunnen beantwoorden maar om met je laatste vraag te beginnen, er zit een uitstekende service in Noord Holland die tot voor kort hier op deze site adverteerde. http://www.jncs.nl/
Gezien hun reputatie denk ik dat ze en een goede aanbieding en een passende oplossing kunnen bieden.
TMC Module altijd meteen bijplaatsen, scheelt in de inbouwkosten
Er is geen aparte black box
Kijk ook nog even naar de tijdelijke aanbieding voor een iPod
viewtopic.php?t=4279
Gezien hun reputatie denk ik dat ze en een goede aanbieding en een passende oplossing kunnen bieden.
TMC Module altijd meteen bijplaatsen, scheelt in de inbouwkosten
Er is geen aparte black box
Kijk ook nog even naar de tijdelijke aanbieding voor een iPod
viewtopic.php?t=4279
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Alvast bedankt voor de reactie.
Moet de computer heemaal vlak geplaatst worden, of dat bij dit systeem niet van toepassing?
Zal ook ff naar tel nr bellen voor Ipod, geen idee waar ik m voor nodig heb, maar cadeau doen kan altijd nog!
Zal ff op de site van jncs kijken, misschien hebben ze ook een redelijke prijs.
Moet de computer heemaal vlak geplaatst worden, of dat bij dit systeem niet van toepassing?
Zal ook ff naar tel nr bellen voor Ipod, geen idee waar ik m voor nodig heb, maar cadeau doen kan altijd nog!
Zal ff op de site van jncs kijken, misschien hebben ze ook een redelijke prijs.
Hide post links |
-
- Senior Member
Grofweg kan de montagehoek ingesteld worden tussen -5 en +30 graden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Dat van die redelijke prijs komt wel goed denk ik . Ik vrees alleen dat je geen iPod krijgt via JNCS. De prijzen zijn dusdanig dat het waarschijnlijk mogelijk zal zijn ook nog aan deze actie deel te nemen... Je kunt het natuurlijk altijd vragen, want je weet maar nooit .
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
Ja wie niet waagt,.............Toho_NL schreef:Dat van die redelijke prijs komt wel goed denk ik . Ik vrees alleen dat je geen iPod krijgt via JNCS. De prijzen zijn dusdanig dat het waarschijnlijk mogelijk zal zijn ook nog aan deze actie deel te nemen... Je kunt het natuurlijk altijd vragen, want je weet maar nooit .
Groetjes,
Toho_NL.
PS zie dat jij 1 jaar flitsservice hebt, mag zoiets kosten en werkt dat ook op de 5400 of alleen 5500?
Is op dit systeem tevens een achteruitrijcamera te schakelen?
En werkt vdo nog steeds met 2d of ook met 3d?
Ron
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi vengeance!,
Ik heb inderdaad 1 jaar flitsinfo. Dit heb ik gratis gekregen, omdat ik mijn systeem in januari 2005 gekocht heb. Dit werkt zeker ook op de MS5400. Je kunt ook op zo'n systeem een achteruitrijcamera aansluiten. Daarvoor heb je echter, behalve de camera, ook de MI2100 of de MI2200 voor nodig. Dit is een multimediabox waarop je verschillende apparaten kan aansluiten (zoals de achteruitrijcamera, een TV-ontvanger, een extra scherm, etc.). Verschil tussen de MI2100 en de MI2200 is dat je op de 2200 2 extra schermen kan aansluiten (als ik het goed heb). Op de 2100 kan er maar 1 extra (behalve die je dus al hebt)).
Ook werkt VDO Dayton (nog) met 2D. Ik vind dit persoonlijk echt veel fijner, maar hier verschillen de meningen over. Er is wel aan VDO Dayton gevraagd of er een functie geïmplementeerd kan worden die 3D mogelijk maakt. Er is dan wel gevraagd of dit persoonlijk aan- of uitgeschakeld kan worden (zodat we zelf kunnen kiezen).
De flitsinfo kost voor heel Europa voor 2 jaar nu €89,-- (dat heeft Laurens er althans voor betaald. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is). Wat het voor heel Europa voor 1 jaar kost weet ik niet. Voor de Benelux is dat €19,99 (voor 1 jaar).
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Ik heb inderdaad 1 jaar flitsinfo. Dit heb ik gratis gekregen, omdat ik mijn systeem in januari 2005 gekocht heb. Dit werkt zeker ook op de MS5400. Je kunt ook op zo'n systeem een achteruitrijcamera aansluiten. Daarvoor heb je echter, behalve de camera, ook de MI2100 of de MI2200 voor nodig. Dit is een multimediabox waarop je verschillende apparaten kan aansluiten (zoals de achteruitrijcamera, een TV-ontvanger, een extra scherm, etc.). Verschil tussen de MI2100 en de MI2200 is dat je op de 2200 2 extra schermen kan aansluiten (als ik het goed heb). Op de 2100 kan er maar 1 extra (behalve die je dus al hebt)).
Ook werkt VDO Dayton (nog) met 2D. Ik vind dit persoonlijk echt veel fijner, maar hier verschillen de meningen over. Er is wel aan VDO Dayton gevraagd of er een functie geïmplementeerd kan worden die 3D mogelijk maakt. Er is dan wel gevraagd of dit persoonlijk aan- of uitgeschakeld kan worden (zodat we zelf kunnen kiezen).
De flitsinfo kost voor heel Europa voor 2 jaar nu €89,-- (dat heeft Laurens er althans voor betaald. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is). Wat het voor heel Europa voor 1 jaar kost weet ik niet. Voor de Benelux is dat €19,99 (voor 1 jaar).
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
Ja alles begint nu een stuk duidelijker te worden, bedankt.
