Mijn nieuwe MS4200RS

WVR
New Member
New Member

Mijn nieuwe MS4200RS

Bericht door WVR »

Hoi,

Zo rond 13 juli komt mijn nieuwe leaseauto. Ik heb als navset voor de MS4200RS gekozen.

Toch heb ik enkele vragen:

1. Stel, ik heb Radio 2 aan staan. Krijg ik dan wel de fileinformatie die via Radio 1 wordt verzonden?

2. Wat is de database achter het flitsgebeuren?

Misschien heb ik er nog veel meer, voorlopig is dit het.

Met vriendelijke groeten,
Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aangezien je nog ruim 5 maanden de tijd hebt zou ik je willen voorstellen even een gebruiksaanwijzing te downloaden

http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 254-NL.pdf

Dat is vanaf nu 163 dagen "kicken"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WVR
New Member
New Member

Bericht door WVR »

Zie de printer eens printen!!!
Bedankt voor de tip.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Vast veel plezier vooraf, dat zal met zoveel leesvoer wel lukken :wink:

Jouw eerste vraag, er even van uitgaand dat je het hebt over TMC en niet over de gesproken verkeersinformatie: nee dat gaat niet, je moet de 4200 afstemmen op de TMC zender. En dus moet je daar dan ook naar luisteren. Tenzij....
Als je er een MT 5010/01 of 5011 bij aanschaft kun je met de nieuwste SW gewoon naar de radio blijven luisteren en dan de MT box het werk laten doen. Met zelfs de geavanceerde mogelijkheid handmatig een TMC zender te kunnen kiezen :)

De DB van het flitsgebeuren staat gewoon op de CD.

Groet,
JW

P.S. Dit is geen echt C-IQ topic, dus de Mod zal dit onderwerp wel verplaatsten naar VDO.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member

Re: Mijn nieuwe MS4200RS

Bericht door Denniskl »

WVR schreef:Hoi,

Zo rond 13 juli komt mijn nieuwe leaseauto. Ik heb als navset voor de MS4200RS gekozen.
Vind je dat niet vervelend dat je nog zo lang moet wachten?

Toen ik mijn S40 had gekocht, heb ik er bij gezegt dat ze hem zo snel mogelijk af konden leveren.
Die week er op ging ik wel op vakantie, maar dan had ik hem in ieder geval wel voor de deur staan. :lol:
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WVR
New Member
New Member

Bericht door WVR »

@JW: Dank je wel voor je antwoord terug. Dat is helemaal duidelijk. En helaas heb ik niet de uitgebreide versie.

@Denniskl: de leasetermijn van mijn huidige auto loopt op 13/7 af. Dus moet ik het nog met mijn oude auto doen. Ach... kan ik me alvast inlezen!

Beiden bedankt voor de antwoorden terug!

Groetjes... WVR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

WVR schreef:@JW: Dank je wel voor je antwoord terug. Dat is helemaal duidelijk. En helaas heb ik niet de uitgebreide versie.

@Denniskl: de leasetermijn van mijn huidige auto loopt op 13/7 af. Dus moet ik het nog met mijn oude auto doen. Ach... kan ik me alvast inlezen!

Beiden bedankt voor de antwoorden terug!

Groetjes... WVR
Tsja, als je erg gehecht bent aan het luisteren naar een andere zender dan Radio 1 waar gewoon de beste TMC info te halen is, moet je toch eens overwegen of een investering van iets meer dan € 100 niet de moeite waard is.
Voor die prijs heb ik ze inmiddels wel over de toonbank zien gaan. Ook in de rubriek aanbiedingen op dit forum, zie o.a. viewtopic.php?t=3947

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WVR
New Member
New Member

Bericht door WVR »

@JW: Wordt TMC ook met Radio 2 meegezonden?
De bestelling is de deur al uit, dat kan ik nu niet meer veranderen. Hij wordt in een leaseauto gezet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

WVR schreef:@JW: Wordt TMC ook met Radio 2 meegezonden?
De bestelling is de deur al uit, dat kan ik nu niet meer veranderen. Hij wordt in een leaseauto gezet.
Nee, helaas niet. Van de publieke zenders heeft alleen Radio 1 TMC.

