Welke functie mis je in je VDO Dayton systeem???

Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Hierbij een update van VDO Dayton.
Het onderstaande bericht is met goedkeuring van VDO-Dayton geplaatst. :idea:
Geachte heer xxxxxxxxxxxxxx,

Hierbij nog even een update, ik heb van collega's uit xxxxxxxxx mail terug gekregen waarin uitgelegd wordt dat gedeeltes van de door uw aangedragen ideeen is door gespeeld naar de R&D (research and development) in xxxxxxxx (Duitsland).
Andere punten zullen door hen opgenomen worden bij gespreken die zijn op de betreffende afdelingen voeren om te kijken wat hiervan gerealiseerd kan worden.

Veel meer kan ik hier eigenlijk niet over zeggen, behalve dan dat sommige ideeen wellicht in de toekomst geimplenteerd zullen worden in nieuwe systemen en/of software.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en zou graag ook namens de collega's in xxxxxxx en xxxxxxxx u en de andere leden van de navigatie help site hartelijk willen bedanken voor de input !

Met vriendelijke groeten / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen,
Dus moeten we wachten op een nieuwe release van de SW om te kijken of er aanpassingen zijn die wij met z'n allen hebben aangedragen. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Gisteren een e-mail gestuurd naar VDO Dayton met daarin o.a. de volgende tekst:

Ik zou graag zien dat het met een MS5500 (zo'n systeem heb ik) mogelijk is om als je op de snelweg rijdt te zien hoever het nog is naar het eerstvolgende tankstation (die ook aan de snelweg ligt en langs de geplande route ligt). Ik heb deze functie gezien op een Alpine systeem en moet zeggen dat ik het een zeer handige functie vind. Ik denk dat veel meer klanten zo'n functie kunnen waarderen (er wordt onder andere ook over gesproken op een Duits navigatieforum). Het is namelijk zeer handig als je op de snelweg rijdt en je te zien krijgt over hoeveel kilometer er een tankstation en wegrestaurant komt.

Ik zou ook willen verzoeken tot het implementeren van de functie voor het tonen van meerdere POI's (bijzondere bestemmingen) tegelijkertijd op het scherm. Nu krijg je altijd de tankstations te zien als je die als laatste geselecteerd hebt. Het zou juist fijn zijn als je in kan stellen bijvoorbeeld altijd alle tankstations en restaurants te tonen. Of bijvoorbeeld alle parkeerplaatsen en de vliegvelden (ik noem maar wat). Op deze manier kun je dan zelf instellen welke categoriën getoond worden op de kaart (lijkt me dat het systeem hier snel genoeg voor is...).

Ik kreeg ook een e-mail terug dat het is doorgegeven aan de desbetreffende afdeling (en natuurlijk dat er geen garantie gegeven kan worden op dat het geïmplementeerd wordt). Kwestie van wachten dus en zien of het toegevoegd wordt....

Misschien trouwens een idee om weer een nieuwe ronde te houden met requests??

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Nog een request (weet niet of het al gevraagd is en weet ook niet of het met de huidige software nog zo is (maar kom daar morgen ofzo achter)). Ik zou graag zien dat als ik de kaart in rijrichting zet de kaart ook kan scrollen. Lijkt me echt een verbetering t.o.v. het "uit de kaart rijden"...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Toho_NL schreef:Nog een request (weet niet of het al gevraagd is en weet ook niet of het met de huidige software nog zo is (maar kom daar morgen ofzo achter)). Ik zou graag zien dat als ik de kaart in rijrichting zet de kaart ook kan scrollen. Lijkt me echt een verbetering t.o.v. het "uit de kaart rijden"...
Als ik het goed gezien heb is deze functie reeds aanwezig in de nieuwste software van de MS5500 (MO5595SR). De functie "scrollen" is niet meer aan te vinken. Hij staat zelfs niet meer in de lijst. Het is gewoon standaard geworden... Deze request kan je dus vergeten (voor de MS5500 dan he).

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb even een vraagje (en als het antwoord "nee" is dan is het meteen een feature request :)). Is het mogelijk om bij een MS5500 het vlakje rechtsboven (als je alleen de kaart hebt en je aan het navigeren bent) waar staat wat je moet doen niet transparant maar ondoorzichtig te maken? Nu kun je door dat vakje heen de kaart zien. Ik vind dit niet nodig, omdat je toch nog niet op die plek bent. Een ondoorzichtig vlak zou beter afleesbaar zijn en daarom zou ik willen pleiten voor een functie waarin je kunt kiezen (dus niet standaard ondoorzichtig). Op deze manier hou je de keus bij de eindgebruiker.

