5100 geeft verkeerde afstand weer
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
zou kunnen dat hij je cd niet goed leest, controleer je cd eens op krassen oid, kan anders ook dat je loopwerk defect aan het raken is, hij leest dan erg slecht en moet telkens corrigeren waardoor hij achter gaat lopen, dit alleen indien alle verdere dingen in orde zijn.
is heb niet alles gelezen in voorgaande antwoorden, dus misschien beetje herhaling.
maar om alle aansluitfouten even te voorkomen.
sluit hem eens als volgt aan en alleen deze draden
rood/paars beide +12v
massa
de tacho zwart wit
dus voor de rest helmaal niks, ookal zal iedereen me tegenspreken
controleer of je sw versie 6.9 of hoger hebt
dat je minimaal constant 5-6 satelieten ontvangt
of je cd in orde is/ dus ook geen slecht gebrande cdr's
ga dan klein stukje rijden en controleer in het service menu of je tacho netjes oploopt en als je stil staat weer 0 wordt
deze mag ook niet negatief zijn.
en voer dan even bekend adres in, en geef de computer de tijd om zelf de weg te berekenen.
werkt dit allemaal niet
koppel dan ook de tacho los en probeer het alleen op satelieten te laten werken kan even duren, maar kijk dan of het beter werkt, anders stuur me dan een pb.
is heb niet alles gelezen in voorgaande antwoorden, dus misschien beetje herhaling.
maar om alle aansluitfouten even te voorkomen.
sluit hem eens als volgt aan en alleen deze draden
rood/paars beide +12v
massa
de tacho zwart wit
dus voor de rest helmaal niks, ookal zal iedereen me tegenspreken
controleer of je sw versie 6.9 of hoger hebt
dat je minimaal constant 5-6 satelieten ontvangt
of je cd in orde is/ dus ook geen slecht gebrande cdr's
ga dan klein stukje rijden en controleer in het service menu of je tacho netjes oploopt en als je stil staat weer 0 wordt
deze mag ook niet negatief zijn.
en voer dan even bekend adres in, en geef de computer de tijd om zelf de weg te berekenen.
werkt dit allemaal niet
koppel dan ook de tacho los en probeer het alleen op satelieten te laten werken kan even duren, maar kijk dan of het beter werkt, anders stuur me dan een pb.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Andre,
Ik heb het draadje nog eens doorgelezen en moet eerlijk zeggen dat niet goed weet waarom dit fenomeen optreedt. Misschien kunnen we nog eens proberen langs de weg der eliminatie van mogelijke oorzaken te komen tot de reden van het 50 meter achterblijven bij de werkelijkheid.
Daarom het volgende lijstje, met vragen en opmerkingen.
1) Heb je bij de ombouw van Carin gewoon de computer vervangen, en 'm aangesloten met die nieuwe kabel? En waar zit de computer?
2) Wie heeft die aansluitkabel van de PC ISO A gemaakt? Die is niet standaard, ook niet voor de PC 5400/5500, Gerritje schreef het al, die heeft een korte bruin/witte kabel voor een analoge puls op pin A3. Bij de PC 5000/5100 is dit punt bestemd voor de mute.
3) Heb je de Carin monitor gehandhaafd? Zo ja, hoe heb je die op de computer aangesloten? Welke kabel?
4) Waar heb je de signalen afgetakt, met name de tacho, de geschakelde plus en de achteruit?
5) Heb je nog meer checks gedaan op de puls, naast die ene melding van 0 is 0, 100 is 105 en nooit negatief? Zo nee, maak eens een lijstje van metingen, met name bij lage snelheden tussen de 10 en 30 km/u.
6) Als je start met een (calibratie)rit, sta je dan wel op de goede positie?
7) Hoeveel sat's heb je als je met die rit begint?
8 ) Als je aankomt op je plaats van bestemming, is 'ie dan ook 50 meter achter, dus wil 'ie je eigenlijk nog 50 meter door laten rijden?
