Hallo
Ik ben ook nieuw hier op de site en ik ben auto monteur van beroep geweest . Nu ben ik al een jaar of wat geen monteur meer maar heb toch de iso stekker meegekregen dus dat moet niet z'n probleem zijn.
Nu moet zeggen ik ben blij dat deze site er is want ik had gelijk een vraagje over een navigatie systeem en hoop dat iemand mij hier op antwoord kan geven .
Ik heb een opel vectra uit 1999 hier zit in een VDO cdr 500 dit is een orgineele radio van opel .Nu wil ik een navigatie systeem inbouwen en dat is de Carin 522 nu geloof ik dat dit niet meer z'n jong systeem is maar ik hoop dat het nog wel een goed systeem is en dat er nog update's voor te krijgen zijn .
Zou iemand mij kunnen zeggen of alle aansluitingen zoals die worden omschreven in de handleiding aanwezig zijn in de iso connector van dit type auto . Of is er iemand die mij kan helpen aan een aansluit schema voor deze auto met dit navigatie systeem .
Tevens hoop ik dat iemand mij kan zeggen of ik dit navigatie systeem kan gebruiken met de orgineele opel radio en of ik de mute aansluitng moet gebruiken want zag dat niet iedereen er tevreden over was als je deze aansluiting gebruikte bij navigatie systeem . Ik hoop wel dat dit los staat van de telefoon carkit
Gelijk een hoop vragen maar ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen
Edwin
ISO stekker aansluiting opel vectra B 1999
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 dec 2004 13:10
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Re: ISO stekker aansluiting opel vectra B 1999
Hallo Edwin,chevy184 schreef:Hallo
Ik ben ook nieuw hier op de site en ik ben auto monteur van beroep geweest . Nu ben ik al een jaar of wat geen monteur meer maar heb toch de iso stekker meegekregen dus dat moet niet z'n probleem zijn.
Nu moet zeggen ik ben blij dat deze site er is want ik had gelijk een vraagje over een navigatie systeem en hoop dat iemand mij hier op antwoord kan geven .
Ik heb een opel vectra uit 1999 hier zit in een VDO cdr 500 dit is een orgineele radio van opel .Nu wil ik een navigatie systeem inbouwen en dat is de Carin 522 nu geloof ik dat dit niet meer z'n jong systeem is maar ik hoop dat het nog wel een goed systeem is en dat er nog update's voor te krijgen zijn .
Zou iemand mij kunnen zeggen of alle aansluitingen zoals die worden omschreven in de handleiding aanwezig zijn in de iso connector van dit type auto . Of is er iemand die mij kan helpen aan een aansluit schema voor deze auto met dit navigatie systeem .
Tevens hoop ik dat iemand mij kan zeggen of ik dit navigatie systeem kan gebruiken met de orgineele opel radio en of ik de mute aansluitng moet gebruiken want zag dat niet iedereen er tevreden over was als je deze aansluiting gebruikte bij navigatie systeem . Ik hoop wel dat dit los staat van de telefoon carkit
Gelijk een hoop vragen maar ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen
Edwin
Welkom op het forum.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Nee niet alle aansluitingen die je nodig hebt zitten in de ISO stekker.
De Tacho puls zit op A1 in een Opel. Je moet een draad van je achteruitrijverlichting en een draad van je achterlichten naar je navicomputer trekken. Zie ook het topic daar over in tips en tricks. Juist omdat je computer al wat ouder en trager is moet je het achteruitrijsignaal aansluiten om de computer te vertellen dat je achteruit rijdt.
Verder kan je de constante plus en de geschakelde plus gewoon vanachter de ISO stekker weghalen.
Je kan de mute van je NAV op de mute van de radio aansluiten. De aansluiting op de radio isechter wel bedoeld om de radio te muten tijdens een telefoongesprek. Dus als je de telefoon en je NAV wilt aanlsuiten op de mute dan zal je even iets moeten verzinnen zodat ze elkaar niet storen. Dit kan je doen dmv diodes. (of dit noodzakelijk is weet ik niet precies maar dan weet je in ieder gaval zeker dat de telefoon en de NAV geen last van elkaar hebben)
Verder kan je gewoon nog steeds updates krijgen voor dit systeem. Kijk maar op de site van VDO Dayton.
Succes met de inbouw en als je nog vragen hebt dan horen we het graag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Even de vraag naar het opel gedeelte gezet.
Mocht alles zijn aangeloten zitten bij de CDR500 met stuurbediening en gala(snelheids afhankelijk volume).
Dan zit er een pulsdraad in de iso connector kleur is het de blauw/rood
Als het goed is zit de verlichting er ook in maar gaat deze via de dimmer die kan je dus niet gebruiken.
Makkelijkste is dan om gelijk 2 draden naar het achterlicht te trekken en daar de verlichting en achteruitrij signaal weg te pakken.
En voor de Carin 522 zijn nog nog steeds kaarten update's te krijgen deze zijn gelijk aan de VDO non C-IQ systemen (MS3000 - MS3100 - MS4100 - MS4200 - MS5000 - MS6000)
Mocht alles zijn aangeloten zitten bij de CDR500 met stuurbediening en gala(snelheids afhankelijk volume).
Dan zit er een pulsdraad in de iso connector kleur is het de blauw/rood
Als het goed is zit de verlichting er ook in maar gaat deze via de dimmer die kan je dus niet gebruiken.
Makkelijkste is dan om gelijk 2 draden naar het achterlicht te trekken en daar de verlichting en achteruitrij signaal weg te pakken.
En voor de Carin 522 zijn nog nog steeds kaarten update's te krijgen deze zijn gelijk aan de VDO non C-IQ systemen (MS3000 - MS3100 - MS4100 - MS4200 - MS5000 - MS6000)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 dec 2004 13:10
opel gedeelte
Hallo
In ieder geval aller eerst bedankt voor het snelle reageren .
Om dan nog even op het aansluiten terug te komen .Als ik het goed heb begrepen moet ik dus voor de pulsdraad de blauw/ roode draad gebruiken achter in de iso conector . En dan moet ik twee nieuwe draaden trekken een van de achteruitrijlichten en een van de dimlichten groep { dit staat in de gebruiksaanwijzing } naar de navi computer.
Wat betreft de mute deze sluit ik gewoon op de carkit aan en laat ik van de navi de mute vervallen .
Weet toevallig iemand welke draad er bij de opel iso stekker gebruikt word voor de mute ? dit omdat ik geprobeerd heb er een schema van te krijgen bij onze plaatselijke opel dealer maar die zij er geen schema van te hebben ook al kan ik me dat niet helemaal voorstellen.
Verder had ik nog een vraagje er zijn nog twee aansluit draaden waar ik niet voor weet waar deze voor dienen en of ik deze ook moet aansluiten bij mijn in de wagen .Dit gaat om de volgende draaden : rood/grijs en bruin/grijs deze zijn voor audiosignaal voor versterker en audiomassa voor versterker .
Ik hoop dat iemand me hier nog kan helpen .
Edwin
In ieder geval aller eerst bedankt voor het snelle reageren .
Om dan nog even op het aansluiten terug te komen .Als ik het goed heb begrepen moet ik dus voor de pulsdraad de blauw/ roode draad gebruiken achter in de iso conector . En dan moet ik twee nieuwe draaden trekken een van de achteruitrijlichten en een van de dimlichten groep { dit staat in de gebruiksaanwijzing } naar de navi computer.
Wat betreft de mute deze sluit ik gewoon op de carkit aan en laat ik van de navi de mute vervallen .
Weet toevallig iemand welke draad er bij de opel iso stekker gebruikt word voor de mute ? dit omdat ik geprobeerd heb er een schema van te krijgen bij onze plaatselijke opel dealer maar die zij er geen schema van te hebben ook al kan ik me dat niet helemaal voorstellen.
Verder had ik nog een vraagje er zijn nog twee aansluit draaden waar ik niet voor weet waar deze voor dienen en of ik deze ook moet aansluiten bij mijn in de wagen .Dit gaat om de volgende draaden : rood/grijs en bruin/grijs deze zijn voor audiosignaal voor versterker en audiomassa voor versterker .
Ik hoop dat iemand me hier nog kan helpen .
Edwin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Edwin
pulsdraad zit inderdaad op de iso-stekker op pin 1 kleur blauw/rood
en voor de verlichting én achteruitrijdraad kan je het beste twee draden naar je achterlichten trekken, of je moet ze in de linkerdorpel , linksvoor zoeken, wel eerst meten achter welke draadkleuren het zijn
opel gebruikt meestal een dunne zwarte draad die voor de telefoonmute is ( vaak zijn opel's voorbereid voor carkits en dan zit er boven of rechts van het dashboardkastje een VDA-stekker en daar zit dan de voeding(rood), massa(bruin), geschakelde plus(zwart) en telefoonmute in(zwart)
de mute draad van de navigatie hoef je niet aan te sluiten, zo ook de rood/grijs en bruin/grijs hoef je niet aan te sluiten.
Topsport
pulsdraad zit inderdaad op de iso-stekker op pin 1 kleur blauw/rood
en voor de verlichting én achteruitrijdraad kan je het beste twee draden naar je achterlichten trekken, of je moet ze in de linkerdorpel , linksvoor zoeken, wel eerst meten achter welke draadkleuren het zijn
opel gebruikt meestal een dunne zwarte draad die voor de telefoonmute is ( vaak zijn opel's voorbereid voor carkits en dan zit er boven of rechts van het dashboardkastje een VDA-stekker en daar zit dan de voeding(rood), massa(bruin), geschakelde plus(zwart) en telefoonmute in(zwart)
de mute draad van de navigatie hoef je niet aan te sluiten, zo ook de rood/grijs en bruin/grijs hoef je niet aan te sluiten.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 dec 2004 22:58
de aansluitingen kun je hier vinden:
http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm
groeten opeltje
http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm
groeten opeltje
je bent nooit te oud om iets te leren, dus zeur niet over je leeftijd!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 655
-
-
Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1489
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1869
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 601
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 770
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 270
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1338