Kan iemand me a.u.b. antwoord geven op deze vraag?

Wordt er trouwens nog wat gedaan met de "nieuwe" requests die zijn binnengekomen sinds Fantom de mail heeft gestuurd of moet iedereen het zelf naar VDO Dayton sturen? Ik denk namelijk dat je meer kans hebt op implementatie als je het als collectief stuurt dan alles individueel...

Groetjes en alvast bedankt,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member

Bericht door Denniskl »

MS 3100 sw: verschillend

Op mijn werk hebben we dus de MS-3100.
Sommigen hebben ook de MS-3000.
Wat ik heel vervelend vind is dat het systeem me iedere keer weer terug op de route probeert te krijgen.
Vaak terwijl dit helemaal niet kan. En maar blijven janken: Indien mogelijk omkeren.
Heel irritant dus.

De laatste tijd stuurt ze me over de meest idiote wegen. Hele smalle landweggetjes bijvoorbeeld.
Terwijl er naast die weg een snelweg ligt. En je komt dan uit bij een afrit. Dus via de snelweg had veel beter geweest.

En je kiest de snelste route, maar als je je eigen route neemt, bijvoorbeeld een afslag verder nemen, ben je er soms 10 tot 20 minuten eerder!

Ik weet niet of dat nou ligt aan de software of aan het systeem.
Of aan de cd zelf?
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Fantom, als je weer terug bent, zou je dan willen zeggen of je er nog wat voor voelt een tweede ronde te houden? Het lijkt me wel een goed idee, maar als je er geen zin in hebt dan stuur ik mijn eigen requests wel rechtstreeks naar ze toe. Het lijkt me echter wel zo dat het meer kans van slagen heeft als het als "collectief" verstuurd wordt. Zo is er meer draagvlak en vergroot je de kans op implementatie (denk ik).

Ik hoor het wel,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Wacht even met dit verhaal.
Uit wel ingelichte bron heb ik vernomen dat er wellicht een vervolg komt op een wat andere wijze. Ik kan daar op dit moment niks naders over zeggen, even afwachten dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Ik zal ze geen verdere requests sturen, maar ik ben wel zeer benieuwd wat jij dan weet wat wij niet weten... :). Ik heb nog wel even een overzichtje gemaakt met NIEUWE requests die niet gestuurd zijn naar VDO Dayton door Fantom toen en requests die daarna zijn binnengekomen (heb er zelf nog een bij gezet die nog niet genoemd was). Nogmaals, ik zet ze alleen hier neer en stuur ze niet door:

"NIEUWE" REQUESTS voor de MS5400 (XL) / MS5500 (XL):

1. De mogelijkheid om alle geluid uit te zetten BEHALVE de file informatie (ik rijd heel vaak dezelfde route, dan heb ik het systeem alleen aan voor de files).

2. Kleinere schaal dan nu mogelijk is (bijvoorbeeld 50 meter i.p.v. 100 meter).

3. Door de “Esc.-knop” (op de afstandsbediening) 5 seconden in te drukken, schakelt het systeem automatisch stand-by.

4. Het weergeven van flitspalen terwijl er geen route is gepland (als je in kaartmodus rijdt, anders niet).

5. Bij rijden op snelweg tonen hoeveel kilometer naar eerstvolgende tankstation, wegrestaurant, parkeerplaats (langs de route aan de snelweg).

6. De mogelijkheid om zelf aan te geven welke POI’s er altijd op het scherm moeten worden getoond. Bijvoorbeeld alle tankstations en parkeerplaatsen. Nu zie je alleen de POI’s van de laatst geselecteerde categorie. Dit zou dan gaan middels een overzicht met alle categorieën en de gebruiker kan dan zelf aan- of uitvinken wat altijd getoond moet worden.

7. Een optie om het vakje rechtsboven in (bij kaartmodus) waar de aanwijzingen in staan van wat je moet doen ondoorzichtig te maken. Nu kun je de kaart nog een beetje zien, maar het komt de leesbaarheid ten goede als je het ondoorzichtig kan maken. Graag als optie implementeren, omdat er ook mensen zijn die juist ook nog dat gedeelte van de kaart willen zien.

