MS 4200 RS spoor bijster?

Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

MS 4200 RS spoor bijster?

Bericht door Pedro Notten »

Hallo beste forumleden,

Ik heb sedert een half jaar een MS 4200 RS in mijn Passat. In het begin zonder tacho-puls en naderhand met. Tot voor kort prima tevreden over het de radio met GPS ook voor wat betreft de nauwkeurigheid. Vorige week merkte ik echter dat het systeem de weg helemaal kwijt was. Ik had de navi-functie al tijdje niet meer gebruikt en nu kon systeem zelfs geen enkel GPS-ontvangst krijgen. (0 satelieten)
Een dag later nog eens geprobeerd, nu wel ontvangst tussen de 6 en 8 satelieten maar systeem laat geregeld zwarte pijl zien en is op zoek naar gedigitaliseerde straten terwijl ik daar al over aan het rijden ben? De meest gekke aanduidingen gekregen, keer om indien mogelijk, nu links of rechts afslaan en aanduidingen veel te laat of te vroeg. Ik heb indruk gekregen dat systeem bezig was met calibratie. Weer een dag later geprobeerd en nu werkt systeem wel weer goed.
Hoe kan het dat systeem ontregeld was? Heeft het misschien te maken met het feit dat navi-functie tijd niet gebrukt is geweest?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

u dient het toestel op te sturen, er is een defect aan het toestel

oa ebk zeewolde
of esm mijdrecht

ligt echt aan toestel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

fransnacht schreef:u dient het toestel op te sturen, er is een defect aan het toestel

oa ebk zeewolde
of esm mijdrecht

ligt echt aan toestel
Fransnacht,
Bedankt voor uw bericht. Ik zal eerst bij VDO/Dayton of via mijn garage navragen wat te doen omdat ik er van uitga dat ik nog garantie heb. De adressen wat u heeft doorgegeven in Zeewolde en Mijdrecht zullen dit niet onder garantie repareren lijkt mij. Ik het het apparaat daar immers niet gekocht.

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Dealer en garantie lijkt mij overbodig.
Ik heb indruk gekregen dat systeem bezig was met calibratie. Weer een dag later geprobeerd en nu werkt systeem wel weer goed.
Ik ga er dus vanuit dat het systeem gewoon weer werkt.

Resterende vraag is welke oorzaken er kunnen zijn voor het, gelukkig tijdelijk, ontregeld raken van het systeem. Ik denk dan zelf aan totaal verlies van spanning gedurende langere tijd o.i.d.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

Riekus schreef:Dealer en garantie lijkt mij overbodig.
Ik heb indruk gekregen dat systeem bezig was met calibratie. Weer een dag later geprobeerd en nu werkt systeem wel weer goed.
Ik ga er dus vanuit dat het systeem gewoon weer werkt.

Resterende vraag is welke oorzaken er kunnen zijn voor het, gelukkig tijdelijk, ontregeld raken van het systeem. Ik denk dan zelf aan totaal verlies van spanning gedurende langere tijd o.i.d.
Riekus, bedankt voor je reactie.
Ik heb na het lezen van een Duitse nav-site radio uitgebouwd en nu ook het achteruitrij-signaal (via kabel ingeschakelde achteruitrij-lampen) aangesloten op de ISO-stekker. Dit was van te voren nooit aangesloten geweest. Ik heb dit gedaan omdat ik gelezen heb dat er mogelijk ongewenste signalen, via de "open" signaalingang van de niet benutte ISO-stekker (Pin A2), storingen kunnen veroorzaken en het systeem voeden met foutieve signalen. Ik weet natuurlijk niet of dit allemaal klopt maar ik heb systeem nu in elk geval volledig aangesloten. Heden nieuwe calibratierit gemaakt zonder ingegeven bestemming (wel navigatietoest op toestel geselecteerd terwijl radio speelde) Na ca. een half uur gestopt, bestemming ingegeven en gekeken wat betrouwbaarheid nu was. GPS-signaal was goed, zelfs bij zeer bewolkt weer (tussen 6-7 satelieten) alsmede de positie waar ik mij op dat moment bevond klopte. Dus de eerste indruk was goed ook voor wat betreft de nauwkeurigheid, echter na ca. 10 minuten rijden weer een gek signaal ontvangen op de snelweg. ("keer om" en "nu links afslaan") Even later herstelt systeem zich weer maar maakt nog een keer zo'n gekke melding in het centrum van de stad. Uiteindelijk route naar huis weer probleemloos vervolgd. Kortom, ik weet niet of probleem nu wel of niet verholpen is en/of dat calibratie nog niet helemaal was afgerond?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ernst Pietersen
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2005 14:42

Bericht door Ernst Pietersen »

Ik heb inmiddels gedurende 1 jaar hetzelfde systeem. Heel af en toe heb ik hetzelfde probleem als wat jij opgeeft. Duurt nooit langer dan een kwartier en de oorzaak is onbekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Eveneen paar zaken checken:

1) Is de inbouwhoek correct ingesteld? Zie inbouw en in bedrijfstellings instructie.
2) Ben je er zeker van dat je puls "schoon" is? Dwz dat er geen pulsen doorlopen als je stilstaat, en voorts dat het aantal pulsen evenredig oploopt met de gereden snelheid?

Het kan inderdaad zijn dat de calibratierit nog niet voltooid is, mede omdat je de unit vermoedelijk niet geheel spanningsvrij gemaakt hebt tijdens het uit- en inbouwen. Daardoor zal de gyro wat van slag zijn, en dat kost tijd om die weer in de pas te krijgen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

dan stuur je hem lekker niet op, mij een zorg.........echt waar geen probleem

en maakt niet uit dat je hem daar niet hebt gekocht, zijn 2 reparatie centers voor deze dingen.

succes dan maar met je storing oplossen

vr gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Eveneen paar zaken checken:

1) Is de inbouwhoek correct ingesteld? Zie inbouw en in bedrijfstellings instructie.
2) Ben je er zeker van dat je puls "schoon" is? Dwz dat er geen pulsen doorlopen als je stilstaat, en voorts dat het aantal pulsen evenredig oploopt met de gereden snelheid?

Het kan inderdaad zijn dat de calibratierit nog niet voltooid is, mede omdat je de unit vermoedelijk niet geheel spanningsvrij gemaakt hebt tijdens het uit- en inbouwen. Daardoor zal de gyro wat van slag zijn, en dat kost tijd om die weer in de pas te krijgen.

Groet,
JW
JW, dank vor je reactie.

Ik heb de inbouw hoek op 10 graden ingesteld. Ik heb dit inderdaad geschat omdat ik niet precies weet onder welke hoek het toestel in de Passat zit. (helt inderdaad iets naar achteren over) Overigens is het stysteem wel helemaal spanningsvrij gemaakt en heb ik alle stekkers losgekoppeld.
Voor zover ik kan zien is de puls inderdaad "schoon" en ontvang ik geen berichten als ik stilsta.
Van VDO ook een bericht ontvangen. Men adviseert mij om de constante plus na te laten meten bij de dealer. Indien ik verder niets meer jkan ontdekken en het systeem blijft storen dan zal ik dat maar doen?
Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

fransnacht schreef:dan stuur je hem lekker niet op, mij een zorg.........echt waar geen probleem

en maakt niet uit dat je hem daar niet hebt gekocht, zijn 2 reparatie centers voor deze dingen.

succes dan maar met je storing oplossen

vr gr
Hallo fransnacht,

Begrijp me niet verkeerd. Ik zal het systeem wel moeten opsturen als storingen niet verholpen zijn. Overigens was deze tip niet van mij afkomstig.
In elk geval bedankt voor het meedenken.
Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

Ernst Pietersen schreef:Ik heb inmiddels gedurende 1 jaar hetzelfde systeem. Heel af en toe heb ik hetzelfde probleem als wat jij opgeeft. Duurt nooit langer dan een kwartier en de oorzaak is onbekend.
Hallo Ernst,
Dat donkerbruine vermoeden had ik ook al. Ik bedoel dat dit telkens optreedt de eerste 10-15 minuten dat je het syteem met navi-gebruik.
Heb jij je syteem nog ter reparatie aangeboden?
m.v.gr.
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Pedro Notten schreef:
JW, dank vor je reactie.

