Vdo Tv-5000 op mijn carin 522, hoe werkt dat??

bastien
New Member
New Member

Vdo Tv-5000 op mijn carin 522, hoe werkt dat??

Bericht door bastien »

L.S.

Allereerst hoera voor deze site! Heeft mij tot nu toe al erg geholpen!! :lol:
Ik ben sinds kort in het bezit van een carin 522, en wilde daarop tv kijken.
Nu is mij verteld dat ik de Vdo Tv-5000 moest aanschaffen, en daarmee klaar was.
Is dit ook werkelijk zo? :? want heb ook ergens gelezen dat er een multimediabox is ofzo? misschien zijn dit domme vragen, maar ben (nog) niet zo thuis in deze navigatie wereld.

En ook wilde ik weten welke zenders er te ontvangen zijn. Is het alleen ned. 1 2 en 3? of ook de rest tmf mtv etc.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie's

Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

Hallo Bas

je hebt wel een multimediabox nodig, als je de volgende link aanklikt zie je dat het mogelijk is :wink:
viewtopic.php?t=2335&highlight=mi2100 , dan zou ook de MI-5000 moeten werken op een Carin 522 .

met een tv-tuner ontvang alleen maar Ned 1,2 en 3 en sommige regionale zenders, in mijn geval TV noordholland.
voor de andere zenders zou je een digitale tv-tuner moeten aanschaffen :arrow: Digiantenne :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bastien
New Member
New Member

Bericht door bastien »

ok, dank je, maar dan moet ik dus kijken naar een digiantenne ofzo? Ik heb al gezocht maar waar zou ik dat kunnen vinden? en heb ik daar ook die multimediabox voor nodig?

vr gr

Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

bastien schreef:ok, dank je, maar dan moet ik dus kijken naar een digiantenne ofzo? Ik heb al gezocht maar waar zou ik dat kunnen vinden? en heb ik daar ook die multimediabox voor nodig?

vr gr

Bas
Hallo,

Digitenne hoort tot de DVB-T systemen, Digital Video Broadcasting-Terrestial. Zoiets als satelliet TV maar dan via de ether.

In Duitsland beginnen de eerste systemen op de markt te komen die geschikt zijn voor inbouw in een auto. Het verschil met thuis is nl niet alleen de 12V voeding maar ook het feit dat je rekening moet houden met slechte ontvangst als je auto rijdt.
Daarvoor zijn nu DVB-T tuners op de markt met ADS, Antenne Diversity System, waarbij minimaal twee aparte antennes op het systeem aangesloten worden.
Die tuners zijn niet goedkoop, lees maar even mee wat daarover op het duitse forum http://navi-forum.net/board/viewforum.p ... 1e5ab2dbb1 geschreven wordt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Lees maar onderstaand bericht wat wij nog niet zolang geleden ontvangen hebben van hirschmann:

Digitenne in de auto
Hirschmann Electronics b.v. heeft het programma uitgebreid met een DVB-T tuner en antennes, CarTV, waarmee het mogelijk is in Nederland Digitenne in de auto te ontvangen. Wel is een abonnement nodig op Digitenne. De tuner en antenneversterkers zijn zowel 12 V als 24 V geschikt, het systeem kan daardoor zowel in de auto als in de vrachtwagen toegepast worden. De bruto adviesprijs is 799 euro excl. BTW. CarTV is geschikt voor het ontvangen van DVB MPEG-2 programma’s. De tuner heeft een geheugen voor 400 kanalen. De kanalen kunnen handmatig of middels een auto scan gevonden en opgeslagen worden. Veel bekeken programma’s kunnen in een lijst met favorieten opgeslagen worden. Middels een pincode kunnen kanalen geblokkeerd worden om deze te beveiligen tegen ongewenst gebruik door kinderen. CarTV bestaat uit een tuner en twee antennes. De antennes worden aan de binnenzijde van de autoruit geplaatst. De antennes zijn voorzien van een versterker en een filter, welke storingen van bijvoorbeeld GSM voorkomen. Als beeldscherm kan die van een DVD-speler of een navigatiessysteem worden gebruikt, ook kan een apart scherm worden geplaatst. Op dit moment is Digitenne alleen in de Randstad te ontvangen. Met CarTV kan men in Vlaanderen de uitzendingen van de VRT multiplexen volgen in in Duitsland de plaatselijke DVB-T uitzendingen voor zover de auto zich in het ontvangstgebied bevindt. (Bron: Hirschmann Electronics b.v)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bastien
New Member
New Member

Bericht door bastien »

ok dan, dan wordt dit toch wel een aardig prijzige zaak...
ga er nog even over denken en als het zover is meld ik het in dit forum, alvast heel erg bedankt voor jullie informatie!
vr gr
Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Bericht door Topsport »

bastien schreef:ok, dank je, maar dan moet ik dus kijken naar een digiantenne ofzo? Ik heb al gezocht maar waar zou ik dat kunnen vinden? en heb ik daar ook die multimediabox voor nodig?

vr gr

Bas
inderdaad, ook met een digitale tv tuner heb je een multimediabox nodig, en wel de mi-2100.wordt zeker een duur plaatje bij elkaar :cry:
zie ook http://www.asntechnologies.com/ voor meer info over digitale tv-tuners en dan kijken bij Senergy
in mijn eerdere bericht schreef ik dat het wellicht ook met een mi-5000 zou gaan, maar dat werkt toch niet op een 522.
een mi-2100 wel volgens de link die ik gaf in mijn eerste bericht, en dan zou de navigatie in stand-by moeten staan :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • De gps van mijn Espace (bwj 2005) werkt niet meer.
    door GREG123 » 28 apr 2015 11:43 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 790
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 632
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm