Aanduiding afstand
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
Aanduiding afstand
Geacht forum,
sinds zaterdag is mijn Nav (Vdo4200) volledig ingebouwd.Nu heb ik een rit gereden en blijkt dat de navigatie de afstanden mbt volgende afslag of volgende rotonde veel te laat aangeeft.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is er aan te doen?
Bvd Wil
sinds zaterdag is mijn Nav (Vdo4200) volledig ingebouwd.Nu heb ik een rit gereden en blijkt dat de navigatie de afstanden mbt volgende afslag of volgende rotonde veel te laat aangeeft.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is er aan te doen?
Bvd Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Hoi Wil,
Heb je al een calibratierit uitgevoerd? Gewoon een kwartiertje rondrijden en veel afslaan enzo. Op deze manier calibreert het systeem zichzelf. Heb je dit al gedaan? Zo nee, ff doen en dan kijken of het probleem nog steeds optreedt...
Groetjes en succes,
Toho_NL.
Heb je al een calibratierit uitgevoerd? Gewoon een kwartiertje rondrijden en veel afslaan enzo. Op deze manier calibreert het systeem zichzelf. Heb je dit al gedaan? Zo nee, ff doen en dan kijken of het probleem nog steeds optreedt...
Groetjes en succes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Hallo Toho,
Nee,nog niet gedaan.Gaat die calibratie dan vanzelf of moet ik ook handmatig nog iets instellen? En hoe lang duurt het voordat het systeem gecalibrrerd is?
Zoals je ziet ben ik echt een leek op dit gebied,dus alle hulp is welkom .
Groet Wil
Nee,nog niet gedaan.Gaat die calibratie dan vanzelf of moet ik ook handmatig nog iets instellen? En hoe lang duurt het voordat het systeem gecalibrrerd is?
Zoals je ziet ben ik echt een leek op dit gebied,dus alle hulp is welkom .
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik heb van het weekend een MS5500 XL ingebouwd en heb ook gewoon een kwartier rond gereden. In het begin raakte hij af en toe van slag (zat ie er naast) maar na ongeveer een kwartier deed ie het goed. Het is gewoon een kwestie van rondrijden. Je hoeft niks in te stellen. Het systeem constateert dan dat ie er naast zit en gaat zich herstellen. Na verloop van tijd zie je (merk je) dat het systeem het beter doet. Wat je dus zou kunnen doen is ff rondrijden en vooral veel afslaan enzo. Het systeem corrigeert dan vanzelf. Na ongeveer een kwartier zou e.e.a. goed moeten werken (als alles goed is aangesloten).
Groetjes en succes,
Toho_NL.
P.s. laat ff weten of het wat heeft opgeleverd...
Groetjes en succes,
Toho_NL.
P.s. laat ff weten of het wat heeft opgeleverd...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Ik zal rond gaan rijden en dan ben ik erg benieuwd hoe het systeem zich zal gaan gedragen.Vanmiddag klopte er in elk geval niet veel van. (mijn vrouw had de auto mee en vroeg zich af wat voor prul ik gekocht had
Ik zal je van de week zeker laten weten hoe eea gegaan is en of alles naar behoren werkt.
Bedankt alvast voor je info tot dit moment
Groet Wil
Ik zal je van de week zeker laten weten hoe eea gegaan is en of alles naar behoren werkt.
Bedankt alvast voor je info tot dit moment
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Inderdaad, vanuit je positie waar je nu staat gaan rijden, zonder een doel in te geven maar uiteraard wel de kaart Cd in de gleuf, met zoveel mogelijk scherpe afslagen in een goed gedigitaliseerd gebied. Die afslagen moet je zoveel mogelijk "netjes" rijden, dus niks afnijden en over het fietspad en zo
De bedoeling van dit alles is dat het systeem ontdekt welke afstand er hoort bij de ontvangen pulsen. Dat is natuurlijk een vast getal vanuit de auto gerekend, bijv. 3000 pulsen per km, maar dat weet je navi nog niet. Na enige kilometers weet 'ie dat wel en slaat dat op. Dat is calibreren.