Ik heb de inbouw hoek op 10 graden ingesteld. Ik heb dit inderdaad geschat omdat ik niet precies weet onder welke hoek het toestel in de Passat zit. (helt inderdaad iets naar achteren over) Overigens is het stysteem wel helemaal spanningsvrij gemaakt en heb ik alle stekkers losgekoppeld.Voor zover ik kan zien is de puls inderdaad "schoon" en ontvang ik geen berichten als ik stilsta.
Van VDO ook een bericht ontvangen. Men adviseert mij om de constante plus na te laten meten bij de dealer. Indien ik verder niets meer jkan ontdekken en het systeem blijft storen dan zal ik dat maar doen?
Groet,
Pedro
Hallo Pedro,

Met die 10 graden zit je dan wel goed denk ik zo, immers dat is dan Ok voor de waarden tussen 5 en 15 graden.

Dat spanningsvrij is tricky. Als de stekker er al weer op zit bij het plaatsen in het dashboard terwijl de stekker onder spanning staat is de computer en de gyro al bezig zich te initialiseren. En als de unit dan nog wat gedraaid wordt, zoals je doet om de kabels achterin te kunnen steken, zal de gyro in de war raken.
Daarom staat in de instructie dat je eerst de unit moet plaatsen en dán de accupool bevestigen. Meestal gaat het wel goed als je die volgorde niet aanhoudt maar er zijn gevallen bekend waarbij dat niet lekker ging en waar een langere calibratie nodig was.
Vandaar m'n opmerking, maar ik maak uit jouw reactie op dat je dat wel conform de instructie gedaan hebt, toch.. :?: :wink:

En ja, over die laatste opmerking, dat nameten van de constante plus. Dat kán inderdaad een oorzaak zijn, als daar stoorpulsen binnen komen kan de computer van slag raken. Anderzijds is het wel gek dat je er een half jaar geen last van gehad hebt, en dat doet me dan ook een beetje denken aan een fout in de unit zelf, zoals Frans ook suggereert.
Persoonlijk zou ik eerst goed calibreren en er een weekje mee rijden. En vervolgens afhankelijk van het resultaat actie nemen.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW,

Lijkt me een prima advies nogmaals dank en ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ernst Pietersen
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2005 14:42

Niet ter reparatie aangeboden

Bericht door Ernst Pietersen »

Hallo Ernst,
Dat donkerbruine vermoeden had ik ook al. Ik bedoel dat dit telkens optreedt de eerste 10-15 minuten dat je het syteem met navi-gebruik.
Heb jij je syteem nog ter reparatie aangeboden?
m.v.gr.
Pedro[/quote]

Met name als ik uit een parkeergarage kom of uit een dichtbevolkte stad met hoogbouw heb ik af en toe het probleem. Maar....ik kan ermee leven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Re: Niet ter reparatie aangeboden

Bericht door Pedro Notten »

Ernst Pietersen schreef: Met name als ik uit een parkeergarage kom of uit een dichtbevolkte stad met hoogbouw heb ik af en toe het probleem. Maar....ik kan ermee leven
Hallo Ernst,

Ik volg in eerste instantie advies van JW op.
Ik heb werkelijk al alles geprobeerd. Systeem aangesloten zoals het hoort (digitale puls en achteruitrij-signaal en ook negatieve accupoool los gemaakt bij het weer inbouwen van het systeem)
Vanochtend wederom 0 GPS ontvangst. Na uit- en weer aanzetten van systeem ging het in eerste instatie goed.
Ik denk echter dat gyroscoop defect is omdat de grote zwarte pijl regelmatig op het scherm blijft verschijnen. Ook merk ik dat de meeste meldingen te vroeg komen m.a.w. het systeem geeft een aanwijzing "over 100 meter links afslaan" en dat terwijl ik bijvoorbeeld nog lang niet op het punt ben waar ik van rijrichting moet veranderen. Het gevolg is dat als je dan doorrijdt het systeem weer opnieuw aan de slag gaat met calibreren en als dat doorrijden nog bijvoorbeeld 150 meter is dan is hij het spoor weer helemaal bijster en komt met de meest vreemde aanwijzingen. Overigens is GPS-ontvangst dan wel gewoon goed.

Wat ik nu wil checken is of het aan het gebied ligt waar ik woon. Mischien functioneert het elders wel goed? Indien dat zo is kan ik overwegen Natvtec te nemen ipv Teleadlas. In het andere geval bied e.e.a. ter reparatie aan.

Ik word hier echt wanhopig van...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Als ik 's morgens m'n systeem opstart heb ik ook GEEN sat's. En dat kan best een paar minuten duren voordat ik er wel voldoende ontvang.
Da's helemaal niet erg, immers het systeem heeft je positie opgeslagen toen je de vorige avond het contact uitzette. Dat hoort 'ie tenminste te doen, als alles goed werkt en aangesloten is. Bij dat laatste is de achteruit belangrijk, check voor alle zekerheid of dat goed zit. En ook in het diagnosemenu kun je dat zien, als je de achteruit inschakelt verandert het teken.

Vraag: Als je 's morgens start, staat het systeem dan op de goede plaats? Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel :wink:
Als dat NIET het geval is zal 'ie je ook de eerste kilometers niet goed begeleiden, hij is dan meer bezig met calibreren dan met begeleiden. En zeker als de sat's er nog niet allemaal zijn heeft 'ie het extra moeilijk.

Is de startpositie WEL goed, moet 'ie gewoon kunnen navigeren, ook al heb je geen sat's. Daarbij moet je dan wel op een gedigitaliseerd stuk kaart zitten. Dat heet navigeren door mapmatching, daar heb je dan geen sat's voor nodig :wink:
Als 'ie dat dan niet doet vrees ik toch ook dat er iets met het toestel mis is. En dus is het dan als Frans zegt: Naar de reparateur, via je leverancier zeker als er nog garantie op zit :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef: Bij dat laatste is de achteruit belangrijk, check voor alle zekerheid of dat goed zit. En ook in het diagnosemenu kun je dat zien, als je de achteruit inschakelt verandert het teken.

Vraag: Als je 's morgens start, staat het systeem dan op de goede plaats? Nou ja, je begrijpt wat ik bedoel :wink:
Als dat NIET het geval is zal 'ie je ook de eerste kilometers niet goed begeleiden, hij is dan meer bezig met calibreren dan met begeleiden. En zeker als de sat's er nog niet allemaal zijn heeft 'ie het extra moeilijk.
Hallo JW,

Hierbij mijn reactie,
1.
Als ik de achteruit inschakel kan ik dat niet op de display van mijn MS 4200 RS zien door een speciaal teken of zo! Misschien wel bij andere systemen van VDO? Ook in de tripcomputer zie ik geen snelheidsweergave (eventueel met - teken) aangegeven. Bij vooruitrijden zie ik overigens wel weergave van de snelheid.
Ik heb de achteruitrijdraad in de ISO kamer (pin A2) gecontroleerd, op mijn spanning zoeker brandt het controle lampje zodra ik de achteruitversnelling inschakel. (via de achteruitrijverlichting opgespoord welke draad ik moest nemen en deze voorin de auto bij kabelboom zekeringenkast afgetapt) Systeem moet het + signaal dus wel krijgen zodra achteruit wordt ingeschakeld zou je zeggen.
2.
Als ik 's morgens start (vanaf oprit) zegt systeem "begeeft u zicht naar de opgegeven route aub" m.a.w. naar een gedigitaliseerde route. Eenmaal op de weg pikt het systeem de aanwijzingen na ca. 100 meter op en lijkt het in eerste instantie goed te gaan. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven omdat aanwijzingen vaak veel te vroeg binnenkomen (vaak al 50 - 100 meter vóór de afslag die ik moet nemen) en ik nog helemaal niet links of rechts kan afslaan begint de calibratie weer opnieuw. Lijkt dus vaak op een eeuwig durende calibratierit.
Heb je eventueel nog andere tips?

Groet
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Heel drastisch: omruilen? :shock:
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pedro,

Voor alle zekerheid is het goed te checken of alles netjes doorkomt in de computer van je systeem. Met name de pulsen moeten "schoon en netjes" blijven.
Ik ken het menu van de 4200 niet in detail, maar ook bij dit systeem kun je via instellingen naar service gaan alwaar je een code in moet geven. Dat is 6330, en daarna kun je dan een aantal posities selecteren. Eén daarvan is de puls/snelheid, die moet op 0 staan als je stilstaat en verder EVENREDIG oplopen met je snelheid. Maak daar een tabelletje van en post die hier eens.
In dat zelfde menu kun je zien of de achteruit goed werkt, bij inschakeling verandert het teken.
Pas echter op, ga verder niks veranderen in dat deel van het systeem, voor je het weet heb je een probleem en kun je niet meer terug :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
klinkie
Average Member
Average Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29

