Hallo
Vanmiddag weer met de technichi van vdo siemens gebeld
heb mijn systeem uitgelegd met mijn eigengemaakte antenne splitter
Nu vermoeden ze zeer sterk dat dit het probleem is.
omdat men sterk van mening is dat je zoiets niet zelf kunt zodat het goed werkt.
( je kunt een signaal niet delen zonder dat deze daarna versterkt wordt)
zit misschien wat in.
Omdat mijn TMC box volgens hem Geen sterk genoeg TMC signaal binnen krijgt
stoort deze de ms 5500
die vervolgens de flitspalen niet doorgeeft.
Hij zegt een vdo antenne splitter van 89 euro en het probleem is opgelost.
Dus ga ik dit vrijdag in orden maken ( morgen moet ie naar de garage keuring apk)
vandaag dus even zonder radio antenne gereden en hij gaf een flitspaal een keer goed aan
en de zelfde paal terug weer niet maar toen was mijn tmc sysmboor weer rood)
mischien stoorde hij weer.
dus iedereeen die denkt wat heeft een tmc box met flitspalen te maken
nou meer dan wij dachten.
Heb je hem niet dan niks aan de hand
heb je hem wel dan moet ie echt een perfect signaal binnen krijgen anders stoort ie
laurens
update 5595rs
-
- Senior Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Laurens,
ik ga zometeen ook 5595rs laden in mijn pc-5510 (MS-5500) en zal morgen direct kijken wat hij doet met de flitspalen.ik laad deze software i.v.m. het gebruik van de vdo ci-3000 én de cix-3000.
ook ik heb mijn fm-antenne zelf gesplitst en mijn radio én tmc-unit hebben goed ontvangst ( heb dus geen gebruik gemaakt van de vdo ma-1410)
zodra ik morgen meer weet, en dan bedoel ik of de flitspalen het wel of niet meer doen, meld ik dat hier even. kom er toch een stuk of drie tegen als ik naar mijn werk ga
Topsport
ik ga zometeen ook 5595rs laden in mijn pc-5510 (MS-5500) en zal morgen direct kijken wat hij doet met de flitspalen.ik laad deze software i.v.m. het gebruik van de vdo ci-3000 én de cix-3000.
ook ik heb mijn fm-antenne zelf gesplitst en mijn radio én tmc-unit hebben goed ontvangst ( heb dus geen gebruik gemaakt van de vdo ma-1410)
zodra ik morgen meer weet, en dan bedoel ik of de flitspalen het wel of niet meer doen, meld ik dat hier even. kom er toch een stuk of drie tegen als ik naar mijn werk ga
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Alhoewel zelf ook geen technicus lijkt mij de VDO oplossing (een VDO splitter plaatsen) te duur en zinloos.
In een eerdere posting heb je aangegeven dat het rijden zonder TMC box geen resultaat opleverde. Volgens mij is dat het bewijs voor het feit dat C-IQ Flitsinfo geen afhankelijkheid kent van wel of geen TMC box; immers ook toen (zonder aangesloten TMC box) kreeg je geen flitspalen in beeld!!
C-IQ Flits-info wordt middels een database (op de DVD of CD-ROM van Navteq of Teleatlas) en software (besturingssysteem navigatiesysteem) aangestuurd en weergegeven.
TMC is afhankelijk van een extern, radio, signaal dat opgepakt moet worden via een antenne en vervolgens in de TMC box vertaald wordt in codes die vervolgens in jouw navigatie-systeem omgezet wordt in presentabele, klare, taal, door middel van de aanwezige besturingssoftware van het navigatiesysteem.
Het enige raakpunt tussen deze processen is het besturingssysteem van jouw navigatiesysteem. Als dit besturingssysteem al 'gestoord' zou kunnen worden door slechte ontvangst van een TMC signaal dan zou dat meer effect moeten hebben op jouw navigatiesysteem dan alleen het niet weergeven van de flitsinfo vanuit de kaarten-database !!
Kortom: er moet iets anders aan de hand zijn. Het kan niet aan de TMC ontvangst liggen !!
Vragen:
1. worden wijzigingen van andere opties in andere menu's wel allemaal opgeslagen??
2. je hebt gemeld dat het systeem spanningsloos gemaakt is. Dat zou alleen kunnen werken om van spanning afhankelijke opslagmedium in jouw systeem 'schoon te poetsen'. Echter, na spanningloos geweest te zijn neem ik aan dat de besturingssoftware nog steeds geladen was. Of niet?? (mijn auto is vorige week bij de garage geweest en heeft ruim 3 uur de accu losgekoppeld gehad, toen ik wegreed functioneerde mijn systeem nog volledig correct !!) M.a.w. met spanningloos maken los je een softwareprobleem niet op. Hooguit maak je de geheugenplaatsen leeg van informatie.
3. zou de optie 'fabrieksinstellingen herstellen' kunnen werken (zit volgens mij onder systeeminstellingenmenu). Misschien dat op die manier de geheugenplaatsen hardware/softwarematig leeggepoets worden.
Kortom: volgens mij moet je het niet zoeken in TMC en versterkers maar echt in de software.
Groet,
Riekus
In een eerdere posting heb je aangegeven dat het rijden zonder TMC box geen resultaat opleverde. Volgens mij is dat het bewijs voor het feit dat C-IQ Flitsinfo geen afhankelijkheid kent van wel of geen TMC box; immers ook toen (zonder aangesloten TMC box) kreeg je geen flitspalen in beeld!!
C-IQ Flits-info wordt middels een database (op de DVD of CD-ROM van Navteq of Teleatlas) en software (besturingssysteem navigatiesysteem) aangestuurd en weergegeven.
TMC is afhankelijk van een extern, radio, signaal dat opgepakt moet worden via een antenne en vervolgens in de TMC box vertaald wordt in codes die vervolgens in jouw navigatie-systeem omgezet wordt in presentabele, klare, taal, door middel van de aanwezige besturingssoftware van het navigatiesysteem.
Het enige raakpunt tussen deze processen is het besturingssysteem van jouw navigatiesysteem. Als dit besturingssysteem al 'gestoord' zou kunnen worden door slechte ontvangst van een TMC signaal dan zou dat meer effect moeten hebben op jouw navigatiesysteem dan alleen het niet weergeven van de flitsinfo vanuit de kaarten-database !!
Kortom: er moet iets anders aan de hand zijn. Het kan niet aan de TMC ontvangst liggen !!
Vragen:
1. worden wijzigingen van andere opties in andere menu's wel allemaal opgeslagen??
2. je hebt gemeld dat het systeem spanningsloos gemaakt is. Dat zou alleen kunnen werken om van spanning afhankelijke opslagmedium in jouw systeem 'schoon te poetsen'. Echter, na spanningloos geweest te zijn neem ik aan dat de besturingssoftware nog steeds geladen was. Of niet?? (mijn auto is vorige week bij de garage geweest en heeft ruim 3 uur de accu losgekoppeld gehad, toen ik wegreed functioneerde mijn systeem nog volledig correct !!) M.a.w. met spanningloos maken los je een softwareprobleem niet op. Hooguit maak je de geheugenplaatsen leeg van informatie.
3. zou de optie 'fabrieksinstellingen herstellen' kunnen werken (zit volgens mij onder systeeminstellingenmenu). Misschien dat op die manier de geheugenplaatsen hardware/softwarematig leeggepoets worden.
Kortom: volgens mij moet je het niet zoeken in TMC en versterkers maar echt in de software.
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Riekus,
Je gedachtegang kan ik helemaal volgen, zo is de mijne tot nu toe ook geweest. Wellicht herinner je je een vergelijkbaar verhaal op dit forum waar ook die link gelegd werd omdat zowel de mobiele controles via TMC alsook de flitsinfo door de gebruiker op één hoop gegooid werden.
