Hallo,
Ik heb zeer veel problemen met het contact van mijn frontje op de MS4100. Als ik het frontje erop klik moet ik vaak met chirurgische precisie het frontje zo manouvreren dat hij uberhaubt contact maakt. Als ik daarna ook maar een verkeerde beweging maak (bijvoorbeeld tijdens het bedienen van een willekeurige knop) dan verliest hij contact en neemt het systeem met een harde knal afscheid van me. Ik heb al geprobeerd om de contactpunten schoon te maken, maar dit mocht niet baten. Daarnaast heb ik geprobeerd de contactpunten wat naar voren te brengen door er een kartonnen plaatje onder te schuiven, maar wederom geen resultaat.
Aangezien het systeem hierdoor zeker 15 tot 20 keer per dag uitvalt is dit uitermate storend........
Daarnaast moet ik zeggen dat mijn oude Carin systeem (eigenlijk zelfde type radio alleen dan met aparte computer) dit zelfde mankement had.
Kent iemand dit probleem? Gebeurt dit vaker met dit soort systemen of ligt het aan mij als het me twee keer overkomt?? Is dit gemakkelijk te verhelpen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties
slecht contact frontje MS4100
-
- Starting Member
-
- New Member
-
- Starting Member
Deze lijkt (op het oog) in orde, maar ik ben bereid alles te proberen.....CodeVrij schreef:je flex (bandkabel) is defect. kost 50euro voor een nieuwe
Stel dat ik deze aanschaf, moet ik deze dan zelf in het systeem schroeven??
Bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Is goed zelf te doen, je kunt de flexcable bestellen bij Menho in Mijdrecht, inclusief verzending en administratiekosten kost ie € 54 en een beetje als het goed is.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
is wel zelf te doen, maar doe het niet in 5 minuten tijd, neem even de tijd er voor
en is inderdaad je flexfoil
en is inderdaad je flexfoil
Hide post links |
-
- Normal Member
frontje.....
ah dat probleem had ik ook met mijn 4100, zodra ik op de rechter knop "klikte" viel hij uit met een soort knal (klinkt als kortsluiting ofzo) omdat je dan zeg maar de linkerkant van het frontje als het ware lift. Zwaar irri dus! Mijn oplossing: gewoon de afstandsbediening gebruiken en geen problemen meer, wie weet werkt het bij jou ook! Voor een paar eurotjes heb je er eentje, en is je probleem voorbij.
Succes!
(PS. als je een wisselaar koopt hoef je de navi CD er ook niet meer steeds uit te halen wat hij ook een stuk prettiger zal vinden, kijk bij TE KOOP op dit forum ik heb nog een bijna nieuwe voor je eventueel)
Succes!
(PS. als je een wisselaar koopt hoef je de navi CD er ook niet meer steeds uit te halen wat hij ook een stuk prettiger zal vinden, kijk bij TE KOOP op dit forum ik heb nog een bijna nieuwe voor je eventueel)
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb al bijna een jaar hetzelfde probleem met mijn MS4100, dit wordt inderdaad steeds erger. Die afstandsbediening heb ik er ook bij, maar vindt het niet handig om deze de hele tijd te gebruiken.
Blij dat ik hier heb kunnen vinden waar het aan ligt (ik was al bijna op zoek naar een ander navigatiesysteem).
Weet iemand of het moeilijk is om de FLEX zelf te repareren, ik ben vrij technisch/handig. Laten doen kost 100 euro als je het zelf doet 50 namelijk.
Blij dat ik hier heb kunnen vinden waar het aan ligt (ik was al bijna op zoek naar een ander navigatiesysteem).
Weet iemand of het moeilijk is om de FLEX zelf te repareren, ik ben vrij technisch/handig. Laten doen kost 100 euro als je het zelf doet 50 namelijk.
Hide post links |
-
- Senior Member
Flex zelf repareren is goed te doen, goed kijken hoe alles zit bij het loshalen.
Hide post links |
-
- New Member
Oke dat ga ik dan proberen, ik laat wel even weten hoe het allemaal gegaan is. Deze kabel kan ik vervangen in het frontje toch? Of moet ik de radio zelf open maken?
Hide post links |
-
- Senior Member
de schroeven achter het front (opengeklapt) verwijderen en dan aan de zijkant direct achter de zwarte rand naar binnen loeren en de klipjes losklikken.
Hide post links |
-
- Starting Member
Bij mij is het gelukt
Ik heb vorige week bij Menho de flex cable gehaald en met succes geinstalleerd. Het systeem werkt inmiddels weer naar behoren!
Bedankt voor jullie hulp!
groeten Beek
Bedankt voor jullie hulp!
groeten Beek
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb vorige week ook een nieuwe flex kabel gehaald bij Menho, alles werkt weer perfect. Bedankt voor de tips.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 948