9) Blijven tijdens een rit met begeleiding de aanwijzingen OOK 50 meter achter?
10) Die 50 meter, is dat tot het begin van de bocht of tot het "snijpunt van wegen" zoals dat in de gebruiksaanwijzing staat?
Het zijn dus een boel vragen, hopelijk kunnen we zo trechteren naar de oorzaak van jouw probleem.
Groet,
JW
Ik heb het draadje nog eens doorgelezen en moet eerlijk zeggen dat niet goed weet waarom dit fenomeen optreedt. Misschien kunnen we nog eens proberen langs de weg der eliminatie van mogelijke oorzaken te komen tot de reden van het 50 meter achterblijven bij de werkelijkheid.
Daarom het volgende lijstje, met vragen en opmerkingen.
1) Heb je bij de ombouw van Carin gewoon de computer vervangen, en 'm aangesloten met die nieuwe kabel? En waar zit de computer?
2) Wie heeft die aansluitkabel van de PC ISO A gemaakt? Die is niet standaard, ook niet voor de PC 5400/5500, Gerritje schreef het al, die heeft een korte bruin/witte kabel voor een analoge puls op pin A3. Bij de PC 5000/5100 is dit punt bestemd voor de mute.
3) Heb je de Carin monitor gehandhaafd? Zo ja, hoe heb je die op de computer aangesloten? Welke kabel?
4) Waar heb je de signalen afgetakt, met name de tacho, de geschakelde plus en de achteruit?
5) Heb je nog meer checks gedaan op de puls, naast die ene melding van 0 is 0, 100 is 105 en nooit negatief? Zo nee, maak eens een lijstje van metingen, met name bij lage snelheden tussen de 10 en 30 km/u.
6) Als je start met een (calibratie)rit, sta je dan wel op de goede positie?
7) Hoeveel sat's heb je als je met die rit begint?
8 ) Als je aankomt op je plaats van bestemming, is 'ie dan ook 50 meter achter, dus wil 'ie je eigenlijk nog 50 meter door laten rijden?
9) Blijven tijdens een rit met begeleiding de aanwijzingen OOK 50 meter achter?
10) Die 50 meter, is dat tot het begin van de bocht of tot het "snijpunt van wegen" zoals dat in de gebruiksaanwijzing staat?
Het zijn dus een boel vragen, hopelijk kunnen we zo trechteren naar de oorzaak van jouw probleem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
JW,
Nog even dit, de MS5000 met PC5100 wordt tegenwoordig ook geleverd met die nieuwe kabel. Dwz dat de bruin/wiite draad nu tezamen met de RC en LS draden is samengebundeld. Echter bij de PC5100 zit die dus op B4 aangesloten.
Dit is een Reservecontact!
Nog even dit, de MS5000 met PC5100 wordt tegenwoordig ook geleverd met die nieuwe kabel. Dwz dat de bruin/wiite draad nu tezamen met de RC en LS draden is samengebundeld. Echter bij de PC5100 zit die dus op B4 aangesloten.
Dit is een Reservecontact!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
allemaal bedankt voor het meehelpen van mijn probleem
@jw
ik zal de vragen van jou proberen zo helder mogelijk te antwoorden:
1) Heb je bij de ombouw van Carin gewoon de computer vervangen, en 'm aangesloten met die nieuwe kabel? En waar zit de computer?
ik heb alles vervangen, de computer,de monitorkabel,en de voedingskabel
de computer zit achter in vak wwar het reserve wiel ligt(lag de carin ook)
2) Wie heeft die aansluitkabel van de PC ISO A gemaakt? Die is niet standaard, ook niet voor de PC 5400/5500, Gerritje schreef het al, die heeft een korte bruin/witte kabel voor een analoge puls op pin A3. Bij de PC 5000/5100 is dit punt bestemd voor de mute.
Ik heb vergeten te zeggen dat ik er een voedingskabel bij besteld heb.