Na wat meer info gekregen te hebben over de aard van een paar andere storingen begin ik te vermoeden dat het te maken zou kunnen hebben met de gevoeligheid van de computer op inputs. Die gedachte wordt versterkt door dat verhaal een paar dagen geleden van het moeten verleggen van de afgeschermde GPS kabel
Ook een gesignaleerd probleem met de verlichtingsdraad op punt A6 duidt in die richting.
Om die reden zou het wel eens zo kunnen zijn dat via de TMC kabel op C2 rare signalen binnenkomen die vervolgens door de computer verkeerd geïnterpreteerd worden. Daarbij speelt de SW uiteraard een rol, die vraagt immers continu die inputs af en stuurt vervolgens de computer aan.
Daarbij speelt dan ook een rol hoe de bekabeling gelegd is, of er lussen in zitten die weer als spoelen kunnen gaan dienen die andere signalen oppikken.
En hoe de andere kabels liggen, parallel met, of kruisend. Dat eerste kan dus voor problemen zorgen. Net als de door sommige gebezigde praktijk om een twin-lead te leggen naar de achterlichten om zo het achteruitsignaal en de verlichting op te pikken. Vaak gaat dat goed, maar niet altijd. Ik zal deze methode dan ook zeker niet aanbevelen.
Vóór het inspelen van de SR had Laurens ook problemen, o.a. vastlopers. Die kunnen te maken hebben met die inputs, en daar is de SR óók voor bedoeld.
Hoe het allemaal precies zit weet ik ook niet, enig experimenteren zal nodig zijn.
Maar ik heb wel de stelregel dat je zorgvuldig moet omspringen met de kabels en op moet letten hoe je ze legt en aansluit.
Dat heb ik al heel lang geleden geleerd toen ik nog zelf radio's en versterkers bouwde. Een verkeerd aardpunt kon er al voor zorgen dat de radio niet werkte of een versterker ging fluiten. En met die aardpunten worden ook bij de inbouw van Navi's veel fouten gemaakt.
Groet,
JW
Je gedachtegang kan ik helemaal volgen, zo is de mijne tot nu toe ook geweest. Wellicht herinner je je een vergelijkbaar verhaal op dit forum waar ook die link gelegd werd omdat zowel de mobiele controles via TMC alsook de flitsinfo door de gebruiker op één hoop gegooid werden.
Na wat meer info gekregen te hebben over de aard van een paar andere storingen begin ik te vermoeden dat het te maken zou kunnen hebben met de gevoeligheid van de computer op inputs. Die gedachte wordt versterkt door dat verhaal een paar dagen geleden van het moeten verleggen van de afgeschermde GPS kabel
Ook een gesignaleerd probleem met de verlichtingsdraad op punt A6 duidt in die richting.
Om die reden zou het wel eens zo kunnen zijn dat via de TMC kabel op C2 rare signalen binnenkomen die vervolgens door de computer verkeerd geïnterpreteerd worden. Daarbij speelt de SW uiteraard een rol, die vraagt immers continu die inputs af en stuurt vervolgens de computer aan.
Daarbij speelt dan ook een rol hoe de bekabeling gelegd is, of er lussen in zitten die weer als spoelen kunnen gaan dienen die andere signalen oppikken.
En hoe de andere kabels liggen, parallel met, of kruisend. Dat eerste kan dus voor problemen zorgen. Net als de door sommige gebezigde praktijk om een twin-lead te leggen naar de achterlichten om zo het achteruitsignaal en de verlichting op te pikken. Vaak gaat dat goed, maar niet altijd. Ik zal deze methode dan ook zeker niet aanbevelen.
Vóór het inspelen van de SR had Laurens ook problemen, o.a. vastlopers. Die kunnen te maken hebben met die inputs, en daar is de SR óók voor bedoeld.
Hoe het allemaal precies zit weet ik ook niet, enig experimenteren zal nodig zijn.
Maar ik heb wel de stelregel dat je zorgvuldig moet omspringen met de kabels en op moet letten hoe je ze legt en aansluit.
