hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum.
ik zit heel veel op een ander forum over friese paarden.
maar ja daar hebben jullie hier niets aan.
mijn vraag is deze, ik ben in het bezit van een ms 4150 rs.
ik gebruik hem elke dag.
wij zitten door heel nederland met de friese paarden
hij werkt perfekt.
ik heb een 2 jarig contract er bij van de benelux.
ik heb hem nu 1,5 jaar.
we zijn er 1 keer mee naar zweden geweest , net nadat ik hem gekocht had.
vrijdag aanstaande moet ik naar duitsland.
nu is mijn vraag , kan iemand mij eens goed uit leggen wat ik nu moet doen allemaal.
voor dat ik weg kan vrijdag.
het is namelijk voor mij niet te begrijpen.
dat zal hem dan ook wel aan mij liggen.
ik vraag dan ook gewoon een duidelijk nederlands uitleg.
ik hoor het graag van jullie.
Wie kan mij helpen met mijn MS4150 RS?
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 feb 2005 18:03
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Om naar Duitsland te gaan moet je voor je navigatiesysteem het volgende doen:
* Bel naar het C-IQ Service Centre (00800 99 33 33 33)
* Geef aan dat je nu Benelux hebt en dat je naar Duitsland wilt
* Zij zullen je enkele vragen stellen (onder andere: Hoe lang wil je daarheen? Wanneer moet het ingaan?)
* Op basis van deze gegevens zullen ze voor jou een code genereren die je moet ingeven in je navigatiesysteem
* Zodra je deze code ingeeft weet je systeem dat ie vanaf een bepaalde datum (die jij hebt doorgegeven aan het C-IQ Service Centre) Duitsland moet vrijschakelen. Duitsland wordt ook automatisch weer uitgeschakeld (als de duur van de door jou aangevraagde periode voorbij is).
Simpeler kan het eigenlijk niet .
Als je vervolgens naar Duitsland gaat zou ik het volgende doen:
* Stop de CD van Duitsland in je systeem
* Geef de bestemming in Duitsland in
* Laat de route berekenen
* Haal de CD van Duitsland eruit en doe die van de Benelux erin
* Zeg dat je je route wilt vervolgen
* Rijd met de CD van de Benelux tot aan de grens met Duitsland en wissel daar de CD om
Je kunt eventueel ook de CD van Duitsland erin laten zitten, maar dan heb je in de Benelux alleen maar begeleiding op de snelwegen. Dit omdat alleen het hoofdwegennet buiten Duitsland op die CD staat.
Is het zo duidelijk?
Groetjes,
Toho_NL.
* Bel naar het C-IQ Service Centre (00800 99 33 33 33)
* Geef aan dat je nu Benelux hebt en dat je naar Duitsland wilt
* Zij zullen je enkele vragen stellen (onder andere: Hoe lang wil je daarheen? Wanneer moet het ingaan?)
* Op basis van deze gegevens zullen ze voor jou een code genereren die je moet ingeven in je navigatiesysteem
* Zodra je deze code ingeeft weet je systeem dat ie vanaf een bepaalde datum (die jij hebt doorgegeven aan het C-IQ Service Centre) Duitsland moet vrijschakelen. Duitsland wordt ook automatisch weer uitgeschakeld (als de duur van de door jou aangevraagde periode voorbij is).
Simpeler kan het eigenlijk niet .
Als je vervolgens naar Duitsland gaat zou ik het volgende doen:
* Stop de CD van Duitsland in je systeem
* Geef de bestemming in Duitsland in
* Laat de route berekenen
* Haal de CD van Duitsland eruit en doe die van de Benelux erin
* Zeg dat je je route wilt vervolgen
* Rijd met de CD van de Benelux tot aan de grens met Duitsland en wissel daar de CD om
Je kunt eventueel ook de CD van Duitsland erin laten zitten, maar dan heb je in de Benelux alleen maar begeleiding op de snelwegen. Dit omdat alleen het hoofdwegennet buiten Duitsland op die CD staat.
Is het zo duidelijk?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 feb 2005 18:03
hallo.
hartelijk bedankt voor de uitleg.
maar nu nog een paar vragen.
als straks de 2 jaar om zijn , kan ik dan nog wel mijn systeem gebruiken of moet ik dan lid zijn.?
je kan toch ook gewoon op de cd's rijden.?
nu heb ik 2 mapjes met cd's , wat is het verschil.?
welke moet je eigenlijk gebruiken.?
klinkt misschien wel dom al die vragen.
hartelijk bedankt voor de uitleg.
maar nu nog een paar vragen.
als straks de 2 jaar om zijn , kan ik dan nog wel mijn systeem gebruiken of moet ik dan lid zijn.?
je kan toch ook gewoon op de cd's rijden.?
nu heb ik 2 mapjes met cd's , wat is het verschil.?
welke moet je eigenlijk gebruiken.?
klinkt misschien wel dom al die vragen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Domme vragen bestaan niet he... Ik zal het even uitleggen hoe dat C-IQ werkt.
Bij aanschaf van een nieuw navigatiesysteem krijg je "gratis" een code die het mogelijk maakt de CD's te gebruiken in jouw navigatiesysteem. Je krijgt 2 sets met CD's. De ene heeft databases van TeleAtlas en de andere van Navteq. Bij het aanmelden van het systeem (om de "gratis" code te krijgen) kon er opgegeven worden welke je wilde gebruiken. Wisselen is dan niet meer gratis mogelijk (kon alleen de eerste 14 dagen). Je kon bij het registreren (laten) opgeven of je 1 jaar Europa wilde vrijschakelen of 2 jaar de Benelux. Jij hebt dus voor de 2 jaar Benelux (laten) kiezen. Ik zeg bewust "(laten) kiezen", omdat in sommige gevallen de leverancier e.e.a. al regelt. Jij kunt nu voor Duitsland zelf kiezen welke databaseleverancier je wilt gebruiken. Je kunt dan dus kiezen voor bijvoorbeeld Navteq en die CD moet je dan ook in je systeem doen (dus de CD van Duitsland met een database van Navteq). Welke databaseleverancier gebruik jij nu voor de Benelux? Is dat TeleAtlas of Navteq (staat op de CD)? En heb je dat zelf gekozen of heeft de leverancier dat voor jou gedaan? En welke versie heb je nu? Heb je de 2004-2 of de 2005-1 versie? Als je de 2004-2 hebt zou ik meteen aan het C-IQ Service Centre vragen of ze je de nieuwe CD's opsturen (ookal zullen ze je zeggen dat er geen verschil is. Dit is er echter wel en daarom is het ook aan te raden het aan te vragen. Zie ook: viewtopic.php?t=3786)
Dan nog de vraag over wat er gebeurt na de 2 jaar. Dan verloopt dus je contract en kun je in principe niks meer. Niet meteen schrikken, want je kunt m.b.v. een nieuw contract weer e.e.a. vrijschakelen. Je kunt dan kiezen uit vele mogelijkheden. Ten eerste moet je voor jezelf bepalen of je wel of geen beperkt abonnement wilt. Dat wil zeggen: wil je wel updates van kaarten en software ontvangen of niet? Wil je dat wel dan moet je een limited-abonnement nemen. Wil je dat niet dan moet je een unlimited abonnement nemen. Nu zul je denken dat je altijd een limited moet nemen, maar dit is niet altijd het geval. Die limited loopt namelijk na een bepaalde tijd af en dan moet je weer een nieuw contract afsluiten. Die unlimited kun je voor altijd gebruiken. Je kan dan dus voor altijd gebruik maken van die CD's en hoef je geen nieuw contract af te sluiten. Mocht je echter nieuwere kaarten CD's willen dan zul je weer een nieuw contract moeten afsluiten (hier kun je dan weer kiezen tussen limited en unlimited). Het is een kwestie van ff rekenen om er achter te komen hoe lang je moet doen met je "oude" CD's voordat het voordeliger is om een limited abonnement te nemen. Ten tweede moet je bepalen wat voor content je wilt. Wil je alleen de Benelux? Wil je de Benelux en Duitsland? Wil je heel Europa? Hier moet je dan een keuze in maken. Dit is uiteraard ook van invloed op de prijs. Ten derde moet je kiezen of je de CD's van Navteq of van TeleAtlas wil gebruiken. Als laatste moet je bepalen hoe lang het contract moet duren. Dit laatste is alleen van belang bij een limited contract. Als je namelijk voor meerdere jaren een contract neemt is dat goedkoper.