3) Heb je de Carin monitor gehandhaafd? Zo ja, hoe heb je die op de computer aangesloten? Welke kabel?
nee ik heb een 5000 monitor met de normale kabel daarvoor
4) Waar heb je de signalen afgetakt, met name de tacho, de geschakelde plus en de achteruit?
de signalen zijn afgetakt van de radiostekker (tach,geschakelde plus) de achteruit van de unit van de achterlichten
5) Heb je nog meer checks gedaan op de puls, naast die ene melding van 0 is 0, 100 is 105 en nooit negatief? Zo nee, maak eens een lijstje van metingen, met name bij lage snelheden tussen de 10 en 30 km/u.
hij is nooit negatief(behalve als ik hem in zijn achteruit zet)
metingen 10 is 9
20 is 18
30 is 27
40 is 38
6) Als je start met een (calibratie)rit, sta je dan wel op de goede positie?
staat wel op de goede weg,maar niet op de juiste positie
7) Hoeveel sat's heb je als je met die rit begint?
minimaal 6 en maximaal 8
8 ) Als je aankomt op je plaats van bestemming, is 'ie dan ook 50 meter achter, dus wil 'ie je eigenlijk nog 50 meter door laten rijden?
ja inderdaad,hij denkt dat de bestemming nog niet is bereikt
9) Blijven tijdens een rit met begeleiding de aanwijzingen OOK 50 meter achter?
ja,hij blijft 50 meter achter
10) Die 50 meter, is dat tot het begin van de bocht of tot het "snijpunt van wegen" zoals dat in de gebruiksaanwijzing staat?
40 a 50 meter,geeft is nog aan als ik de bocht maak(snijpunt)
Zou het een optie zijn de bedrijfssoftware erop nieuw inzetten
gr andre
[/quote]
@jw
ik zal de vragen van jou proberen zo helder mogelijk te antwoorden:
1) Heb je bij de ombouw van Carin gewoon de computer vervangen, en 'm aangesloten met die nieuwe kabel? En waar zit de computer?
ik heb alles vervangen, de computer,de monitorkabel,en de voedingskabel
de computer zit achter in vak wwar het reserve wiel ligt(lag de carin ook)
2) Wie heeft die aansluitkabel van de PC ISO A gemaakt? Die is niet standaard, ook niet voor de PC 5400/5500, Gerritje schreef het al, die heeft een korte bruin/witte kabel voor een analoge puls op pin A3. Bij de PC 5000/5100 is dit punt bestemd voor de mute.
Ik heb vergeten te zeggen dat ik er een voedingskabel bij besteld heb.
3) Heb je de Carin monitor gehandhaafd? Zo ja, hoe heb je die op de computer aangesloten? Welke kabel?
nee ik heb een 5000 monitor met de normale kabel daarvoor
4) Waar heb je de signalen afgetakt, met name de tacho, de geschakelde plus en de achteruit?
de signalen zijn afgetakt van de radiostekker (tach,geschakelde plus) de achteruit van de unit van de achterlichten
5) Heb je nog meer checks gedaan op de puls, naast die ene melding van 0 is 0, 100 is 105 en nooit negatief? Zo nee, maak eens een lijstje van metingen, met name bij lage snelheden tussen de 10 en 30 km/u.
hij is nooit negatief(behalve als ik hem in zijn achteruit zet)
metingen 10 is 9
20 is 18
30 is 27
40 is 38
6) Als je start met een (calibratie)rit, sta je dan wel op de goede positie?
staat wel op de goede weg,maar niet op de juiste positie
7) Hoeveel sat's heb je als je met die rit begint?
minimaal 6 en maximaal 8
8 ) Als je aankomt op je plaats van bestemming, is 'ie dan ook 50 meter achter, dus wil 'ie je eigenlijk nog 50 meter door laten rijden?
ja inderdaad,hij denkt dat de bestemming nog niet is bereikt
9) Blijven tijdens een rit met begeleiding de aanwijzingen OOK 50 meter achter?
ja,hij blijft 50 meter achter
10) Die 50 meter, is dat tot het begin van de bocht of tot het "snijpunt van wegen" zoals dat in de gebruiksaanwijzing staat?
