Dekkingsgraad van diverse landen
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- Senior Member
Dekkingsgraad van diverse landen
Ik kwam op het Duitse Geo24 forum de volgende link tegen waar in ieder geval voor de Navteq-BMW kaarten een perfect overzicht wordt gegeven van de dekkingsgraad van de diverse landen.
http://www.bmw.com/generic/com/de/produ ... index.html
Je zou mogen aannemen dat dit ook zou gelden voor de andere Navteqw producten. Is dit zo?
En waar vind ik een soortgelijke site waar TeleAtlas dit laat zien?
http://www.bmw.com/generic/com/de/produ ... index.html
Je zou mogen aannemen dat dit ook zou gelden voor de andere Navteqw producten. Is dit zo?
En waar vind ik een soortgelijke site waar TeleAtlas dit laat zien?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,
Ook op de Navteq site vind je zo'n mogelijkheid.
Als je eerst je systeem opgeeft, bv een MS 5000 van 2001 vind je:
http://www.navteq.com/ProductFinder?act ... &Year=2001
Als je dan een kaart kiest kun je vervolgens een plaats ingeven en checken of die er op staat.
Of dit ook bij TA kan weet ik niet, ik gebruik die kaarten eigenlijk niet (meer)
Groet,
JW
Ook op de Navteq site vind je zo'n mogelijkheid.
Als je eerst je systeem opgeeft, bv een MS 5000 van 2001 vind je:
http://www.navteq.com/ProductFinder?act ... &Year=2001
Als je dan een kaart kiest kun je vervolgens een plaats ingeven en checken of die er op staat.
Of dit ook bij TA kan weet ik niet, ik gebruik die kaarten eigenlijk niet (meer)
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Vroeger kon dit ook via de site van VDO Dayton (non C-IQ). Ik meen dat dit nu (helaas) niet meer mogelijk is. Dat van BMW (en Navteq) wist ik al. Ik keek ook regelmatig op die site. Of je ergens de dekking van TeleAtlas kan zien weet ik niet. Ik ben het nog niet tegengekomen...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
JW,
Bedankt hoor maar daar krijg je dus alleen maar tezien dat er iemand zo knap was om alle blinde kaartjes van de div. landen blauw in te kleuren!
Wat ik eigenlijk zou willen, gewoon voor de aardigheid, dat men ons gewoon laat zien hoever men is met digitaliseren, en vooral hoever men is om het op de datadragers te zetten
En dan zie je zoals in het onderstaande voorbeeld van Frankrijk dat er nog een lange weg te gaan is!
Bedankt hoor maar daar krijg je dus alleen maar tezien dat er iemand zo knap was om alle blinde kaartjes van de div. landen blauw in te kleuren!
Wat ik eigenlijk zou willen, gewoon voor de aardigheid, dat men ons gewoon laat zien hoever men is met digitaliseren, en vooral hoever men is om het op de datadragers te zetten
En dan zie je zoals in het onderstaande voorbeeld van Frankrijk dat er nog een lange weg te gaan is!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi Gerritje,
Zoals je waarschijnlijk al wel gelezen hebt bij het Navteq-gedeelte van dit forum heeft Navteq Frankrijk nu helemaal gedigitaliseerd. Het zal dan dus ook een kwestie van tijd zijn (óf release BMW 2005-2 of BMW 2006-1) dat Frankrijk compleet op de CD's / DVD staat. Op Maporama kun je trouwens al zien dat Navteq behoorlijk aan de weg heeft getimmerd (figuurlijk dan ) qua dekking van Frankrijk. Ik heb al enkele gebieden gevonden die eerst door TeleAtlas werden weergegeven en nu door Navteq zijn weergegeven. Als ik dat dan vervolgens vergelijk met Route 66 2005 (met een database van alleen maar Navteq) zie ik dat er enorm veel is bijgekomen . Het gaat dus al de goede kant uit. Duurt alleen ff voordat wij er ook van kunnen profiteren. Wellicht dat de nieuwe CD's / DVD voor de MS5400 / MS5500 al compleet is (denk het niet, maar hoop van wel).
Groetjes,
Toho_NL.