Had de afgelopen tijd voornamelijk info ingewonnen over de avic-x1, heb je bijna alles opties erop zonder bij te hoeven kopen, maar na alle (lees negatieve) berichten toch maar vanaf gezien.
Van de week maar een keer kijken bij jncs en zien wat ze me kunnen aanbieden.
Ron
Had de afgelopen tijd voornamelijk info ingewonnen over de avic-x1, heb je bijna alles opties erop zonder bij te hoeven kopen, maar na alle (lees negatieve) berichten toch maar vanaf gezien.
Van de week maar een keer kijken bij jncs en zien wat ze me kunnen aanbieden.
Ron
Hide post links |
-
- Moderator
Toho_NL schreef hierboven
Kreeg vandaag als antwoord alsnog de code, maar wel voor de Benelux voor een jaar.
Zit nog even door de mail van C-IQ heen te spitten en zie nu ook staan voor Europa.
Ga er meteen maar weer een email aan wagen.
Kan wel melden dat de flitservice werkt, daar ik netjes gewaarschuwd werd voor de camera (die al jaren niet meer werkt, maar dat terzijde) op A12 bij Motel Arnhem.
Frits
Ik heb zaterdag de antwoordmail van C-IQ (ook ik had de prijsvraag goed) gewoon opgestuurd, ook al was systeem niet in januari gekocht.Ik heb inderdaad 1 jaar flitsinfo. Dit heb ik gratis gekregen, omdat ik mijn systeem in januari 2005 gekocht heb.
Kreeg vandaag als antwoord alsnog de code, maar wel voor de Benelux voor een jaar.
Zit nog even door de mail van C-IQ heen te spitten en zie nu ook staan voor Europa.
Ga er meteen maar weer een email aan wagen.
Kan wel melden dat de flitservice werkt, daar ik netjes gewaarschuwd werd voor de camera (die al jaren niet meer werkt, maar dat terzijde) op A12 bij Motel Arnhem.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Dat is mooi om te horen dat je die code toch gekregen hebt . Nu inderdaad nog voor heel Europa. Ik vraag me trouwens af of er ergens een plek is waar je fouten in de flitsinfo kunt melden. Nou bedoel ik niet dat palen het wel of niet doen, maar gewoon de ontbrekende palen enzo. Ik ben onderweg toch al een paar palen tegengekomen (weet niet of ze het doen ) die niet aangegeven werden door het systeem. Weet iemand of je dit kan melden?
Verder vind ik de flitsinfo best handig. Het enige wat ik eigenlijk zou willen is dat je zelf kan instellen hoe snel hij je moet waarschuwen (afstand tot de paal). Als je wat harder rijdt is dit best handig om te weten . Ook is het een nadeel dat je perse een route gepland moet hebben om de informatie te krijgen. Verder ben ik zeer tevreden!
Groetjes,
Toho_NL.
Verder vind ik de flitsinfo best handig. Het enige wat ik eigenlijk zou willen is dat je zelf kan instellen hoe snel hij je moet waarschuwen (afstand tot de paal). Als je wat harder rijdt is dit best handig om te weten . Ook is het een nadeel dat je perse een route gepland moet hebben om de informatie te krijgen. Verder ben ik zeer tevreden!
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Wat ik wel jammer vind is dat flitspaal niet gemerkt kan worden aan de juiste rijrichting.
Vanaf volgende week werk ik in Utrecht en daar staan er diverse palen. Je moet nu dus remmen en direct om je heen kijken waar de paal staat. Maar goed, na enkele weken kun je die locaties vaak al dromen.
Dan de flitsservice Benelux vs Europa.
Kreeg vandaag antwoord van C-IQ: Volgens hen ging het om Benelux en niet Europa.
Vervolgens vroeg men naar navi-id van de kennis (=ToHo) die wel Europa had. Die heb ik natuurlijk niet bij de hand, maar ben gewoon ingegaan op de tekst van hun eigen mail.
Ik heb vervolgens de oorspronkelijke winnaarsmail nogmaals erbij gehaald en er staat:
"Zoals beloofd laten we u niet met lege handen staan. Als u in januari een VDO Dayton navigatiesysteem met C-IQ aanschaft, dan krijgt u gratis een jaar C-IQ Flitsinfo, zodat u in heel Europa door het navigatiesysteem gewaarschuwd wordt voor flitspalen!"
Ik zie hier dus echt Europa staan en geen Benelux. Ben benieuwd welk antwoord men morgen gaat geven....
frits de laar
Vanaf volgende week werk ik in Utrecht en daar staan er diverse palen. Je moet nu dus remmen en direct om je heen kijken waar de paal staat. Maar goed, na enkele weken kun je die locaties vaak al dromen.
Dan de flitsservice Benelux vs Europa.
Kreeg vandaag antwoord van C-IQ: Volgens hen ging het om Benelux en niet Europa.
Vervolgens vroeg men naar navi-id van de kennis (=ToHo) die wel Europa had. Die heb ik natuurlijk niet bij de hand, maar ben gewoon ingegaan op de tekst van hun eigen mail.
Ik heb vervolgens de oorspronkelijke winnaarsmail nogmaals erbij gehaald en er staat:
"Zoals beloofd laten we u niet met lege handen staan. Als u in januari een VDO Dayton navigatiesysteem met C-IQ aanschaft, dan krijgt u gratis een jaar C-IQ Flitsinfo, zodat u in heel Europa door het navigatiesysteem gewaarschuwd wordt voor flitspalen!"
Ik zie hier dus echt Europa staan en geen Benelux. Ben benieuwd welk antwoord men morgen gaat geven....
frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika