MS5000 geeft bij thuis komst verkeerde lokatie aan

Ronald.G
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2005 16:41

MS5000 geeft bij thuis komst verkeerde lokatie aan

Bericht door Ronald.G »

Hallo, lezers

Ik ben al 3 jaar inbezit van een MS5000, heb hier in het begin wat problemen mee gehad
het betrof een puls fout van mijn voyarger 3.3i na dat er een api is tussen geplaatst ging
het allemaal goed ,tot dat ik een update heb gekregen voor mijn automaat (mijn puls draad loopt via mijn schakelbak) toen heb ik eigenlijk af en toe problemen gekregen, het zij dat ik soms naar huis rijdt
en bij sommige stukken blijft het pijltje even hangen terwijl ik al de hoek om bent ,vervolgens moet hij gaan rekenen waar ik dan ben en vervolgens zit ik een staatverder dan hem , dus stap ik de volgende dag in mijn auto
sta ik eigemlijk in de straat achter mijn , na weer een kilmeter te hebben gereden is het weer goed.
Wat een verhaal
:shock: Wie heeft dit ook gehad en weet hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Grt
Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

een API kun je doorgaans ook afstellen middels kleine schroefjes, wellicht is dat het proberen waard.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ronald,

Alles duidt op een niet stabiele puls waardoor je systeem van slag raakt en continu aan het calibreren is.

Even er van uitgaand dat je minimaal SW 7.0 op je systeem hebt zitten kun je in de statusregel de snelheid laten weergeven. Als je die geactiveerd hebt moet je gaan rijden en kijken wat er gebeurt.
Klopt die indicatie met die van je snelheidsmeter, met een marge van 2-10% lager, en blijft die vervolgens stabiel als je met een constante snelheid rijdt? Dit bij verschillende snelheden uitproberen, bij lage als ook de hogere, tot een snelheid die jij gewend bent af en toe te rijden :wink:

Als dat allemaal goed is moeten we verder zoeken, maar ik vermoed dat je hierbij afwijkingen zult constateren.
Laat maar weten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald.G
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2005 16:41

Bericht door Ronald.G »

Beste, JW

Ik ben eens gaan kijken, en wat denk je mijn gemidelde snelheid stond
op 110 kilometer :oops: , dat is dus niet goed. heb hem terug gezet op 80 kilometer.
nu eens kijken of het zo is opgelost, zeker een keer zitten spellen er mee, foei.
Je hoort nog van me hoe het resultaat is, en ik heb SW 0700 zo staat het in mijn
scherm , ik weet niet of iemand tegen vergoeding de nieuwe er in kan zetten
dan hoor ik dat graag. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ronald.G schreef:Beste, JW

Ik ben eens gaan kijken, en wat denk je mijn gemidelde snelheid stond
op 110 kilometer :oops: , dat is dus niet goed. heb hem terug gezet op 80 kilometer.
nu eens kijken of het zo is opgelost, zeker een keer zitten spellen er mee, foei.
Je hoort nog van me hoe het resultaat is, en ik heb SW 0700 zo staat het in mijn
scherm , ik weet niet of iemand tegen vergoeding de nieuwe er in kan zetten
dan hoor ik dat graag. :wink:
Wat bedoel je daarmee?
Bij de VDO's kun je een percentage instellen voor de snelheid, als afwijking van wat het systeem normaliter berekent. Dus als het systeem uitgaat van bijvoorbeeld 110 km/u op een bepaalde snelweg en 70 op een gewone weg kun je dit met een overall percentage (niet individueel per type weg) veranderen. Als je een rustige rijder bent zet je het op 80 of 90%, wanneer je altijd heel stevig doorrijdt en graag een bon riskeert kun je het op 105 of 110% zetten :oops:
Als vrachtwagen chauffeur zet je 'm ook maar beter op 75% à 80%, die 120 km/u op de snelweg haal je echt niet.
Dat alles heeft dan alleen invloed op de werkelijke aankomsttijd, maar is niet verantwoordelijk voor fouten als door jou eerder gesignaleerd.

Dus, inderdaad eerst maar eens kijken of die tachopuls wel goed is. Ben benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Je kan ook ergens een snelheid instellen als maximum, ga je harder dan de ingestelde snelheid, krijg je een waarschuwing. Misschien bedoelt hij dat hij die van 110 naar 80 heeft gezet. Bij mij staat die gewoon uit. Maar ook dat heeft niets met het puls signaal te maken.

Wellicht kan Ronald G ook even melden welke besturingssysteem hij heeft draaien.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ronald.G schreef:... en ik heb SW 0700 zo staat het in mijn
scherm
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald.G
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2005 16:41

Bericht door Ronald.G »

Zoals Higgy al aan gaf heb ik versie SW 0700 er opstaan zal wel 7.0 zijn .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

SW 0700 is inderdaad V7.0 De meest recente versie is echter V7.6 Wat er zoal is verbeterd weet ik niet, maar dat iemand anders je vast wel vertellen. Ik denk echter wel dat het probleem daarmee niet opgelost zal zijn. Het duidt in principe op een verkeerde puls, zoals al door andere aangegeven, en niet op verkeerde instellingen van de snelheid (wanneer je een melding krijgt).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:SW 0700 is inderdaad V7.0 De meest recente versie is echter V7.6 Wat er zoal is verbeterd weet ik niet, maar dat iemand anders je vast wel vertellen. Ik denk echter wel dat het probleem daarmee niet opgelost zal zijn. Het duidt in principe op een verkeerde puls, zoals al door andere aangegeven, en niet op verkeerde instellingen van de snelheid (wanneer je een melding krijgt).

