CD blijft vastzitten in Becker HS

2xtreem
Starting Member
Starting Member

CD blijft vastzitten in Becker HS

Bericht door 2xtreem »

Gisteren uit Krakow,vertrokken. navigatie cd zat in de speler en wilde deze wisselen voor een muziek cd.
Dit lukte niet na alle mogelijke handelingen die ik ook uit probeerde.
Uiteindelijk maar tot de Pools/Duitse grens naar Poolse radiozender geluisterd. Bij de grensovergang vroeg de becker naar de navigatie CD terwijl deze er al inzat, ik heb in deze 12 uur durende rit van alles geprobeert(frontje er af gehaald etc.) nog even gestopt contact uitgezet en daarna kon de nav.Cd pas gelezen worden en ging het navigeren tot aan huis verder prima.
Moet er overigens nog wel erbij vermelden dat ik kopieen van de 3.0 gemaakt heb, merk het verschil niet met de originele. Het niet meer uitwerpen van de Cd's ook al een keer eerder aan de hand gehad met de originele 3.0 Cd's
Toen kon ik de volgende ochtend na de Cd uitwerpknop ingedrukt te hebben de cd er gewoon uitkrijgen.
Vanochtend ook geprobeert maar deze keer lukte het dus niet, heeft iemand enig idee of dit probleem eenvoudig op te lossen is, of is dit een toch wat ernstiger probleem? apparaat is enkele maanden oud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Als toestel nog zo jong is moet je hem gewoon aanbieden ter garantie aan je leverancier!

Is niet helemaal goed als het vaak voorkomt. Kan altijd een keertje voorkomen en dan kan je hem gewoon resetten met de knoppen TP en dan 1+3 tegelijkertijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
onslow
New Member
New Member

Ook vastzittende cd's

Bericht door onslow »

Ik heb het zelfde probleem met mijn 7820.
Reset wil ook niet (TP+1+3).
Wat kan er aan de hand zijn, is het mogelijk de cd er op een andere manier uit te krijgen?
WIe kan evt. dit systeem repareren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

In wat voor een merk-type auto zit het toestel gebouwd :?: Verder kan je proberen om het toestel even los te koppelen van de stroom en kijken wat er dan gebeurd als je hem weer aansluit.

Mocht dit niet helpen dan kan je het toestel via je dealer op laten sturen naar de servicedienst welke voor Becker repareert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2xtreem
Starting Member
Starting Member

Re: Cd blijft vastzitten in Becker HS

Bericht door 2xtreem »

Hallo Onslow,

Ik had mijn Becker gedemonteerd om te laten reparen, na 2 dagen heb ik hem zoals Becker online opperde weer aan de stroom gezet. Waarna tot mijn verbazing de Cd eruit gespuugd werd. Daarna tot op heden geen problemen meer gehad, blijf het toch een vreemde zaak vinden. Ben toch blij dat ik het apparaat zelf had gedemonteerd daar ik anders weer wat D-euro's armer geweest zou zijn. Ik moet wel bekennen dat de wegen in Polen zeeeer slecht zijn en dat de Becker het zwaar te verduren heeft gehad. Overigens kon ik in Polen niet navigeren maar draaide ik muziek cd's af.
Wat ik onlangs weer had was dat na een rit van 1,5 uur en de verwarming op 25 graden de Becker aangaf dat de cd temp te hoog was en schakelde de muziek cd uit en ging over op de radio. Heb inmiddels een Becker Cd wisselaar gekocht en kan de navigatie cd in de nav radio laten zitten als ik muziek wil luisteren. Ik ben van mening dat het steeds wisselen van de cd's niet goed is voor het apparaat. Tot nu toe geen problemen meer gehad met een te warme Becker.

Ik heb trouwens ook vernomen dat met de nieuwe software 3.2 de Becker HS veel sneller de data kan berekenen en ook veel minder last heeft van cd leesfouten en is Tsjechie toegevoegd, gelezen op een duitse site.
Ook zou de route berekening veel logischer gebeuren, bijv. als je een afstand van 170km moet berekenen wordt niet de hele route in keer berekent, maar eerst een klein stukje waardoor je meteen kan gaan rijden en niet zo lang hoeft te wachten op de totale berekening.
Wellicht kan Becker online hier meer over vertellen. Ik overweeg namelijk om deze software aan te schaffen.