Als je nieuwe banden omlegt worden dat bijv 2980 pulsen per km, en dan ontdekt het systeem zelf dat er iets niet klopt en calibreert zich opnieuw en legt dat vast. Dat doet 'ie ook bij slijtage van de band, gaat allemaal vanzelf bij de moderne systemen. Vroeger moest je dat allemaal met de hand inbrengen, een enorme klus, en regelmatig opnieuw calibreren
Groet,
JW
Inderdaad, vanuit je positie waar je nu staat gaan rijden, zonder een doel in te geven maar uiteraard wel de kaart Cd in de gleuf, met zoveel mogelijk scherpe afslagen in een goed gedigitaliseerd gebied. Die afslagen moet je zoveel mogelijk "netjes" rijden, dus niks afnijden en over het fietspad en zo
De bedoeling van dit alles is dat het systeem ontdekt welke afstand er hoort bij de ontvangen pulsen. Dat is natuurlijk een vast getal vanuit de auto gerekend, bijv. 3000 pulsen per km, maar dat weet je navi nog niet. Na enige kilometers weet 'ie dat wel en slaat dat op. Dat is calibreren.
Als je nieuwe banden omlegt worden dat bijv 2980 pulsen per km, en dan ontdekt het systeem zelf dat er iets niet klopt en calibreert zich opnieuw en legt dat vast. Dat doet 'ie ook bij slijtage van de band, gaat allemaal vanzelf bij de moderne systemen. Vroeger moest je dat allemaal met de hand inbrengen, een enorme klus, en regelmatig opnieuw calibreren
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Hallo JW,
Dus als ik het goed begrijp blijft het systeem zich constant bijstellen(calibreren).
Vorige week was nog niet alles aangesloten (puls,achteruit enz) en toen deed ie het naar mijn idee wel goed.
Alleen tussen Breda en Dordrecht (A16) gaf ze wel tot 4 x toe aan dat ik moest keren??? terwijl ik toch echt rechtdoor moest naar Rotterdam.
Groet Wil
Dus als ik het goed begrijp blijft het systeem zich constant bijstellen(calibreren).
Vorige week was nog niet alles aangesloten (puls,achteruit enz) en toen deed ie het naar mijn idee wel goed.
Alleen tussen Breda en Dordrecht (A16) gaf ze wel tot 4 x toe aan dat ik moest keren??? terwijl ik toch echt rechtdoor moest naar Rotterdam.
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: aanduiding afstand
Tsja, 't is maar wat je goed noemtwil 43 schreef:Hallo JW,
Dus als ik het goed begrijp blijft het systeem zich constant bijstellen(calibreren).
Vorige week was nog niet alles aangesloten (puls,achteruit enz) en toen deed ie het naar mijn idee wel goed.
Alleen tussen Breda en Dordrecht (A16) gaf ze wel tot 4 x toe aan dat ik moest keren??? terwijl ik toch echt rechtdoor moest naar Rotterdam.
Groet Wil
Ga nu maar rustig calibreren nu je alles wèl goed aangesloten hebt, je zult een heel ander systeem ervaren. En ook niet uitgenodigd worden spookrijder te worden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Ik heb gisterenavond een tijd rond gereden,en volgens mij is de nav nu een stuk betrouwbaarder. Ik heb wel met een ingegeven bestemming gereden,hoe moet anders de navigatie werken????
Ik heb ook een ander draadje geopend,betreffende de mute van de carkit. Wie daar iets meer van weet , graag verneem ik daar iets van.
(erg vervelend om geen handsfree te hebben als je dat gewend bent)
Groet Wil
Ik heb ook een ander draadje geopend,betreffende de mute van de carkit. Wie daar iets meer van weet , graag verneem ik daar iets van.