40 a 50 meter,geeft is nog aan als ik de bocht maak(snijpunt)
Zou het een optie zijn de bedrijfssoftware erop nieuw inzetten
gr andre
[/quote]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Klinkie nog een paar vragen:
Je schrijft dat de unit in de ruimte van het reservewiel zit.
Heb je hem daar ook echt muurvast gemaakt, en dan bedoel ik dat ie ook niet stiekem een paarmilimeter kan bewegen omdat het vastmaken met klittenband is gedaan. Dit is namelijk dodelijk voor het correct functioneren.
Staat jouw uitgangspositie waar je al geen goede plaatsbepaling lijkt te hebben wel correct op de kaart.
Ik heb eens eerder een soortgelijk probleem gezien en dat was over nadat er een nieuwe kaart cd was geleverd.
Je schrijft dat de unit in de ruimte van het reservewiel zit.
Heb je hem daar ook echt muurvast gemaakt, en dan bedoel ik dat ie ook niet stiekem een paarmilimeter kan bewegen omdat het vastmaken met klittenband is gedaan. Dit is namelijk dodelijk voor het correct functioneren.
Staat jouw uitgangspositie waar je al geen goede plaatsbepaling lijkt te hebben wel correct op de kaart.
Ik heb eens eerder een soortgelijk probleem gezien en dat was over nadat er een nieuwe kaart cd was geleverd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Andre,
Da's vlot, die antwoorden
Het meest opvallende van alle punten is 6. Oftwel de computer ziet GEEN kans jouw positie goed te bepalen, ook als je NIET rijdt.
Dat leidt tot drie aanvullende vragen:
11) Waar zit je GPS antenne, en zat 'ie op diezelfde plek toen je de Carin had?
12) Is het nog de oude antenne?
13) Is deze computer een tweedehands? Zo ja, weet je iets van z'n voorgeschiedenis?
Groet,
JW
Da's vlot, die antwoorden
Het meest opvallende van alle punten is 6. Oftwel de computer ziet GEEN kans jouw positie goed te bepalen, ook als je NIET rijdt.
Dat leidt tot drie aanvullende vragen:
11) Waar zit je GPS antenne, en zat 'ie op diezelfde plek toen je de Carin had?
12) Is het nog de oude antenne?
13) Is deze computer een tweedehands? Zo ja, weet je iets van z'n voorgeschiedenis?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
@gerritje
de unit ligt er gewoon in (net zo als de carin)
hij ligt in het"schuim"van de bak (uitgesneden)
denk jij dat dit het probleem kan zijn ?
de carin had het namelijk niet
gr andre
ps als iemand in de omgeving van utrecht de pc kan uittesten,hou ik me aanbevolen
de unit ligt er gewoon in (net zo als de carin)
hij ligt in het"schuim"van de bak (uitgesneden)
denk jij dat dit het probleem kan zijn ?
de carin had het namelijk niet
gr andre
ps als iemand in de omgeving van utrecht de pc kan uittesten,hou ik me aanbevolen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Hoi JW,JW schreef:12) Is het nog de oude antenne?
Als ik dit lees komt er bij mij meteen een vraag boven. Maakt dat wat uit dan? Als je het bedoelt met of ie op dezelfde plaats zit enzo dan snap ik het, maar de oude ontvanger is toch niet anders dan die van de nieuwe PC? Ik vraag dit namelijk omdat ik bij het inbouwen van de MS5500 in mijn auto de "oude" GPS-ontvanger heb laten zitten. Dat was wel zo makkelijk. De nieuwe die er bij zat ziet er hetzelfde uit namelijk... Alles werkt wel goed. Kortom: ik kon die toch gewoon laten zitten???
Sorry dat dit niet helemaal (maar wel een beetje) met de vraag van Klinkie te maken heeft, maar ik vroeg het me opeens af.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
@jw
de antenne is dezelfde als de carin,het is een dakantenne orgineel met ingebouwde gps.
ik heb deze 5100 gekocht via m***tplaats.
diegene had een 5500 dvd gekocht,de pc5100 ziet er prima uit en geen hardwarefouten.
dus ik dacht kan hem wel kopen
gr andre
ps mijn vraag is of iemand hem kan testen in zijn auto bijv
de antenne is dezelfde als de carin,het is een dakantenne orgineel met ingebouwde gps.
ik heb deze 5100 gekocht via m***tplaats.
diegene had een 5500 dvd gekocht,de pc5100 ziet er prima uit en geen hardwarefouten.
dus ik dacht kan hem wel kopen
gr andre
ps mijn vraag is of iemand hem kan testen in zijn auto bijv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Andre,klinkie schreef:@jw
de antenne is dezelfde als de carin,het is een dakantenne orgineel met ingebouwde gps.
ik heb deze 5100 gekocht via m***tplaats.
diegene had een 5500 dvd gekocht,de pc5100 ziet er prima uit en geen hardwarefouten.
dus ik dacht kan hem wel kopen
gr andre
ps mijn vraag is of iemand hem kan testen in zijn auto bijv
Zo'n dakantenne is op zich perfect, vandaar ook jouw 6 à 8 sat's. Ik heb er ook eentje, met de GSM gecombineerd.
De reden voor m'n vraag was om te checken of die oude antenne misschien de geest aan het geven was, dan wel dat er bij het verwisselen van de computers misschien iets met de, op zich tamelijk kwetsbare aansluiting zou kunnen zijn gebeurd.
Al met al lijkt het er op dat de GPS unit IN de computer, de Lassen SK II van Trimble die op het moederbord van de computer zit de binnenkomende gegevens niet goed verwerkt, dan wel dat er iets mis is in de communicatie tussen deze unit en de rest van de computer.
Je suggestie om even een andere PC te monteren en dan te kijken of het dan wel werkt is een goeie, alleen: hoe kom je aan een andere computer?
Om alles uit te sluiten is het tijdelijk monteren van een andere GPS antenne ook een mogelijkheid. Als je die zelf niet hebt zou ik je daarmee kunnen helpen, ik heb hier een nieuwe in de verpakking liggen en ik woon waarschijnlijk niet te ver van je vandaan. Stuur me desgewenst even een PB, dan kunnen we kijken of we een afspraak kunnen maken.
Groet,
JW
P.S. Heb je de inbouwhoek van de computer in je menu gecheckt, en komt die overeen met de hoek waarin 'ie in de uitsparing ligt? Hij mag dus wel in de lengterichting afwijken van horizontaal, dat is aan te passen, maar in dwarsrichting moet 'ie beslist horizontaal liggen!
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
@jw
ik heb nog een losse gps,bedankt voor het aanbod,
wat ik bedoelde met de computer is testen in iemand anders zijn auto.
maar ja waar vindt ik iemand?
gr andre
ps ik ga morgen ff naar de computer kijken (de hoek)
ik heb nog een losse gps,bedankt voor het aanbod,
wat ik bedoelde met de computer is testen in iemand anders zijn auto.
maar ja waar vindt ik iemand?
gr andre
ps ik ga morgen ff naar de computer kijken (de hoek)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik zou je graag aanbieden dat in mijn auto uit te proberen, mijn 5500 computer zit zodanig weggebouwd dat ik de rechter voorstoel moet demonteren om er bij te kunnen. En da's net even te veel van het goede, zeker met dit weerklinkie schreef:@jw
ik heb nog een losse gps,bedankt voor het aanbod,
wat ik bedoelde met de computer is testen in iemand anders zijn auto.
maar ja waar vindt ik iemand?
gr andre
ps ik ga morgen ff naar de computer kijken (de hoek)
Ben benieuwd, net als Gerritje, naar de inbouwhoek.
