Montagesystemen Monitor

Toho_NL
Moderator
Moderator

Montagesystemen Monitor

Bericht door Toho_NL »

Ik weet niet echt in welk topic dit thuishoort, maar misschien kan iemand anders hem daar in zetten...

Ik heb de volgende vraag. Ik ben nog steeds aan het kijken naar een MS5500 (evtl. de XL-versie) + TMC-box. Nu zou ik graag wat meer weten over het monteren van het scherm. We hebben een VW Transporter T4 en ik zou graag weten wat voor mogelijkheden er allemaal zijn om het scherm van de 5500 of die van de 5500 XL te monteren. En heeft iemand daar goede foto's / plaatjes van? Ik zou ook graag weten hie het opklikken en eraf halen van het scherm in de praktijk bevalt. Dit moet namelijk vaak gebeuren en als dit lastig is kan dat tot wat "agressie" leiden. Kan iemand me verder helpen? Ik ben al bij diverse zaken geweest, maar geen enkele zaak kan me laten zien wat er zoals mogelijk is en geen enkele zaak kan me tonen hoe je het scherm eraf haalt (en dat ik het zelf ook even kan proberen). Iemand een idee? Of kan iemand misschien een foto maken van zijn of haar montage van de MS5500 op het dashboard (in zo'n ventilatorgat ofzo)? Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo ToHo

kijk eens op www.optimount.nl en dan naar producten, navigatie, montage,voertuigspecifiek daar vind je wel het een en ander.
ook hebben zij een swiffelmount , hierop schuif je de monitor wat vrij simpel gaat ( weet ik uit eigen ervaring :wink: )

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Kijk ook eens op www.brodit.dk vind ik persoonlijk mooiere steunen dan die van optimount

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi Beckeronline,

Kun je me misschien vertellen hoe je een scherm weer losmaakt van de adapter? Moet je dan een schroef losdraaien of werkt het met een kliksysteem ofzo? Of weet iemand anders misschien hoe zoiets werkt? Schroeven lijkt me namelijk niet handig, omdat ik regelmatig het scherm er uit moet halen...

Groetjes en alvast bedankt,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

http://w3.easytrade.net/brodit_shop/pro ... id=1164672

via bovenstaande link zie je een zogehete moveclip (ook van brodit) dus een soort snelkoppeling..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Begrijp ik het goed dat je het scherm er dan gewoon (zonder enige moeite) op kan schuiven? Je hoeft er dan alleen maar voor te zorgen dat het scherm op de juiste plaats erop geschoven wordt (in de verticale gleuf). Klopt dat? Dat zou namelijk perfect zijn!

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Houder

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Toho_NL schreef:Begrijp ik het goed dat je het scherm er dan gewoon (zonder enige moeite) op kan schuiven?
Ja dat klopt , ik heb ook een brodit houder voor m´n VDO scherm en dat werkt erg gemakkelijk , alleen schuiven en klaar :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ok, bedankt. Ik ga dan hier maar eens voor kijken. Er zit een dealer in de buurt en nu maar hopen dat ie het op voorraad heeft zodat ik het kan bekijken.

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi M&M,

Zou het misschien mogelijk zijn om hiervan een foto te maken? Het liefst zie ik dan een foto mét scherm van de achterkant (dus achterop het scherm, zodat je de montage kan zien) en van de voorkant zonder scherm (dat je dus de montage van voren ziet zonder scherm) en de achterkant van het scherm (als je hem eraf hebt gehaald).

Alvast bedankt,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
admin
Site Admin
Site Admin

Bericht door admin »

Past prima onder de VDO rubriek, dus maar hier naar toe verplaatst.
Omdat deze vraag ook voor niet-vdo gebruikers interessant kan zijn, een verwijzing achter gelaten onder de oorspronkelijke rubriek 'Overige-Merken'.

Tevens titel aangepast om duidelijk te maken dat het hier om een monitor gaat, en niet de navigatie-pc zelf of bijvoorbeeld de afstandbediening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Foto's

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Toho_NL schreef:Zou het misschien mogelijk zijn om hiervan een foto te maken? Het liefst zie ik dan een foto mét scherm van de achterkant (dus achterop het scherm, zodat je de montage kan zien) en van de voorkant zonder scherm (dat je dus de montage van voren ziet zonder scherm) en de achterkant van het scherm (als je hem eraf hebt gehaald).
Hoi,

Ik heb m'n digitale toestel tijdelijk uitgeleend ... ik heb wel nog deze foto's van mijn VDO monitor, heb je daar wat aan ??

Groet Menno.

[edit] PS : :oops: :oops: , ik zie net dat het een Arat houder is ( werkt ook middels schuiven ) , ik ben in de war met m'n telefoon houder die wel van brodit is ... domdomdom ... [/edit]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member

Bericht door Denniskl »

Dit is zo'n swiffelmount. Deze heb ik ingebouwd in een Nissan Double Cab Navara (mond vol)
En zelf heb ik m ook in mijn eigen auto gehad. Ik vond hem ontzettend handig!
Het scherm schuift er makkelijk op en af.
En dan kan je eventueel ook nog, afhankelijk van de auto, een beugel kopen.
Daar schroef je dan de swiffelmount op en dan hoef je helemaal niet meer te boren in je dashboard
om je monitor vast te zetten.
Afbeelding
Dit is de swiffelmount. Ik heb m zelf op een metalen beugeltje gezet.

Afbeelding
Met scherm. Je ziet zo dus niets meer van van de swiffelmount. En je kan m ook nog draaien.

Hoop dat je er iets aan hebt.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434