hallo ik heb een carin 522 navigatie waar ik nu een philips radio met tmc uitgang heb bij gekocht.
de radio is een rc579,maar ik heb het stekkertje en het kabeltje van de radio naar de navigatie computer niet.
weet iemand de pinning van dit stekkertje (dan soldeer ik er draden aan) of heeft er iemand zo een kabetje liggen en of weet waar het te verkrijgen is.
mvg gerard
tmc met philips radio
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Bedoel je dit?
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 59-759.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... Detail.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... 59-759.pdf
http://jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS_Dok ... Detail.pdf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerard,
Met die twee schema's kom je al een eindje, maar wat je nog moet weten is dat de TMC info op de radio zit op de mini ISO stekker C2, de punten 10-11-12 Zie hiervoor de Tricks & Tips, ISO aansluitingen.
Op de computer moet je de draden verbinden met B1 en B9.
De verbindingen worden dan:
C10 B1
C12 B9
C11 afscherming van de kabels, wordt alleen aan de radiokant verbonden. Er moeren dus dunne afgeschermde kabeltjes gebruikt worden voor deze D2B verbinding.
Groet,
JW
P.S. Die schema's zijn ook op deze site te vinden, bij handleidingen. Kijk maar bij de Carin 520/522 en de MR 4000 aansluitingen
Edit JW: Verbindingen gecorrigeerd
Met die twee schema's kom je al een eindje, maar wat je nog moet weten is dat de TMC info op de radio zit op de mini ISO stekker C2, de punten 10-11-12 Zie hiervoor de Tricks & Tips, ISO aansluitingen.
Op de computer moet je de draden verbinden met B1 en B9.
De verbindingen worden dan:
C10 B1
C12 B9
C11 afscherming van de kabels, wordt alleen aan de radiokant verbonden. Er moeren dus dunne afgeschermde kabeltjes gebruikt worden voor deze D2B verbinding.
Groet,
JW
P.S. Die schema's zijn ook op deze site te vinden, bij handleidingen. Kijk maar bij de Carin 520/522 en de MR 4000 aansluitingen
Edit JW: Verbindingen gecorrigeerd
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
dit is perfect wat ik zoek dank u voor de snelle reacties,de kabeltjes zijn die ergens los verkrijgbaar?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerard,mtsgerard schreef: dit is perfect wat ik zoek dank u voor de snelle reacties,de kabeltjes zijn die ergens los verkrijgbaar?
De kabel die hiervoor gebruikt kan worden is de MA 1400, te verkrijgen via een VDO dealer en die kost iets van € 20. Wellicht te vinden via Marktplaats, even zoeken dus.
Normaliter wordt deze kabel gebruikt om een TMC Radio te koppelen aan een PC 5X00. In jouw geval moet je dan het tweede stekkertje er afknippen omdat je die aansluiting op de Carin computer moet maken.
Als je van de VDO site, bij Services de instructie van de MT 5010 of 5011 download zie je hoe dat moet bij een Carin 586/587 computer. Die kabel is anders, maar de aansluiting op de Carin Computer is hetzelfde.
Succes,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo nogmaals enkele vragen over het tmc gebeuren.
Ik heb vandaag een tmc kabeltje aangeloten tussen de rc579 radio en de carin 522 computer.
Nu zie ik op het carin scherm in de status regel tmc staan .
Volgens de carin manual moet bij tmc ontvangst de tekst tmc geel kleuren,maar deze blijft steeds rood.
Volgens de manual van de radio moet ik tmc inschakelen en dan automatish zenders zoeken zodat hij alleen zenders met tmc ondersteuning neemt,maar tmc blijft steeds rood .
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
mvg gerard
ps:tmc staat ingeschakeld in het tmc menu
Ik heb vandaag een tmc kabeltje aangeloten tussen de rc579 radio en de carin 522 computer.
Nu zie ik op het carin scherm in de status regel tmc staan .
Volgens de carin manual moet bij tmc ontvangst de tekst tmc geel kleuren,maar deze blijft steeds rood.
Volgens de manual van de radio moet ik tmc inschakelen en dan automatish zenders zoeken zodat hij alleen zenders met tmc ondersteuning neemt,maar tmc blijft steeds rood .
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
mvg gerard
ps:tmc staat ingeschakeld in het tmc menu
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerard,
Het feit dat je een rood TMC symbool ziet betekent in elk geval dat er communicatie is tussen je 579 en de Carin computer. Daarbij ga ik er even van uit dat de aansluitingen goed zitten, dus geen verwisselde D2B plus en min. Heb je voor de verbinding zelf een kabeltje gemaakt of heb je een MA 1400 aangepast?
Probeer verder eens de radio af te stemmen op Radio 1, die geeft de TMC info RWS-RAD1, en laat 'm daar een poosje op staan. Wat gebeurt er dan?