(erg vervelend om geen handsfree te hebben als je dat gewend bent)
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34
De A16 is grotendeels een stuk opzij gelegd vanwege de aanbouw van het spoorlijntje. Dus daar is de kans goed aanwezig dat truus denkt dat je aan het off road rijden bent. Om het systeem te calibreren moet je juist zonder ingegeven bestemming gaan rond rijden. Het systeem houdt, ook als je de navigatiefunctie niet gebruikt, precies bij waar je bent. Zonder ingegeven bestemming hoeft het systeem dus niet zoveel te rekenen.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
bedankt Rah,
Zoiets vermoedde ik al op de A16.
Wat betreft dat calibreren,als ik zonder navigatie functie rijd kan ik zelf toch niet volgen of het systeem het allemaal wel goed doet?.....
Groet Wil
Zoiets vermoedde ik al op de A16.
Wat betreft dat calibreren,als ik zonder navigatie functie rijd kan ik zelf toch niet volgen of het systeem het allemaal wel goed doet?.....
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
calibreren
Beste forum,
Ik heb een Vdo MS4200,wie kan mij vertellen wat de juiste manier is om mijn toestel te calibreren.Ik heb al verschillende ritten gemaakt,maar de nav geeft nog steeds niet alles juist aan.
Mvg Wil
Ik heb een Vdo MS4200,wie kan mij vertellen wat de juiste manier is om mijn toestel te calibreren.Ik heb al verschillende ritten gemaakt,maar de nav geeft nog steeds niet alles juist aan.
Mvg Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Wil,
Je systeem blijkt dus nog niet goed te werken als ik het zo lees?
In het andere draadje heb je geschreven dat het systeem nu wel goed aangesloten is, dus puls, achteruit etc., maar ben je daar helemaal zeker van, en kloppen die signalen allemaal?
Vervolgens, in wat voor auto zit dit ingebouwd, en waar zit de GPS antenne? En hoeveel sat's geeft die aan?
Die zaken moeten allemaal goed zitten voordat je kunt calibreren, dus..
Groet,
JW
P.S. Voor het overzicht is het beter dit draadje aan je vorige te plakken, het gaat tenslotte over precies hetzelfde. Dus de Mod zal wel even wat gaan verplaatsen
Je systeem blijkt dus nog niet goed te werken als ik het zo lees?
In het andere draadje heb je geschreven dat het systeem nu wel goed aangesloten is, dus puls, achteruit etc., maar ben je daar helemaal zeker van, en kloppen die signalen allemaal?
Vervolgens, in wat voor auto zit dit ingebouwd, en waar zit de GPS antenne? En hoeveel sat's geeft die aan?
Die zaken moeten allemaal goed zitten voordat je kunt calibreren, dus..
Groet,
JW
P.S. Voor het overzicht is het beter dit draadje aan je vorige te plakken, het gaat tenslotte over precies hetzelfde. Dus de Mod zal wel even wat gaan verplaatsen
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
Hallo JW,
Ik heb nog nagevraagd of alles aangesloten is (achteruit,puls) en dit bevestigde degene die dat bij mij gedaan heeft.
Ik vraag me nu wel af hoe ik dat kan controleren. Kun je me ook vertellen hoe en waar ik kan zien hoeveel sat's ik ontvang? De GPS antenne zit rechtsvoor onder het dashboard gemonteerd en ik rijd een Renault Laguna Break.
Ik lees nu overigens ook in andere forums dat ook de instellingen op de nav nog invloed kunnen hebben. In hoeverre is dat zo en zo ja...over welke instellingen hebben we het dan?
Mvg Wil
Ik heb nog nagevraagd of alles aangesloten is (achteruit,puls) en dit bevestigde degene die dat bij mij gedaan heeft.
Ik vraag me nu wel af hoe ik dat kan controleren. Kun je me ook vertellen hoe en waar ik kan zien hoeveel sat's ik ontvang? De GPS antenne zit rechtsvoor onder het dashboard gemonteerd en ik rijd een Renault Laguna Break.
Ik lees nu overigens ook in andere forums dat ook de instellingen op de nav nog invloed kunnen hebben. In hoeverre is dat zo en zo ja...over welke instellingen hebben we het dan?