Is het zo wat duidelijker? Kun je anders aangeven waar je zoal heenreist (en hoe lang) qua landen? Ga je bijvoorbeeld maar 1 keer per jaar voor 1 week naar het buitenland (zeg: Duitsland), dan is het Europa-abonnement te duur (je gebruikt de rest niet).
Groetjes,
Toho_NL.
Bij aanschaf van een nieuw navigatiesysteem krijg je "gratis" een code die het mogelijk maakt de CD's te gebruiken in jouw navigatiesysteem. Je krijgt 2 sets met CD's. De ene heeft databases van TeleAtlas en de andere van Navteq. Bij het aanmelden van het systeem (om de "gratis" code te krijgen) kon er opgegeven worden welke je wilde gebruiken. Wisselen is dan niet meer gratis mogelijk (kon alleen de eerste 14 dagen). Je kon bij het registreren (laten) opgeven of je 1 jaar Europa wilde vrijschakelen of 2 jaar de Benelux. Jij hebt dus voor de 2 jaar Benelux (laten) kiezen. Ik zeg bewust "(laten) kiezen", omdat in sommige gevallen de leverancier e.e.a. al regelt. Jij kunt nu voor Duitsland zelf kiezen welke databaseleverancier je wilt gebruiken. Je kunt dan dus kiezen voor bijvoorbeeld Navteq en die CD moet je dan ook in je systeem doen (dus de CD van Duitsland met een database van Navteq). Welke databaseleverancier gebruik jij nu voor de Benelux? Is dat TeleAtlas of Navteq (staat op de CD)? En heb je dat zelf gekozen of heeft de leverancier dat voor jou gedaan? En welke versie heb je nu? Heb je de 2004-2 of de 2005-1 versie? Als je de 2004-2 hebt zou ik meteen aan het C-IQ Service Centre vragen of ze je de nieuwe CD's opsturen (ookal zullen ze je zeggen dat er geen verschil is. Dit is er echter wel en daarom is het ook aan te raden het aan te vragen. Zie ook: viewtopic.php?t=3786)
Dan nog de vraag over wat er gebeurt na de 2 jaar. Dan verloopt dus je contract en kun je in principe niks meer. Niet meteen schrikken, want je kunt m.b.v. een nieuw contract weer e.e.a. vrijschakelen. Je kunt dan kiezen uit vele mogelijkheden. Ten eerste moet je voor jezelf bepalen of je wel of geen beperkt abonnement wilt. Dat wil zeggen: wil je wel updates van kaarten en software ontvangen of niet? Wil je dat wel dan moet je een limited-abonnement nemen. Wil je dat niet dan moet je een unlimited abonnement nemen. Nu zul je denken dat je altijd een limited moet nemen, maar dit is niet altijd het geval. Die limited loopt namelijk na een bepaalde tijd af en dan moet je weer een nieuw contract afsluiten. Die unlimited kun je voor altijd gebruiken. Je kan dan dus voor altijd gebruik maken van die CD's en hoef je geen nieuw contract af te sluiten. Mocht je echter nieuwere kaarten CD's willen dan zul je weer een nieuw contract moeten afsluiten (hier kun je dan weer kiezen tussen limited en unlimited). Het is een kwestie van ff rekenen om er achter te komen hoe lang je moet doen met je "oude" CD's voordat het voordeliger is om een limited abonnement te nemen. Ten tweede moet je bepalen wat voor content je wilt. Wil je alleen de Benelux? Wil je de Benelux en Duitsland? Wil je heel Europa? Hier moet je dan een keuze in maken. Dit is uiteraard ook van invloed op de prijs. Ten derde moet je kiezen of je de CD's van Navteq of van TeleAtlas wil gebruiken. Als laatste moet je bepalen hoe lang het contract moet duren. Dit laatste is alleen van belang bij een limited contract. Als je namelijk voor meerdere jaren een contract neemt is dat goedkoper.
