Ondertussen staan er al heelwat onderwerpen ivm de TravelPilot E1. Ik heb momenteel ook veel problemen met dit navigatiesysteem. Misschien kan het nuttig zijn alle problemen die jullie kennen ivm de TravelPilot E1 hieronder eens te vermelden. Kwestie van een goed overzicht te krijgen !!!
Problemen die ikzelf heb :
Probleem 1 : uitvallen van de display
Probleem 2 : wanneer ik van de navigatiemodus naar de radio wil gaan krijg ik horizontale strepen te zien op mijn display die van boven naar onder scrollen.
Probleem 3 : moet het achteruitsingaal VERPLICHT verbonden worden met de TravelStore E1
Alvast bedankt voor jullie medewerking !!!
TravelPilot E1 problemen : OVERZICHT
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 jan 2005 14:33
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Jantur,
Wat zegt jouw leverancier van de problemen 1 en 2? Je hebt toch gewoon garantie op dit systeem?
Over pt 3 zijn al boeken volgeschreven, zie ook Tips & Tricks. Dat je 'm aan moet sluiten staat ook in de montagehandleiding. Dus wat is eigenlijk je probleem hier?
Groet,
JW
Wat zegt jouw leverancier van de problemen 1 en 2? Je hebt toch gewoon garantie op dit systeem?
Over pt 3 zijn al boeken volgeschreven, zie ook Tips & Tricks. Dat je 'm aan moet sluiten staat ook in de montagehandleiding. Dus wat is eigenlijk je probleem hier?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 jan 2005 14:33
Ik rij met een firmawagen, en zou niet graag deze wagen een tijdje missen. Daarom probeer ik eerst zelf naar een eventuele oplossing te gaan zoeken zodanig dat ik weet over wat ik praat. Ik heb inderdaad nog garantie, maar ik moet deze problemen op papier duidelijk kunnen uitleggen, omdat wij zelf geen contact kunnen hebben met de dealers van mijn wagen.
Voor wat probleem 3 betreft lijkt het me logisch dat dit aangesloten wordt, maar via de inbouwtest heb ik opgemerkt dat dit niet het geval is. Om vast en zeker in mijn schoenen te staan, heb ik graag zoveel mogelijk respons waar ik kan op terugvallen, daarom dus ...
Bedankt voor je reactie, maar weet u ook eventueel wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze problemen 1 en 2?
Voor wat probleem 3 betreft lijkt het me logisch dat dit aangesloten wordt, maar via de inbouwtest heb ik opgemerkt dat dit niet het geval is. Om vast en zeker in mijn schoenen te staan, heb ik graag zoveel mogelijk respons waar ik kan op terugvallen, daarom dus ...
Bedankt voor je reactie, maar weet u ook eventueel wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze problemen 1 en 2?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Wat precies de oorzaak is voor de problemen 1 en 2 is moeilijk van hieruit vast te stellen. Wellicht is het omwisselen van het display voldoende om het probleem op te lossen, toch maar overleggen met de leverancier dus...
Dat de achteruit niet is aangesloten is dus gewoon niet in overeenstemming met de instructie. Alsnog (laten) uitvoeren.
Groet,
JW
Wat precies de oorzaak is voor de problemen 1 en 2 is moeilijk van hieruit vast te stellen. Wellicht is het omwisselen van het display voldoende om het probleem op te lossen, toch maar overleggen met de leverancier dus...
Dat de achteruit niet is aangesloten is dus gewoon niet in overeenstemming met de instructie. Alsnog (laten) uitvoeren.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 04 mei 2004 10:05
Je kan misschien eens proberen de contacten met contactspray te reinigen, of met een glasvezelborsteltje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36
Hallo Jantur,
@1. Komt wel eens voor bij E1 maar ook de DX R52 had daar wel eens last van. Schoonmaken zoals ErikB beschrijft kan een oplossing zijn, anders controleer de microschakelaar en/of het lint op defecten.
@2. Heb je misschien de automatische dimmer (pos/neg. display-omschakeling bij het inschakelen van de verlichting) aangesloten en zoja, ook op de juiste draad?
Bij de oudere toestellen lieten de interne lijmverbindingen tussen de verschillende lagen van de displays soms wel eens los waardoor je verticale strepen op de display kreeg. Blaupunkt erkende dit en repareerde vele claims daarom met een verlengde garantietermijn, maar van de nieuwere toestellen zoals de E1 etc. heb ik deze problemen niet meer gehoord.
In ieder geval zou ik indien schoonmaken niet helpt de garantie aanspreken..
Succes,
Graat.
@1. Komt wel eens voor bij E1 maar ook de DX R52 had daar wel eens last van. Schoonmaken zoals ErikB beschrijft kan een oplossing zijn, anders controleer de microschakelaar en/of het lint op defecten.
@2. Heb je misschien de automatische dimmer (pos/neg. display-omschakeling bij het inschakelen van de verlichting) aangesloten en zoja, ook op de juiste draad?
Bij de oudere toestellen lieten de interne lijmverbindingen tussen de verschillende lagen van de displays soms wel eens los waardoor je verticale strepen op de display kreeg. Blaupunkt erkende dit en repareerde vele claims daarom met een verlengde garantietermijn, maar van de nieuwere toestellen zoals de E1 etc. heb ik deze problemen niet meer gehoord.
In ieder geval zou ik indien schoonmaken niet helpt de garantie aanspreken..
Succes,
Graat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Eerlijk gezegd zou ik zolang de E1 nog in de garantie is zeer terughoudend zijn met zelf prutsen.
Ik las het advies om een contactspray te gebruiken en dat zou ik zeker niet doen. Dat is behoorlijk aggressief spul, dat ook binnen kan dringen in het display.
Reinigen met een klein beetje spiritus op een wattenstaafje is dan een betere mogelijkeid.
Ik zou ook niet gaan "schrapen" met een glasvezelborsteltje, voor je het weet is de goudlaag gekrast en er zelfs afgeschraapt. Hoe wil je dan nog garantie claimen
Mijn advies is dan ook om hooguit voorzichtig de wattenstaafjes methode te proberen en als dat niet helpt de garantie aan te spreken.
Het feit dat er horizontale strepen te zien zijn in het display duidt op heel wat anders dan een paar slechte contacten.
Groet,
JW
Eerlijk gezegd zou ik zolang de E1 nog in de garantie is zeer terughoudend zijn met zelf prutsen.
Ik las het advies om een contactspray te gebruiken en dat zou ik zeker niet doen. Dat is behoorlijk aggressief spul, dat ook binnen kan dringen in het display.
Reinigen met een klein beetje spiritus op een wattenstaafje is dan een betere mogelijkeid.
Ik zou ook niet gaan "schrapen" met een glasvezelborsteltje, voor je het weet is de goudlaag gekrast en er zelfs afgeschraapt. Hoe wil je dan nog garantie claimen
Mijn advies is dan ook om hooguit voorzichtig de wattenstaafjes methode te proberen en als dat niet helpt de garantie aan te spreken.
Het feit dat er horizontale strepen te zien zijn in het display duidt op heel wat anders dan een paar slechte contacten.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 333
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 373
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 846
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 762
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 903
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1465
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1069