Overigens is echt inbouwen, dus inpakken in schuim niet geweldig, de computer kan dan z'n warmte niet goed kwijt.
Dat is echter niet de oorzaak van jouw probleem, als 'ie te warm wordt gaat 'ie er op z'n thermische beveilging helemaal uit.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
ik heb ff gekeken naar de inbouw hoek,de computer ligt recht dus ingesteld op 0
ik heb de computer nu omgedraaid met de cd ingang naar de zijkant van de auto (is dit een probleem voor het systeem?)
ik heb dit gedaan omdat ie dan nog beter ligt,alleen werkt dit?
ik ga morgen weer verder testen,nogmaals bedankt voor het meedenken
gr andre
ik heb de computer nu omgedraaid met de cd ingang naar de zijkant van de auto (is dit een probleem voor het systeem?)
ik heb dit gedaan omdat ie dan nog beter ligt,alleen werkt dit?
ik ga morgen weer verder testen,nogmaals bedankt voor het meedenken
gr andre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zó ligt 'ie bij mij ook, onder de rechter voorstoel. Aleen zó kan ik de DVD er makkelijk uit halen.klinkie schreef:ik heb ff gekeken naar de inbouw hoek,de computer ligt recht dus ingesteld op 0
ik heb de computer nu omgedraaid met de cd ingang naar de zijkant van de auto (is dit een probleem voor het systeem?)
ik heb dit gedaan omdat ie dan nog beter ligt,alleen werkt dit?
ik ga morgen weer verder testen,nogmaals bedankt voor het meedenken
gr andre
De PC 5000 die ik hiervoor had zat op dezelfde plaats gemonteerd, zonder enig probleem. Een VDO systeem is niet richtings gevoelig, zoals sommige andere systemen dat wel zijn.
Overigens moet de computer wel goed horizontaal liggen nu je 'm zo monteert, dus geen voor-achter kanteling.
Was de instelhoek ook al 0? of heb je dat nu gedaan?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
hoi jw,
de instelhoek is nu 0,dus die staat goed.
ik heb nog een vraag over het diagnose menu,er staat een optie om de juiste positie in te vullen.
heb jij dit wel eens gedaan,of laat je de computer het zelf uitzoeken?
gr andre
de instelhoek is nu 0,dus die staat goed.
ik heb nog een vraag over het diagnose menu,er staat een optie om de juiste positie in te vullen.
heb jij dit wel eens gedaan,of laat je de computer het zelf uitzoeken?
gr andre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
mijn computer ligt momenteel gewoon los in de kofferbak, en voor de 'gein' heb ik hem op een ritje van Antwerpen naar Rotterdam diagonaal geplaatst.
...werkte perfect...
(na aankomst, ondanks 'scherp genomen bochten', lag de computer nog redelijk diagonaal (ben nog aan het zoeken naar een betere inbouwplek))
...werkte perfect...
(na aankomst, ondanks 'scherp genomen bochten', lag de computer nog redelijk diagonaal (ben nog aan het zoeken naar een betere inbouwplek))
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
@klinkie
Ik heb morgen of maandag 2 pc5000 of 51000 (weet ik nog niet), je mag er 1 proberen als je wilt, ik woon in Veenendaal
Ik heb morgen of maandag 2 pc5000 of 51000 (weet ik nog niet), je mag er 1 proberen als je wilt, ik woon in Veenendaal
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
@gentry
Dat zo heel mooi zijn,hoe spreken we dat verder af?
stuur me anders ff een pb tje
gr andre
Dat zo heel mooi zijn,hoe spreken we dat verder af?
stuur me anders ff een pb tje
gr andre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
@gentry
bericht ontvangen,ik bel je maandag om een afspraak temaken.
