Wat is nu de laatste sofware versie voor carin 520/522 ? Heb nu 4.8
Kan je ongestraft software voor vdo in carin laden of dan einde oefening ?
Bij diagnose puls tacho goed. Loopt op bij rijden.
Maar..... vooruit (R)everse en achteruit (D)rive.
Is dat alleen de wit/gele kabel voor achteruit signaal die ergens verkeerd zit ?
Helaas connectors van Carin anders dan VDO ms 5000. Die heb ik nog uit vorige auto en werkt wel prettiger.
Hier zat alles ingebouwd dus dacht lekker snel klaar te zijn !
Zouden er verloopstekkers in de handel zijn ?
Carin 520?/clarion vrx8371r/cdwisselaar
Carin puls verkeerd om.....en andere vragen
-
- Junior Member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40
Carin puls verkeerd om.....en andere vragen
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
De laatst mogelijke SW is de 4.9, bedoeld voor de Carin 520/522. Is ook nog te koop bij de VDO-Dayton Shop. De VDO SW voor de MS 5000 past NIET op de Carin, dit is een ander hardware platform. Ook maar niet proberen dus.
De D en R kun je goed zetten door in het menu achter de code dit te veranderen als je je achteruit ingeschakeld hebt.
Verander verder niks Er zijn al heel wat systemen vastgelopen omdat mensen in dit menu zaten te rommelen
Wat bedoel je met andere stekkers? Je hebt nu toch een compleet Carin systeem, dus met de Carin Monitor? Daar past alleen de Carin set kabels op, dus wat wil je eigenlijk met een andere set?
En wat bedoel je met:
JW
De laatst mogelijke SW is de 4.9, bedoeld voor de Carin 520/522. Is ook nog te koop bij de VDO-Dayton Shop. De VDO SW voor de MS 5000 past NIET op de Carin, dit is een ander hardware platform. Ook maar niet proberen dus.
De D en R kun je goed zetten door in het menu achter de code dit te veranderen als je je achteruit ingeschakeld hebt.
Verander verder niks Er zijn al heel wat systemen vastgelopen omdat mensen in dit menu zaten te rommelen
Wat bedoel je met andere stekkers? Je hebt nu toch een compleet Carin systeem, dus met de Carin Monitor? Daar past alleen de Carin set kabels op, dus wat wil je eigenlijk met een andere set?
En wat bedoel je met:
Groet,Carin 520?/clarion vrx8371r/cdwisselaar
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40
Dank voor het antwoord;
Was ook even langs geweest bij lokale car audio boer. Behulpzaam met code 6330 en daarna zoals je aangeeft in achteruit gezet. (LOW in menu, met HIGH is ie verkeerd om)
Dit ook meteen gecorrigeerd voor verlichting. (Bij nacht was ie fel, overdag donker...
Mijn VDO MS5000 werkte simpelweg veel sneller. Daarom had ik graag de navigatie computer omgewisseld.
Nu m'n pa waarschijnlijk heel blij
Vermeldde de vrx8371r omdat het een radio met display voor navigatie is (dus geen losse monitor)
Nu weer ontdekt dat systeem regelmatig de secundaire weg aangeeft ipv de hoofdweg waar ik op rij
Heb in boek van vdo gelezen dat hellingshoek nav. computer belangrijk is (vml ivm gyro) maar waar kan ik dat instellen ? Mijn carin hangt plm 10 graden achterover.
Als je wilt mag je een opsomming geven welke settings high/low moeten staan en wat met de ext. aansluiting 1 en 2 ?
Nogmaals dank voor de tips
Was ook even langs geweest bij lokale car audio boer. Behulpzaam met code 6330 en daarna zoals je aangeeft in achteruit gezet. (LOW in menu, met HIGH is ie verkeerd om)
Dit ook meteen gecorrigeerd voor verlichting. (Bij nacht was ie fel, overdag donker...
Mijn VDO MS5000 werkte simpelweg veel sneller. Daarom had ik graag de navigatie computer omgewisseld.
Nu m'n pa waarschijnlijk heel blij
Vermeldde de vrx8371r omdat het een radio met display voor navigatie is (dus geen losse monitor)
Nu weer ontdekt dat systeem regelmatig de secundaire weg aangeeft ipv de hoofdweg waar ik op rij
Heb in boek van vdo gelezen dat hellingshoek nav. computer belangrijk is (vml ivm gyro) maar waar kan ik dat instellen ? Mijn carin hangt plm 10 graden achterover.