Zoals je waarschijnlijk al wel gelezen hebt bij het Navteq-gedeelte van dit forum heeft Navteq Frankrijk nu helemaal gedigitaliseerd. Het zal dan dus ook een kwestie van tijd zijn (óf release BMW 2005-2 of BMW 2006-1) dat Frankrijk compleet op de CD's / DVD staat. Op Maporama kun je trouwens al zien dat Navteq behoorlijk aan de weg heeft getimmerd (figuurlijk dan ) qua dekking van Frankrijk. Ik heb al enkele gebieden gevonden die eerst door TeleAtlas werden weergegeven en nu door Navteq zijn weergegeven. Als ik dat dan vervolgens vergelijk met Route 66 2005 (met een database van alleen maar Navteq) zie ik dat er enorm veel is bijgekomen . Het gaat dus al de goede kant uit. Duurt alleen ff voordat wij er ook van kunnen profiteren. Wellicht dat de nieuwe CD's / DVD voor de MS5400 / MS5500 al compleet is (denk het niet, maar hoop van wel).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Ondertussen toch nog wat gevonden bij TeleAtlas
http://www.navshop.com/directsales/cata ... 4-2005.pdf
http://www.navshop.com/directsales/cata ... 4-2005.pdf
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,Gerritje schreef:JW,
Als je in dat menu naar dat land gaat, Frankrijk als voorbeeld kun je onderaan een plaats intypen en kijken of dat op de kaart voorkomt. Dus zeker niet alleen een lekker blauw ingekleurde kaart of zo.
Voorts hebben Willem (WS) en ToHo enige tijd geleden al eens een overzicht gemaakt van de dekking. Het probleem is echter dat je niet precies weet op welke kaarten en versies dat nou slaat.
Ik herinner me dat TA claimde dat ze iets van 97% in Frankrijk gedekt hadden, en Navteq "maar" 75%. Mij is echter gebleken dat je met Navteq in Frankrijk beter uit bent dan met TA, dat heb ik daar toen ook geschreven.
Wellicht kan ToHo die link even vinden.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi JW,
Bedoel je deze:
viewtopic.php?t=2930
Helaas is het inderdaad zo dat niet alle gegevens makkelijk te vergelijken zijn. Dit komt omdat beide bedrijven niet dezelfde gegevens naar buiten brengen. Ik heb daarom soms de gegevens van de CD's van VDO Dayton genomen. Zo kun je toch een beetje vergelijken. Als er andere gegevens bekend worden zal ik het z.s.m. aanpassen.
Groetjes,
Toho_NL.
Bedoel je deze:
viewtopic.php?t=2930
Helaas is het inderdaad zo dat niet alle gegevens makkelijk te vergelijken zijn. Dit komt omdat beide bedrijven niet dezelfde gegevens naar buiten brengen. Ik heb daarom soms de gegevens van de CD's van VDO Dayton genomen. Zo kun je toch een beetje vergelijken. Als er andere gegevens bekend worden zal ik het z.s.m. aanpassen.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, daarop doelde ik. Maar óók op deze:Toho_NL schreef:Hoi JW,
Bedoel je deze:
viewtopic.php?t=2930
Groetjes,
Toho_NL.
viewtopic.php?t=2171&start=15
Daarin heeft Willem ook een link gemaakt naar C-IQ Data, en als je die gebruikt kom je verrassenderwijze weer andere gegevens tegen. Overigens staan daar data van zowel TA als van Navteq.
Wie het weet mag het zeggen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Ik denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat de C-IQ CD's en DVD gebruik maakt van een andere database dan de non C-IQ CD's. Ik bedoel dan dat ze een nieuwere database gebruiken. Daarom is de dekking op de C-IQ CD's / DVD beter dan op die van de non C-IQ. Er is ook een verschil in het overzicht wat ik heb met de CD's / DVD die op de markt zijn. De Q1 2004 gegevens van Navteq zijn de gegevens die Navteq uitgeeft. Dit zijn de gegevens over HUN database. Zoals je weet duurt het nogal een tijd voordat hun database op onze CD's / DVD staat. Zo kan het dus zijn dat de dekking in de database beter is dan op die van onze CD's / DVD (omdat er dus op die CD's / DVD een oudere database staat). Omdat Navteq aangeeft wat de huidige dekking is in hun database kan het zijn dat die dekking vele malen groter is dan wij nu over kunnen beschikken. Zo ontstaan dus de verschillen (die ook in het overzicht te zien zijn).