Mvg Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Wil,
Een Laguna heeft veelal een gemetaliseerde voorruit en die houdt de GPS golven tegen.
In je menu kun je controleren hoeveel Sat's je ontvangt, in infoscherm i3, zie pagina 193 van het manual. Daar kun je ook zien hoe je mbv scherm i1 je calibratie kunt checken.
Een paar pagina's verder staat ook beschreven hoe de GPS werkt, en dat het wel enige minuten kan duren voor je een goede GPS ontvangst hebt, pag. 197.
Check dit eerst even, daarna kijken we verder.
Groet,
JW
Een Laguna heeft veelal een gemetaliseerde voorruit en die houdt de GPS golven tegen.
In je menu kun je controleren hoeveel Sat's je ontvangt, in infoscherm i3, zie pagina 193 van het manual. Daar kun je ook zien hoe je mbv scherm i1 je calibratie kunt checken.
Een paar pagina's verder staat ook beschreven hoe de GPS werkt, en dat het wel enige minuten kan duren voor je een goede GPS ontvangst hebt, pag. 197.
Check dit eerst even, daarna kijken we verder.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Geachte JW,
Ik ontvang 7 sat's. Op scherm i1 geeft hij precies aan waar ik sta,nl bij mezelf voor de deur.
Mvg Wil
Ik ontvang 7 sat's. Op scherm i1 geeft hij precies aan waar ik sta,nl bij mezelf voor de deur.
Mvg Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Wil,
Da's in elk geval voor elkaar dus. Voldoende sat's en ook een correcte plaatsbepaling.
In een ander draadje viewtopic.php?t=4040&start=20 bleek de oorzaak van de afwijking te zitten in een niet correct ingestelde hoek, dat bleek erg nauwkeurig te luisteren.
Hoe zit dat bij jou?
Groet,
JW
Da's in elk geval voor elkaar dus. Voldoende sat's en ook een correcte plaatsbepaling.
In een ander draadje viewtopic.php?t=4040&start=20 bleek de oorzaak van de afwijking te zitten in een niet correct ingestelde hoek, dat bleek erg nauwkeurig te luisteren.
Hoe zit dat bij jou?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
JW,
Voor zover ik kan zien is bij mijn nav de instellingshoek ingesteld op 0 graden.Misschien weet iemand zo uit zijn hoofd wat de werkelijke hoek moet zijn???
Mvg Wil
Voor zover ik kan zien is bij mijn nav de instellingshoek ingesteld op 0 graden.Misschien weet iemand zo uit zijn hoofd wat de werkelijke hoek moet zijn???
Mvg Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Wil,
Zit bij jouw Laguna de unit inderdaad horizontaal in je dashboard, dus niet onder een (kleine) hoek?
En wat bedoel je met "Voor zover ik kan zien is bij mijn nav de instellingshoek ingesteld op 0 graden"? Dat kun je toch zien in het menu? Wat staat daar nu voor getal?
Groet,
JW
Zit bij jouw Laguna de unit inderdaad horizontaal in je dashboard, dus niet onder een (kleine) hoek?
En wat bedoel je met "Voor zover ik kan zien is bij mijn nav de instellingshoek ingesteld op 0 graden"? Dat kun je toch zien in het menu? Wat staat daar nu voor getal?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
JW,
Ik heb nog ff gekeken, de hellingshoek staat idd op 0 graden.Mijn toestel staat niet vlak in het dashboard, maar hangt iets achterover.
Mvg Wil
Ik heb nog ff gekeken, de hellingshoek staat idd op 0 graden.Mijn toestel staat niet vlak in het dashboard, maar hangt iets achterover.
Mvg Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: aanduiding afstand
Dan is het dus zaak om te proberen vast te stellen hoe ver je toestel achterover hangt. En vervolgens de hoek wel goed in te stellen.wil 43 schreef:JW,
Ik heb nog ff gekeken, de hellingshoek staat idd op 0 graden. Mijn toestel staat niet vlak in het dashboard, maar hangt iets achterover.