8. De mogelijkheid om een voorkeurszender op te geven. Als je je systeem dan aanzet gaat het systeem eerst kijken of deze zender als TMC-zender geselecteerd kan worden en gaat daarna (als je dit hebt ingesteld) pas over op de stand automatisch. Zodra de zender dan weer te ontvangen is, schakelt het systeem automatisch weer over op die zender en houdt die geselecteerd totdat hij niet meer te ontvangen is. Het gaat dan zeg maar als volgt: RWS-RAD1 als voorkeurszender. Bij aanschakelen van systeem gaat hij eerst zoeken naar die zender. Als die wegvalt of niet te ontvangen is, omdat je buiten het bereik bent, pakt hij de sterkste in de omgeving. Op de achtergrond blijft hij zoeken naar RWS-RAD1. Zodra die weer te ontvangen is schakelt ie weer over op RWS-RAD1. RWS-RAD1 is hier als voorbeeld gebruikt…

9. De mogelijkheid om bij verschillende categorieën van wegen verschillende informatie te tonen. Als ik op de snelweg rijd wil ik wel graag de maximumsnelheid zien (en of ik daar boven zit). Als ik daar echter niet op rij, heb ik niks aan die informatie, want dan staan er drie streepjes (---). Zodra ik op de snelweg kom, wil ik dat op 1 van de posities van de statusregels de huidige vervangen wordt door de maximum snelheid. Bijvoorbeeld dat je eerst de afstand tot de bestemming ziet, maar als je een snelweg opgaat dit verandert in de maximumsnelheid. Zodra je de snelweg verlaat, verandert het weer in de afstand tot de bestemming. Bij voorkeur zou het dan ook mogelijk moeten zijn om via de “favourite”-knop van de afstandsbediening snel te kunnen switchen tussen de maximumsnelheid en de “oude” functie. Zo kun je ook op de snelweg ff snel kijken naar hoe ver het nog is.

10. De optie om de richting op hoofdwegen te noemen. Bijvoorbeeld: "Na 100 meter links aanhouden om de A2 te volgen richting Amsterdam (gewoon wat er op de borden staat dus)". Daarbij is het dan de bedoeling dat de plaatsnaam in de lokale taal gesproken wordt. Bij enkele systemen van Alpine is dit rees het geval en is in mijn ogen wel handig. In Frankrijk hoor je dan dus: "Na 100 meter links aanhouden om de A6 te volgen richting Parie (zo spreek je dat uit)." Het moet wel een optie zijn die je aan en uit kan zetten, want niet iedereen vindt zo'n functie fijn (het geeft wel veel informatie, dus niet iedereen waardeert dat). Ook vind ik dat je die plaatsnaam maar 1 keer moet horen (bij de allereerste melding).

11. Een signaal (geluid / pop-up) bij zo'n 500 meter voor het passeren van een mobiele controle (via TMC binnengekomen).

12. Een mogelijkheid om de verkeersinformatie op te kunnen roepen (die met TMC binnen komt) als je de kaart op rijrichting hebt staan.

13. De mogelijkheid om automatisch te laten uitzoomen naar een bepaalde schaal op het moment dat je Verkeersinformatie selecteert (om naar een melding te zoeken op de kaart). Nu moet je eerst de schaal vergroten om vervolgens pas naar een melding te kunnen gaan.

14. Als je bij je bestemming arriveert hoor je dat je de bestemming bereikt hebt (is nu reeds het geval) en verschijnt er een pop-up, als je bij de (beeldscherm-) instellingen hebt ingesteld dat je dit wil zien, dat er als volgt uit ziet:

Bestemming bereikt:

Naam van POI / adresboeknaam *
Adres Huisnummer
Telefoonnummer *

* = dit alleen als het beschikbaar is...

Dit pop-up scherm moet echter wel na een seconde of 5 automatisch verdwijnen. Anders moet je namelijk iedere keer op OK drukken. Dat is vervelend (denk ook aan de viapunten...). Daarom vind ik dat dit pop-up scherm automatisch moet verdwijnen (net als de pop-ups bij flitspalen enzo).