Als je wilt mag je een opsomming geven welke settings high/low moeten staan en wat met de ext. aansluiting 1 en 2 ?
Nogmaals dank voor de tips
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Je schreef:
Groet,
JW
Je schreef:
Dat kan bij de PC 5000 wel, maar bij de Carin computer NIET ingesteld worden. Die moet geheel horizontaal gemonteerd worden, anders zul je afwijkingen gaan krijgenHeb in boek van vdo gelezen dat hellingshoek nav. computer belangrijk is (vml ivm gyro) maar waar kan ik dat instellen ? Mijn carin hangt plm 10 graden achterover
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40
Goed, weer met de knieen op straat.....
Navi computer hangt nu horizontaal, update gekocht (carin kon de weg niet vinden ) update 4.9 erin, weer een eindje sturen
Het geheel reageert sneller, maar toch af en toe behoorlijk naast de weg
Puls goed, achteruit signaal goed, dimlicht goed, en > 3 sats groen (meestal 6 a 7)
Is dit nog te verbeteren of is carin in de overgang
meer welkom
Alvast dank.
Navi computer hangt nu horizontaal, update gekocht (carin kon de weg niet vinden ) update 4.9 erin, weer een eindje sturen
Het geheel reageert sneller, maar toch af en toe behoorlijk naast de weg
Puls goed, achteruit signaal goed, dimlicht goed, en > 3 sats groen (meestal 6 a 7)
Is dit nog te verbeteren of is carin in de overgang
meer welkom
Alvast dank.
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik denk dat dit het geval isfreelander schreef:Goed, weer met de knieen op straat.....
Navi computer hangt nu horizontaal, update gekocht (carin kon de weg niet vinden ) update 4.9 erin, weer een eindje sturen
Het geheel reageert sneller, maar toch af en toe behoorlijk naast de weg
Puls goed, achteruit signaal goed, dimlicht goed, en > 3 sats groen (meestal 6 a 7)
Is dit nog te verbeteren of is carin in de overgang
meer welkom
Alvast dank.
De Carin is een wat ouder systeem, met een tragere computer en minder intern geheugen.
Het beste is om een echte calibratierit te maken, als volgt:
-Start je systeem en wacht tot je voldoende sat's hebt, en deze groen zijn.
-Ga, zonder een doel in te geven een eind rijden, zoveel mogelijk met (haakse) bochten over een goed gedigitaliseerd traject.
-Kijk op je scherm of de Carin nauwkeuriger gaat worden en blijf dit vervolgen totdat dit OK is. Dat kan alles bij elkaar enige (tot 5 à 10) kilometers duren, mede afhankelijk van het aantal bochten dat je rijdt.
-Op dat moment is het systeem gecalibreerd en kun je een bestemming ingeven, je huis of zo en die route rijden.
Succes, we horen het wel. Bedenk je natuurlijk wel dat de 522 nooit zó goed en snel zal zijn als de MS 5000 die je gewend was
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40
Kreeg idd het idee dat het langzaam beter werd, morgen maar eens een deugdelijke rit maken.
Je hoort het resultaat. Dank
Je hoort het resultaat. Dank
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Heb hetzelfde gehad met mijn Carin, maar na verloop van tijd weet dit systeem heel goed te vertellen of je op de snelweg zit of op de ernaast gelegen weg.
Carin is een stuk trager met rekenen, dus als je een afslag voorbij schiet, duurt het iets langer voordat er een nieuwe afslag is gevonden.
Als ik het goed begrepen heb, gebruik je niet de originele monitor van Carin.
Je zou dus ook kunnen overwegen enkel een losse ms5000 rekeneenheid aan te schaffen, en deze te monteren.
De afstandbediening van de Carin werkt hier ook op, alleen ik weet niet of je deze nu via de infrarood oog gebruikt of via een kabel aansluiting.
Niet dat dat uitmaakt, maar dan moet er een andere stekker op, al is dat doorgaans amper een probleem.
(immers, de ms5000 gebruikt ook een ander stekkerblok, dus geknutseld moet er dan zowiezo worden)
Mocht je één en ander vervangen, gooi niet de stekker van de Carin weg, is vrijwel niet meer (zeg maar gerust : helemaal niet meer) aan te komen, dus zou de Carin een stuk moeilijker verkoopbaar maken.
Carin is een stuk trager met rekenen, dus als je een afslag voorbij schiet, duurt het iets langer voordat er een nieuwe afslag is gevonden.
Als ik het goed begrepen heb, gebruik je niet de originele monitor van Carin.
