Online Pro met wisselaar probleempjes

Chemical
Junior Member
Junior Member

Online Pro met wisselaar probleempjes

Bericht door Chemical »

Geachte forumleden,

Bij inbouw van mijn navigatiesysteem in een BMW 3 serie E46 Touring zit ik met een aantal vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen ervan. Aangezien in aankomende zaterdag van plan ben om de alles in te gaan bouwen.

De volgende set wil ik graag in mijn auto gaan bouwen:
- Becker Online Pro (met gprs module_
- Becker 2630 10 wisselaar
- Adapter voor de stuurwielbediening (nog niet gekocht)

Nu loop ik tegen de volgende zaken aan. In vorige auto is het mij niet gelukt om de 10 wisselaar goed te laten functioneren. Waarom is mij een raadsel. De wisselaar is orgineel van Becker en werkt perfect op een traffic-pro low speed. Bij de online pro heb ik 3.0 versie software. Het navigatie systeem herkend de wisselaar wel kan ook muziek afspelen maar na 4- 8 seconden stopt deze met spelen en keert direct terug naar de radio weergave. Graag zou ik de wisselaar wel blijven houden omdat er 10 cd's inpassen. Heb meerdere malen de wisselaar de reset maar dit hielp niet. Wie weet hoe dit probleem op te lossen?? De kabel heb ik gecontroleerd, met een andere, en dat is het niet.

Daarnaast zou ik graag de stuurwiel bediening willen behouden. Hiervoor zijn adapters voor in de handel. Weet iemand waar ik die kan kopen en wat deze kosten? Als laatste ben ik er bang voor dat de adapter misschien dezelfde stekkers gebruikt als de wisselaar? Klopt dit en is hiervoor een oplossing te bedenken? Solderen en dat zaken is voor mij geen enkel probleem.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Met vriendelijke groet,

Chemical
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

Dit blijkt niet te kunnen volgens onze oosterburen, waarvan je mag verwachten dat ze het weten....

http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=15706

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Dank je voor je reactie, heb even de link gelezen. Toch ik heb ik mijn twijfels het lijkt me namelijk wel heel erg sterk dat de wisselaars niet meer werken? :roll: :roll: :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Chemical schreef:Dank je voor je reactie, heb even de link gelezen. Toch ik heb ik mijn twijfels het lijkt me namelijk wel heel erg sterk dat de wisselaars niet meer werken? :roll: :roll: :roll:
Hallo Chemical,

Waarom twijfel je aan die info?
Die spoort zeer wel met jouw eigen ervaringen tot nu toe.

Vergeet niet dat de OP een moderner toestel met geheel andere besturings-SW is dan de eerdere Beckers, en dat geldt ook voor de 7860. Derhalve zou de snelheid van de besturingsSW hier wel eens kunnen zorgen voor een non-compabiliteit tussen de OP en de 2630.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Stuurbediening icm een Online gaat waarschijnlijk niet werken. Ben nog geen leverancier tegengekomen die het voor een Online voor elkaar heeft.

Wat betreft de wisselaar heb ik een vraag bij Becker neer gelegd daar het probleem mij niet bekend voor komt. Nu hebben wij geen een klant met deze combinatie rondrijden de 10 cd wisselaar word ook al heel lang niet meer nieuw geleverd. Maar het zou kunnen dat deze niet ondersteund word door de Online Pro, de Online is nl. een totaal ander platform als elke andere Becker. Vandaar dat ook Speedtraps niet werkt niet de Online. Zodra ik wat weet kom ik er op terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties.

De reden dat ik twijfel aan het duitse lijstje heeft te maken met de combinatie 2660 (6 wisselaar en voorganger van de 7860) en een online pro. Dit heeft bij de vorige eigenaar van mijn Online Pro altijd naar behoren heeft gewerkt en ik heb deze combinatie ook in werking gezien.

Daarom verbaast mij dit zo, als het nu niet meer mocht werken dat heeft het te maken met de software deze heb ik namelijk vernieuwd, maar het lijkt me zo vreemd dat het niet daarna niet meer werkt. Ik ben dan ook blij dat Beckeronline de tijd en moeite neemt om daarin in te duiken.

Verder heb ik inmiddels wel iemand gevonden die adapters kan leveren en ook goed schijnen te werken bij andere Becker modelen. van de Online Pro kan ik het niet zeggen omdat ik nog niemand heb gevonden die ook ee online pro heeft met stuurwiel bediening dmw een adapter.

