Service

ad49
Starting Member
Starting Member

Service

Bericht door ad49 »

Ik heb een ms4200 en ik heb hem tweede hands gekocht maar nu heb ik een vraagje.
Als ik naar de service ga dan vraagt hij naar een code weten jullie hier iets van en wat betekent de service krijg ik dan hulp of hoe moet ik dit zien. ik ben hier zoon leek in. :oops: :oops:

mvg.Af

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je niet precies weet wat je in het servicemenu wilt doen moet je er uit weg blijven, je kunt veel verkeerd doen.
De toegangscode is ****.
Vertel eens wat je wilt veranderen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ad49
Starting Member
Starting Member

Bericht door ad49 »

hallo Gerritje
wat kun kun je er allemaal in veranderen niet dat ik dit wil maar ik wou dit graag weten.
Kan ik die **** zo invoeren dit zijn maal tekens. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als hij goed werkt hoef je niets te veranderen.
**** is een viercijferige code
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ad49
Starting Member
Starting Member

Bericht door ad49 »

Gerritje weet deze code alleen de vdo dayton dealer of weten jullie dit ook

mvg.Ad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Deze code is volgens mij algemeen bekend (hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is van VDO Dayton). Ik weet de code ook, maar ik vraag me af of deze code op het forum gezet mag worden. Probleem is namelijk dat VDO Dayton aan de Duitse fora verzocht heeft deze code niet meer te geven. Hoe dat hier zit weet ik niet... Ik wil je de code dus wel geven, maar weet niet of dat mag. Kan iemand van deze site (Satellite ofzo) zeggen of dit wel of niet mag?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De code is zo geheim dat deze gewoon genoemd staat in de inbouwhandleiding.
Hij wordt hier met opzet niet genoemd omdat er ook al in andere draadje en de Inforubriek terecht wordt gewaarschuwd niet in het diagnosemenu te gaan zitten knoeien. eën verkeerde instelling en je KUNT het reffen dat je systeem overhoop ligt en zelfs terug moet naar VDO

Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat zoiets kriebelt als je iets kunt verstellen en niet weet hoe.
Zoek maar even met google naar de code

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Ad,

VDO is bezig er voor te zorgen dat een gebruiker nooit meer in de diagnose hoeft om iets aan te passen.
Voorheen was het zo dat als je de hellingshoek van de computer moest aanpassen je dat alleen in het diagnose menu kon doen. Bij jouw 4200 is dat nu in het instellingen menu uitvoerbaar en staat de code dan ook NIET in het manual en de inbouwinstructie.
Bij de 5400/5500 moet je bij mijn weten nog altijd in het diagnose menu voor deze aanpassing maar bij een volgende SW release zal dat daar ook wel verdwijnen.

En inderdaad is het zo dat er al erg veel "ongelukken" gebeurd zijn met systemen waarvan de gebruiker instellingen wijzigde achter de code. Met als gevolg een gang naar de reparateur :cry:
Dus......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

De code mag gewoon gegeven worden op dit forum.

Wel dient in acht te worden genomen dat enig voorzichtigheid in acht genomen dient te worden bij het gebruik van deze code en de daarbij vrijgekomen mogelijkheden.

Dit forum noch de verstrekker van de code, aanvaardt enige aansprakelijkheid voor de daarna aangebrachte wijzigingen in het systeem.

Ter geruststelling : Kapot maken kun je het systeem niet, maar hopeloos overhoop halen wel, echter, niet on-omkeerbaar.
Alle kennis om 'schade' aan het systeem toegebracht te herstellen is op dit forum al reeds besproken danwel anderzijds aanwezig, als ik zo brutaal mag zijn.

Wil je zeker van je zaak zijn, dan is een ritje naar een VDO-service provider de beste optie.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Aangezien de code gegeven mag worden... De code is 6330. Wees wel voorzichtig daar he.

Groetjes en succes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Mensen toch, wat wordt er moeilijk gedaan om de code te vermelden :cry:
als je bij zoeken de term 'code ' ingeeft rolt het er zo uit, en die code 6330 is denk ik al tientallen keren voorbij gekomen op dit forum :!: en daar staat meestal ook bij dat je op moet passen om instellingen te veranderen. :idea:

zo, dat wilde ik even kwijt

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ad49
Starting Member
Starting Member

Bericht door ad49 »

nou ik wil toch iedereen bedanken voor deze inzet als vdo dayton wil je toch graag weten wat er op zit en hoe het werkt dat wil niet zeggen dat ik er aan ga zitten .

mvg.Ad :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je kunt inderdaad gewoon rondkijken en dan zien wat je allemaal kan instellen. Je weet nu wel dat je voorzichtig moet zijn met iets in te stellen daar. Zoals JW al zei worden enkele "functies" uit dit menu gehaald zodat je er als gebruiker in principe niet meer hoeft te komen. Of daarmee ook de code veranderd (omdat vrijwel iedereen die inmiddels kent) is me niet bekend.

Succes en veel naviplezier,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”