Overigens, ook al is de bestelling de deur al uit, je kunt gewoon zelf alsnog die TMC box kopen en plaatsen, zó heb ik het destijds ook gedaan.
En als je het slim speelt kun je dat via het bedrijf laten lopen, waardoor de kosten veel lager uitpakken :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JosWessels
Starting Member
Starting Member

MS 4200 RS en TMC Box MT 5011

Bericht door JosWessels »

IK ben pas lid en zit met een vraag. Weet niet of ik deze op de goede plaats stel

Ik heb een MS 4200 RS met daaraan gekoppeld de TMC Box MT 5011. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik bij de "Configuratie -> TMC-bron" kiezen voor "Ext. TMC-ontv". Dat heb ik ook uitgevoerd. Dat betekent dat de MS 4200 de MT 5011 inderdaad 'ziet' . Of is dat niet zo?

Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik vervolgens in het hoofdmenu van de navigatie "Verkeersinfo" kiezen. Maar helaas deze functie is niet actief.

Wat is hier de reden van?? Hoe krijg ik die actief? Hoe kan ik nagaan of de antenne van de 5011 goed werkt?

Wie kan me raadgeven?
MS4200 RS met TMC box MT5011 en Antenne MA 1410. Volkswagen Passat. Beek-Limburg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Je bent de eerste op dit forum die een 5011 gekoppeld heeft aan de 4200, en dus ben je meer dan welkom :Yes: :)

Uit je bericht maak ik op dat er geen communicatie is tussen de TMC box en je 4200, vandaar dat grijze vlakje.
Als ik het goed heb reageert jouw combinatie net zo als bij een 5X00 systeem, dus het al-dan-niet goed functioneren van de antenne heeft geen invloed op de communicatie tussen de units, uiteraard wel op de info die je door moet krijgen.
Derhalve de vraag of je in het menu configuratie de optie: "Externe TMC Ontvanger" bij "TMC-bron" wel echt geactiveerd hebt, zie pagina 5 en 14 van de nieuwe gebruiksaanwijzing. Daar staat ook beschreven hoe je kunt zien of je wel een TMC zender ontvangt.
Voorts moet in de door jou gekozen C-IQ content de TMC wel vrijgegeven zijn, anders werkt het ook niet...

Klopt dat allemaal? We horen wel even :wink:

Groet,
JW

Edit JW: Heeft de TMC box wel spanning? Als die ontbreekt, dan wel dat de groene C2 stekker niet goed is ingeplugd op je MS 4200 kunnen de units ook niet met elkaar communiceren :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

JW schreef:
Voorts moet in de door jou gekozen C-IQ content de TMC wel vrijgegeven zijn, anders werkt het ook niet...
JW
Moet dat apart door C-IQ worden vrijgegeven of is het onderdeel van de gegevens die op de cd-staan. Ik kan me voorstellen dat je op de radio de optie beschikbaar moet geven. Bij vaste flitspalen kan ik me daar iets bij voorstellen, maar voor het ontvangen van TMC-berichten :?:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:
JW schreef:
JW
Moet dat apart door C-IQ worden vrijgegeven of is het onderdeel van de gegevens die op de cd-staan. Ik kan me voorstellen dat je op de radio de optie beschikbaar moet geven. Bij vaste flitspalen kan ik me daar iets bij voorstellen, maar voor het ontvangen van TMC-berichten :?:
Die TMC codes staan uiteraard op de CD, zonder dat heeft het vrijgeven geen zin :idea: :wink:

Als ik in mijn systeem naar "Mijn C-IQ" kijk zie ik aparte regels voor TMC staan. Er is dus een regel voor Benelux Navteq en een aparte regel voor TMC in Nederland en ook eentje voor TMC in België.
Die zijn bij mij in één keer vrijgeschakeld toen ik een jaar Europacontent nam. Maar of dat altijd zó gaat weet ik niet zeker.
Te meer niet omdat in de instructie van de MO 4254 op pagina 57 te lezen is: "U moet over vrijgegeven C-IQ inhoud met Traffic Info beschikken". Hoe ik dat precies moet duiden weet ik niet, maar ik begrijp hier uit dat je dus ook C-IQ content zonder TMC zou kunnen hebben.
Wie het weet mag het zeggen...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik ben in de veronderstelling dat de TMC free to air automatisch wordt vrijgeschakeld als je een content Benelux of anders neemt.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:Ik ben in de veronderstelling dat de TMC free to air automatisch wordt vrijgeschakeld als je een content Benelux of anders neemt.
Ik denk dat je gelijk hebt, in elk geval is het zo dat ik het niet apart hoefde vrij te schakelen.