Groetjes,

Toho_NL.
SW0700, oftewel 7.0 die officieel MO 5070 heet is een uiterst stabiele en goede SW. De 7.6 is niet beter of sneller maar heeft een aantal leuke extra features.
De belangrijkste zijn dat je de hoogte boven de zeespiegel kunt laten zien in je Statusregel (moet je dus wel iets anders laten vervallen :cry: ) en dat je een uitgebreider TMC zenderoverzicht krijgt als je een TMC box aangesloten hebt.

Maar inderdaad, Ronald moet gewoon met de 7.0 eerst op zoek naar info over z'n puls. En zoals ik dat wat hoger beschreven heb is daar zó makkelijk achter te komen.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

huh?.... :idea:

Nu ik dit lees, ik heb de snelheidscorectie gewoon op nul staan !?! Nu heb ik daar nooit problemen mee gehad maar ik dacht dat dat was voor als je op de snelheidsmeter van de auto bijvoorbeeld 120 gaat en in het scherm geeft hij aan 100 km/h dat je dat dan op deze manier kan instellen. Als ik 120 volges mijn navi ga, ga ik op de teller van de auto 118 km/h dus dat komt redelijk goed overeen en heb zo doende dus de snelheidscorectie op 0% staan.

Doe ik iets fout?.....


:?:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Snelheidscorrectie

Voor instellen van de gemiddelde snelheid die de basis is voor het berekenen van de verwachte aankomsttijd en de resterende reistijd
Deze instelling heeft dus niets te maken met de actuele snelheid.

Wanneer je aankomstijd cq reistijd over het algemeen overeenkomt met de werkelijkheid hoef je hier dus niets te wijzigen, ben je een snelle rijder dan zal je hem iets hoger moeten zetten.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald.G
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2005 16:41

Bericht door Ronald.G »

JW

Ik heb een afspraak met Teunnise techniek gemaakt voor een software upgrade
en een systeem check hopelijk vindt hij iets. Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen
om het zelf te testen.
:oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald.G
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2005 16:41

Bericht door Ronald.G »

JW schreef:Hallo Ronald,

Alles duidt op een niet stabiele puls waardoor je systeem van slag raakt en continu aan het calibreren is.

Even er van uitgaand dat je minimaal SW 7.0 op je systeem hebt zitten kun je in de statusregel de snelheid laten weergeven. Als je die geactiveerd hebt moet je gaan rijden en kijken wat er gebeurt.
Klopt die indicatie met die van je snelheidsmeter, met een marge van 2-10% lager, en blijft die vervolgens stabiel als je met een constante snelheid rijdt? Dit bij verschillende snelheden uitproberen, bij lage als ook de hogere, tot een snelheid die jij gewend bent af en toe te rijden :wink:

Als dat allemaal goed is moeten we verder zoeken, maar ik vermoed dat je hierbij afwijkingen zult constateren.
Laat maar weten.

Groet,
JW
JW

Ik heb niet de mogelijkheid om in de statusregel onderaan te kijken wat mijn snelheid is.
Maar ik ben in mijn configuratie gaan kijken en wel naar de Tacho puls.
En dit kwam eruit. :!:

Km/Puls
50/ :arrow: 55
60/ :arrow: 82
90/ :arrow: 123
100/ :arrow: 140
120/ :arrow: 165


Bij stil stand is hij 0 dus dat is goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ronald,

Als ik dat zo zie wordt dus mijn vermoeden bevestigd dat je een instabiele puls hebt.
Vanaf 60km/u lijkt 'ie wel stabieler te zijn, maar die puls bij 50km/u zit er helemaal naast, dat zou niet 55 maar 70 moeten zijn. Ook bij hogere snelheden zit er iets niet helemaal goed, maar dat kan verorzaakt worden door een afwijking in je snelheidsmeter. Globaal is de factor 1.4 als ik het zo zie.

Met zo'n instabiele puls bij lagere snelheden gaat je systeem continu hercalibreren en daardoor raakt 'ie zeker van slag. En vermoedelijk is het bij lagere snelheden nog beroerder, kijk nog maar eens en geef die getallen maar. Dan zou je bij 30km/u 42 moeten hebben, bij 40 :arrow: 56 en bij 20 :arrow: 28.

Tsja, hoe dit op te lossen? Ik denk dat er een echte meter aan de puls gehangen moet worden, een Oscilloscoop dus om te zien wat 'ie echt doet. Dan kan ook vastgesteld worden hoeveel pulsen per kilometer je hebt en wat de beste API instelling is. Zo te zien kun je dit niet uit de losse pols oplossen :oops:

Ik heb overigens nog eens naar de MO 5070 SW gegevens gekeken, en inderdaad, daarmee kun je geen snelheidsindicatie geven in je statusregel. Dat kan pas met de 5076.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald.G
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2005 16:41

Bericht door Ronald.G »

Bedankt, voor de uitleg. :D

Gisteren weer een stuk gereden en nu is hij weer goed betreft
positie van mijn huis, ik zal wel vragen als ik bij teunnisen techniek
bent dat hij kan inregelen, volgens mijn is het nooit goed geweest.

Groeten

Ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 2003
  • RNS 300 verkeerde code
    door Harrieke » 02 mar 2018 19:45 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 469
  • verkeerde routes
    door petervan » 06 mei 2015 15:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 573
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 788
  • Pioneer Avic X3 geeft foutmelding
    door Macy » 09 mei 2015 09:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 925
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 520

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”