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Is het zo wat duidelijker?
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Moderator
Wat ik ook nog wilde zeggen is dat ik expres zoveel mogelijk de gegevens van Navteq zelf gebruikt heb, omdat je dan "vaker" kan vergelijken. Daar bedoel ik me dat als ik alleen de gegevens van VDO Dayton zou gebruiken alleen de gebruikers van zo'n systeem kunnen vergelijken. Als je de gegevens van de database van "nu" gebruikt kunnen ook gebruikers van andere systemen vergelijken. Het enige wat ze dan moeten weten is welke database zij hebben. Zo kun je dan bijvoorbeeld zien dat de Q1 2004 database van Navteq een bepaalde dekking heeft. Als je weet dat jouw CD's / DVD dezelfde database heeft kun je die dus 1 op 1 gelijk zetten (in principe). Daarom dus de wat "onlogische" vergelijking (die dus niet zo onlogisch blijkt te zijn). Ik heb wel de gegevens van VDO Dayton gebruikt voor het aantal inwoners, etc. omdat Navteq deze gegevens niet publiceert (ik kan ze niet vinden tenminste).
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Met dit draadje dat gedeeltelijk parallel lijkt te gaan lopen met de andere discussie over voorkeur NT of TA worden de gemoederen behoorlijk geroerd. Felle voor en tegenstanders en het is geenszins mijn bedoeling geweest om enige polarisatie te veroorzaken. Het ging mij om de dekkings graad That's all!
Hoewel JW terecht zegt dat je bij Navteq met die blauwe kaartjes keurig een plaats kunt laten opzoeken, dat klopt ook, heb je daar zo weinig aan. Dat het plaatsje in de database voorkomt mag je toch wel minimaal verwachten. Wat belangrijker is lijkt mij dat alle 27 straten in dat gehucht ook werkelijk benoemd zijn.
Mijn ervaringen zijn niet zo verschrikkelijk groot en uitgebreid als vele andere seniors op dit forum maar ik kan ondertussen wel melden dat in Spanje, Frankrijk en Italië de "kale" dekkingsgraad en de uitgebreidheid van de gegevens mbt straat/wegaanduiding aldaar met TeleAtlas stukken beter is dan bij Navteq. Een en ander komt ook aardig overeen met de eerste verschillen die je opmerkt bij het zien van de twee "dekkingskaartjes"
Al in een eerdere discussie met JW heb ik aangegeven dat ik de beschikking heb over zowel Navteq als TA kaarten van Europa en een avondje spelen met je systeem en dan naar bestemmingskaarten leert je veel over wie wat kan.
Hoewel JW terecht zegt dat je bij Navteq met die blauwe kaartjes keurig een plaats kunt laten opzoeken, dat klopt ook, heb je daar zo weinig aan. Dat het plaatsje in de database voorkomt mag je toch wel minimaal verwachten. Wat belangrijker is lijkt mij dat alle 27 straten in dat gehucht ook werkelijk benoemd zijn.
Mijn ervaringen zijn niet zo verschrikkelijk groot en uitgebreid als vele andere seniors op dit forum maar ik kan ondertussen wel melden dat in Spanje, Frankrijk en Italië de "kale" dekkingsgraad en de uitgebreidheid van de gegevens mbt straat/wegaanduiding aldaar met TeleAtlas stukken beter is dan bij Navteq. Een en ander komt ook aardig overeen met de eerste verschillen die je opmerkt bij het zien van de twee "dekkingskaartjes"
Al in een eerdere discussie met JW heb ik aangegeven dat ik de beschikking heb over zowel Navteq als TA kaarten van Europa en een avondje spelen met je systeem en dan naar bestemmingskaarten leert je veel over wie wat kan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,
Geen enkel probleem hoor die discussies. En zo fel gaat het er hier niet aan toe toch?
Toen ik in September in Frankrijk was heb ik zowel de TA als de Navteq DVD gebruikt. Vlak bij mijn vakantiebestemming lag Castelnau de Montmiral, in de Tarn, en ik heb uiteraard allebei de 2004/2 DVD's uitgeprobeerd op hun gedetailleerdheid.
