Heeft iemand ervaring met de Optimount monitor/beeldscherm adapters en een eigen gemaakt bevestigings beugel?
Ik heb een nieuw model Astra met originele opel dashmount, hierop is de telefoonhouder van nokia gemonteerd.
Nu wil ik daarboven mijn VDO monitor plaatsen.
Heb het hele internet al afgezocht maar geen juiste steun gevonden (optiemount / arat)
Nu dacht ik ik kan een stukje metaal laten buigen en afronden en daar de standaard beelscherm adapter van optimount op monteren.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Dan de afweging, moet er een adapter gebruiktworden waarbij de monitor vastgeschroeft wordt en er gehele houder verwijderd wordt of
een adapter waar de monitor op schuift.
ik ben benieuwd naar jullie reacties!
VDO MS5500 monitor adapter
-
- Starting Member
-
- Senior Member
heb je ook al gekeken op www.brodit.se (engelse taal kiezen)
Opel kiezen links en dan kijken bij de centermount:
Brand: Opel
Model: Astra
Country: Europa
Year: 04-05
Center mount
Item no: 853440
en dan icm met deze Swivelmount (zie foto):
Brand: VDO
Model: Dayton 5000
Item no: 213261
Opel kiezen links en dan kijken bij de centermount:
Brand: Opel
Model: Astra
Country: Europa
Year: 04-05
Center mount
Item no: 853440
en dan icm met deze Swivelmount (zie foto):
Brand: VDO
Model: Dayton 5000
Item no: 213261
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Heb net zelf een Arat mount gekocht (weliswaar niet voor een Opel, maar toch). Het werkt als volgt. Je hebt dus een mount die specifiek voor je auto is (in mijn geval een VW T4). Dan bevestig je daarop de mount voor je scherm (in mijn geval de MM5510). Deze schroef je vast met schroefjes. Dan zit op die mount voor je scherm ook een draaischijf (geen draaiknop!). Hiermee kun je het balhoofd vastzetten (om ervoor te zorgen dat je scherm niet meer kantelt en draait). Op dit balhoofd (allemaal bij die mount voor je scherm) zit een beugeltje waar je je scherm overheen kunt schuiven. Het is dus niks van vastschroeven enzo, maar gewoon erop schuiven. Werkt zeer makkelijk. Als je wilt kan je ook het schermpje nog vastschroeven (dit gaat wel met een draaiknop), zodat het scherm er niet meer af kan (totdat je de draaiknop losmaakt). Is het zo wat duidelijker?
Voor een foto van het monitorgedeelte (de mount voor de monitor): kijk eens op http://www.optimount.nl
Je kunt ook kiezen voor de systemen van Brodit. Werkt ongeveer hetzelfde.
Groetjes,
Toho_NL.
Voor een foto van het monitorgedeelte (de mount voor de monitor): kijk eens op http://www.optimount.nl
Je kunt ook kiezen voor de systemen van Brodit. Werkt ongeveer hetzelfde.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Systeem van Brodit is compacter, een stuk goedkoper en het scherm is makkelijker te verwijderen.
Hide post links |
-
- Moderator
Dat zou best kunnen (heb geen vergelijkingsmateriaal). Dat het compacter is geloof ik meteen . Maar ja, als jee een groot scherm hebt dan valt het toch niet zo op . Ook het kostenaspect is inderdaad iets om mee te nemen. Arat is niet goedkoop...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
Van Brodit ziet er goed uit, waar kan je dit kopen?
in Zweden of is er in Nederland of Duitsland een verkoop punt.....
in Zweden of is er in Nederland of Duitsland een verkoop punt.....
Hide post links |
-
- Moderator
In Nederland zitten diverse dealers. Wat je het beste kan doen is even bellen met de importeur en die kan je een telefoonnummer of adres geven van de bij jouw in de buurt zijnde Brodit-dealer. Je kunt het telefoonnummer van de importeur vinden op: http://www.global.nl/
Succes en groetjes,
Toho_NL.
Succes en groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik zie trouwens dat je uit Oosterhout komt... In Nijmegen zit een dealer (ik kom uit Beuningen en dat ligt er naast...). In Nijmegen heb je Autoshop De Tunnel (http://www.tunnel.nl). Misschien is dit iets voor je?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
De Brodit houders etc zijn te bestellen via een dealer bij Optimount
Ze staan alleen niet allemaal op de website
Ze staan alleen niet allemaal op de website