Riekus schreef:Toho,
Klopt volgens mij als een bus.
En volgens mij was de aanbieding van vorig jaar (tot en met augustus) het GRATIS omzetten van unlimited naar een beperkte tijd abo. Je kunt altijd overstappen op een beperkte tijd abo met gratis updates (tegen betaling vanaf het moment dat je het abo aangaat)
Groet,
Riekus
Dat omzetten van een "unlimited" naar een normaal abonnement wordt naar ik begrepen heb soepeltjes geregeld. Daarbij is het dan zo dat je voor de tijd dat je gebruik gemaakt hebt van je unlimited een zekere afschrijving in rekening gebracht krijgt, en dat het verschil dan verrekend wordt met je aboprijs.
Een paar maanden geleden las ik op dit forum dat iemand zelfs een geheel gratis 2 jaars Benelux abo kreeg met als ingangsdatum de dag waarop hij belde. Met als contraprestatie dat hij een flitspalen abo af sloot voor de Benelux, voor één jaar als ik me goed herinner.
Als je altijd "unlimited" wilt houden moet je bij het bestellen van een nieuwe set CD's/DVD voor een Benelux vrijschakeling € 169 en voor een Europa vrijschakeling € 359 betalen. Als je die Benelux neemt kun je uiteraard wel je vakantie land extra laten vrijschakelen volgens eerder genoemde tarieven.
Je krijgt dan dus GEEN updates tussendoor, en ook GEEN SW updates. En die laatsten kunnen nodig zijn om nieuwe functies te activeren zoals flitspalen, en in de toekomst Pay-TMC.
Mijn keuze zou altijd zijn om een normaal abo te nemen, dat kost eigenlijk niets meer dan een unlimited, wat heet, het is gewoon goedkoper en het maakt je veel flexibeler. Want langer dan 2 à 3 jaar rijden met een oude set CD's doe je toch niet meer.
Ik in elk geval niet, dat deed ik ook al niet toen ik nog met de MS 5000 reed. En dat kostte me elk jaar een vermogen aan CD's
Groet,
JW