Groet,
JW
Het feit dat je een rood TMC symbool ziet betekent in elk geval dat er communicatie is tussen je 579 en de Carin computer. Daarbij ga ik er even van uit dat de aansluitingen goed zitten, dus geen verwisselde D2B plus en min. Heb je voor de verbinding zelf een kabeltje gemaakt of heb je een MA 1400 aangepast?
Probeer verder eens de radio af te stemmen op Radio 1, die geeft de TMC info RWS-RAD1, en laat 'm daar een poosje op staan. Wat gebeurt er dan?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hallo,
Het is een orgineel philips kabeltje (4822 320 12394) gekocht in reparatie centrum Verotronics in eindhoven.
Ik heb de rode ader aangesloten op b1 en de witte ader op b9,mag ik deze draden wisselen om een test uit te voeren?
Verder kan ik vertellen dat ik alle nationale zenders heb getest maar zonder positief resultaat.
Software versie is 4.9 en ik gebruik de 2004 teleatlas cd.
duurt het overigens lang voordat de tmc geel wordt of moet ik enkele minuten wachten?
mvg gerard
Het is een orgineel philips kabeltje (4822 320 12394) gekocht in reparatie centrum Verotronics in eindhoven.
Ik heb de rode ader aangesloten op b1 en de witte ader op b9,mag ik deze draden wisselen om een test uit te voeren?
Verder kan ik vertellen dat ik alle nationale zenders heb getest maar zonder positief resultaat.
Software versie is 4.9 en ik gebruik de 2004 teleatlas cd.
duurt het overigens lang voordat de tmc geel wordt of moet ik enkele minuten wachten?
mvg gerard
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerard,
Zit bij de groene mini ISO C2 stekker de witte op 10, dat is rechtsboven vanaf de draadkant gezien, en de rode op 12, dat is de middelste aan de rechterkant?
Zó zouden ze dan moeten kloppen met wit B1 en rood B9 op de Computer.
Check dat eerst even, en laat het even weten.
Ik probeer intussen via een ander kanaal uit te vinden wat er nog meer loos kan zijn en of je straffeloos de D2B min en plus kunt omwisselen. Ik vermoed van wel, maar weet het niet precies.
Het is inderdaad verstandig een paar minuten te wachten om te kijken of je TMC symbool van rood naar geel verandert. Hou dan gewoon Radio 1 ingeschakeld, dat is de beste TMC zender.
Het feit dat je symbool rood is betekent dat de computer op een of andere manier met de radio communiceert en voorts dat er TMC info op de kaart CD staat.
Overigens, welke SW heb jij in je Carin?
Groet,
JW
Edit JW: Nummeringen aangepast, waren niet correct
Zit bij de groene mini ISO C2 stekker de witte op 10, dat is rechtsboven vanaf de draadkant gezien, en de rode op 12, dat is de middelste aan de rechterkant?
Zó zouden ze dan moeten kloppen met wit B1 en rood B9 op de Computer.
Check dat eerst even, en laat het even weten.
Ik probeer intussen via een ander kanaal uit te vinden wat er nog meer loos kan zijn en of je straffeloos de D2B min en plus kunt omwisselen. Ik vermoed van wel, maar weet het niet precies.
Het is inderdaad verstandig een paar minuten te wachten om te kijken of je TMC symbool van rood naar geel verandert. Hou dan gewoon Radio 1 ingeschakeld, dat is de beste TMC zender.
Het feit dat je symbool rood is betekent dat de computer op een of andere manier met de radio communiceert en voorts dat er TMC info op de kaart CD staat.
Overigens, welke SW heb jij in je Carin?
Groet,
JW
Edit JW: Nummeringen aangepast, waren niet correct
Hide post links |
-
- Starting Member
hallo,
als ik kijk naar de radio stekker zit (pinning volgens pdf file voor mr 4000)
rood op c10 (boven)
wit op c12 (midden)
afscherming op c11 (onder)
software versie is 4.9
volgens de vdo dayton site (tmc 5010 specificaties) moet wit aan b9 en rood aan b1 van de carin stekker,dus als ik nu de aansluitingen bekijk volgens de pdf file zijn wit en rood verkeerd om in de radio stekker of ben ik mis?
mvg gerard
als ik kijk naar de radio stekker zit (pinning volgens pdf file voor mr 4000)
rood op c10 (boven)
wit op c12 (midden)
afscherming op c11 (onder)
software versie is 4.9
volgens de vdo dayton site (tmc 5010 specificaties) moet wit aan b9 en rood aan b1 van de carin stekker,dus als ik nu de aansluitingen bekijk volgens de pdf file zijn wit en rood verkeerd om in de radio stekker of ben ik mis?
mvg gerard
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerard,
Kennelijk wordt er veel gerommeld met kleuren en aansluitingen. Ook ik ging er in mijn laatste bericht mee in de fout
Waar het echt om gaat is de plus en min van de D2B databus goed te verbinden.
