Mijn auto is een Peugeot 106 1.1 uit 1998. Hierin ga ik (proberen) zelf een navigatie systeem in te bouwen.
Na een beetje research ben ik erachter gekomen dat ik geen digitiale snelheidsmeter, pulsgever, speedpuls, tach etc. direct voorhanden heb achter mijn dashboard. Volgens deze site (eigenlijk een link van deze site) is dat geen probleem, het is af te tappen van de ECU, boordcomputer, motorschaltgerate (goede duitse spelling
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ook moet ik nog een achteruitrijlicht, verlichting en handrem signaal aftappen, maar dat is volgens mij niet al te moeilijk.
Ik zal proberen om wat foto's te posten (kan dat hier?) en mijn bronnen (links) te vermelden, zodat iedereen met een peugeot 106 zijn eigen navigatiesysteem kan inbouwen. Bij de dealer kost dit ongeveer 200 euro en nog eens 65 euro voor een of ander snelheidssensorkitje (heb ik volgens mij niet nodig)
Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met het aftappen van het tachosignaal of die dit niet aandurven zonder dummy-proof handleiding: dit is de thread om te posten.
Vanavond bestel ik mijn systeem bij http://www.kew.nl , de E2 van blauwpunkt en kijk ik naar het tachosignaal. Hopenlijk heb ik deze week nog ergens een gaatje om de rest te checken.
Greetings Eric