Beiden bleken ze deze plaats, redelijk van omvang met zo'n duizend inwoners uiteraard te kennen, en je wordt naar het centrum gebracht maar daarmee hield het dan wel op. Niks geen straatjes of wat dies meer zij op de kaarten. Hetzelfde gold voor het plaatsje Puycelci, daar dicht in de buurt.
Conclusie: de kaarten ontliepen elkaar op dat punt niet. Wel bleek de Navteq veel minder vaak te zeggen dat ik me buiten de gedigitaliseerde zone bevond.
Oftewel, TA claimt die gebieden gedigitaliseerd te hebben maar heeft dat kennelijk op basis van kaarten dan wel luchtfoto's gedaan. Vandaar dat de weg nog al eens wat anders blijkt te lopen dan op de CD/DVD staat. Met de Navteq DVD overkwam me dat zelden, van hen is bekend dat ze de wegen daadwerkelijk bereden hebben alvorens 'm vrij te geven voor de kaart-DataBase.
Groet,
JW
Geen enkel probleem hoor die discussies. En zo fel gaat het er hier niet aan toe toch?
Toen ik in September in Frankrijk was heb ik zowel de TA als de Navteq DVD gebruikt. Vlak bij mijn vakantiebestemming lag Castelnau de Montmiral, in de Tarn, en ik heb uiteraard allebei de 2004/2 DVD's uitgeprobeerd op hun gedetailleerdheid.
Beiden bleken ze deze plaats, redelijk van omvang met zo'n duizend inwoners uiteraard te kennen, en je wordt naar het centrum gebracht maar daarmee hield het dan wel op. Niks geen straatjes of wat dies meer zij op de kaarten. Hetzelfde gold voor het plaatsje Puycelci, daar dicht in de buurt.
Conclusie: de kaarten ontliepen elkaar op dat punt niet. Wel bleek de Navteq veel minder vaak te zeggen dat ik me buiten de gedigitaliseerde zone bevond.
Oftewel, TA claimt die gebieden gedigitaliseerd te hebben maar heeft dat kennelijk op basis van kaarten dan wel luchtfoto's gedaan. Vandaar dat de weg nog al eens wat anders blijkt te lopen dan op de CD/DVD staat. Met de Navteq DVD overkwam me dat zelden, van hen is bekend dat ze de wegen daadwerkelijk bereden hebben alvorens 'm vrij te geven voor de kaart-DataBase.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
OK JW, Point taken.
Maar ik vermoed dat je met me eens zult kunnen zijn dat alleen op basis van mijn ervaringen en, zo je wilt spielerei met het opzoeken van gehuchten, en hun straten alsmede enkele ervaringen van jezelf we nog niet tot een definitief oordeel kunnen komen over de behaalde nauwkeurigheid en nauwgezetheid.
Ik blijf het interessant vinden hoe dit zich ontwikkelt.
Als je in de dekkingskaartjes kijkt zul je ook zien dat er voor beide databoeren nog wel wat te digitaliseren valt en dat past dan vast niet meer op één CD'tje en krijgen wij, CD gebruikers, wellicht zo'n situatie dat grote landen in twëeën worden geknipt.
Moet ik toch maar eens over een DVD systeem gaan nadenken
Maar ik vermoed dat je met me eens zult kunnen zijn dat alleen op basis van mijn ervaringen en, zo je wilt spielerei met het opzoeken van gehuchten, en hun straten alsmede enkele ervaringen van jezelf we nog niet tot een definitief oordeel kunnen komen over de behaalde nauwkeurigheid en nauwgezetheid.
Als je in de dekkingskaartjes kijkt zul je ook zien dat er voor beide databoeren nog wel wat te digitaliseren valt en dat past dan vast niet meer op één CD'tje en krijgen wij, CD gebruikers, wellicht zo'n situatie dat grote landen in twëeën worden geknipt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Met dat laatste ben ik het geheel eens, dat zal je niet verbazenGerritje schreef:OK JW, Point taken.
Het blijft inderdaad een interessant verhaal om op de voet te volgen.
Waar het naar toe gaat zullen we moeten zien, en of het mogelijk zal blijven alles van een land op één CD te persen zal ook moeten blijken.
Daar spelen compressie technieken uiteraard een grote rol, je zult je zeker nog herinneren dat bij de eerste Blaupunkts voor Duitsland 3 CD's nodig waren. Toen de DX systemen kwamen werd dat gereduceerd naar één CD, met meer content dan die drie voorheen. Dat zelfde speelt nu ook bij de E's van Blaupunkt.