Deze link ben ik tegen gekomen via het BMW forum en plaats ik ter informatie voor derden: http://www.dietz.de zij hebben en zeer breed assortiment. Echter het lijkt erop dat er mogelijk problemen kunnen ontstaan met de stekkers achterop? Maar misschien weet Beckeroline dat??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Van de leverancier weet ik dat hij stuurbedieningskastjes levert (link klopt alleen niet) maar deze werken niet op de ONLINE!!! Heb ook geschreven dat ik geen leverancier ken die dat heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Hallo Beckeronline,

Bedankt voor je reactie. Het klopte dat de link niet werkte, dit is de goeie, http://www.audiotechnik-dietz.de/ENG/St ... e.html#BMW

Het zou erg jammer zijn wanneer het niet mogelijk is om de stuurbediening te blijven gebruiken. :cry: :cry: :cry:

Ieder geval ben ik blij dat je deze informatie doorgeeft. Anders had ik voor niets een adapter besteld. Maar wanneer het nu wel had gepast kom je dan niet ook niet in de knel met de aansluitingstekkers van de wisselaar en die van de stuurbediening?? Of wordt er nu ook gebruikt van de bovenste/meest linkse stekkeraansluiting?? Dit van achteren bekeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Gaat in zelfde connector als wisselaar inderdaad maar als het goed is hebben ze daar een verloop voor, en zei melden dat ook de online pro zou moeten werken!! Dus ik zou er dan wel 1 bestellen met de opmerking dat hij ook echt moet werken in een online!

* Support for following headunits: Becker Traffic Pro, Online Pro, DTM, Monza mp3 7882, Sony MEX-100NV, JVC KD-NX 1R
A simultaneous connection of a CD-changer can be realized with the adapter AD9-0002.

(ik denk nl. niet dat die werkt.... maar ik wil het graag weten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Ik had gisteren ook even een mailtje naar Dietz gestuurd en die verzekerde mij ook dat het kon. Daarbij kon je dan ook een extra kabeltje krijgen zodat de wisselaar het ook blijft doen. Al met erg positief, tot dat ik te horen kreeg wat het allemaal ging kosten.

Alles bij elkaar ongeveer een 245,- Ik viel bijna van mijn stoel toen ik het las.

Persoonlijk vindt ik het erg jammer dat het zo verschrikkelijk veel geld moet kosten. Het bedrag is voor mij te veel om voor een simpele adapter en verloopkabel te betalen. Daarom heb ik nu eerst maar besloten om het maar even zonder stuurbediening te doen.

BeckerOnline je mag aan mij wel kijken wat ik via jouw moet gaan betalen voor de stekkers. Een 150,- voor het gehele setje kan ik nog mee leven. Maar dat is ook voor mij de max.

Rest mij alleen nog de vraag waarom de 10 wisselaar het niet doet? Heeft iemand daar misschien nog een verklaring voor?? Zou het namelijk wel erg jammer vinden als mijn 6 wisselaar er ook alsnog op aangesloten moet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

1: Wij kunnen geen stuurbediening leveren (meeste stuurbedieningsinterface kunnen alleen maar harder en zachter teruggeven) en dit kan je via de GAL instelling goed zelf regelen.

2: Heb nog geen antwoord van becker gekregen is doorgespeeld naar de online pro ontwikkeling die moeten daar antwoord op gaan geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Hallo Beckeronline,

Heb je nog iets vernomen over het wisselaars? Dit weekend zal ik zelf ook nog even proberen welke combinaties nu wel werken en welke niet. Heb nu alle drie types wisselaars thuis.

Mijn bevinden zal ik dan ook even hier melden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Ja sorry niet gemeld.......

Alleen de 7860 zou moeten werken op de Online de 2660 en de 2630 draaien op een ander platform.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr.BS
Normal Member
Normal Member

Bericht door Mr.BS »

De 2660 werkt idd op een OP, zoals Chemical al schreef. Of het zou nog software afhankelijk moeten zijn maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Nu de 2630 nog.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member

Bericht door Chemical »

Ter terugkoppeling:

Heb de Online Pro is inmiddels ingebouwd in mijn auto en hij werkt weer als vanouds. Wat betreft de wisselaars het volgende:
- 2630 (10 wisselaar) Deze krijg ik niet werkend, dit tot mijn zeer grote spijt)
- 2630 (6 wisselaar, vorige versie) werkt zonder problemen met de software 3.0
- 7860 (6 wisselaar, huidig model) werkt zonder problemen met de softwarre 3.0

Alle mensen hartelijk dank voor jullie imput.

Gegroet,

Chemical

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • probleem RNS510 wisselaar