Mvg Wil
Bij de installatie-instructie zit een bladzijde waarop een tekening staat met hoeken. Aan de hand daarvan kun je vaststellen hoe je toestel "uit het lood zit". Lukt dat?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Beste JW,
Ik heb die tekening met de gradenboog hier voor me,maar eerlijk gezegd snap ik er niet veel van.Overigens las ik de topic die je me gaf over het bekijken van gegevens achter het menu service.Dat heb ik dus ook gedaan en uitgeprobeerd hoe dat bij mij werkte. Welnu....als ik in de achteruit schakel verandert er niks. De puls staat bij stilstand op 0, maar blijft als ik rijd ook op 0.
Wat moet ik hiermee?.....
Groet Wil
Ik heb die tekening met de gradenboog hier voor me,maar eerlijk gezegd snap ik er niet veel van.Overigens las ik de topic die je me gaf over het bekijken van gegevens achter het menu service.Dat heb ik dus ook gedaan en uitgeprobeerd hoe dat bij mij werkte. Welnu....als ik in de achteruit schakel verandert er niks. De puls staat bij stilstand op 0, maar blijft als ik rijd ook op 0.
Wat moet ik hiermee?.....
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Wil,
Uit wat je nu schrijft kun je concluderen dat de achteruit NIET goed aangesloten is, en dat de puls ook NIET goed is. En dan kan je systeem nooit goed werken.
Dan zul je toch terug moeten naar degene die dit ingebouwd en aangesloten heeft en 'm laten zien dat 'ie z'n werk niet goed gedaan heeft.
Dan kan hij gelijk even de inbouwhoek controleren en corrigeren. De tekening is bedoeld om er een soort "malletje" mee te maken, waarmee je kunt vaststellen onder welke hoek je unit zit.
We horen het vervolg wel.
Groet,
JW
Uit wat je nu schrijft kun je concluderen dat de achteruit NIET goed aangesloten is, en dat de puls ook NIET goed is. En dan kan je systeem nooit goed werken.
Dan zul je toch terug moeten naar degene die dit ingebouwd en aangesloten heeft en 'm laten zien dat 'ie z'n werk niet goed gedaan heeft.
Dan kan hij gelijk even de inbouwhoek controleren en corrigeren. De tekening is bedoeld om er een soort "malletje" mee te maken, waarmee je kunt vaststellen onder welke hoek je unit zit.
We horen het vervolg wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 dec 2004 22:02
aanduiding afstand
Beste JW,
Ik vrees dat je gelijk hebt, ik ga zo snel mogelijk met hem overleggen hoe nu verder. Hij had ook de mute van de carkit aangesloten, met als gevolg dat de carkit helemaal niks meer doet. Ook al niet goed meer dus
Ik baal enorm, dat zul je begrijpen.
Groet Wil
Ik vrees dat je gelijk hebt, ik ga zo snel mogelijk met hem overleggen hoe nu verder. Hij had ook de mute van de carkit aangesloten, met als gevolg dat de carkit helemaal niks meer doet. Ook al niet goed meer dus
Ik baal enorm, dat zul je begrijpen.
Groet Wil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20
Re: aanduiding afstand
Hallo Wil,wil 43 schreef:JW,
Ik heb nog ff gekeken, de hellingshoek staat idd op 0 graden.Mijn toestel staat niet vlak in het dashboard, maar hangt iets achterover.
Mvg Wil
Het juist instelling van de hellingshoek is zeer belangrijk voor een goed reslutaat. Ik heb dat zelf ervaren met een MS 4200 RS, zie mijn reacties in de forum. Eerst nadat ik de hellingshoek had aangepast ging het systeem weer goed functioneren. Overigens kun je door het ingeven van een servicecode in je systeem (via instellingen - service- en dan code 6330) zien of je systeem de juiste info ontvangt (puls, achteruitpuls etc.)
Zou ik zeker controleren.
Ik ben benieuwd naar je reactie...
Groet,
Pedro
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 408