carin 520

wally
Starting Member
Starting Member

carin 520

Bericht door wally »

Hallo daar ,

Na installatie van dit systeem,duurt ut erg lang voordat ie sattalieten vind en duurt het lang voordat ie de juiste plaats bepaalt,net als de gesproken begeleiding,die komt te laat.

weet iemand waar dit aan kan liggen ,en wie kan mij daarbij helpen.

alvast bedankt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Dat 'ie enige tijd nodig heeft om voldoende sat's te vinden is normaal en dat heeft geen invloed op de goede werking van je systeem. Dat werkt op basis van "mapmatching" mbv de tachopuls en het ingebouwde gyrokompas.

Dus is de vraag: heb je de tachopuls goed aangesloten en werkt die wel? Als die niet goed werkt zal een ouwetje als de Carin 520 is nooit goed werken :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wally
Starting Member
Starting Member

Bericht door wally »

ja de puls werkt goed,althans,als ik rij dan gaat het getal omhoog,sta ik stil dan staat ie op 0.
weet jij toevallig ook waar alle instellingen op moeten staan ,denk dat de vorige eigenaar ermee heeft lopen te klooien.

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

wally schreef:ja de puls werkt goed,althans,als ik rij dan gaat het getal omhoog,sta ik stil dan staat ie op 0.
weet jij toevallig ook waar alle instellingen op moeten staan ,denk dat de vorige eigenaar ermee heeft lopen te klooien.

alvast bedankt
Hoe de instellingen van de 520 zijn weet ik niet precies, wellicht kijkt WMP mee, die had tot voor kort een 520/522.
Deze kun je overigens alleen goed zetten als je de achteruit ook aangesloten hebt :!:

Weet je systeem wel je beginpositie als je 'm opstart? Als dat zo is zitten je plus en geschakelde plus in elk geval wel goed.
Mocht die beginpositie niet goed zijn moet je daar even naar kijken. En voorts een goede calibratierit uitvoeren na de settings goed gezet te hebben.

Groet.
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wally
Starting Member
Starting Member

Bericht door wally »

de achteruit zit aangesloten,altans dat kan ik zien in het menutje,als ik hem in zijn 1234of 5 zet ztaat er een d en in achteruit een rretje.en dat van die spanning zal ik eens nakijken.,maar ben ook benieuwt of mijn instellingen goed staan

PS wat is i-cq ofzoiets?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

wally schreef:de achteruit zit aangesloten,altans dat kan ik zien in het menutje,als ik hem in zijn 1234of 5 zet ztaat er een d en in achteruit een rretje.en dat van die spanning zal ik eens nakijken.,maar ben ook benieuwt of mijn instellingen goed staan

PS wat is i-cq ofzoiets?
Dan zitten die instellingen goed zo te zien, verder is er volgens mij niks aan te passen. Kun je hier anders even melden welke instellingen je nu hebt?
En hoe is het met de beginpositie bij het starten, klopt die wel?

C-IQ is het nieuwe VDO-Dayton systeem met Content on Demand. Daarbij krijg je nieuwe kaart CD/DVD's gratis maar koop je de door jou gewenste content die je dan vrij kunt schakelen. Je kunt het alleen gebruiken in de daartoe ontwikkelde VDO-Dayton systemen, te weten de MS 5400/5500, MS 4150/4200RS en MS 3200

Over C-IQ is al een boel geschreven op dit forum, ik gebruik het zelf ook en ben er zeer enthousiast over. Je koopt en laat vrijschakelen wat je nodig hebt, niks meer en niks minder. Dus bijvoorbeeld Benelux voor een jaar en een maandje vakantie in Frankrijk. En flitspaalinfo erbij :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene.
Average Member
Average Member

Carin 520/522

Bericht door Rene. »

Ik weet niet of dat kan, maar ik heb volgens mij ook gehad dat hij zo traag was, en volgens mij stond hij toen in demo mode. Toen ik dat uit heb gezet was het weer goed.

Rene'

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wally
Starting Member
Starting Member

Bericht door wally »

nou heb er net ver 4.8 opgezet.

heb de instellingen vergeleken met een andere carin,staan goed,maar nu;Als ik de auto start,duurt het lang eerdat ik beeld heb,en dan moet ie nog gaan zoeken naar satalieten,hoort dat zo?
en als ik een bestemming invoer,en daarna op begeleiding druk ,hoor ik af en toe maar iets.en het beeld is meestal een straat achter,dwz als ik haverwege in een straat moet zijn,en ik ben daar aangekomen ,geeft ie aan dat ik nog in de straat ervoor ben ,hoe komt dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member

Bericht door fransnacht »

zitten beide plussen ook niet verkeerd om?

omdat hij telkens eerst satelieten moet vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wally
Starting Member
Starting Member