Is het zo wat duidelijker? Kun je anders aangeven waar je zoal heenreist (en hoe lang) qua landen? Ga je bijvoorbeeld maar 1 keer per jaar voor 1 week naar het buitenland (zeg: Duitsland), dan is het Europa-abonnement te duur (je gebruikt de rest niet).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Voor de keuze tussen Navteq en TeleAtlas wil ik je verwijzen naar het volgende topic:
viewtopic.php?t=2171
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Navteq (zeker in de Benelux, maar eigenlijk in bijna heel Europa). Maar dat zal je in bovenstaande topic wel duidelijk worden .
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. als je nog meer vragen hebt kun je ze gewoon stellen he...
viewtopic.php?t=2171
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Navteq (zeker in de Benelux, maar eigenlijk in bijna heel Europa). Maar dat zal je in bovenstaande topic wel duidelijk worden .
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. als je nog meer vragen hebt kun je ze gewoon stellen he...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 feb 2005 18:03
ik gebruik de Navteq cd's
ik heb de 2004/02.
er moet dus al weer nieuwe zijn zoals jij zegt.
wat ik mij nu afvraag is of ik na die 2 jaar daar ook bericht van krijg.
of moet je daar zelf om denken.
ik denk dat ik 1 of 2 keer per jaar in duitsland kom.
verder zitten we ook wel eens in denemarken en zweden.
alleen hangt dat wel eens af van wat we verkopen aan paarden .
vorig jaar ben ik een keer naar duitsland geweest.
maar ja zoals ik al zij , dat weet ik nooit van tevoren.
maar ik kan dus na die 2 jaar ook gewoon met mijn cd's navigeren.
ik heb de 2004/02.
er moet dus al weer nieuwe zijn zoals jij zegt.
wat ik mij nu afvraag is of ik na die 2 jaar daar ook bericht van krijg.
of moet je daar zelf om denken.
ik denk dat ik 1 of 2 keer per jaar in duitsland kom.
verder zitten we ook wel eens in denemarken en zweden.
alleen hangt dat wel eens af van wat we verkopen aan paarden .
vorig jaar ben ik een keer naar duitsland geweest.
maar ja zoals ik al zij , dat weet ik nooit van tevoren.
maar ik kan dus na die 2 jaar ook gewoon met mijn cd's navigeren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Nee dat kan dus niet... Je zult aan het einde van die 2 jaar een keuze moeten maken:
Neem ik (eenmalig) een unlimited abonnement of neem een limited abonnement.
Je zult in elk geval moeten kiezen. De code die je eerst kreeg is verlopen en je zult een nieuwe code moeten hebben. Hier kun je alleen aan komen door een nieuw contract af te sluiten. Als je dus niks doet verloopt je code en kun je de CD's niet meer gebruiken totdat je een nieuwe code hebt. Je kunt dan dus kiezen voor unlimited als je dat wilt. Als je dat doet dan kun je de huidige CD's onbeperkt gebruiken. Je krijgt echter geen nieuwe CD's thuis. Daarvoor moet je weer een nieuw contract afsluiten... Dat unlimited contract is natuurlijk duurder dan een limited contract en daarom kun je dus uitrekenen hoe lang je moet "wachten" het kopen van nieuwe CD's (het afsluiten van een nieuw contract) om er qua geld niet bij in te schieten.
Is het zo duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Neem ik (eenmalig) een unlimited abonnement of neem een limited abonnement.