Bericht door klinkie »

hallo,

het lijkt een beetje op hetzelfde probleem wat ik heb.
zie:
viewtopic.php?t=4017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:Hallo Pedro,

Voor alle zekerheid is het goed te checken of alles netjes doorkomt in de computer van je systeem. Met name de pulsen moeten "schoon en netjes" blijven.
Ik ken het menu van de 4200 niet in detail, maar ook bij dit systeem kun je via instellingen naar service gaan alwaar je een code in moet geven. Dat is 6330, en daarna kun je dan een aantal posities selecteren. Eén daarvan is de puls/snelheid, die moet op 0 staan als je stilstaat en verder EVENREDIG oplopen met je snelheid. Maak daar een tabelletje van en post die hier eens.
In dat zelfde menu kun je zien of de achteruit goed werkt, bij inschakeling verandert het teken.
Pas echter op, ga verder niks veranderen in dat deel van het systeem, voor je het weet heb je een probleem en kun je niet meer terug :!:

Groet,
JW
JW,
Wederom dank voor je tip. Ik zal conform je geschreven hebt doen/checken en z.s.m. uitsluitsel geven.
Wordt vervolgd...

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99. Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Pedro Notten schreef:
Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99. Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro
Dat instellen van die hoek gaat als ik het goed heb bij de 4X00 serie in stapjes van 5 graden (klopt dat inderdaad?), en er is dan een marge van +/- 5graden. Oftewel, met een ingestelde hoek van 10 graden is alles OK wat tussen 5 en 15 graden zit. Dus als de inbouw hoek in werkelijkheid 5 graden is, zou dit niet de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Maar een verandering naar 5 graden inbouwhoek is op zich natuurlijk niet verkeerd, baat het niet dan schaadt het ook niet :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pedro Notten
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:20

Bericht door Pedro Notten »

JW schreef:
Pedro Notten schreef:
Gentry schreef:Je schrijft dat je de hoek ingesteld hebt op 10 graden?? in een Passat??
Van welk jaar is ie??

Bij mijn weten hoef je de hoek niet of nauwelijks (max dus 5 graden) te veranderen bij een recente Passat.
Hallo Gentry,
Passat is van december '99. Zou de ingestelde hoek van 10 graden mogelijk oorzaak van storing kunnen zijn?
Pedro
Dat instellen van die hoek gaat als ik het goed heb bij de 4X00 serie in stapjes van 5 graden (klopt dat inderdaad?), en er is dan een marge van +/- 5graden. Oftewel, met een ingestelde hoek van 10 graden is alles OK wat tussen 5 en 15 graden zit. Dus als de inbouw hoek in werkelijkheid 5 graden is, zou dit niet de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Maar een verandering naar 5 graden inbouwhoek is op zich natuurlijk niet verkeerd, baat het niet dan schaadt het ook niet :wink:

Groet,
JW
Hallo JW/Gentry,

Ik heb in eerste instantie gegevens gecontroleerd via instellingen code 6330 zoals JW heeft aangegeven.
Onderstaand de feiten:
* tachopuls = OK
* richting = D(rive) 0f R(everse) en dat geeft systeem goed aan als ik auto in de betreffende versnelling schakel
* als ik stil sta staat puls/snelheid op 0, dat is dus goed
* als ik rij laat systeem dit eveneens goed zien
* GPS-status = 3d pos (geen idee wat dit wil zeggen)
* temp = 29 graden Celcius
* accu (V) = NOAPP (geen idee wat dit betekent)
* problemen lezen = geen defect.

Veder ook meteen hellingshok opnieuw ingesteld van 10 graden naar 1 graad. Vervolgens weer stuk gereden ( 20 min.) en gekeken wat resultaat is. En wat denk je...
Gedurende de rit merk ik dat het systeem steeds beter reageert en het spoor vasthoudt. Ik ben terug naar huis gereden met werkelijk weer perfecte navigatie. Waarschijnlijk is verkeerd ingestelde hellingshoek toch de oorzaak geweest. (overigens kun de deze hoek telkens met 1 graad instellen, dus best wel nauwkeurig)
Ik hoop dat dit probleem hiermee definitief verholpen is.
Dankzij dit forum en natuurlijk jullie tips is er weer een gelukkige navigator.
Toppie!

Groet,
Pedro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”