Mensen, ik ben nieuw hier en ook nieuw in de navi wereld.
Nu heb ik een MS5000 (met PC5100) overgekocht. Nu heb ik toch enige vragen:
Vraag 1: Er zat geen GPS 'antenne' bij en geen houder voor de afstandsbediening. Gaat dat werken dan? Of moet ik die nog achterhalen?
Vraag 2: Mijn afstandsbediening werkt nu niet, zonder de houder. Het systeem start op, maar ik kan al geen bevestiging geven op de 'welkomst tekst'. Batterijen heb ik geplaatst, maar hoe verder?
Vraag 3: Ik bouw het systeem in in een Hymer (camper) B644 van 1994. Als onderbouw zit hier een Fiat Ducato TD in. Ook van 1994. Waar zit precies de aansluiting voor de pulsmeter (en evt. de achteruitrij signalering, mocht iemand dat weten, maar die kan ik zelf nog wel opzoeken, denk ik). Ik heb hiervoor een aantal sites bezocht, waaronder www.petri.de. De site die hier onder links staat. Die kon mij vertellen:
Fiat Ducato TD 1994 - Mechanische Tachowelle, - Geber einbauen. Impulsgeber 22 EA1190/00
Leuk. Wat betekend dit in 'gewoon' Nederlands?
De gyro-tol zit toch in de MS5000 geintegreerd? In de PC5100 gedeelte, denk ik dan? Dus die hoef ik niet ergens vandaan aan te sluiten aan het systeem?
Vraag 4: In de camper zit op dit moment een VDO Dayton Radio/cd speler ingebouwd. Een vrij recent model. Type zou ik moeten nagaan, weet ik op dit moment niet.
Kan ik de ISO stekkers die nu in die radio zitten zo ompluggen op de Navi computer? De connectors op beide kasten (Radio en Navi) zien er identiek uit. Zelfs de kasten opzich zijn helemaal identiek. Alleen op de radio zit een wegklapbaar frontje waarachter de cd ingevoerd kan worden. Dus nee, het is niet een Navi systeem! Daarom heb ik de MS5000 overgenomen.
Vraag 5: Kan ik beide systemen, dus radio en navi, samen blijven gebruiken? Bestaan daar ISO splitters voor ofzo iets?
Mijn overgenomen systeem specs:
Geleverd:
MM5000 - beeldscherm
beeldschermkabel
PC5100 - het PC en CD systeem
RC9773 - afstandsbediening
SW:
Europa 2004/2005 cd-roms (23 landen op 8 cd's)