Je zult in elk geval moeten kiezen. De code die je eerst kreeg is verlopen en je zult een nieuwe code moeten hebben. Hier kun je alleen aan komen door een nieuw contract af te sluiten. Als je dus niks doet verloopt je code en kun je de CD's niet meer gebruiken totdat je een nieuwe code hebt. Je kunt dan dus kiezen voor unlimited als je dat wilt. Als je dat doet dan kun je de huidige CD's onbeperkt gebruiken. Je krijgt echter geen nieuwe CD's thuis. Daarvoor moet je weer een nieuw contract afsluiten... Dat unlimited contract is natuurlijk duurder dan een limited contract en daarom kun je dus uitrekenen hoe lang je moet "wachten" het kopen van nieuwe CD's (het afsluiten van een nieuw contract) om er qua geld niet bij in te schieten.
Is het zo duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 feb 2005 18:03
ik leer een boel vandaag.
wat ik nu dus niet begrijp is, je koopt een duur systeem je hebt er een contract mee.
het is na twee jaar voorbij en je moet weer betalen.
waar vind ik de bedragen van die contracten.
dit zal ook wel weer het nodige kosten denk ik.?
gaat zoiets in 1 bedrag of kan dat per jaar.
ik denk dat ik gewoon dan de cd's ga gebruiken.
daar kan je dan ook wel mee naar het buitenland toch.
heb ik nu wel goed gedaan met de aanschaf van de ms 4150 rs.?
ik ben zeer benieuwd naar die prijzen.
wat ik nu dus niet begrijp is, je koopt een duur systeem je hebt er een contract mee.
het is na twee jaar voorbij en je moet weer betalen.
waar vind ik de bedragen van die contracten.
dit zal ook wel weer het nodige kosten denk ik.?
gaat zoiets in 1 bedrag of kan dat per jaar.
ik denk dat ik gewoon dan de cd's ga gebruiken.
daar kan je dan ook wel mee naar het buitenland toch.
heb ik nu wel goed gedaan met de aanschaf van de ms 4150 rs.?
ik ben zeer benieuwd naar die prijzen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Als je slechts een paar keer per jaar in het buitenland komt is het verstandig even een rekensommetje te maken. Zo kun je namelijk berekenen wat je moet vrijschakelen. Als je naar Scandinavië gaat moet je dus ook Duitsland vrijschakelen (om daar ook navigatie te hebben). Deze kosten moet je dus ook meenemen. Je hoeft Duitsland dan natuurlijk alleen voor de dagen dat je erdoorheen rijdt vrij te schakelen (en dat scheelt in de kosten).
Even een rekenvoorbeeld met 1 jaar Benelux en enkele keren naar Duitsland en Scandinavië (limited):
* 1 jaar Benelux: €89,00
* 2x 1 week Duitsland (niet aaneensluitende periode): €39,98 (dit omdat 1 week Duitsland "normaal" €20,93 zou kosten maar C-IQ je dan 1 maand geeft voor €19,99 per maand)
* 1x 1 week Scandinavië: €19,99 (dit omdat 7 dagen x €2,99 duurder is en je dan een hele maand krijgt)
* 2x 1 dag Duitsland (om naar Scandinavië te komen): €5,98
Totaal: €89 + €39,98 + €19,99 + €5,98 = €154,95
Als je nou 1 jaar Europa zou nemen (ook dit is een limited abonnement) kost je dat €169,00. Dat betekent dus dat als je in dat jaar 2 weken in Duitsland bent en 1 week in Scandinavië bent (en je in 1 dag door Duitsland rijdt) je iets goedkoper bent door alles los te boeken. Ga je echter 1 week meer naar een land dan ben je met Europa goedkoper uit (€169). Kwestie van afwegen dus. Je kunt ook afwegen een unlimited abonnement te nemen en dan kost het je eenmalig voor Europa €369,00. Dat betekent dan dat je, in vergelijking met als je de limited genomen zou hebben, je iets meer dan 2 jaar moet wachten voordat je een nieuw abonnement (met daarbij (eenmalig) gratis de nieuwe CD's) aanschaft. Hou maar rekening met 3 jaar, dan zit je ruim genoeg en schiet je er qua geld niet bij in.
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
[edit] je moet jezelf dus afvragen of je gedurende 3 jaar updates wil en of je de nieuwste software wil ontvangen. Als het antwoord nee is kun je gewoon de unlimited nemen. Als je binnen 3 jaar wel een nieuwe versie van je CD's wilt kun je beter een limited abonnement nemen (qua geld). Wat een Europa-abonnement voor 3 jaar kost weet ik niet, maar dat kan iemand anders vast wel zeggen ... [/edit]
Even een rekenvoorbeeld met 1 jaar Benelux en enkele keren naar Duitsland en Scandinavië (limited):
* 1 jaar Benelux: €89,00
* 2x 1 week Duitsland (niet aaneensluitende periode): €39,98 (dit omdat 1 week Duitsland "normaal" €20,93 zou kosten maar C-IQ je dan 1 maand geeft voor €19,99 per maand)
* 1x 1 week Scandinavië: €19,99 (dit omdat 7 dagen x €2,99 duurder is en je dan een hele maand krijgt)
* 2x 1 dag Duitsland (om naar Scandinavië te komen): €5,98
Totaal: €89 + €39,98 + €19,99 + €5,98 = €154,95
Als je nou 1 jaar Europa zou nemen (ook dit is een limited abonnement) kost je dat €169,00. Dat betekent dus dat als je in dat jaar 2 weken in Duitsland bent en 1 week in Scandinavië bent (en je in 1 dag door Duitsland rijdt) je iets goedkoper bent door alles los te boeken. Ga je echter 1 week meer naar een land dan ben je met Europa goedkoper uit (€169). Kwestie van afwegen dus. Je kunt ook afwegen een unlimited abonnement te nemen en dan kost het je eenmalig voor Europa €369,00. Dat betekent dan dat je, in vergelijking met als je de limited genomen zou hebben, je iets meer dan 2 jaar moet wachten voordat je een nieuw abonnement (met daarbij (eenmalig) gratis de nieuwe CD's) aanschaft. Hou maar rekening met 3 jaar, dan zit je ruim genoeg en schiet je er qua geld niet bij in.
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
[edit] je moet jezelf dus afvragen of je gedurende 3 jaar updates wil en of je de nieuwste software wil ontvangen. Als het antwoord nee is kun je gewoon de unlimited nemen. Als je binnen 3 jaar wel een nieuwe versie van je CD's wilt kun je beter een limited abonnement nemen (qua geld). Wat een Europa-abonnement voor 3 jaar kost weet ik niet, maar dat kan iemand anders vast wel zeggen ... [/edit]
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
je kan het op vele manieren zien.
prijzen liggen rond de 150 euro voor cd's kan iets meer zijn.
maar daar tov staat dan je orginele cd's krijgt dus minder fouten en slijtage met je navigatie systeem.
als hij gestolen wordt heb je meer kans dat hij ooit boven water komt.
je kan zelf kiezen wat voor contract je wilt.
en normaal hoor je ook te betalen voor je cd's ................als het goed is
als iedereen blijft kopieren worden op een gegeven moment ook niks meer aan de vooruitgang van de systemen en het kaartmateriaal gedaan.
prijzen liggen rond de 150 euro voor cd's kan iets meer zijn.
maar daar tov staat dan je orginele cd's krijgt dus minder fouten en slijtage met je navigatie systeem.
als hij gestolen wordt heb je meer kans dat hij ooit boven water komt.
je kan zelf kiezen wat voor contract je wilt.
en normaal hoor je ook te betalen voor je cd's ................als het goed is
als iedereen blijft kopieren worden op een gegeven moment ook niks meer aan de vooruitgang van de systemen en het kaartmateriaal gedaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Kijk voor de prijzen maar eens op: http://www.c-iq.net. Daar staat veel informatie op.
Het lijkt misschien een dure grap met die CD's iedere keer, maar als je vergelijkt met de "oude" manier is het een stuk goedkoper. Daar moest je namelijk €169 (ongeveer) per CD betalen. Als je dan dus de Benelux en Duitsland wilde moest je 2x dat bedrag betalen. Je kon ook voor €369 heel Europa kopen. Nu heb je echter voor die €169 heel Europa en krijg je ook nog eens updates van zowel de kaarten als de software. Lijkt mij dus een stuk voordeliger .
Voor het geval het nog niet duidelijk was: na de twee jaar die jij hebt vrijgeschakeld kun je dus, als je geen nieuw contract afsluit, niet meer navigeren.
Groetjes,
Toho_NL.
Het lijkt misschien een dure grap met die CD's iedere keer, maar als je vergelijkt met de "oude" manier is het een stuk goedkoper. Daar moest je namelijk €169 (ongeveer) per CD betalen. Als je dan dus de Benelux en Duitsland wilde moest je 2x dat bedrag betalen. Je kon ook voor €369 heel Europa kopen. Nu heb je echter voor die €169 heel Europa en krijg je ook nog eens updates van zowel de kaarten als de software. Lijkt mij dus een stuk voordeliger .
Voor het geval het nog niet duidelijk was: na de twee jaar die jij hebt vrijgeschakeld kun je dus, als je geen nieuw contract afsluit, niet meer navigeren.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 feb 2005 18:03
wat ik nu niet snap is dat dit mij niet is vertelt toen ik hem kocht.
je blijft dus betalen voor het systeem.
als je nu wilt of niet.
is dit door de jaren heen ook goedkoper geworden.?
ik zal meer even kiken wat ik ga doen.
aan het eind van dit jaar is het zo ver.
je blijft dus betalen voor het systeem.
als je nu wilt of niet.
is dit door de jaren heen ook goedkoper geworden.?
ik zal meer even kiken wat ik ga doen.
aan het eind van dit jaar is het zo ver.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het advies om voor een bestemming in het buitenland eerst de "buitenlandse"cd er in te doen en na het ingeven van de bestemming weer de Nederlandse (Benelux) CD klopt niet altijd.
Dit gaat alleen als de bestemming al op de Benelux CD te vinden is, dus in principe de grotere plaatsen. Zoniet dan krijg je de waarschuwing dat de begeleiding niet kan worden voortgezet.In dit geval zul je je moeten behelpen met de bestemmings CD en het verzoek van Truus respecteren en je naar de geplande route begeven.
Voor de niet C-IQ systemen geldt hier een uitzondering, namelijk met de BMW Navteq CD's. Op een of andere manier zit hier iets in gebakken in de software dat de positie van de bestemming bewaart en je waar dan ook in Europa zo dicht mogelijk bij de bestemming brengt.
Dit gaat alleen als de bestemming al op de Benelux CD te vinden is, dus in principe de grotere plaatsen. Zoniet dan krijg je de waarschuwing dat de begeleiding niet kan worden voortgezet.In dit geval zul je je moeten behelpen met de bestemmings CD en het verzoek van Truus respecteren en je naar de geplande route begeven.
Voor de niet C-IQ systemen geldt hier een uitzondering, namelijk met de BMW Navteq CD's. Op een of andere manier zit hier iets in gebakken in de software dat de positie van de bestemming bewaart en je waar dan ook in Europa zo dicht mogelijk bij de bestemming brengt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15 feb 2005 18:03
ik heb kan maar niet inloggen op www.c-iq.net
ik heb dit gisteren ook al geprobeert.
heb keurig mijn klanten nummer in gevoerd.
is ook verstuurd zegt het systeem, maar ik krijg niets binnen om verder te gaan.
help help.
ik heb dit gisteren ook al geprobeert.
heb keurig mijn klanten nummer in gevoerd.
is ook verstuurd zegt het systeem, maar ik krijg niets binnen om verder te gaan.
help help.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 353
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 975
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 484
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 549
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 666
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1064