Dat heb ik al heel lang geleden geleerd toen ik nog zelf radio's en versterkers bouwde. Een verkeerd aardpunt kon er al voor zorgen dat de radio niet werkte of een versterker ging fluiten. En met die aardpunten worden ook bij de inbouw van Navi's veel fouten gemaakt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
JW,
In een latere edit van mijn berichtje toegevoegd: Laurens heeft begin deze week aangegeven dat hij ook zonder dat de TMC box aangesloten was geen C-IQ flitsinfo gekregen heeft.
Ik kan mij een conflict op geheugenplaatsniveau IN het systeem voorstellen maar interferentie vanuit langslopende kabels gaat mij boven mijn pet.
Met de wetenschap dat er ook voorafgaand aan het C-IQ flitsinfo verhaal al problemen waren met vastlopers wordt mijn overtuiging dat het met interne conflicten in geheugenplaats adresseringen/toegang te maken heeft groter. Ik krijg een beetje Microsoft Windows visioenen waarbij installatie van een stuurprogramma ook kan leiden tot problemen in allerlei registry-files waardoor het systeem vervolgens onverklaarbare storingen gaat geven.
Volgens mij zit de oplossing in het volledig software-vrij maken van het systeem (dus niet alleen besturingssysteem verwijderen maar ook zeker stellen dat alle registry, dll's, geheugenplaatsen, RAM en ROM etc. leeg c.q. verwijderd zijn)(maar hoe dat moet dat weet ik niet) en volledig opnieuw opbouwen van de diverse (software)systemen.
Maar eigenlijk denk ik dat Laurens en VDO het beste uit zijn met vervanging van het systeem. er zit in zijn MS5400 ergens een steekje los.
Groet,
Riekus
In een latere edit van mijn berichtje toegevoegd: Laurens heeft begin deze week aangegeven dat hij ook zonder dat de TMC box aangesloten was geen C-IQ flitsinfo gekregen heeft.
Ik kan mij een conflict op geheugenplaatsniveau IN het systeem voorstellen maar interferentie vanuit langslopende kabels gaat mij boven mijn pet.
Met de wetenschap dat er ook voorafgaand aan het C-IQ flitsinfo verhaal al problemen waren met vastlopers wordt mijn overtuiging dat het met interne conflicten in geheugenplaats adresseringen/toegang te maken heeft groter. Ik krijg een beetje Microsoft Windows visioenen waarbij installatie van een stuurprogramma ook kan leiden tot problemen in allerlei registry-files waardoor het systeem vervolgens onverklaarbare storingen gaat geven.
Volgens mij zit de oplossing in het volledig software-vrij maken van het systeem (dus niet alleen besturingssysteem verwijderen maar ook zeker stellen dat alle registry, dll's, geheugenplaatsen, RAM en ROM etc. leeg c.q. verwijderd zijn)(maar hoe dat moet dat weet ik niet) en volledig opnieuw opbouwen van de diverse (software)systemen.
Maar eigenlijk denk ik dat Laurens en VDO het beste uit zijn met vervanging van het systeem. er zit in zijn MS5400 ergens een steekje los.
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
heb gisteravond 5595rs geladen en vanmorgen gaf hij gewoon de flitsinfo aan, heb zelf een antennesplitter gemaakt en heb nog steeds op beide goed ontvangstTopsport schreef:Hallo Laurens,
ik ga zometeen ook 5595rs laden in mijn pc-5510 (MS-5500) en zal morgen direct kijken wat hij doet met de flitspalen.ik laad deze software i.v.m. het gebruik van de vdo ci-3000 én de cix-3000.
ook ik heb mijn fm-antenne zelf gesplitst en mijn radio én tmc-unit hebben goed ontvangst ( heb dus geen gebruik gemaakt van de vdo ma-1410)
zodra ik morgen meer weet, en dan bedoel ik of de flitspalen het wel of niet meer doen, meld ik dat hier even. kom er toch een stuk of drie tegen als ik naar mijn werk ga
Topsport
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33
flitspaal werkt nu goed
Hallo allemaal
Iedereen op dit forum de beste wensen in 2005
en dat het weer een mooi jaar mag worden op dit Forum.
Mijn 2005 begint heel goed.
Mijn flitspaal info werkt helemaal goed,
dit nadat ik de vdo antenne splitter (versterker) van 60 euro heb aangebracht en mijn
zelf gemaakt splitter heb verwijderd.
Dus mijn verhaal is een tmc box die geen 100% ontvangst heeft stoort
de ms 5500 zodat die de flitspalen niet goed weergeeft
Hadden de technichi van VDO Siemens tocht gelijk.
bij deze wil ik iedereen bedanken.
Een tevreden ms5500 gebruiker
laurens
Iedereen op dit forum de beste wensen in 2005
en dat het weer een mooi jaar mag worden op dit Forum.
Mijn 2005 begint heel goed.
Mijn flitspaal info werkt helemaal goed,
dit nadat ik de vdo antenne splitter (versterker) van 60 euro heb aangebracht en mijn
zelf gemaakt splitter heb verwijderd.
Dus mijn verhaal is een tmc box die geen 100% ontvangst heeft stoort
de ms 5500 zodat die de flitspalen niet goed weergeeft
Hadden de technichi van VDO Siemens tocht gelijk.
bij deze wil ik iedereen bedanken.
Een tevreden ms5500 gebruiker
laurens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Laurens,
Da's inderdaad een heel mooi begin van 2005, gefeliciteerd.
En dus zijn ook de wonderen de wereld nog niet uit, en dat is altijd prettig om te ervaren
Al met al is dit een onderwerp dat nog wel vaker aan de orde zal komen denk ik. Onbegrepen verschijnselen, wellicht terug te voeren op interferentie en/of slechte signalen.
Een paar maanden geleden speelde zoiets ook al eens in een discussie rond een niet goed werkende Becker Indy, en nu opnieuw. Het laatste woord is daar nog niet over gezegd en geschreven.
Wordt vervolgd dus
Groet,
JW
Da's inderdaad een heel mooi begin van 2005, gefeliciteerd.
En dus zijn ook de wonderen de wereld nog niet uit, en dat is altijd prettig om te ervaren
Al met al is dit een onderwerp dat nog wel vaker aan de orde zal komen denk ik. Onbegrepen verschijnselen, wellicht terug te voeren op interferentie en/of slechte signalen.
Een paar maanden geleden speelde zoiets ook al eens in een discussie rond een niet goed werkende Becker Indy, en nu opnieuw. Het laatste woord is daar nog niet over gezegd en geschreven.
Wordt vervolgd dus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
Allen: een fantastisch 2005. Good Winds and Fair Sailing !!
Laurens: fantastisch. Alhoewel 't allemaal tegen mijn logica indruist prachtig dat 't nu werkt.
Groet,
Riekus
Laurens: fantastisch. Alhoewel 't allemaal tegen mijn logica indruist prachtig dat 't nu werkt.
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Laurens,
Het draadje nog eens teruglezend ben ik aan het proberen een lijn te ontdekken in wat er gebeurd is en wat allemaal meegespeeld kan hebben.
Daarom een paar vragen:
1) In je posting van 27/12 5.31pm schrijf je dat je de SR opnieuw ingespeeld hebt zonder de TMC box aangesloten.
Hoe had je die losgekoppeld, aan de TMC box zijde of aan de PC zijde? En waar zat de stekker evt nog wel in?
2) Toen je die TMC box loskoppelde, was dat met een systeem dat geheel down was, dus dat nog weer compleet opnieuw en koud moest opstarten? Of was het systeem (nog) niet in een complete shutdown?
3) Ben je na het opnieuw laden van de SR onmiddellijk weer gaan rijden, met losgekoppelde box?
Achtergrond voor m'n vragen is de gedachte dat een losse kabel aan de PC op zich voor storing zou kunnen zorgen. En voorts dat bij een warme start de memory nog geladen is of kan zijn met verkeerde info.
Hopelijk kun je je nog precies herinneren wat er allemaal gedaan is en in welke volgorde en tijdsbestek.
