dvd speler aansluiten op MS5000 middels interface

pfrovers
Junior Member
Junior Member

dvd speler aansluiten op MS5000 middels interface

Bericht door pfrovers »

Ik heb een MS5000 en een JVC indash radio dvd speler (KD-DV5000). Ik heb een VDO MM5000 monitor op het dashboard. Ik wil dvd kijken en navigeren. Zodoende heb ik een interface aangeschaft.

Mijn vraag:

Ik wil in de toekomst 2 monitoren in de hoofdsteunen laten monteren. Echter de MI2200 kan maar 2 monitoren van VDO aansluiten. Dit terwijl ik er 3 moet aansturen. Kan ik een A/V splitter aansluiten op de optische uitgang mijn dvd speler?. Deze heeft 1 digitale (optische) uitgang en 2 lijnuitgangen. Dus dat ik de digitale (optische) uitgang splits, zijnde het beeldsignaal.
Dit omdat mijn interface voor mijn voorste monitor moet worden aangesloten en dat ik in de toekomst 2 monitoren wil aansluiten. Dus kan het beeldsignaal vanaf de dvd speler gesplit worden?.

De audio uitgang is verder geen probleem, dit omdat ik een radio dvd speler heb, deze is aangesloten op de speakers. Dus ik hoor de dvd over de speakers van de auto. De navigatie gaat via de luidspreker van de voorste monitor. De MS5000 is een stand alone systeem. Het gaat mij dus puur om het beeldsignaal.

Waarschijnlijk zal ik niet kunnen schakelen in het VDO menu voor de achterste schermen. Je kan een multi media box activeren op het scherm van de MS5000. Daar zou ik mee kunnen schakelen voor de voorste monitor.

Wie heeft ervaring met deze materie? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member

MS5000 multi media toepassingen

Bericht door pfrovers »

Is er iemand die mij met bovenstaande kan helpen cq. adviseren?.

Ik hoor het graag. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

het hangt er een beetje vanaf welke schermen je erop aan wilt sluiten.

Indien ook Dayton schermen dan heb je nog een interface nodig, een MI2100 bijvoorbeeld die je dan stan alone laat draaien.
De gele uitgang van de dvd speler kunje dan splitsen naar de MI 2200 en naar de MI 2100

gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member

MS5000 multi media

Bericht door pfrovers »

Als ik er nu 2 multi media boxen of interfacen op zet, kan ik dan alle schermen via het menu van VDO op de voorste monitor bedienen?.

Dit omdat mijn JVC radio dvd speler een dual zone werking heeft. Dus ik kan radio luisteren voorin en achterin kunnen ze via de koptelefoon dvd luisteren en kijken op de schermen achterin. Het toestel van JVC heeft namelijk een tweede audio uitgang hiervoor. Ik moet dan wel schermen hebben met een IR aansluiting voor infrarood verbinding van scherm naar koptelefoon of plafondscherm met IR verbinding. Je kan ook gewoon het geluid over de speakers laten spelen, maar dan kun je natuurlijk niet met de koptelefoon werken.

Wat ik zelf ook voordeel zou vinden is dat ik de schermen achterin voorin via het VDO menu kan bedienen. Want in de instellingen van mijn MS5000 zag ik dat je de multi media box kan aanvinken als je deze gebruikt. Kan ik dan alle schermen als ik twee boxen heb aangesloten via het VDO menu bedienen??.
Of gaat dit alleen met 1 box of interface?.

Ten tweede gaat de beeldkwaliteit verloren als je het beeld gaan splitsen met een splitter?.
Zijnde een Y-connector van dietz?.
Ik heb tenslotte maar 1 optische digitale uitgang op mijn radio dvd speler.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

Beste,

Je kunt de interface's niet bedienen vanaf het scherm voorin.

De interfaces werken d.m.v van je contact spanning (je kan er wel een schakelaar tussen zetten om ze aan en uit zetten)

Echter hebben de VDO schermen geen head phone uitgang dus hiervoor moet je een andere oplossing zoeken.

Met een y splitter van Dietz verwacht ik geen signaal verlies.
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member

MS5000 multi media

Bericht door pfrovers »

Ik had begrepen dat je de mogelijkheid had in het menu de instelling multi media box in te stellen.
Hierdoor zou je in het menu op het scherm, kunnen wisselen tussen navigatie en dvd op het scherm.
Dit op de voorste monitor.

De MI2200 zal dan stand alone gaan draaien. Op de navigatiecomputer komt dan een video interface van Vision, waardoor je dvd kan kijken op het voorste scherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member

Interface

Bericht door pfrovers »

Wie heeft er ervaring met de video interface?
waarmee je kan schakelen in menu tussen dvd en navigatie :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member

Interface MS5000

Bericht door pfrovers »

Er zijn toch wel mensen die een interface hebben geplaatst tussen hun MS5000 en monitor om een externe dvd te bedienen. Ben namelijk benieuwd naar de ervaringen.

Voornamelijk hoe je via het menu kunt schakelen etc.

Ik hoor het graag :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pfrovers
Junior Member
Junior Member

multi media

Bericht door pfrovers »

Ik heb de interface binnen, wordt tussen de monitor en navigatiecomputer aangesloten, heel gemakkelijk.
Nu kan ik dus schakelen tussen dvd en navigatie.

Wil nu nog 2 schermen bijsluiten, wie heeft hier ervaring mee?.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

hallo pfrovers,

ik zou zelf gaan voor twee schermen van vdo en deze aansturen met een vdo mi-2200 (stand-alone aansluiten), op de ene video-input zet je het signaal van de dvd-speler (audio +video-signaal) en dan kan je op de tweede video-input nog een exteren bron aansluiten.(bv spelcomputer)
geluid kan dan via een vdo rst-5400 en deze werkt met een smalle koptelefoonaansluiting.
deze configuratie heb ik zelf ook in de auto zitten en dat bevalt zeer goed.
als je geen bedraade koptelefoons wilt gebruiken kan je ook de vdo WT 5100 - Koptelefoon zender gebruiken en hierop draadloze infrarood koptelefoons op aansluiten, zie VDO WT 5100

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DVD speler navigeert niet
    door bedumerbult » 01 dec 2014 16:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 390