Bericht door wally »

dat kan best,maar hoelang duurt het normaal eerdat ie opstart,en zien jullie dan meteen dat de sataliet groen is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

wally schreef:dat kan best,maar hoelang duurt het normaal eerdat ie opstart,en zien jullie dan meteen dat de sataliet groen is?
Gisterenavond heb ik al aangegeven dat het enige tijd kan duren voordat je de sat's groen hebt:
Dat 'ie enige tijd nodig heeft om voldoende sat's te vinden is normaal en dat heeft geen invloed op de goede werking van je systeem. Dat werkt op basis van "mapmatching" mbv de tachopuls en het ingebouwde gyrokompas.
Die tijd kan tot een aantal minuten oplopen en is als je systeem verder goed werkt geen enkel probleem :!:
Het is zelfs zo dat als je systeem goed werkt, dus ook goed gecalibreerd is rustig zonder satelliet ontvangst kan navigeren. Dat is al vele malen op dit forum aan de orde geweest.

Dus is het zaak jouw probleem systematisch te benaderen, vandaar ook m'n eerdere vragen:

1) Als je de auto start en een adres ingeeft en de begeleiding start, sta je dan op de goede positie? Dus zie je op je scherm dat de auto inderdaad voor je huisdeur staat of waar je je op dat moment bevindt?

Als dat niet het geval is zitten wellicht je plus en geschakelde plus verkeerd om. Ook FransNacht had het daar al over.

2) Heb je een goede calibratierit uitgevoerd, zoals in de instructie staat? En werd toen de nauwkeurigheid beter?
Deze calibratierit heeft alleen zin als het punt bij 1) goed zit.

Het is essentieel dat deze punten onderzocht worden en boven tafel komen. Zonder die wetenschap heeft het geen zin om verder te gaan.
Jouw vraag duidt erop dat je in de verkeerde richting zoekt.

Actie dus, we lezen je reactie wel :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wally
Starting Member
Starting Member

Bericht door wally »

nogmaals gesjekt:

auto gestart,hij gaf niet de juiste plaats aan ,ben naar het eerstvolgende kruispunt toegereden,relocate gedaan,maar het volgende kruispunt,weer relocate,volgende weer,toen gaan rijden over de n65 vanaf toen volgde die goed ,elke kruising en elke weg gaf ie exact aan ,vanaf toen ben ik wat adressen in gaan voeren waar ie mij heen moest moest brengen,een stuk of 15 allemaal correct gedaan.als ik expres fout reed corrigeerde ie dat netjes.een uurtje later thuis aangekomen voor de deur (stond exact aangegeven) uitgezet.dus morgen even kijken of de plaats nog exact hetzelfde is.

Ps:de puls gaf ,als ik 50 reed ,ook 50 aan ,dus dat is volgens mij ook goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

wally schreef:nogmaals gesjekt:

auto gestart,hij gaf niet de juiste plaats aan ,ben naar het eerstvolgende kruispunt toegereden,relocate gedaan,maar het volgende kruispunt,weer relocate,volgende weer,toen gaan rijden over de n65 vanaf toen volgde die goed ,elke kruising en elke weg gaf ie exact aan ,vanaf toen ben ik wat adressen in gaan voeren waar ie mij heen moest moest brengen,een stuk of 15 allemaal correct gedaan.als ik expres fout reed corrigeerde ie dat netjes.een uurtje later thuis aangekomen voor de deur (stond exact aangegeven) uitgezet.dus morgen even kijken of de plaats nog exact hetzelfde is.
Ps:de puls gaf ,als ik 50 reed ,ook 50 aan ,dus dat is volgens mij ook goed.
Uit de eerste opmerking blijkt dat de positie bij het verlaten van de auto niet opgeslagen is met als meest waarschijnlijke oorzaak een verwisselde vaste en geschakelde plus.
Dus zal dat ook morgen bij het starten ook wel niet het geval zijn omdat de vaste plus verdwijnt en de computer dus niet netjes z'n shut-down kan afmaken.

Voor een calibratie is een relocate onnodig, dat doet je systeem zelf op het moment dat je voldoende Sat's ontvangt. Dat staat ook in de instructie, begin je calibratierit als die Sat's er zijn en ga dan niet een rechte weg rijden maar zoveel mogelijk haaks afslaan in een goed gedigitaliseerd gebied. Dán zal de calibratie het snelst en het best tot stand komen.
Daarbij is het dus niet nodig een adres in te geven, de computer vergelijkt al rijdende de kaartgegevens met wat hij waarneemt dmv de puls en de gyro. In het begin aangevuld door de GPS gegevens.
Op een goed moment zie je dan dat de voertuigpositie op de kaart overeenkomt met de werkelijkheid :)

Maar kennelijk is het je zó ook gelukt :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wally
Starting Member
Starting Member

Bericht door wally »

thanx voor de snelle reacties,ik hoop van jullie wijsheid nog vaker gebruik te kunnen maken ,nu ga ik echt naar bedje toe.bedankt alvast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 751