@all
vandaag toch weer mee bezig geweest,nieuwe cd erin afwijking was iets minder.
het probleem doet zich voor als ik veel bochten naar elkaar krijgt(is ie helemaal de weg kwijt)
de cursor blijft ook achter mij,als ik zij straten paseer dan is de cursor zeker 50 a 60 m achter op de kaart.
ik heb in het diagnose menu de positie ingegeven van een kruising waar ik stond,heeft ook niet geholpen.
ik vermoed dat de computer gewoon een defect heeft.
gr andre
bericht ontvangen,ik bel je maandag om een afspraak temaken.
@all
vandaag toch weer mee bezig geweest,nieuwe cd erin afwijking was iets minder.
het probleem doet zich voor als ik veel bochten naar elkaar krijgt(is ie helemaal de weg kwijt)
de cursor blijft ook achter mij,als ik zij straten paseer dan is de cursor zeker 50 a 60 m achter op de kaart.
ik heb in het diagnose menu de positie ingegeven van een kruising waar ik stond,heeft ook niet geholpen.
ik vermoed dat de computer gewoon een defect heeft.
gr andre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
inmiddels bij gentry geweest,ff een andere computer getest.
Probleem was weg met een andere pc.
mijn pc erweer ingedaan andere software geladen(oudere)probleem zat er steeds nog in.
zit niks anders op dan naar menho te gaan.
@gentry
bedankt voor je tijd en het lenen van de pc
en voor de oude software
@all
bedankt voor het meedenken
ik hou jullie op de hoogte
gr andre
Probleem was weg met een andere pc.
mijn pc erweer ingedaan andere software geladen(oudere)probleem zat er steeds nog in.
zit niks anders op dan naar menho te gaan.
@gentry
bedankt voor je tijd en het lenen van de pc
en voor de oude software
@all
bedankt voor het meedenken
ik hou jullie op de hoogte
gr andre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
zou kunnen dat hij je cd niet goed leest, controleer je cd eens op krassen oid, kan anders ook dat je loopwerk defect aan het raken is, hij leest dan erg slecht en moet telkens corrigeren waardoor hij achter gaat lopen, dit alleen indien alle verdere dingen in orde zijn.
reeds eerder gezegd, ben benieuwd wat het het uiteindelijk is, laat het even weten
reeds eerder gezegd, ben benieuwd wat het het uiteindelijk is, laat het even weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Klinkie heeft ook een andere cd van mij gekregen om te proberen, blijkbaar blijft ook daarbij het probleem.
Blijft dat ik het een raar probleem vind.....
Blijft dat ik het een raar probleem vind.....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 17 jan 2005 22:29
Nou ik ben eruit,(koste me wel 33 euro)
Het blijkt een pc 5100 te zijn die verticaal gemonteerd moet worden(wist niet dat deze bestonden)
De vorige eigenaar heeft dit niet verteld !
De computer ingebouwd werkt als een trein
Bedankt voor jullie tijd een hulp
tis zo simpel als je het weet...
gr andre
Het blijkt een pc 5100 te zijn die verticaal gemonteerd moet worden(wist niet dat deze bestonden)
De vorige eigenaar heeft dit niet verteld !
De computer ingebouwd werkt als een trein
Bedankt voor jullie tijd een hulp
tis zo simpel als je het weet...
gr andre
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dus je hebt de PC 5100Vklinkie schreef:Nou ik ben eruit,(koste me wel 33 euro)
Het blijkt een pc 5100 te zijn die verticaal gemonteerd moet worden(wist niet dat deze bestonden)
De vorige eigenaar heeft dit niet verteld !
De computer ingebouwd werkt als een trein
Bedankt voor jullie tijd een hulp
tis zo simpel als je het weet...
gr andre
Dan verwondert het me niks dat 'ie het niet goed deed toen 'ie horizontaal zat, het gyrokompas doet dan helemaal niks, en dus zit je er continu naast .
Afijn, toch opgelost. En nu maar lekker navigeren
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2003
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 408
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 788
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 632
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 475