Hallo,
Waar kan ik, een beetje voorin de auto het achteruitrij signaal vinden? Ik heb bij het achteruitrijlicht gekeken en kan daar de juiste draad vinden, maar voorin vindt ik hem niet terug. Langs de dorpel bij de bestuurder loopt een boom met een kabeltje of 40 (geen idee wat die allemaal voor zijn) maar daar zit ie denk ik niet tussen. Bij de raamstijl loopt een wat kleinere boom, met ca 15 kabels, maar die zit zo netjes ingepakt dat ik die sok niet voor niets wil vernielen.
Iemand en idee?
Achteruitrij signaal peugeot 406 station
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08 jan 2005 16:24
Is bij de versnellingbak geen optie voor je. Dan aansluiten op de draad waar 12volt op staat als je hem in z'n achteruit zet. Waarschijnlijk bij zekeringenbord lukt het niet omdat daar continu 12v op staat.
(En anders een draad naar vooren trekken.)
(En anders een draad naar vooren trekken.)
I'm lost!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Dank voor je reactie, bij de versnellingsbak zou prima zijn. Heb dara wel even gekeken maar zag niets lopen. Ga nog wel even wat beter kijken. Is dat gewoon een draad die uit het metaal komt ofzo?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 08 jan 2005 16:24
Er zit een stekker met twee draden bij de versnellingsbak. Meestal bij de schakelpennen in de buurt (schakelpennen steken uit de versn. bak) Die stekker trek je los en zet hem in z'n achteruit en kijk je of je verlichting uit is, en is\zijn ze uit kan je voor controle de stekker erop doen en kijken of ze dan branden. Met contact aan uiteraard. Of controleren zoals in m'n vorige bericht
I'm lost!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14
[url]http://members.lycos.nl/peugeotdata/data/406.php[/url]
scroll down naar signalen en daar staat het omschreven
mvgr axl
scroll down naar signalen en daar staat het omschreven
mvgr axl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Axl, bedankt voor de link, maar dat is achterin de auto, en daar kan ik 'm al vinden. Dus ik ga eerst kijken of ik het signaal bij de versnellingsbak kan vinden zoals johan_astrid aangaf.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Bij mijn weten worden er twee geheel verschillende hand-geschakelde bakken (BE type dan wel ML/ME) toegepast in de Peugeot, te herkennen aan de stangen dan wel kabelbediening er van.
De achteruitschakelaar zit ook op verschillende plekken gemonteerd. Welke bak heb jij er in zitten, dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Groet,
JW
Bij mijn weten worden er twee geheel verschillende hand-geschakelde bakken (BE type dan wel ML/ME) toegepast in de Peugeot, te herkennen aan de stangen dan wel kabelbediening er van.
De achteruitschakelaar zit ook op verschillende plekken gemonteerd. Welke bak heb jij er in zitten, dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Tja, dat soort dingen weet ik echt niet. Hoeveel cc die is zal ik al moeten nazoeken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,vriesman schreef:Tja, dat soort dingen weet ik echt niet. Hoeveel cc die is zal ik al moeten nazoeken
Geef maar aan welke motor er in je 406 ligt. Is dat een diesel, en zo ja een later type HDi met 90 of 110 PK of nog de oudere gewone TurboDiesel?
Of is het een benzine, een 1.8 of 2.0i 16V, of mischien nog een ander type?
Waarschijnlijk kan ik dan wel achterhalen welke bak er aangekoppeld is.
Overigens kun je aan de hand van die schema's wel zien waar de kabelbomen lopen. Als je die gevonden hebt kun je aan de hand van de kleurcodes op de draden de draad terugvinden die je ook bij de achteruitrijlamp ziet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Maar is het een HDi 90 PK? Die heeft de BE bak, terwijl de HDi 110 PK de ME/ML bak heeft. Dus...vriesman schreef:Het is een 2.0 HDI uit 1999
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
-
- Junior Member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54
vriesman schreef:Axl, bedankt voor de link, maar dat is achterin de auto, en daar kan ik 'm al vinden. Dus ik ga eerst kijken of ik het signaal bij de versnellingsbak kan vinden zoals johan_astrid aangaf.
Nou lijkt het mij toch een stuk eenvoudiger om bij een achterlicht een achteruitrijsignaal te "pakken" dan moeilijk te gaan doen bij een achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak (wat voor type bak het ook mag zijn), hierna moet men weer vanuit het motorcompartiment weer het interrieur weer in.JW schreef:Maar is het een HDi 90 PK? Die heeft de BE bak, terwijl de HDi 110 PK de ME/ML bak heeft. Dus...
Groet,
JW
Misschien kan je het "signaal" nog wel bij de BSI op "vissen".
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
Oké
Hier wat type versnellingsbakken die te vinden zijn in een 406 HDI
DIESEL TURBO DW10TD VERSN.B BE4R
DIESEL TURBO DW10ATED FAP VERSN.B ML5C
DIESEL TURBO DW10ATED FAP VERSN.B ML5T
DIESEL TURBO DW10ATED ZONDER FAP VERSN.B ML5T
Hier wat type versnellingsbakken die te vinden zijn in een 406 HDI
DIESEL TURBO DW10TD VERSN.B BE4R
DIESEL TURBO DW10ATED FAP VERSN.B ML5C
DIESEL TURBO DW10ATED FAP VERSN.B ML5T
DIESEL TURBO DW10ATED ZONDER FAP VERSN.B ML5T
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bij de BE bak, gemonteerd in combinatie met deze motor zit de schakelaar iets naar voren, ongeveer in het midden van de bak, dat is dus aan de rechterkant van de motor als je vóór de auto staat. Maar hij kan wel onder allerlei slangen en andere zaken verstopt zitten, dus wat moeilijk te zien zijn.vriesman schreef:66 kW, dus 90 pk.
Ik heb een kennis met deze bak in een Xantia gevraagd of hij er wellicht een foto van kan maken, dan publiceer ik 'm hier.
Overigens is de veel gebruikte methode om het signaal bij de achterlichten weg te halen niet zonder risico. Die draad moet dan terug naar voren en ligt dan parallel met andere bedrading waardoor hij HF stoorspanningen kan oppakken. Met name bij de modernere en snelle systemen kan dat problemen opleveren, zoals enkele recente gevallen duidelijk gemaakt hebben. Dan moet je aan de gang met R/C filters om dat weer op te lossen.
Mijn advies is dan ook te proberen dit signaal zo dicht mogelijk bij de, kennelijk voorin gemonteerde computer op te pakken en dan is het aftakken bij, of kort na de bak helemaal niet verkeerd. Wellicht kun je zien waar die kabel het interieur in gaat en 'm daar oppakken.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 843
-
-
Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 526
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1069
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1009
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1801
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot -
Reacties: 0
Weergaves: 14052
-