Aan de andere kant heb je Becker, waarbij vroeger heel Europa op één CD stond. Nu zijn dat er twee.
Hoe dan ook, met geavanceerde compressietechnieken is er bij een DVD met zo'n 8GB opslag natuurlijk veel mogelijk. Heel Europa gedetailleerd is dan geen probleem, zeker ook omdat de MRE's dan niet nodig zijn, die zitten er dan al op
En geen DJ'en meer, nog afgezien van het probleem dat sommigen in grensgebieden hebben. Laurens en Ritselaar kunnen daar over mee praten
Overigens voor alle duidelijkheid: Met TeleAtlas CD's is natuurlijk niks mis. Het zijn gewoon prima kaarten om je overal te brengen, en dat doen ze gewoon.
Maar als je vraagt naar m'n voorkeur, dan is dat Navteq, in mijn beleving gewoon nog iets beter
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
JW,
Jij bent de expert en zeker de trouwste aanhanger van Navteq!
Ik heb hier nog een paar voorbeeldjes voor je van verschillen in dekking tussen NT en TA in Frankrijk en Spanje
Het gaat steeds om de edities 2004/2005
Er is een werkelijk gigantisch verschil in de hoeveelheid straten in alle drie gevallen en ik kan er zo natuurlijk honderden laten zien.
Jij bent de expert en zeker de trouwste aanhanger van Navteq!
Ik heb hier nog een paar voorbeeldjes voor je van verschillen in dekking tussen NT en TA in Frankrijk en Spanje
Het gaat steeds om de edities 2004/2005
Er is een werkelijk gigantisch verschil in de hoeveelheid straten in alle drie gevallen en ik kan er zo natuurlijk honderden laten zien.
Hide post links |
-
- Moderator
Een kijkje op Maporama leert dat in de plaatsen Nevers en Vézelay de dekking inmiddels is vergroot. Neemt natuurlijk niet weg dat de dekking op jouw CD's niet gelijk is. In Frankrijk heeft Navteq een enorme update doorgevoerd en inmiddels is 99,9% gedekt. Wellicht dat de volgende CD betere resultaten geeft...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Gerritje,
Interessant die plaatjes, ze laten een heleboel zien.
Maar soms zijn ze net als bikini's, die laten ook een heleboel zien maar verbergen het essentiele
Dus is de vraag WAT die plaatjes eigenlijk zeggen, zit daar ook een echte DB achter met straatnamen? Oftewel, zijn al die lijntjes op de TA kaarten ook benoemde straten? Immers, alleen dán heb je er wat aan om te kunnen navigeren naar een onbekend adres in één van die straatjes.
Ik kan dat zelf niet checken, ik heb op dit moment alleen de NT DVD vrijgeschakeld, dus als je zo goed wilt zijn
Overigens, te veel eer hoor met je openings statement, maar het is wel zo dat ik op basis van m'n ervaringen tot-nu-toe een voorkeur heb voor Navteq.
Groet,
JW
Interessant die plaatjes, ze laten een heleboel zien.
Maar soms zijn ze net als bikini's, die laten ook een heleboel zien maar verbergen het essentiele
Dus is de vraag WAT die plaatjes eigenlijk zeggen, zit daar ook een echte DB achter met straatnamen? Oftewel, zijn al die lijntjes op de TA kaarten ook benoemde straten? Immers, alleen dán heb je er wat aan om te kunnen navigeren naar een onbekend adres in één van die straatjes.
Ik kan dat zelf niet checken, ik heb op dit moment alleen de NT DVD vrijgeschakeld, dus als je zo goed wilt zijn
Overigens, te veel eer hoor met je openings statement, maar het is wel zo dat ik op basis van m'n ervaringen tot-nu-toe een voorkeur heb voor Navteq.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is goed dat je dat nog even vraagt JW.
In het geval van Vezelay zijn de DB's niet zo erg verschillend maar bij de andere plaatsen een wereld van verschil.
Veel andere plaatsjes geeft NT alleen een paar D of N wegen of hoe die in Spanje heten terwijl TA het volledige stratenboek schijnt te hebben.