15. Als je de TMC-meldingen bekijkt in het overzichtsmenu, moet je kunnen zien wanneer het systeem deze melding als laatst heeft ontvangen / bijgewerkt (tijdstip). Het mooiste zou zijn dat dit uit de TMC-melding gehaald wordt (dat wil zeggen: van wanneer de melding aangeeft dat het bericht is). Als dit niet mogelijk is, dan het tijdstip wanneer het systeem het zelf ontvangt. Zo kan je dan als gebruiker zien of deze melding al heel oud is (en eigenlijk uit het systeem gedacht kan worden, omdat een zender slechte TMC uitzendt en die de lijst niet opschoont).

16. De mogelijkheid om in het adresboek opgeslagen gegevens te wijzigen. Nu moet je, bij bijvoorbeeld een verhuizing, een nieuwe toevoegen en de oude wissen. Het kunnen wijzigen zou veel makkelijker zijn.

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo ToHo

punt 7 die jij noemt is juist bij sw 9.5 veranderd t.o.v. sw 9.1, dus daar zullen ze denk ik niets mee doen :cry:
bij sw 9.1 was hij niet doorzichtig en bij 9.5 wel :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi Topsport,

Dat klopt ja. Ik wil dat echter niet. Het is in mijn ogen niet echt beter geworden... Ik zou juist willen dat de gebruiker zelf kan kiezen wat hij of zij wil. Ik vind het soms echt té onduidelijk. Daarom mijn verzoek tot het mogelijk maken dat de bestuurder zelf kan kiezen...

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member

Bericht door Denniskl »

Het valt altijd te proberen natuurlijk!
Als het niet gevraagd wordt, weten we ook niet of het kan.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Gisteren een dag met een systeem van Panasonic gereden en dat systeem zoomt wel in en uit op snelwegen enzo. VDO Dayton zou een zeer goede beurt maken als zij dit ook implementeren! Het is reeds aangevraagd in de mail die Fantom stuurde, dus nu maar hopen dat dit snel gebeurt. Ik vond die functie echt zeer handig!

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Naar aanleiding van het nieuwe lijstje met requests:
JW schreef:Wacht even met dit verhaal.
Uit wel ingelichte bron heb ik vernomen dat er wellicht een vervolg komt op een wat andere wijze. Ik kan daar op dit moment niks naders over zeggen, even afwachten dus :wink:
Hoi JW,

Weet je misschien al wat meer? Of kun je ons al wat meer zeggen? Ben nog steeds zeer benieuwd namelijk :).

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member

Bericht door krommenek »

Hallo,

Voordat ik meer punten 'doorgeef' wat is er eigenlijk meegenomen van de punten die er al waren in de softwrae versie MO5595SR?

Weet eigenlijk iemand waarom er een SR (Service Release) gekomen is en wat de BUG-FIXES zijn? :?

Greetrz,

Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi Krommenek,

Er is een lijst met requests naar VDO Dayton gestuurd en zij hebben toegezegd dat ze zullen kijken wat er verwerkt kan worden in toekomstige software. Er zijn dus geen definitieve toezeggingen gedaan, maar ze zouden er wel naar kijken. Het is dus een kwestie van afwachten van wat er veranderd gaat worden. In de MO5595SR is in elk geval niks toegevoegd van onze wensen. Wellicht dat dit in de toekomst wel gebeurd.

Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst met daarin de (bekende) veranderingen in MO5595SR. Het is helaas (deels) in het Duits, maar dat zullen de meesten onder ons wel begrijpen:

So, habe es mal rausgesucht:

Hier die wichtigsten Veränderungen ohne die TMC-Geschichte:

- Es kam vor, dass sich beim Update Geräte aufgehängt haben.
- Einige Rechtschreibfehler im Menu wurden ausgebessert
- Der Zugriff auf die Telefonnummern in den POI-Listen wurde ermöglicht
- Display springt manchmal nach Turn off wieder an ..

also ein paar Kleinigkeiten, die ein Updater jetzt so ohne weiteres gar nicht bemerken würde

Hij schreef ook: Die MO5595SR ist ein reines Bugfix! und Anpassung an die CI3000
Im Bereich der TMC-Verarbeitung wurden u.a. Verbesserungen vorgenommen.

Ik dacht altijd dat het puur een aanpassing was voor de CI3000. Blijkbaar zijn er toch een paar kleinigheden meegenomen.

Bron: http://www.geo24.de/forum/tid7730-sid.htm

Is het zo wat duidelijker?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Doe een wens!