Je zou dus ook kunnen overwegen enkel een losse ms5000 rekeneenheid aan te schaffen, en deze te monteren.
De afstandbediening van de Carin werkt hier ook op, alleen ik weet niet of je deze nu via de infrarood oog gebruikt of via een kabel aansluiting.
Niet dat dat uitmaakt, maar dan moet er een andere stekker op, al is dat doorgaans amper een probleem.
(immers, de ms5000 gebruikt ook een ander stekkerblok, dus geknutseld moet er dan zowiezo worden)
Mocht je één en ander vervangen, gooi niet de stekker van de Carin weg, is vrijwel niet meer (zeg maar gerust : helemaal niet meer) aan te komen, dus zou de Carin een stuk moeilijker verkoopbaar maken.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40
Na een ritje Utrecht en terug systeem weer lekker. Inderdaad iets langzamer maar niet echt storend.
Als de de schaal op bv. 200 meter zet hoeft ie wat minder vaak het beeld op te bouwen.
Ze bracht me keurig naar m'n bestemming
Dank voor alle tips,
Groet,
M.
Als de de schaal op bv. 200 meter zet hoeft ie wat minder vaak het beeld op te bouwen.
Ze bracht me keurig naar m'n bestemming
Dank voor alle tips,
Groet,
M.
Navigare nessese est
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18 mar 2004 11:34
Het wijzigen van de LOW/HIGH Input van de tacho in de carin 522
Ik kan idd bij die diagnose komen, en dan intput zetten, maar die kan ik niet wijzigen... Heb je daar een toets combinatie voor nodig?
Ik kan idd bij die diagnose komen, en dan intput zetten, maar die kan ik niet wijzigen... Heb je daar een toets combinatie voor nodig?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,patronics schreef:Het wijzigen van de LOW/HIGH Input van de tacho in de carin 522
Ik kan idd bij die diagnose komen, en dan intput zetten, maar die kan ik niet wijzigen... Heb je daar een toets combinatie voor nodig?
Op welke positie staat die nu? En waarom zou je het willen wijzigen, werkt je systeem niet goed nu?
En hoe staan de andere settings nu?
Ga alsjeblieft NIET zelf lopen rommelen in dat menu, dat is velen al opgebroken omdat je een aantal zaken zelf NIET kunt wijzigen, dat kan alleen bij een servicebedrijf door de computer opnieuw te programmeren.
Daarvoor is al heel veel malen gewaarschuwd op dit forum, maar kennelijk is het erg moeilijk om die raad op te volgen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18 mar 2004 11:34
Hallo JW,
het is inmiddels gelukt.. het probleem was dat de kabel van de achteruit rijlichten een draad breuk in zat en je kan die input alleen zetten als er spanning op staat en dat was niet het geval. nu werkt alles wel goed.
Zit alleen nog met een klein probleempje met de speed puls, die geeft soms als ik stil sta nog steeds een spanning af waardoor het lijkt of ik nog rij en dan komt ze een beetje in de knoei.. Is dit een common problem of is dat specifiek bij mij?? Kan het misschien zijn dat ik die extended speedpuls kabel aan moet sluiten die ook nog in de kabelboom zit??
Groet,
Patrick.
het is inmiddels gelukt.. het probleem was dat de kabel van de achteruit rijlichten een draad breuk in zat en je kan die input alleen zetten als er spanning op staat en dat was niet het geval. nu werkt alles wel goed.
Zit alleen nog met een klein probleempje met de speed puls, die geeft soms als ik stil sta nog steeds een spanning af waardoor het lijkt of ik nog rij en dan komt ze een beetje in de knoei.. Is dit een common problem of is dat specifiek bij mij?? Kan het misschien zijn dat ik die extended speedpuls kabel aan moet sluiten die ook nog in de kabelboom zit??
Groet,
Patrick.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Patrick,
Het probleem met een doorlopende puls is hier niet onbekend, lees maar eens:
viewtopic.php?t=3338&highlight=doorlopende+puls
viewtopic.php?p=18339#18339
Jij hebt toch niet toevallig een Volvo?
Groet,
JW
Het probleem met een doorlopende puls is hier niet onbekend, lees maar eens:
viewtopic.php?t=3338&highlight=doorlopende+puls
viewtopic.php?p=18339#18339
Jij hebt toch niet toevallig een Volvo?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 532
-
-
RoadNavigator RN 300 andere software
door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL -- -
Reacties: 2
Weergaves: 1997
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 5205
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1339
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1047
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1039
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751