Becker online, ik ga over een aantal maanden een nieuwe auto uitzoeken, weet je ook of de becker zonder problemen ingebouwd kan worden in een Seat Altea? daar de inbouw console niet helemaal horizontaal ligt zoals bij mijn Scenic. En beschikt de Seat ook over een speciale gecoate voorruit zoals bij de Scenic?
Ik merk de laatste tijd ook op dat nieuwe auto's steeds vaker met een compleet af fabriek radio/cd systeem geleverd worden, waardoor het overplaatsen van mijn Becker ook de nodige problemen kan opleveren.
Houd dit in dat ik in de toekomst mogelijk toch veroordeeld zal zijn om een navi aan te schaffen met een los scherm?
Vrg.

2xtreem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

De 3.2 software is niet los aan te schaffen! Is vrijwel identiek aan de 3.0 software.... Tsjechie staat ook op de 3.0!

Verder ben ik niet bekend met de Seat Altea enige modellen die ik heb gezien waren voorzien van een dubbel din toestel! Dus weet niet of hier ombouwframe's voor zijn (denk het wel). Verder weet ik niet of er ook modellen zijn met gemagnetiseerde voorruiten. Modellen welke ik gezien heb hadden dat niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
onslow
New Member
New Member

vastzittem cd

Bericht door onslow »

Mensen bedankt voor de Info,
Heb de radio geheel spanningsloos gehad, na invoeren van de code, radio weer aan en cd wou er nog niet uit,
na nog een half uurtje klungelen is het gelukt de cd te verwijderen door de gehele kalibrering weer opnieuw uit te voeren.
Ben blij met mijn Becker, al met al toch een vreemd voorval, mag niet gebeuren voor zo'n duur apparaat vindt ik.
Ben blij dat ik weer cd's kan wisselen, overweeg toch aanschaf van een wisselaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2xtreem
Starting Member
Starting Member

cd blijft vastzitten

Bericht door 2xtreem »

Hallo Onslow,

Gelukkig dat je de cd er zelf uit hebt kunnen krijgen, scheelt je weer wat dure euro's als je het apparaat ter reparatie had aangeboden. Ben het er roerend mee eens dat een dergelijk duur apparaat zulke problemen niet mag vertonen.Wat de aanschaf van de cd wisselaar betreft, zou ik zeker doen, ik heb er ontzettend veel plezier van.
Eindelijk hoef je de nav. cd niet eruit te halen als je plaatjes wil draaien. En overigens heb ik mij laten vertellen dat zo nu en dan de becker als er een route gecalcureerd is toch nog zo nu en dan op de cd rom kijkt.
Op de Duitse site heb ik gelezen dat de storingen die bij jouw en mij bekend zijn( cd leesfout - het niey kunnen uitwerpen van de cd)veroorzaakt zou worden door de onstabiele 3.0 software
De 3.2zou deze problemen verhelpen, maar volgens Becker online zou het verschil minimaal zijn tussen de 3.2 en 3.0
Vraag mij overigens wel af hoe het dan toch komt dat in Duistland wel verschillen waarneembaar zijn en waarom komt Becker met een update als de verschillen minimaal zijn? vraag voor Becker online
Vrg.

2xtreem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Al meerdere keren uitgelegd dat het eerste cijfer dus in dit geval de 3 de software versie aangeeft wat betreft de databases e.d. Dus de 3.0 is de hoofdversie. Het cijfer achter de komma geeft weer welke versie dit is in de hoofdversie. Hier zijn kleine aanpassingen en verbeteringen doorgevoerd maar er is geen nieuwe databases voor de navi gebruikt. Dat gebeurd bij een nieuwe versie dus nu bij de 4.0.

Verder kan het een keer (lees niet 4x per maand maar een keer in het jaar o.i.d.) voorkomen dat de cd er niet uit wil. Een reset moet dan de oplossing bieden. Het blijft een computer en die kan ook een keer gereset moeten worden als dit maar niet te vaak voor gaat komen dan is er iets anders aan de hand. Ook een keer een schoonmaakcd invoeren kan al een hoop goed doen. Zeker als er in de auto gerookt word kan dit geen kwaad om dit minimaal elk half jaar te doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Verder weet ik niet of er ook modellen zijn met gemagnetiseerde voorruiten
Nee Beckeronline, die zijn er zeker niet want dan heb je ook last van ruitenwissers die zo lekker plakken!
Ik vermoed dat er gemetalliseerd wordt bedoeld.