Voor alle zekerheid kan JosWessels even in "Mijn C-IQ" checken of TMC Nederland in z'n lijst voorkomt. Dan is dat in elk geval NIET de oorzaak van zijn probleem.

Even afwachten dus maar wat hij terug te melden heeft.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TNZKKA
Normal Member
Normal Member

Bericht door TNZKKA »

Goede avond allemaal; een niewbee meldt:
Ik heb sinds enige maanden ook een MS4200RS. Vooral in het weekend ga ik verder dan regionaal weg. Ik heb nog nooit een melding van een mobiele controle gehad, maar wordt wel (zeer) tijdig (horizon = 150 km) geïnformeerd over files + aanbod om omweg te zoeken. Ik denk als ervaringsdekundige te kunnen spreken, als ik zeg dat TMC op dit systeen dus werkt zonder extra koop. :) Ben zeer tevreden over het geheel, vooral over de vlotte, volledige reacties van C-IQ bij vragen mijnerzijds. :D
O ja, leve de flitspaalwaarschuwingen! :lol:
Groeten, TNZKKA
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo TNZKKA,

Uiteraard werkt de TMC van jouw MS 4200 goed, en zo hoort het ook :wink:

De reden voor de aanschaf van een externe unit is dat je zó de radio kunt afstemmen op een zender zonder TMC en dan toch de TMC informatie kunt ontvangen. Voorts dat je op die manier ZELF een TMC zender kunt kiezen, en daarmee niet afhankelijk bent van het station waarop je afgestemd hebt.
Dat heeft heel veel voordelen, ook omdat er naar gebleken is een behoorlijk verschil zit in de inhoud en de kwaliteit van de aangeboden TMC info door de onderscheidelijke zenders. Lees daarover maar wat er eerder geschreven is op dit forum.

Met de ervaringen opgedaan met mijn MS 5X00 voorzien van MT 5010/01 kan ik alleen maar bevestigen dat een separate TMC box een heel handig feature is :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JosWessels
Starting Member
Starting Member

JW schreef:Hallo,

Je bent de eerste op dit forum die een 5011 gekoppeld heeft aan de 4200, en dus ben je meer dan welkom :Yes: :)

Uit je bericht maak ik op dat er geen communicatie is tussen de TMC box en je 4200, vandaar dat grijze vlakje.
Als ik het goed heb reageert jouw combinatie net zo als bij een 5X00 systeem, dus het al-dan-niet goed functioneren van de antenne heeft geen invloed op de communicatie tussen de units, uiteraard wel op de info die je door moet krijgen.
Derhalve de vraag of je in het menu configuratie de optie: "Externe TMC Ontvanger" bij "TMC-bron" wel echt geactiveerd hebt, zie pagina 5 en 14 van de nieuwe gebruiksaanwijzing. Daar staat ook beschreven hoe je kunt zien of je wel een TMC zender ontvangt.

Klopt dat allemaal? We horen wel even :wink:

Groet,
JW

Edit JW: Heeft de TMC box wel spanning? Als die ontbreekt, dan wel dat de groene C2 stekker niet goed is ingeplugd op je MS 4200 kunnen de units ook niet met elkaar communiceren :cry:
Bedankt voor jullie reactie

De TMC wordt automatisch vrijgegeven met het vrijgeven van de kaarten

Ik heb de helpdesk van VDO gebeld. Dat is pas echt een goede helpdesk. Je wordt snel geholpen en zeer klantvriendelijk. Volgens de helpdesk zijn de aansluitingen op de groene stekker, die er bijgeleverd werd, niet bestemd voor de MS4200. Ik heb de nieuwe aansluitingen gekregen. Eén kabeltje, de witte moet naar een andere aansluiting omgezet worden. Vervolgens moet de MT5011 spanning hebben op het moment dat de radio wordt aangezet.
En warempel: het werkt nu.

Op de raamantenne heb ik tot nu toe een goede ontvangst. Maar ik vind dat geen goede oplossing, vandaar dat ik de splitter MA1410 ga installeren, om altijd verzekerd te zijn van een goede ontvangst.

De TMC box is niet noodzakelijk, maar wel heel gemakkelijk. Je bent niet meer verplicht te luisteren naar de zender met TMC. En je hebt een mogelijkheid te kiezen voor een TMC zender.

Ik woon overigens in het grensgebied, Beek ligt boven Maastricht. Ik vraag me af hoe dat gaat wanneer de duitse of belgische TMC sterker is dan de nederlandse. Ik meen geconstateerd te hebben dat de buitenlandse TMC ook nederlandse files doorgeeft. Radio 1 geeft alleen maar nederlandse fileinformatie.
Wie weet hier preciese informatie over?

Het is wel lastig dat de TMC-box spanning moet hebben voordat de radio wordt aangezet. In mijn Passat kun je de radio aanzetten zonder dat de sleutel in het contactslot zit. Als je dat doet heeft de MT5011 nog geen spanning en dan werkt de TMC niet goed. Hoe ik dat moet oplossen weet ik nog niet. Altijd de TMC onder spanning laten lijkt me ook geen goed idee. Maar het is een kwesstie van de goede volgorde.

Groetjes
MS4200 RS met TMC box MT5011 en Antenne MA 1410. Volkswagen Passat. Beek-Limburg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

En zo kwam alles goed :)

Plezierig te lezen dan de VDO Helpdesk je zo snel en goed geholpen heeft.
Zou je ons willen informeren hoe die pinbezetting op de C2 stekker nu zit, dus waar het witte draadje naar omgestoken moest worden? Of was er nog meer dat veranderd moest worden?

Lastig wel dat de box moet initialiseren vóórdat de MS 4200 actief wordt. Hoe lang duurt dat opstarten, oftewel hoe groot zou de tijdvertraging moeten zijn waarmee je 4200 ingeschakeld mag worden? De afsluitprocedure duurt ongeveer 5 seconden, maar in de instructie staat niks over de opstart tijd.
Zoals je ziet denk ik dus aan een tijdrelaitje om je radio op de geschakelde plus vertraagd van spanning te voorzien.

Ik zou inderdaad de MT box niet continu aan laten staan, een nachtje over kan geen kwaad, maar als je 'm een weekje zo laat staan kun je wel eens een lege accu hebben.

Overigens ben je met de belgische en duitse TMC zenders op een interessant punt, en we zullen graag je verdere ervaringen lezen.
Ik moet even terugzoeken hoe ik dat ook weer ervaren heb toen ik in de buurt van Heerlen moest zijn enige tijd geleden. Er staat me zoiets bij dat ik op de belgische zender ook NL info zag, maar ik weet het niet meer precies.
Nu je met jouw unit zelf een zender kunt kiezen kom je er snel achter, en hopelijk wij dus ook :wink:

Groet,
JW

Edit: Ik vond dat oude topic terug: viewtopic.php?t=1173&highlight=heerlen
Oftewel, met de duitse zenders bleek toen ook NL TMC mee te komen. Of dat nog zo is weet ik niet, en dus ben ik benieuwd naar jouw ervaringen :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JosWessels
Starting Member
Starting Member

JW schreef:Hallo,

En zo kwam alles goed :)

Plezierig te lezen dan de VDO Helpdesk je zo snel en goed geholpen heeft.
Zou je ons willen informeren hoe die pinbezetting op de C2 stekker nu zit, dus waar het witte draadje naar omgestoken moest worden? Of was er nog meer dat veranderd moest worden?

Lastig wel dat de box moet initialiseren vóórdat de MS 4200 actief wordt. Hoe lang duurt dat opstarten, oftewel hoe groot zou de tijdvertraging moeten zijn waarmee je 4200 ingeschakeld mag worden? De afsluitprocedure duurt ongeveer 5 seconden, maar in de instructie staat niks over de opstart tijd.
Zoals je ziet denk ik dus aan een tijdrelaitje om je radio op de geschakelde plus vertraagd van spanning te voorzien.

