Mensen, ik ben nieuw hier en ook nieuw in de navi wereld.
Nu heb ik een MS5000 (met PC5100) overgekocht. Nu heb ik toch enige vragen:
Vraag 1: Er zat geen GPS 'antenne' bij en geen houder voor de afstandsbediening. Gaat dat werken dan? Of moet ik die nog achterhalen?
Vraag 2: Mijn afstandsbediening werkt nu niet, zonder de houder. Het systeem start op, maar ik kan al geen bevestiging geven op de 'welkomst tekst'. Batterijen heb ik geplaatst, maar hoe verder?
Vraag 3: Ik bouw het systeem in in een Hymer (camper) B644 van 1994. Als onderbouw zit hier een Fiat Ducato TD in. Ook van 1994. Waar zit precies de aansluiting voor de pulsmeter (en evt. de achteruitrij signalering, mocht iemand dat weten, maar die kan ik zelf nog wel opzoeken, denk ik). Ik heb hiervoor een aantal sites bezocht, waaronder www.petri.de. De site die hier onder links staat. Die kon mij vertellen:
Fiat Ducato TD 1994 - Mechanische Tachowelle, - Geber einbauen. Impulsgeber 22 EA1190/00
Leuk. Wat betekend dit in 'gewoon' Nederlands?
De gyro-tol zit toch in de MS5000 geintegreerd? In de PC5100 gedeelte, denk ik dan? Dus die hoef ik niet ergens vandaan aan te sluiten aan het systeem?
Vraag 4: In de camper zit op dit moment een VDO Dayton Radio/cd speler ingebouwd. Een vrij recent model. Type zou ik moeten nagaan, weet ik op dit moment niet.
Kan ik de ISO stekkers die nu in die radio zitten zo ompluggen op de Navi computer? De connectors op beide kasten (Radio en Navi) zien er identiek uit. Zelfs de kasten opzich zijn helemaal identiek. Alleen op de radio zit een wegklapbaar frontje waarachter de cd ingevoerd kan worden. Dus nee, het is niet een Navi systeem! Daarom heb ik de MS5000 overgenomen.
Vraag 5: Kan ik beide systemen, dus radio en navi, samen blijven gebruiken? Bestaan daar ISO splitters voor ofzo iets?
Mijn overgenomen systeem specs:
Geleverd:
MM5000 - beeldscherm
beeldschermkabel
PC5100 - het PC en CD systeem
RC9773 - afstandsbediening
SW:
Europa 2004/2005 cd-roms (23 landen op 8 cd's)
MO5076 update.
Ik hoop dat iemand mij met een gedellte en liefst al mijn vragen kan helpen!
Hartelijk dank alvast!
cubizer.
VDO MS5000 in Hymer B644 (Fiat Ducato)
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo cubizer.
ten eerste, wat voor afstandbediening zit er bij de navigatie, je schrijft een RC9773
1- gps-antenne heb je gewoon nodig, anders weet het systeem niet waar je bent.
2-de afstandsbediening moet ook werken zonder houder, mits je de afstandsbediening richt op de infra-rood ontvanger op het scherm.of als het mogelijk is een proberen van een kennis die er ook een heeft
3-Mechanische Tachowelle, - Geber einbauen. Impulsgeber 22 EA1190/00 je hebt een mechanische pulsgever nodig die je tussen de kilometerteller en versnellingsbak plaatst, 22EA1190/00 is het typenummer,op deze gever sluit je drie draden aan, een massa- een geschakelde plus- en de derde gaat naar je navigatie.welke waar op moet zou bij de aansluitschema van de pulsgever moeten zitten, of anders vragen bij het bedrijf waar je hem koopt.
4,5-je radio kan je gewoon blijven gebruiken, ik zou de draden van de navigatiecomputer aansluiten bij je radio (solderen), alleen de pulsdraad en achteruitrijdraad en verlichtingsdraad niet zie ook Tips&Tricks op dit forum
succes, en als je nog vragen hebt stel ze gerust
Topsport
ten eerste, wat voor afstandbediening zit er bij de navigatie, je schrijft een RC9773
1- gps-antenne heb je gewoon nodig, anders weet het systeem niet waar je bent.
2-de afstandsbediening moet ook werken zonder houder, mits je de afstandsbediening richt op de infra-rood ontvanger op het scherm.of als het mogelijk is een proberen van een kennis die er ook een heeft
3-Mechanische Tachowelle, - Geber einbauen. Impulsgeber 22 EA1190/00 je hebt een mechanische pulsgever nodig die je tussen de kilometerteller en versnellingsbak plaatst, 22EA1190/00 is het typenummer,op deze gever sluit je drie draden aan, een massa- een geschakelde plus- en de derde gaat naar je navigatie.welke waar op moet zou bij de aansluitschema van de pulsgever moeten zitten, of anders vragen bij het bedrijf waar je hem koopt.
4,5-je radio kan je gewoon blijven gebruiken, ik zou de draden van de navigatiecomputer aansluiten bij je radio (solderen), alleen de pulsdraad en achteruitrijdraad en verlichtingsdraad niet zie ook Tips&Tricks op dit forum
succes, en als je nog vragen hebt stel ze gerust
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb inderdaad de RC9773 als afstandsbediening. Ik kan alleen nergens op internet iets vinden over dit type. Waar die voor geschikt is. Volgens mij heb ik gewoon een verkeerd type afstandsbediening gekregen bij het MS5000 systeem.
Hij ziet er (ongeveer) zo uit:
RC5000/00
maar met de knoppen bovenaan, zoals op de zwarte uitvoering. Hij is echter wel zilver!
RC5000/01
Ik weet zo niet iemand in de buurt met ook een VDO systeem, waarvan ik de afstandsbediening zou kunnen testen.
Voor die pulsgever moet ik bij een autozaak kijken?
Alvast dank weer!
Hij ziet er (ongeveer) zo uit:
RC5000/00
maar met de knoppen bovenaan, zoals op de zwarte uitvoering. Hij is echter wel zilver!
RC5000/01
Ik weet zo niet iemand in de buurt met ook een VDO systeem, waarvan ik de afstandsbediening zou kunnen testen.
Voor die pulsgever moet ik bij een autozaak kijken?
Alvast dank weer!
Hide post links |
-
- Senior Member
beide foto's zijn inderdaad van de afstandsbediening die bij de ms-5000 hoort.
als het lukt plaats eens een foto van je afstandsbediening
pulsgever zou je bij een fiat-garage kunnen halen/bestellen.
Topsport
als het lukt plaats eens een foto van je afstandsbediening
pulsgever zou je bij een fiat-garage kunnen halen/bestellen.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1336