Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over de routebegeleiding. Ik heb een MS5500 XL en wil graag het volgende weten:
Als ik een route plan met 1 eindbestemming en 2 viapunten (het aantal viapunten maakt niet uit, als het er maar meer dan 0 zijn) krijg ik op mijn scherm te zien hoe veel kilometer het nog is naar het eerst viapunt en hoe laat ik daar dynamisch aankom (zo heb ik het ingesteld). Is het dan ook mogelijk om te zien hoeveel kilometer het nog is naar de eindbestemming (via de viapunten)?
Voorbeeld:
Ik ben in Nijmegen en wil via Utrecht (straat maakt niet zoveel uit nu) en via Alkmaar (straat maakt ook niet zoveel uit nu) naar Den Helder. Als ik dit ingeef zie ik op mijn scherm staan hoeveel kilometer het nog is naar Utrecht. Als ik daar ben aangekomen, zie ik hoeveel kilometer het nog is naar Alkmaar (vanuit Utrecht dus). In Alkmaar zie ik hoeveel kilometer nog naar Den Helder (vanuit Alkmaar). Wat ik nu graag zou willen is dat ik af en toe kan switchen tussen de afstand tot het volgende (via)punt(en) en de afstand tot de eindbestemming. Dus als ik in Nijmegen sta: hoeveel naar Utrecht, hoeveel naar Alkmaar en hoeveel naar Den Helder (allemaal vanaf Nijmegen).
Is dit mogelijk? Kan ik dit op de een of andere manier zien? Of is dit weer iets voor de topic "Welke functie mis je in je VDO systeem!!!"?
Groetjes en alvast bedankt voor het antwoord,
Toho_NL.
Vraagje over routebegeleiding
-
- Moderator
Vraagje over routebegeleiding
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Precies Toho.
Dat wil ik nu ook. Als ik volgende week weer naar Spanje rijd dan wil ik feitelijk hier thuis al kunnen zien welke route korter is, via Lyon of via Millau. Nou jammer dus, want de berekende afstand is altijd die tot het eerstvolgende viapunt. Rest mij dus niets dan naar ViaMichelin, kan ik ook meteen zien hoe schandalig duur die Peage eigenlijk is. Dit is inderdaad voor verbetering (verandering) vatbaar. Je verzoek wordt gesteund.
Dat wil ik nu ook. Als ik volgende week weer naar Spanje rijd dan wil ik feitelijk hier thuis al kunnen zien welke route korter is, via Lyon of via Millau. Nou jammer dus, want de berekende afstand is altijd die tot het eerstvolgende viapunt. Rest mij dus niets dan naar ViaMichelin, kan ik ook meteen zien hoe schandalig duur die Peage eigenlijk is. Dit is inderdaad voor verbetering (verandering) vatbaar. Je verzoek wordt gesteund.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Toho en Gerritje:
dit item is inderdaad al vaker besproken en gesignaleerd als een gewenste uitbreiding van het systeem. Nu rekent de 5500 alleen de route tot het eerste viapunt en is uitsluitsel over het totaaltraject niet te verkrijgen.
Groet,
Riekus
dit item is inderdaad al vaker besproken en gesignaleerd als een gewenste uitbreiding van het systeem. Nu rekent de 5500 alleen de route tot het eerste viapunt en is uitsluitsel over het totaaltraject niet te verkrijgen.
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Moderator
Weet je misschien ook of dit is doorgegeven aan VDO Dayon in het topic van welke functie je mist in je systeem? Als dit nog niet is doorgegeven dan wil ik dat nog wel ff doen...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Over dit onderwerp is inderdaad al wat vaker gesproken. Daarbij is ook al eens uit de doeken gedaan dat de Via-functie in feite bedoeld is voor koeriers en soortgelijke bedrijven.
Een manier om uit te zoeken of de route via de ene dan wel de andere plaats interessant is, is gebruik te maken van de simulatie in de demo-mode.
Willem (WS) heeft dit eens haarfijn uitegelegd op dit forum, en ik heb op die manier ook een aantal simulaties gemaakt voor forumleden, heel recentelijk nog
Als je het een paar keer gedaan hebt is het een fluitje van een cent.
Groet,
JW
Over dit onderwerp is inderdaad al wat vaker gesproken. Daarbij is ook al eens uit de doeken gedaan dat de Via-functie in feite bedoeld is voor koeriers en soortgelijke bedrijven.
Een manier om uit te zoeken of de route via de ene dan wel de andere plaats interessant is, is gebruik te maken van de simulatie in de demo-mode.
Willem (WS) heeft dit eens haarfijn uitegelegd op dit forum, en ik heb op die manier ook een aantal simulaties gemaakt voor forumleden, heel recentelijk nog
Als je het een paar keer gedaan hebt is het een fluitje van een cent.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Daar heb je gelijk in, JW. Ik heb die demo-mode ook al een paar keer gebruikt. Wat ik echter ook zou willen met die viapunten is te kijken hoe ver het nog is tot een bepaald punt. Ik doe dat dan als volgt: ik ga vanaf huis naar Tignes, Frankrijk. Ik wil dan zien hoever het nog is naar de Aral in Roeser (Luxemburg). Dit is het laatste goedkope tankstation en geef dat dan in als viapunt. Ik kan dan zien hoe ver het nog is tot dat tankstation. Ik wil echter ook kunnen zien hoever het nog is totaan Tignes (de eindbestemming). Je moet hier tussen kunnen switchen ofzo.