Ik zou inderdaad de MT box niet continu aan laten staan, een nachtje over kan geen kwaad, maar als je 'm een weekje zo laat staan kun je wel eens een lege accu hebben.

Overigens ben je met de belgische en duitse TMC zenders op een interessant punt, en we zullen graag je verdere ervaringen lezen.
Ik moet even terugzoeken hoe ik dat ook weer ervaren heb toen ik in de buurt van Heerlen moest zijn enige tijd geleden. Er staat me zoiets bij dat ik op de belgische zender ook NL info zag, maar ik weet het niet meer precies.
Nu je met jouw unit zelf een zender kunt kiezen kom je er snel achter, en hopelijk wij dus ook :wink:

Groet,
JW

Edit: Ik vond dat oude topic terug: viewtopic.php?t=1173&highlight=heerlen
Oftewel, met de duitse zenders bleek toen ook NL TMC mee te komen. Of dat nog zo is weet ik niet, en dus ben ik benieuwd naar jouw ervaringen :idea:
Hallo JW

De aansluitingen op de C2 stekker voor de MS4200 zijn alsvolgt:
Er zitten 3 draadjes: zwart heeft geen betekenis, heb ik laten zitten, rood zit op pin 10, blijft zitten en wit wordt verplaatst naar pin 7. Ik heb een schema van de MS4100 in word-formaat. Hierop staan allen pin-nummers.

Wat betreft de communicatie tussen de MT5011 en de MS4200. Naar mijn mening hoeft de MT5011 niet lang te initialiseren, hij moet gewoon aan staan dwz spanning hebben. In mijn Passat kan de MS4200 worden aangezet zonder dat de contactsleutel in het contactslot zit. Als de sleutel niet in het contactslot zit heeft de MT5011 geen spanning. Zet je dus de radio eerst aan en daarna de sleutel in het contactslot (waardoor de MT5011 spanning krijgt) dan is er dus geen communicatie tussen MT5011 en MS4200 en dus geen MTC-informatie.
Om dat te herstellen moet de sleutel uit het contactslot, de MS4200 uit, dan enkele munuten wachten, dan de sleutel in het contactslot, op 'contact' zetten en dan de MS4200 aan. Dan is er wel communicatie.

De buitenlandse zenders:
Ik heb vanavond nog eens geprobeerd. Met de Benelux CD 2005/1 van TeleAtlas. Ik kan de TMCzenders Victl, Class21 (Waals) en Wdr3Tmc ontvangen. Alle drie de zenders geven naast hun eigen TMC-meldingen ook de meldingen van Radio1 weer. Vanavond waren er op Radio1 2 meldingen Mist in Noord Holland en Mist in de Flevopolder. Beide meldingen waren op de 3 buitenlandse zenders aanwezig.

Groet
Jos Wessels

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

De buitenlandse zenders:
Ik heb vanavond nog eens geprobeerd. Met de Benelux CD 2005/1 van TeleAtlas. Ik kan de TMCzenders Victl, Class21 (Waals) en Wdr3Tmc ontvangen. Alle drie de zenders geven naast hun eigen TMC-meldingen ook de meldingen van Radio1 weer. Vanavond waren er op Radio1 2 meldingen Mist in Noord Holland en Mist in de Flevopolder. Beide meldingen waren op de 3 buitenlandse zenders aanwezig.

Met de ontvangst van buitenlandse zenders zit het toch iets anders in elkaar

Wanneer je in Nederland rijdt zal automatisch de sterkste zender van Nederland gekozen worden
dus stel je rijdt in Limburg en WDR2 is sterker dan RWS-RAD1 dan zal toch RWS-RAD1 gekozen worden
De V-info vult zich dan uitsluitend met de V-info van de Nederlandse zender

Wanneer je de nu de zender handmatig overzet op WDR2 dan vult de lijst zich met de V-info van deze zender
de V-info van de Nederlandse zender blijft in de lijst staan maar wordt niet meer bijgewerkt totdat je weer terug gaat naar RWS-RAD1 als je hierna de Belgische zender TIC-VL selecteert heb je dus de V-info van drie landen in de lijst staan.

