Hallo Willem,
Je schreef:
En daar zit nou juist het gekke in het verhaal.Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie en je hebt alleen C-IQ benelux NavteQ, aan de hand van een dergelijke tabel heb je dan een leidraad voor het vrij schakelen van Teleatlas of Navteq.
Ik ben het met je eens dat TA meer fouten bevat dan de Navteq, echter als je bv naar de Frankrijk DVD 2004/01 van Navteq kijkt zie je toch een groot verschil in de dekking ten opzichte van TA, en dan heb ik toch liever een foutje dan helemaal geen begeleiding.Toho_NL schreef:
Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
In een ander draadje over Systeem op hol schreef ik:
Mede om die reden geef ik er dan de voorkeur aan de Navteq te gebruiken. Voorts is m'n ervaring met de franse Navteq dat er verbazingwekkend veel kleine weggetjes op staan. Op de zeer gedetailleerde kaart kijkend blijken dat dan C (Communal) weggetjes te zijn, die zelfs vaak ontbreken op de Michelin's 1:200.000.JW schreef:Hallo Margriet,
........
Dat verhaal van ontbrekende kaartgegevens in Frankrijk, en dat jouw problemen daardoor veroorzaakt zouden zijn kan ik met mijn ervaringen NIET onderschrijven. Ik heb welliswaar altijd de Navteq voor Frankrijk gebruikt, maar vanaf de eerste keer dat ik daar reed met de Navteq F 2000/1, en later met de 2002/2 heb ik NOOIT dergelijke ervaringen gehad. Is de TeleAtlas dan werkelijk zóveel minder dan de Navteq?
Al met al zou je dus nu met de Navteq dit probleem niet meer mogen krijgen, ik ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
Op het duitse forum las ik het verhaal dat de achtergrond zou zijn dat TeleAtlas veel kaarten maakt op basis van (lucht)cartografie, en dat dan zó overneemt. Navteq doet dat niet, en checkt alles alvorens het op de kaart te zetten. En als ze dat (nog) niet gedaan hebben schrijven ze dat expliciet op de site en de CD, zoals dat in Skandinavië recentelijk speelde.
Zijn er eigenlijk buiten VDO systemen die met beide kaarten om kunnen gaan?Gebruikers van andere systemen dan VDO en die ook keuze hebben uit meerdere leveranciers zou ik de raad willen geven eerst uit te zoeken hoe het zit met de dekking tussen die leverancier's.
Ik kan me ze niet zo 1-2-3- bedenken, in elk geval niet bij de grotere merken als Blaupunkt en Becker. Bij die laatste is er even een dubbele leverancier geweest, maar daar is TeleAtlas inmiddels weer van het toneel verdwenen.
Groet,
JW