Een ander voorbeeld is als volgt: ik wil naar Schaffhausen in Zwitserland. Ik ga daarbij de grens over bij Thayngen (Zwitserland). Ik zou dan graag willen zien hoever het nog is naar de grens van Duitsland met Zwitserland. Ook hier wil ik natuurlijk kunnen zien hoever het nog is naar de eindbestemming.
Hetzelfde geldt voor de aankomsttijd. Ik wil graag kunnen zien hoe laat ik bij mijn viapunt ben, maar ook hoe laat ik bij de eindbestemming ben (ervan uitgaande dat ik niet tussentijds stop natuurlijk, maar zo werkt de eindtijd altijd).
Snap je wat ik bedoel?
Groetjes,
Toho_NL.
Een ander voorbeeld is als volgt: ik wil naar Schaffhausen in Zwitserland. Ik ga daarbij de grens over bij Thayngen (Zwitserland). Ik zou dan graag willen zien hoever het nog is naar de grens van Duitsland met Zwitserland. Ook hier wil ik natuurlijk kunnen zien hoever het nog is naar de eindbestemming.
Hetzelfde geldt voor de aankomsttijd. Ik wil graag kunnen zien hoe laat ik bij mijn viapunt ben, maar ook hoe laat ik bij de eindbestemming ben (ervan uitgaande dat ik niet tussentijds stop natuurlijk, maar zo werkt de eindtijd altijd).
Snap je wat ik bedoel?
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Even een komische noot van de wintersporter die volgende week naar Portes du Soleil gaat aan de zwitserse kant, scheelt me weer een cd te dj-en
Toho,
Volgens mij rij je wel aardig wat af met je auto, dus mbv wat geografische kennis moet schatten geen kunst zijn.
Hier wat ervaringscijfers van mijn kant naar de franse Alpen (mocht je daar toevallig dit jaar heen gaan)
Ik denk dat we qua weg zo'n 50 km van elkaar wonen
Dus voor jou een 350 km naar Luxemburg en het is naar Tignes zo'n 1100 km, afhankelijk welke tolweg je volgt
frits de laar
Toho,
Volgens mij rij je wel aardig wat af met je auto, dus mbv wat geografische kennis moet schatten geen kunst zijn.
Hier wat ervaringscijfers van mijn kant naar de franse Alpen (mocht je daar toevallig dit jaar heen gaan)
Ik denk dat we qua weg zo'n 50 km van elkaar wonen
Dus voor jou een 350 km naar Luxemburg en het is naar Tignes zo'n 1100 km, afhankelijk welke tolweg je volgt
frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi Frits,
Ik weet wel hoeveel kilometer dat is, maar als je naar een andere plaats gaat wil je het soms wel ff nauwkeuriger weten. Bijvoorbeeld naar Zwitserland. Kan wel ongeveer schatten, maar is toch fijn om het precies te weten. Je hebt wel gelijk dat het schatten mogelijk moet zijn . Die 50 KM zou best wel eens kunnen ja. Naar Luxemburg (het bewuste tankstation) is het dan ook voor mij bijna 375 KM. Tignes is 1075 KM (weet het nog van de vorige keer ). Je zit er dus goed bij .
Waar ga je trouwens heen in Portes du Soleil? Ik ben een keer in Chatel geweest. Moest elke dag rijden met de auto om in het grote gebied te komen... Daarna zijn we hier niet meer geweest. Is wel leuk gebied. Nadeel was toen dat je bij elke lift je pas in zo'n apparaat moest doen (als ik het me goed herinner). Nu is dat volgens mij niet meer. Ander nadeel is dat je telkens weer in een dal uitkomt. Daar zijn meer mensen, dus het is dan altijd druk (natuurlijk niet als je buiten de vakanties gaat ).
Groetjes,
Toho_NL.
Ik weet wel hoeveel kilometer dat is, maar als je naar een andere plaats gaat wil je het soms wel ff nauwkeuriger weten. Bijvoorbeeld naar Zwitserland. Kan wel ongeveer schatten, maar is toch fijn om het precies te weten. Je hebt wel gelijk dat het schatten mogelijk moet zijn . Die 50 KM zou best wel eens kunnen ja. Naar Luxemburg (het bewuste tankstation) is het dan ook voor mij bijna 375 KM. Tignes is 1075 KM (weet het nog van de vorige keer ). Je zit er dus goed bij .
Waar ga je trouwens heen in Portes du Soleil? Ik ben een keer in Chatel geweest. Moest elke dag rijden met de auto om in het grote gebied te komen... Daarna zijn we hier niet meer geweest. Is wel leuk gebied. Nadeel was toen dat je bij elke lift je pas in zo'n apparaat moest doen (als ik het me goed herinner). Nu is dat volgens mij niet meer. Ander nadeel is dat je telkens weer in een dal uitkomt. Daar zijn meer mensen, dus het is dan altijd druk (natuurlijk niet als je buiten de vakanties gaat ).
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 462