De TMC box houdt dus de info van alle gekozen landen vast maar werkt alleen de lijst bij van het geselecteerde land.
(dit komt door de meegezonden LTN code, ieder land heeft zijn eigen code)

Op dit moment zijn er volgens mij nog geen zenders die internationaal werken.

Wanneer je nu van WDR2 overschakelt naar een andere Duitse zender bv SWR, welke een andere SID heeft dan zal de V-info van WDR2 wel gewist worden en wordt de lijst gevuld met alleen de V-info van SWR en de zenders van de andere landen welke al eerder geslecteerd waren.

De SID (Identificatie service provider) zorgt ervoor dat wanneer verschillende radiozenders uit één land de zelfde TMC bron hebben de info van elkaar wordt overgenomen.
Dit voorkomt dubbele meldingen in het systeem en de lijst hoeft zo niet elke keer opnieuw te worden ingelezen.

Ik hoop dat zo een beetje duidelijk is.

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Bedankt voor je zeer uitvoerige en heldere uiteenzetting. Geen speld tussen te krijgen :Yes:

In ons land zijn er inderdaad nog geen zenders die INT werken, inmiddels bij onze oosterburen wel.
Eerder (8/03) schreef ik dat ik op m'n weg terug vanuit Oostenrijk voor het eerst een INT zender tegenkwam, te weten Antenne in Beieren. Die had dus inderdaad ook de Oostenrijkes TMC, en wel zeer precies :)
Hopelijk doet dit goede voorbeeld goed volgen :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo JW,

Toen je in Duitsland de Oostenrijkse info ontving was dit dan niet de oude info welke je nog al rijdend in Oostenrijk verzameld had. :?:
De TMC box houdt de info namelijk heel lang vast ook als je de zender al lang niet meer ontvangt.
ik heb dat namelijk ook als ik uit Belgie vandaan kom en de info van TIC-VL tot thuis (75 km) in de lijst zie staan terwijl ik de zender al lang niet meer kan ontvangen.
Wanneer ik de auto dan uitzet en na 5 minuten weer opstart is de info wel uit de lijst.

Misschien is het mogelijk om in een volgende SW versie de V-info van de buitenlandse zenders die je vaak al ver voor de grens kunt ontvangen automatisch meetenemen in de V-info lijst. het zal dan waarschijnlijk wel de sterkste zender worden en niet vrij te kiezen.

Maar dan wel in ieder geval wel de vrije keuze van de zender van het land waar je op dat moment rijdt :!:

Groet
Willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Die Oostenrijkse TMC-info kwam pas binnen toen ik in Duitsland op de A95 van Garmisch naar München reed, en Antenne als TMC zender koos. Kijkend in de TMC zenderlijst zag ik dat deze zender inderdaad een INT had, dat had ik nooit eerder gezien.
Zie ook m'n verhaal viewtopic.php?t=4379

Tegen deze achtergrond ben ik er eigenlijk zeker van dat het geen oude Oostenrijkse TMC-info meer was :wink:
Het belangwekkende is dus dat er kennelijk al op enige plaatsen aansluiting is in de door de landen gehanteerde codering, want dat was/is het probleem begrijp ik uit je bijdrage :idea: :)

Groet,
JW

P.S. Wat weet jij eigenlijk niet van TMC :?: Volgens mij niks dat de moeite van het weten nog waard zou zijn :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member

Bericht door WS »

Hallo JW,
Die Oostenrijkse TMC-info kwam pas binnen toen ik in Duitsland op de A95 van Garmisch naar München reed, en Antenne als TMC zender koos. Kijkend in de TMC zenderlijst zag ik dat deze zender inderdaad een INT had, dat had ik nooit eerder gezien.
Daarmee is Antenne dus de eerste die ook werkelijk buitenlandse verkeersinfo in zijn lijst opneemt :Yes:
Ik heb in Italië bij de zender RAI MF1 wel eens INT zien staan maar helaas zond deze geen internationale verkeersinfo uit.
P.S. Wat weet jij eigenlijk niet van TMC :?: Volgens mij niks dat de moeite van het weten nog waard zou zijn :thumbsup:[/
Mede dankzij de ervaringen van de gebruikers en niet te vergeten de bijdrage van Dennis is het hele TMC
verhaal in ieder geval een heel stuk duidelijker geworden.
:thumbsup:

Groet
Willem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen