Heb een carin 522 hij geeft telkes rood aan op het scherm bij het ontvangst van de antenne
Heel soms komt ie op groen heb een nieuwe gps antenne erop gezet en ook nieuwe software
Bij de diagnose menu geeft ie foutcode 1
Heb andere cdtje geprobeerd benelux orgineel 2004 2005 en ook opnieuw geupdate naar 4,9
Is dit normaal of is er iets met de gps ontvanger??
Antenne is 100% ok want die heb ik speciaal ervoor laten vervangen.
De plaats van de antenne ook want heb hem zelfs 1 x buiten gehangen om tetesten
Carin 522 met slecht bereik
-
- Junior Member
-
- Normal Member
Heb je er ook mee gereden?
Kan zijn dat je op een bepaalde plaats erg weinig ontvangst hebt.
En die computer is niet de snelste, spreek uit ervaring...
Misschien dat je langer moet testen? (krijg ik straks als antwoord: heb al 4 uur getest... )
Heb je een metalen ondergrond onder die antenne?
Ik weet niet of hij dan veel verlies heeft, als dat plaatje er niet onder zit?
Kan zijn dat je op een bepaalde plaats erg weinig ontvangst hebt.
En die computer is niet de snelste, spreek uit ervaring...
Misschien dat je langer moet testen? (krijg ik straks als antwoord: heb al 4 uur getest... )
Heb je een metalen ondergrond onder die antenne?
Ik weet niet of hij dan veel verlies heeft, als dat plaatje er niet onder zit?
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Carin 522 met slecht bereik
Hallo,pietjebel schreef:Heb een carin 522 hij geeft telkes rood aan op het scherm bij het ontvangst van de antenne
Heel soms komt ie op groen heb een nieuwe gps antenne erop gezet en ook nieuwe software
Bij de diagnose menu geeft ie foutcode 1
Heb andere cdtje geprobeerd benelux orgineel 2004 2005 en ook opnieuw geupdate naar 4,9
Is dit normaal of is er iets met de gps ontvanger??
Antenne is 100% ok want die heb ik speciaal ervoor laten vervangen.
De plaats van de antenne ook want heb hem zelfs 1 x buiten gehangen om tetesten
Heb je die 522 pas ingebouwd? Zo ja, weet je iets van z'n voorgeschiedenis?
Er even van uitgaand dat dit niet een probleem is dat optreedt met een al lang in je auto aanwezig systeem de opmerking dat het testen van een GPS antenne op een andere plek niet een zaak is van "even op een ander plek proberen". Als je dat doet moet je de antenne op die andere plek minimaal 5 minuten de tijd geven om de GPS module in de computer te initialiseren. Heb je dat gedaan?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Mijn Carin had een antenne zonder dat metalen plaatje, lag ook niet op metaal (nou ja, wel toen ik hem installeerde, maar even later hing hij los te bungelen onder de bumper... (kwam ik pas achter toen ik een dakantenne installeerde)), werkte echter feilloos.
Maar snel was die zeker niet, al kwam ik daar eigenlijk pas achter toen ik andere systemen zag werken die veel sneller door de menus etc. schoten als mijn Carin.
De omgeving van de auto kan ook van belang zijn natuurlijk, bijvoorbeeld veel hoogbouw etc.
Dus als je een andere antenne probeerdt, en doet dat toevallig in een dergelijke omgeving....
Maar snel was die zeker niet, al kwam ik daar eigenlijk pas achter toen ik andere systemen zag werken die veel sneller door de menus etc. schoten als mijn Carin.
De omgeving van de auto kan ook van belang zijn natuurlijk, bijvoorbeeld veel hoogbouw etc.
Dus als je een andere antenne probeerdt, en doet dat toevallig in een dergelijke omgeving....
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3