Volgens mijn gegevens zitten die als volgt op de C2 mini's bij de MR 4000 en RC 759/959, die als het goed is gelijk moeten zijn aan de RC 579, alsmede op de PC 5000, met de overeenkomende op de Carin SY B-stekker:
D2B plus op C2- 10 en op B1
D2B min op C2- 12 en op B9
Volgens dit plaatje heb jij de verbindingen dus wel goed zitten.
Inmiddels kreeg ik een terugkoppeling van m'n contact bij de bron dat het hem ook overkomt dat het signaal rood blijft bij zijn MS 5000 waaraan hij een Philips TMC radio gekoppeld heeft, in dit geval de 959. Maar er zijn dan WEL TMC meldingen Naar hij heeft vernomen zou dit kunnen komen doordat de TMC standaard gewijzigd is, hij laat dat nog checken.
Dus: check eens of je soms ook WEL TMC berichten ontvangt als je op Radio 1 afgestemd bent, ondanks het rode sysmbool?
Voorts bevestigde hij ook dat een rood TMC symbool duidt op een correcte communicatie tussen de radio en de computer. Voorlopig dus maar even niet rommelen met omwisselen, eerst wat anders proberen. En voor alle zekerheid de vraag of de afscherming eenzijdig geaard zit op C2-11?
Groet,
JW
Kennelijk wordt er veel gerommeld met kleuren en aansluitingen. Ook ik ging er in mijn laatste bericht mee in de fout
Waar het echt om gaat is de plus en min van de D2B databus goed te verbinden.
Volgens mijn gegevens zitten die als volgt op de C2 mini's bij de MR 4000 en RC 759/959, die als het goed is gelijk moeten zijn aan de RC 579, alsmede op de PC 5000, met de overeenkomende op de Carin SY B-stekker:
D2B plus op C2- 10 en op B1
D2B min op C2- 12 en op B9
Volgens dit plaatje heb jij de verbindingen dus wel goed zitten.
Inmiddels kreeg ik een terugkoppeling van m'n contact bij de bron dat het hem ook overkomt dat het signaal rood blijft bij zijn MS 5000 waaraan hij een Philips TMC radio gekoppeld heeft, in dit geval de 959. Maar er zijn dan WEL TMC meldingen Naar hij heeft vernomen zou dit kunnen komen doordat de TMC standaard gewijzigd is, hij laat dat nog checken.
Dus: check eens of je soms ook WEL TMC berichten ontvangt als je op Radio 1 afgestemd bent, ondanks het rode sysmbool?
Voorts bevestigde hij ook dat een rood TMC symbool duidt op een correcte communicatie tussen de radio en de computer. Voorlopig dus maar even niet rommelen met omwisselen, eerst wat anders proberen. En voor alle zekerheid de vraag of de afscherming eenzijdig geaard zit op C2-11?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
hallo JW.
Ik heb even de aansluitingen omgedraaid aan de carin computer,resultaat tmc was weg op het display,terug omgedraaid en alles is terug in orde.
Maar toen!!!!
Zag ik dat de tmc aanduiding ongeveer dezelfde kleur had als de klok (licht bruin-oranje),bij tmc lost van de radio werd tmc terug rood.
Bij het instelmenu voor het beeldscherm stond de kleur bij dag op donkerblauw (dit resulteerd in een oranje- bruin rode kleur voor de tekst in de status regel)
Toen heb ik de kleur blauw gekozen,en de tekst in de statusregel werd geel en tmc aanduiding bleef rood.
een andere zender gekozen met tmc ondersteuning en tmc werd geel
dus het kleurverschil met donkerblauw instelling is zo klein dat het bijna niet zichtbaar is!!!!!!
mvg gerard
ps:-dank u voor het meedenken en sorry voor de overlast.
-post over enkele weken mijn bevindingen over het tmc systeem
Ik heb even de aansluitingen omgedraaid aan de carin computer,resultaat tmc was weg op het display,terug omgedraaid en alles is terug in orde.
Maar toen!!!!
Zag ik dat de tmc aanduiding ongeveer dezelfde kleur had als de klok (licht bruin-oranje),bij tmc lost van de radio werd tmc terug rood.
Bij het instelmenu voor het beeldscherm stond de kleur bij dag op donkerblauw (dit resulteerd in een oranje- bruin rode kleur voor de tekst in de status regel)
Toen heb ik de kleur blauw gekozen,en de tekst in de statusregel werd geel en tmc aanduiding bleef rood.
een andere zender gekozen met tmc ondersteuning en tmc werd geel
dus het kleurverschil met donkerblauw instelling is zo klein dat het bijna niet zichtbaar is!!!!!!
mvg gerard
ps:-dank u voor het meedenken en sorry voor de overlast.
-post over enkele weken mijn bevindingen over het tmc systeem
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerard,
Gefeliciteerd
En weer een probleem opgelost dus.
We zijn benieuwd naar je ervaringen, en zullen die dus wel lezen
Groet,
JW
Gefeliciteerd
En weer een probleem opgelost dus.
We zijn benieuwd naar je ervaringen, en zullen die dus wel lezen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 729