Over dit onderwerp ben ik inmiddels ook in contact met een bevriende techneut in Wetzlar. Daarbij zou aanvullende informatie zeer welkom zijn
Groet,
JW
Het draadje nog eens teruglezend ben ik aan het proberen een lijn te ontdekken in wat er gebeurd is en wat allemaal meegespeeld kan hebben.
Daarom een paar vragen:
1) In je posting van 27/12 5.31pm schrijf je dat je de SR opnieuw ingespeeld hebt zonder de TMC box aangesloten.
Hoe had je die losgekoppeld, aan de TMC box zijde of aan de PC zijde? En waar zat de stekker evt nog wel in?
2) Toen je die TMC box loskoppelde, was dat met een systeem dat geheel down was, dus dat nog weer compleet opnieuw en koud moest opstarten? Of was het systeem (nog) niet in een complete shutdown?
3) Ben je na het opnieuw laden van de SR onmiddellijk weer gaan rijden, met losgekoppelde box?
Achtergrond voor m'n vragen is de gedachte dat een losse kabel aan de PC op zich voor storing zou kunnen zorgen. En voorts dat bij een warme start de memory nog geladen is of kan zijn met verkeerde info.
Hopelijk kun je je nog precies herinneren wat er allemaal gedaan is en in welke volgorde en tijdsbestek.
Over dit onderwerp ben ik inmiddels ook in contact met een bevriende techneut in Wetzlar. Daarbij zou aanvullende informatie zeer welkom zijn
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33
re
hallo
1 los gekopeld aan de tmc box kastje
kabel nog wel in de pc 5500
tmc antenne zat er ook nog in
2 eerste keer losgekopeld zo toen met de sr er al op zat navi stond gewoon aan.
tweede keer de sr geinstaleerd met de tmc box afgesloten en tmc antenne NIET in de Box
3 ja ben meteen flitspaal gaan opzoeken +- 7 km van mijn thuis
werkte niet
Moet toegeven dat ik sinds een week of 4 (radio 3 ) ook niet optimaal ontvangst had
toen heb ik ook ongeveer de sr erop gezet denk ik
Radio 3 is in groesbeek zeer moeilijk te ontvangen maar ging voorheen goed en nu met de orginele vdo splitter
werkt het ook goed
( kan nog het TMC station radio 3 niet ontvangen en rws rad 1 ook niet) ben ook noi niet uit omgeving van nijmegen geweest met de auto sinds ik de splitter heb.
heb zelf een keer de 5591 er weer opgezet toen de 5595 en toen de 5595sr
dit hie;lp allemaal niet
( ps zet er geen 5591 meet terug op krijg nu iedere keer na opstarten de melding dat ik voor vrijgave van produckten
met CI-Q contackt moet opnemen , overigens werkt alles kwa kaarten goed hoor)
laurens
1 los gekopeld aan de tmc box kastje
kabel nog wel in de pc 5500
tmc antenne zat er ook nog in
2 eerste keer losgekopeld zo toen met de sr er al op zat navi stond gewoon aan.
tweede keer de sr geinstaleerd met de tmc box afgesloten en tmc antenne NIET in de Box
3 ja ben meteen flitspaal gaan opzoeken +- 7 km van mijn thuis
werkte niet
Moet toegeven dat ik sinds een week of 4 (radio 3 ) ook niet optimaal ontvangst had
toen heb ik ook ongeveer de sr erop gezet denk ik
Radio 3 is in groesbeek zeer moeilijk te ontvangen maar ging voorheen goed en nu met de orginele vdo splitter
werkt het ook goed
( kan nog het TMC station radio 3 niet ontvangen en rws rad 1 ook niet) ben ook noi niet uit omgeving van nijmegen geweest met de auto sinds ik de splitter heb.
heb zelf een keer de 5591 er weer opgezet toen de 5595 en toen de 5595sr
dit hie;lp allemaal niet
( ps zet er geen 5591 meet terug op krijg nu iedere keer na opstarten de melding dat ik voor vrijgave van produckten
met CI-Q contackt moet opnemen , overigens werkt alles kwa kaarten goed hoor)
laurens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 2040
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1469
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1253
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1318
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1129
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4151
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 616