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik mis is de mogelijkheid om een straat/weg te blokkeren.
Het lijkt me erg handig om als je weet dat er een (tijdelijke) wegafsluiting of verandering van verkeerssituatie is dat je dan niet iedere keer toch over een ongewenste route wordt geleid.

Ik stond laatst vast op de A10 (ring Amsterdam) toen deze was afgesloten. Welke route ik ook probeerde te plannen, Truus wilde me eerst een stuk over de A10 verder sturen terwijl de politie dat niet toestond. En dan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat is inderdaad een goede ja. Maar hoe wil je dat bereiken? Dan zou je dus (vrij veel) geheugen moeten hebben in de computer. Ik weet niet hoe groot dit nu is, maar wellicht dat dit te klein is...

Ik zou ook graag zien dat je iets hoort als je langs een mobiele controle rijdt. Nu hoor je niks en zie je alleen maar een sysmbool op je scherm (waar je niet constant op zit te kijken). Het zou fijner zijn als je iets hoort (alleen binnen een bepaalde straal en niet op 100KM afstand al ;)).

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels bijna 2 maanden verder vraag ik me af of er al wat meer bekend is over dit verhaal... Ben wel benieuwd hoe of wat. Kan je al wat meer zeggen?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Naar aanleiding van het nieuwe lijstje met requests:
Hoi JW,

Weet je misschien al wat meer? Of kun je ons al wat meer zeggen? Ben nog steeds zeer benieuwd namelijk :). En het is inmiddels ook al weer even geleden...

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Nee, ik heb er nog geen nader nieuws over.
Maar wees er van overtuigd, als ik iets weet zet ik het DIREKT op dit forum :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member

welke functie mis je als je een MS 5500 MI 2200 en TV 5100

Bericht door laurens »

Hallo

Nu ik een MI 2200 en een TV 5100 op de MS 5500 heb aangesloten
vindt ik dat die combinatie wel wat functie's mist.

1 ste de verschillende afstandsbedieningen die nodig zijn
rc 5400 de rcm 5500 en de afstandsbediening voor de tv 5100
( dit is niet echt handig voor zo'n duur multimedia systeem).
Dit moet vindt ik best op te lossen zijn in de rc 5400 afstandsbediening samen met een operating software update

2 de om op je voorste scherm dvd of iets te kunnen zien moet je eerst het systeem van de navi afhalen
( 2 maal op ""terug"" klikken en dan nog op ""standby"" zetten) dit gebeurt met veel handelingen.
denk dat dit met een operating software update best op de Favoriete toets moet te kunnen programeren zijn.

3 de tevens vindt ik het vervelend dat op de scheremen geen aansluiting zit voor koptelefoon
Hier voor met je de rst 5400 weer erbij kopen. ( zit hier weer een andere afstandsbediening bij ?)

Ben erg tevreden met de set hoor.
Echter zijn dit wel kleiene verbeteringen die ik zo wil aangeven.

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EDDIE
Average Member
Average Member

Bericht door EDDIE »

Hallo Laurens,

bij de RST5400 zit geen afstandbediening.
Ik heb er eentje aangeschaft i.c.m. de WT5100 en WH5100 maar het geluid wat er uitkomt is zo zacht dat het zonde geld is geweest. Valt vies tegen voor die centen.

Gr. Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EDDIE
Average Member
Average Member

Bericht door EDDIE »

Stom, stom, stom.....

Natuurlijk kun je het geluid goed regelen, maar dan wel met de bijbehorende afst. bed. van de MI2200, de RCM5500.
Dit gaat wel op een vrij omslachtige manier, maar goed ik heb het geluid via de MI2200 flink wat harder gezet en vervolgens is het volume goed te regelen met de volumeknop van de WH5100.
Ook weer opgelost.

Gr. Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb weer 3 nieuwe requests toegevoegd aan het lijstje met "nieuwe" requests. Ik heb ze dus niet opgestuurd, omdat VDO Dayton wellicht met een nieuw concept bezig is voor dit soort dingen. Dat wachten we dus gewoon nog ff af (hopelijk duurt dat niet te lang).

Mochten jullie nog wat hebben, dan hoor ik het wel he...

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 685
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 446
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 824
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 401
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Weergaves: 14045
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Weergaves: 544
  • R-Link systeem