Nochthans is het belachelijk dat het zo frequent voor komt dat een CD niet meer wordt uitgeworpen. Bij een "normale" CD lezer kun je tenminste nog eens prutsen met een paperclip. Dat moet met zo'n "soft take in" speler toch ook kunnen lijkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

@ gerritje inderdaad een beetje dom geschreven van die voorruit.....

Opmerking over cd begrijp ik niet helemaal met paperclip e.d.??? Verder heb ik ook geschreven dat het niet zo vaak mag voorkomen!! Dan is er iets anders aan de hand. Maar als het 1 a 2x per JAAR voorkomt hoef je je niet echt zorgen te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik bedoel hiermede dat het bij een reguliere CD speler mogelijk is met een rechtgebogen paperclip het laatje te openen. Dat kon ook bij de soft take in spelers van Pioneer die destijds verkocht werden voor de PC. Een beetje porren en je kon zo de CD er uit laten drukken. Het komt bij vrijwel alle systemen m.i. te vaak voor dat ze de CD niet meer willen prijs geven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Probleem is niet dat het frontje oid niet naar voren wil ofzo je krijgt ook wel het knopje ingedrukt van eject maar toestel geeft cd gewoon niet vrij (zit in software hij denkt dat er geen cd in zit) vandaar de reset en dan moet het weer goed zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Hallo allemaal,

ik heb een Becker Traffic Pro 4733 en deed vanmorgen de CD erin, en die spuugde hij weer uit. Toen heb ik hem er opnieuw ingedaan, maar nu komt hij er helemaal niet meer uit.....Eject knopje werkt alleen voor het frontje en niet meer voor het uitspugen van de cd. Ik heb hem al gereset, ook al van stroom af gehaald, radio gedemonteerd en uit elkaar gehaald maar zie ook nergens iets zitten waar ik de CD handmatig mee zou kunnen verwijderen.
Als ik de radio aanzet zegt hij dat ik de NAv cd moet invoeren terwijl hij er al in zit maar een andere keer als ik hem aanzet, kan ik gewoon perfect navigeren.....????? Ik snap het niet meer....

Ik heb de antwoorden hierboven gelezen, maar dat werkt dus allemaal niet.....wie kan me hiermee helpen want om nou de hele tijd de Nav cd erin te houden schiet ook niet op (wisselaar kopen zou optie zijn alleen niet DE oplossing.......)

Alvast bedankt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Passat110
Junior Member
Junior Member

Bericht door Passat110 »

Nou, de CD is eruit. Ik heb het apparaat helemaal open gemaakt, en alle contacten nog een keer aangedrukt (al die flatcables zeg maar die van de radio naar het frontje lopen)....daarna weer alles in elkaar geschroefd en radio in de auto gezet, stroom erop en wat gebeurt er? De Eject knop werkt weer prima en de CD komt er weer uit.....hoe het kan :?: Geen idee, maar het probleem is in ieder geval opgelost.....

:D :D :D :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
2xtreem
Starting Member
Starting Member

Reactie op Becker Cd die vast blijft zitten

Bericht door 2xtreem »

Beste Passat 110,

Ik herken het verhaal zoals jij omschreven hebt, Ik denk dat het probleem ontstond bij mij doordat ik regelmatig na de route ingelezen te hebben ik gebruik maakte van de nav. om muziek cd's te draaien. Naar `mijn idee Houdt de Becker hier niet zo van al dat gewissel. Sinds ik een wisselaar heb, nooit meer problemen gehad.
Voorheen had ik na een rit van 1,5 uur en de kachel aan, dat de becker aangaf CD TEMP en schakelde de cd speler uit omdat deze overhit raakte. Ook dit probleem heeft zich na aanschaf van de wisselaar niet meer voorgedaan.
En bovendien met zo een wisselaar haal ik ook geen rare capriolen meer uit om de cd's te verwisselen.waardoor de verkeersveiligheid wordt verhoogt.
Vrg.

2xtreem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood