Avic-x1R

DaveGTT
Starting Member
Starting Member

Avic-x1R

Bericht door DaveGTT »

Weet niet of het al op dit forum bekend is maar kan het zo snel niet vinden, maar ik kreeg net een flyer met de volgende info;

Pioneer introduceert vanaf half maart de vernieuwde AVIC-X1, de AVIC-X1R..
Toestel ziet er qua uiterlijk exact hetzelfde uit enkel software-matig zijn de volgende verbeteringen doorgevoerd;

- Volledige postcode database van NL
- 30 city maps i.p.v. 10
- Verbeterde routebegeleiding (door indicatie van het te nemen rijvak op brede wegen)
- ATM (bankautomaten bij POI)
- Het tonen van snelweg-afritten

Tevens brengt Pioneer de opvolger van de AVIC-600T-II namelijk de AVIC-610T..

De eerste order is al geplaatst door een klant dus zodra ik hem heb ingebouwd zal ik mijn bevindingen laten horen t.ov. mijn eigen X1..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Ben erg nieuwsgierig naar die 'volledige postcode database van NL'

Vooral of dat dan inhoud dat je de postcode compleet met letters en huisnummer kunt invoeren, wat nu met veel systemen nog niet kan.

Allicht gaan andere systemen dat dan ook proberen op de cd te proppen ? :lol:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member

Bericht door Rich »

Tjonge,

die marketing truc is oud. De naam X1 heeft inmiddels zo'n negatieve klank gekregen waardoor ze een her introductie van het systeem gaan doen met alle verbeteringen waar de huidige X1 gebruikers zo met smart op zitten te wachten. Ben benieuwd of Pioneer ons nog enigzins tegemoet wil komen.......

Rich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Als het enkel en alleen software matig is dan zou de X1 ook gewoon met een update tot een X1R gemaakt kunnen worden?? En wanneer komt pioneer met een nieuwe update voor de X1 is dat al bekend?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cdb
New Member
New Member

pioneer België// Europa

Bericht door cdb »

Hoi,

Reeds geruime tijd volg ik deze website en in het bijzonder dit forum. De reden is vij simpel. M'n nieuwe wagen komt er aan en ik ben van plan ook zo een leuk hebbedingetje te laten inbouwen.
Gisteren feitelijk goed en wel uit de startblokken geschoten en voor het eerst op info jacht gegaan. Telefoon genomen en gebeld naar Pioneer België. (0800 nr° lol)
De post van "DaveGTT" is vrij volledig. Misschien er nog aan toevoegen dat de eerste nieuwe toestellen verwacht worden (althans voor België) rond half maart. Ook de brouchure van het toestel is nog niet te verkrijgen.
Aan het toestel zelf zal er kwa uiterlijk bitter weinig veranderen. De dame aan telefoon had het over " metaalafwerking" rond de bedieningsknoppen. Een beetje andere look zeg maar.
We hebben dus weer iets om naar uit te kijken.

Groetjes.
eindelijk geringeld !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Onderstaand komt van de site van de autotelegraaf:

* Pioneer introduceert acht nieuwe cd-tuner-autoradio's die de digitale bestandsformaten mp3, wma, aac en wav ondersteunen. Vier modellen hebben een IP-busaansluiting. Daarop zijn extra apparaten aan te sluiten zoals een cd-wisselaar, DAB- of tv-tuner. Middels een speciale adapter kan hiermee ook een iPod worden verbonden. Hoge ogen gooit Pioneer met het navigatiesysteem AVIC-X1R (€2.299). Hiermee kan je ook dvd's en cd's afspelen alsmede naar radio of mp3-muziek luisteren.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=32790

Dus als je toestel wilt zien kan je naar de autorai gaan en daar is die te bewonderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cdb
New Member
New Member

Vernieuwde Pioneer AVIC-X1R

Bericht door cdb »

De succesvolle Pioneer AVIC-X1 krijgt een opvolger. Volgens Pioneer was het moeilijk om het systeem te verbeteren maar er zijn toch een aantal belangrijke zaken veranderd.

Aan het uiterlijk van het toestel werden slechts een klein aantal wijzigingen aangebracht zoals een rubberrandje rond de draaitoetsen voor een betere grip en een aantal aluminium accenten waardoor de AVIC-X1R wat meer uitstraling heeft gekregen.

Geldautomaat zoeken
Intern werden de belangrijkste wijzigingen doorgevoerd. Op de nieuwe kaart, gebaseerd op de meest recente TeleAtlas gegevens, zijn de gedetailleerde stadskaarten met 20 steden toegenomen. Een gedetailleerde stadskaart toont een stad zoals je die op een toeristenkaart ziet, met markante gebouwen, parken en andere richtpunten. Alle steden zijn tot op huisnummerniveau beschikbaar. Makkelijk is dat het aantal POI’s (Points of Interest) wat met meer dan 400.000 adressen verhoogd is, waaronder de nieuwe categorie geldautomaten.

Postcode invoeren
Het instellen van de navigatie werkt zeer gemakkelijk en het invoeren van een postcode is voldoende om de route te berekenen. Als je 6 adressen invoert kan je deze automatisch sorteren om een optimale rit te berekenen, maar je kan ook manueel je eigen volgorde opgeven. Nieuw is de aanduiding van het beste rijvak op wegen met verschillende vakken. Dit verhoogt de rust voor de bestuurder en de veiligheid in complexe verkeerssituaties, zoals op ringwegen. Uitritnummers op snelwegen worden aangegeven in de kleuren van het land om de herkenbaarheid te verbeteren. De TMC functionaliteit werd opnieuw onder de loep genomen om je nog sneller en beter op de hoogte te stellen van eventuele problemen op de route. Je kan bovendien zelf een keuze maken welke TMC-logo’s, zoals bijvoorbeeld de uitgezonden politiecontroles, op het scherm getoond worden.

Persoonlijke tint
Aan de Memory Navigatie werd eveneens gesleuteld; hierdoor kan je een vaste route permanent in het geheugen laden.
Omdat elke gebruiker zijn gewoontes heeft, kunnen een aantal toetsen op het hoofdscherm gepersonaliseerd worden, zodat deze makkelijk en snel bereikbaar zijn.

All-in-one
Vanaf maart 2005 is het vernieuwde all-in-one navigatiesysteem van Pioneer leverbaar. Het systeem bestaat naast het navigatiegedeelte ook uit een DVD-speler en een FM-tuner. De adviesverkoopprijs is vastgesteld op € 2.299,-
eindelijk geringeld !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denkhenk
Starting Member
Starting Member

Bericht door Denkhenk »

Het lijkt mij idd ook dat deze SOFTWARE update gewoon op de x1 zou moeten werken. Tis te hopen:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wouterf
New Member
New Member

Bericht door wouterf »

Gemodereerd door de moderator...

Gelieve je te houden aan het regelement van dit forum.

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mooi van die X1R maar in Duitsland is de adviesprijs 1999 euro waarbij er een door de wederverkopers gesponsorde tegoedbon voor de nieuwe software bij wordt geleverd. Deze tegoedbon gaat echter wel op basis van vrijwilligheid.
"Guten Tag,
vielen Dank für Ihre freundliche Anfrage.
Bei der Gutscheinaktion handelt es sich um eine exklusive Sonderaktion bei ausgesuchten, von Pioneer als Navigationsspezialisten autorisierten Fachhändlern mit hochqualifzierter Beratung und Installation. Dies bedeutet, dass die Gutscheine nur bestimmten Fachhändlern im Rahmen einer speziellen Aktion zur Verfügung gestellt wurden. Es besteht kein genereller Rechtsanspruch auf einen Gutschein.

Die grundsätzlich in Frage kommenden Händler werden auf der Pioneer Internetseite unter der Bezeichnung Händler Navigation/Multimedia gelistet. Die Teilnahme der Händler an der Gutscheinaktion ist freiwillig, d.h. auch bei den dort gelisteten Händlern ergibt sich kein Rechtsanspruch auf den Voucher.

Der Gutschein ist nicht Bestandteil des AVIC-X1, sondern gehört zu einer zeitlich limitierten und auf bestimmte Händler beschränkten Sonderaktion.

Sollten Sie weitere Fragen zu einem unserer Produkte haben, stehen wir Ihnen gerne telefonisch zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen

PIONEER Hotline
Als het met deze software net zo gaat als met de vorige versie van 2004 waarbij de database van Q4.2002 werd gebruikt dan is de komende CNDV50 MT waarschijnlijk gebaseerd op database Q4.2003
Stand der Software ist 4.Quart. 2002. Dies ist auf die Entwicklungszeit des Navigationssystems zurück zu führen. Das so genannte Compiling, wo die Software mit der Firmware des Gerätes abgestimmt und entwickelt wird, fand bereits vor 2 Jahren statt.
http://www.geo24.de/forum/thread.php?th ... lightuser=

http://www.geo24.de/forum/tid7815.htm
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Avic-x1R

Bericht door JW »

DaveGTT schreef:Weet niet of het al op dit forum bekend is maar kan het zo snel niet vinden, maar ik kreeg net een flyer met de volgende info;

Pioneer introduceert vanaf half maart de vernieuwde AVIC-X1, de AVIC-X1R..
Toestel ziet er qua uiterlijk exact hetzelfde uit enkel software-matig zijn de volgende verbeteringen doorgevoerd;

- Volledige postcode database van NL
- 30 city maps i.p.v. 10
- Verbeterde routebegeleiding (door indicatie van het te nemen rijvak op brede wegen)
- ATM (bankautomaten bij POI)
- Het tonen van snelweg-afritten

Tevens brengt Pioneer de opvolger van de AVIC-600T-II namelijk de AVIC-610T..

De eerste order is al geplaatst door een klant dus zodra ik hem heb ingebouwd zal ik mijn bevindingen laten horen t.ov. mijn eigen X1..
Ennuh..., inmiddels al geleverd/geplaatst :?:
We zijn benieuwd :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nijkamp
New Member
New Member

x1?

Bericht door nijkamp »

heb zelf een avic x1
en ik kan ook postcode zoeken
deze geeft ook snelweg afritten aan
en bij poi staan er ook geldautomaten op

volgens mijn leverancier zit hier de nieuwste software bij

het is zuiver een avic x1 met geel/oranje dvdrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rlemmens
Normal Member
Normal Member

Re: x1?

Bericht door rlemmens »

nijkamp schreef:heb zelf een avic x1
en ik kan ook postcode zoeken
deze geeft ook snelweg afritten aan
en bij poi staan er ook geldautomaten op

volgens mijn leverancier zit hier de nieuwste software bij

het is zuiver een avic x1 met geel/oranje dvdrom
@nijkamp:
Weet je zeker dat je de nieuwste software hebt gekregen. De nieuwste versie is namelijk groen !!!

Oranje/geel is de "oude" CNDV-40M.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member

Bericht door Petercc »

Je kunt ook ff naar het beeld kijken: als je kompasnaaldje rechtsboven staat dan heb je de oude versie. Bij de nieuwe versie staat-ie rechtsonder. Op de rechtsbovenpositie zie je dan een + en een - voor de zoom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 452