In het geval van Vezelay zijn de DB's niet zo erg verschillend maar bij de andere plaatsen een wereld van verschil.
Veel andere plaatsjes geeft NT alleen een paar D of N wegen of hoe die in Spanje heten terwijl TA het volledige stratenboek schijnt te hebben.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo JW
In het menu Navigatie kies je een bestemming en in plaats van begeleiding kies je voor bestemmingskaart je kan de kaart nu bekijken op elke schaal die je wilt (ps dit kan natuurlijk ook met de Navteq CD\DVD voor de niet vrijgeschakelde landen).
Uiteraard is er geen begeleiding mogelijk.
Ook kun je zo de database van Teleatlas opvragen
- Onder het menu Info kan je de bijzondere locatie's opvragen van de teleatlas CD\DVD welke momenteel wat uitgebreider is dan die van Navteq
Heerlijk als je kunt kiezen uit 2 kaart leveranciers
Groet
Willem
Als je in het bezit bent van de Teleatlas DVD kan je wel de info bekijken/vergelijkenJW schreef:Ik kan dat zelf niet checken, ik heb op dit moment alleen de NT DVD vrijgeschakeld, dus als je zo goed wilt zijn
In het menu Navigatie kies je een bestemming en in plaats van begeleiding kies je voor bestemmingskaart je kan de kaart nu bekijken op elke schaal die je wilt (ps dit kan natuurlijk ook met de Navteq CD\DVD voor de niet vrijgeschakelde landen).
Uiteraard is er geen begeleiding mogelijk.
Ook kun je zo de database van Teleatlas opvragen
- Onder het menu Info kan je de bijzondere locatie's opvragen van de teleatlas CD\DVD welke momenteel wat uitgebreider is dan die van Navteq
Heerlijk als je kunt kiezen uit 2 kaart leveranciers
Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Willem,
Als bijna altijd, je hebt het weer bij het rechte eind.
Even niet aan deze mogelijkheid gedacht en dus zal ik het eens verder checken, zowel met de 2004/2 kaarten als met de 2005/1's die heel binnenkort verschijnen.
Wordt vervolgd dus....
Groet,
JW
Als bijna altijd, je hebt het weer bij het rechte eind.
Even niet aan deze mogelijkheid gedacht en dus zal ik het eens verder checken, zowel met de 2004/2 kaarten als met de 2005/1's die heel binnenkort verschijnen.
Wordt vervolgd dus....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Ik moet zeggen dat de dekkingsgraad op de 2005-1 DVD toch wel enorm is uitgebreid t.o.v. de oude versie. Vele plaatsjes zijn nu wel gedigitaliseerd (door Navteq) en het verschil is nu stukken kleiner dan het eerst was (ik heb het nu over Frankrijk en Italië). Een blik op Maporama leert ons dat de verschillen bij een volgende release nog vele malen kleiner zullen zijn, omdat Navteq Frankrijk en Italië inmiddels ook 99,9% gedigitaliseerd heeft. Zie ook dit topic: viewtopic.php?p=20536. Hier worden enkele plaatsen vergeleken. Er is een duidelijk verschil te zien tussen de 2005-1 release en eerdere releases (is natuurlijk ook logisch). Dat de POI's van TeleAtlas uitgebreider zijn is alom bekend. Maar ik vind het fijner als ik ergens ook correct kan komen dan dat ik iets kan selecteren waar ik niet goed kan komen (door fouten in het kaartmateriaal). Dit is natuurlijk zeer persoonlijk, maar wel het meenemen waard.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of op de komende release, de 2005-2 release, de gehele database van Frankrijk en Italië zitten (ik heb het hier over die van Navteq). Als dit het geval is kan je mijns inziens, even ervan uitgaande dat de kwaliteit net zo is als in de Benelux, het beste de Navteq kaarten gebruiken. Natuurlijk zul je meer fouten tegenkomen, maar dat is logisch in zo'n groot land. Kwestie van ze melden en dan wordt het allemaal nog beter... Helaas zijn mijn ervaringen bij TeleAtlas dat dit niet voor hen geldt.... .
Groetjes,
Toho_NL.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of op de komende release, de 2005-2 release, de gehele database van Frankrijk en Italië zitten (ik heb het hier over die van Navteq). Als dit het geval is kan je mijns inziens, even ervan uitgaande dat de kwaliteit net zo is als in de Benelux, het beste de Navteq kaarten gebruiken. Natuurlijk zul je meer fouten tegenkomen, maar dat is logisch in zo'n groot land. Kwestie van ze melden en dan wordt het allemaal nog beter... Helaas zijn mijn ervaringen bij TeleAtlas dat dit niet voor hen geldt.... .
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Tom,
Hoewel ik best begrip op kan brengen voor je redenatie lijkt het mij toch wel een beetje kort door de bocht om te stellen dat bij de volgende release van de kaartsoftware de dekkingsgraad verhoogd zal zijn tot de gegevens die Navteq of TeleAtlas feitelijk beschikbaar hebben. Natuurlijk hangt daar voor de afnemer een prijskaartje aan nog afgezien van de fysieke vereisten van ruimte op de gegevensdragers.
Een rechtstreekse vergelijking met Maporama is ook niet zonder meer mogelijk want de digitale weggegevens behoudens de ligging zij hier natuurlijk niet of slechts ten dele in verwerkt.
Ik blijf met je hopen dat het beter wordt maar Pioneer heeft ondertussen ook bewezen dat je op kaartgegevens van 2002 gewoon een label van 2004 kunt plakken zonder gedaagd te worden.
Hoewel ik best begrip op kan brengen voor je redenatie lijkt het mij toch wel een beetje kort door de bocht om te stellen dat bij de volgende release van de kaartsoftware de dekkingsgraad verhoogd zal zijn tot de gegevens die Navteq of TeleAtlas feitelijk beschikbaar hebben. Natuurlijk hangt daar voor de afnemer een prijskaartje aan nog afgezien van de fysieke vereisten van ruimte op de gegevensdragers.
Een rechtstreekse vergelijking met Maporama is ook niet zonder meer mogelijk want de digitale weggegevens behoudens de ligging zij hier natuurlijk niet of slechts ten dele in verwerkt.
Ik blijf met je hopen dat het beter wordt maar Pioneer heeft ondertussen ook bewezen dat je op kaartgegevens van 2002 gewoon een label van 2004 kunt plakken zonder gedaagd te worden.
Hide post links |
-
- Moderator
Ja dat klopt, daar heb je gelijk in. Echter, als je kijkt naar BMW of VDO Dayton dan kan ik met zekerheid zeggen dat de dekkingsgraad bij een volgende release zeker vergroot is. Je kunt ook de begeleiding via Maporama nabootsen hoor. Je moet dan gewoon een route plannen en gedetailleerde informatie opvragen. Dan krijg je de begeleiding te zien (dat wil niet zeggen dat dit 1 op 1 overeenkomt met bijvoorbeeld de begeleiding van VDO Dayton, omdat elke systeembouwer werkt met andere software natuurlijk). Het geeft, vind ik, wel een zeer goede indicatie van wat je kunt verwachten. De kaarten zijn in elk geval van de kaartenleveranciers afkomstig en die krijgen wij ook op onze CD's / DVD's. Het is alleen inderdaad aan de systeembouwer om te kiezen tussen een nieuwe en een oude database. Ik weet echter zeker dat o.a. BMW en VDO Dayton een nieuwe versie zullen nemen. Maar goed, het blijft voorlopig nog even afwachten geblazen (want ze zijn er nog niet). Laten we e.e.a. nog eens bekijken als er weer een nieuwe golf van CD's / DVD's uitkomt, ok?
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. volgens mij concluderen we allebei dat de uitgebreidheid in Frankrijk en Italië op dit moment nog groter is bij TeleAtlas. Of de begeleiding en dergelijke ook beter is kan ik niet zeggen (geen vergelijking ertussen op basis van recent materiaal). Navteq timmert echter wel hard aan de weg (wat een woordspeling he ) en we zullen dus moeten kijken hoe e.e.a. zich ontwikkelt.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. volgens mij concluderen we allebei dat de uitgebreidheid in Frankrijk en Italië op dit moment nog groter is bij TeleAtlas. Of de begeleiding en dergelijke ook beter is kan ik niet zeggen (geen vergelijking ertussen op basis van recent materiaal). Navteq timmert echter wel hard aan de weg (wat een woordspeling he ) en we zullen dus moeten kijken hoe e.e.a. zich ontwikkelt.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 984