Hoi Navigatoren,
Ik heb een MS3100 en heb daar vandaag een TMC unit MT5011 aan gemonteerd.
In dit forum heb ik gelezen dat er op diverse andere navigatieunits de TMC
zenders zichtbaar zijn en dat je er een keuze uit kunt maken. Nu mijn vraag,
ik heb in de opties van de MS3100 rondgekeken maar ik kan helemaal niets
vinden van zenders laat staan dat ik er een kan kiezen. Ook heb ik geen
enkele indicatie of er eigenlijk wel een zender ontvangen wordt.
Wie kan mij helpen?
MVRGR
VDO Dayton MS3100 met TMC
-
- New Member
-
- Senior Member
Volgens de Handleiding Pag 63 ev moet je in je scherm bij ontvangst van TMC zenders een helder zwart symbool krijgen.
Of geen goede ontvangst, antenne niet goed aangesloten, en dat luistert nauwkeurig.
Heb je de laatste systeemsoftware (MO3146)?
Of geen goede ontvangst, antenne niet goed aangesloten, en dat luistert nauwkeurig.
Heb je de laatste systeemsoftware (MO3146)?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik heb de handleiding niet bij de hand, maar vraag toch even of je überhaupt wel een TMC symbool op het scherm hebt. Als dat niet het geval is, heb je een probleem in de communicatie met de box.
Heb je wel een symbool, dan is het zoals Gerritje schrijft zaak te checken hoe het zit met de antenne. Is dat de standaard antenne, en zo ja, heb je die precies volgens voorschrift geplaatst en aangesloten?
Of heb je een andere antenne aangesloten?
Groet,
JW
Ik heb de handleiding niet bij de hand, maar vraag toch even of je überhaupt wel een TMC symbool op het scherm hebt. Als dat niet het geval is, heb je een probleem in de communicatie met de box.
Heb je wel een symbool, dan is het zoals Gerritje schrijft zaak te checken hoe het zit met de antenne. Is dat de standaard antenne, en zo ja, heb je die precies volgens voorschrift geplaatst en aangesloten?
Of heb je een andere antenne aangesloten?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Vandaag de handleiding nog eens ter hand (datum MS3100 2-2002) genomen maar op pagina 63 (Gerritje) staat de franstalige handleiding.
Kon verder in de nederlanstalige gedeelte maar heel summier iets over TMC lezen, iets van "Verkeersinformatie werkt alleen met aangesloten TMC box" (duh). Toen maar eens de handleiding gedownload van de VDO website en waarempel die is aangepast en daar staat uitgebreid beschreven waar zich de TMC Menu's zich bevinden. Bleken die te vinden te zijn als het begeleidingsscherm is ingeschakeld. Daar had ik nog niet gezocht. Ziet er naar uit dat het goed werkt er zijn een 8 tal TMC stations zichtbaar en het TMC symbool is zwart. Probleem opgelost met dank voor de reacties van Gerritje en JW die me toch de goede richting hebben opgestuurd.
MVGRini
Kon verder in de nederlanstalige gedeelte maar heel summier iets over TMC lezen, iets van "Verkeersinformatie werkt alleen met aangesloten TMC box" (duh). Toen maar eens de handleiding gedownload van de VDO website en waarempel die is aangepast en daar staat uitgebreid beschreven waar zich de TMC Menu's zich bevinden. Bleken die te vinden te zijn als het begeleidingsscherm is ingeschakeld. Daar had ik nog niet gezocht. Ziet er naar uit dat het goed werkt er zijn een 8 tal TMC stations zichtbaar en het TMC symbool is zwart. Probleem opgelost met dank voor de reacties van Gerritje en JW die me toch de goede richting hebben opgestuurd.
MVGRini
T5 met MS3100+MT5011
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Rini,
Mooi dat het opgelost is, en dat je nu wel kunt gaan profiteren van de mogelijkheden die TMC je biedt
Groet,
JW
Mooi dat het opgelost is, en dat je nu wel kunt gaan profiteren van de mogelijkheden die TMC je biedt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi Rini,
Goed om te lezen dat het TMC goed werkt. Ik heb ook een MT5011 op mijn systeem (een MS5500XL) en zag vandaag iets zeer bijzonders. Had namelijk WDR3 geselecteerd om te kijken of er in Duitsland nog iets bijzonders was. Ik kwam een melding tegen die ik nog nooit gezien had... Ik zal dit plaatsen in een nieuw topic, waar anderen ook "leuke" meldingen kunnen plaatsen (zodat je een overzicht krijgt van wat er zoal mogelijk is).
Nogmaals, veel plezier met de TMC-box .
Groetjes,
Tom (Toho_NL).
Goed om te lezen dat het TMC goed werkt. Ik heb ook een MT5011 op mijn systeem (een MS5500XL) en zag vandaag iets zeer bijzonders. Had namelijk WDR3 geselecteerd om te kijken of er in Duitsland nog iets bijzonders was. Ik kwam een melding tegen die ik nog nooit gezien had... Ik zal dit plaatsen in een nieuw topic, waar anderen ook "leuke" meldingen kunnen plaatsen (zodat je een overzicht krijgt van wat er zoal mogelijk is).
Nogmaals, veel plezier met de TMC-box .
Groetjes,
Tom (Toho_NL).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Moderator
Heb dit topic verplaatst naar het VDO Dayton gedeelte, omdat het gaat over TMC in combinatie met een apparaat van VDO Dayton en niet over TMC in zijn algemeenheid.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 714