Zandloper blijft maar lopen ms4100
-
- Junior Member
Zandloper blijft maar lopen ms4100
Mechanish alles ok heb zelf een andere cdbinnenwerk in gedaan. Maar blijft een zandlopertje lopen krijg cd erook niet meer uit. Staat nog oude 1.0 versie software op is waarschijnlijk vastgelopen !
Is er een mogelijkheid om dit systeem zelf teresetten i.p.v optesturen want er zit geen garantie meer op !
Is er een mogelijkheid om dit systeem zelf teresetten i.p.v optesturen want er zit geen garantie meer op !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Zandloper blijft maar lopen ms4100
Het enige wat ik me kan bedenken is dat er iets niet goed zit aangesloten in de 4100.pietjebel schreef:Mechanish alles ok heb zelf een andere cdbinnenwerk in gedaan. Maar blijft een zandlopertje lopen krijg cd erook niet meer uit. Staat nog oude 1.0 versie software op is waarschijnlijk vastgelopen !
Anders dan de spanning er een tijdje afhalen (Alle stekkers er uit) is er naar mijn weten geen manier om een reset uit te voeren.
Hide post links |
-
- Junior Member
wat kan er nou verkeerd zijn aangesloten hij wil het navi gedeelte niet opstarten
Heb nu al paar uur van de stroom afgehaald maar nog steeds hetzelfde probleem
Moet een reset kunnen doen alleen hoe?
Hide post links |
-
- Senior Member
Je zegt zelf dat je een nieuw loopwerk in je 4100 hebt gemonteerd. Dit loopwerk zit volgens mij aangesloten met (flat)cables. Hier kan een contactprobleem in zitten. (Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe de binnenkant van een 4100 er uit ziet). Aangezien je een zandloper blijft houden en je de CD er niet meer uit krijgt lijkt het mij er op dat er een probleem is met de aansluitingen van de kabels in de 4100 of dat er misschien iets meer aan de hand is dan alleen het loopwerk.pietjebel schreef:wat kan er nou verkeerd zijn aangesloten hij wil het navi gedeelte niet opstarten
Hide post links |
-
- Senior Member
Ben je er zeker van dat je het goede loopwerk gemonteerd hebt?
In de loop van de productie zijn verschillende loopwerken toegepast, elk met hun eigen driver. Kan het daar aan liggen?
Groet,
JW
In de loop van de productie zijn verschillende loopwerken toegepast, elk met hun eigen driver. Kan het daar aan liggen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
nee niet nieuwe loopwerk maar een loopwerk van een andere 4100 die ik hier heb liggen
Beide loopwerken zijn gewoon ok
Ligt aan de 1.0 heb gelezen dat die wel vaker crashen
Moet hem opsturen naar ebk ofzo en dan flink in mijn zakken tasten
Heb het geheel uit elkaar gehaald en in de vriezer gegooid de navi gedeelte bedoel ik
Kijken of ie dan over een paar uur beter opstart. had gelezen dat je tijden een navi route berekening de navi ineens uit doet dat het bij de 1.0 versie mogelijk was dat het dan vast kwam tezitten. Veel mensen zeggen paar uur van de stroom af dan reset ie zichzelf blijkbaar bij deze niet daarom even lekker invriezen
Jullie horen het wel of het me denk ik niet gelukt is
Ligt aan de 1.0 heb gelezen dat die wel vaker crashen
Moet hem opsturen naar ebk ofzo en dan flink in mijn zakken tasten
Heb het geheel uit elkaar gehaald en in de vriezer gegooid de navi gedeelte bedoel ik
Kijken of ie dan over een paar uur beter opstart. had gelezen dat je tijden een navi route berekening de navi ineens uit doet dat het bij de 1.0 versie mogelijk was dat het dan vast kwam tezitten. Veel mensen zeggen paar uur van de stroom af dan reset ie zichzelf blijkbaar bij deze niet daarom even lekker invriezen
Jullie horen het wel of het me denk ik niet gelukt is
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
-Waarom heb je het loopwerk vervangen als het eerste goed was?
-Is dat tweede loopwerk van het zelfde type als het eerste?
Groet,
JW
Dan toch twee vragen:nee niet nieuwe loopwerk maar een loopwerk van een andere 4100 die ik hier heb liggen
-Waarom heb je het loopwerk vervangen als het eerste goed was?
-Is dat tweede loopwerk van het zelfde type als het eerste?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
check voor de zekerheid of de flatcable in orde is, als die kapot is wil de cd er ook wel eens niet uitkomen.
Feit is dat als ie vastgelopen is tijdens een SW update (?) ook deze symptomen verschijnen.
Mogelijk kun je de cd er wel uit krijgen door het front open te klappen en achter elkaar op eject drukken terwijl je het frontje beweegt (open / dicht doet)
Feit is dat als ie vastgelopen is tijdens een SW update (?) ook deze symptomen verschijnen.
Mogelijk kun je de cd er wel uit krijgen door het front open te klappen en achter elkaar op eject drukken terwijl je het frontje beweegt (open / dicht doet)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
dat kan je inderdaad niet zelf doen!!
en invriezen lijkt me nou ook niet echt de oplossing hoor................
en invriezen lijkt me nou ook niet echt de oplossing hoor................
Hide post links |
-
- Junior Member
heb de loopwerk niet vervangen maar dacht eerst dat hij de cd niet kon lezen en dat ie daarom steeds vast zat. De navi ligt nu nog steeds in de vriezer ga hem pas morgen eruit halen effe kijken of ie dan alle memorys vergeten is . Maar Fransnacht wie kan het dan wel doen en wat zal het me kosten want garantie zit er niet meer op
Hide post links |
-
- Junior Member
oh ja JW ja de loopwerk waren identiek stond zelfde nummers op
Maar zonder loopwerk deed ik hem ook aan en bleef dat zandlopertje ook gewoon lopen dus is echt een vastlopertje geen hardware defect maar echt software matig
Maar zonder loopwerk deed ik hem ook aan en bleef dat zandlopertje ook gewoon lopen dus is echt een vastlopertje geen hardware defect maar echt software matig
Hide post links |
-
- Senior Member
Er moet nieuwe Firmware ingezet worden dat is een stukje software die het mogelijk om de navigatie cd’s te kunnen lezen.
Deze software kan alleen door een aantal firma’s die door VDO zijn aangewezen opnieuw in je systeem gezet worden, dit gaat dan ook niet met een cd maar gaat meestal rechtstreeks aan de computer.
De twee firma’s die ik weet zijn :
EBK
Marconiweg 15
3899 BR Zeewolde
Tel: 036 5218400
Menho
Nijverheidsweg 19/D
3641 RP Mijdrecht
Tel: 0297 287057
Deze software kan alleen door een aantal firma’s die door VDO zijn aangewezen opnieuw in je systeem gezet worden, dit gaat dan ook niet met een cd maar gaat meestal rechtstreeks aan de computer.
De twee firma’s die ik weet zijn :
EBK
Marconiweg 15
3899 BR Zeewolde
Tel: 036 5218400
Menho
Nijverheidsweg 19/D
3641 RP Mijdrecht
Tel: 0297 287057
Hide post links |
-
- New Member
-
- Junior Member
Diepvries heeft geen baat gehad !
Weet iemand wat het daar ongeveer gaat kosten want garantie zit er niet meer op !
En volgens mij is dit een dingetje van vdo zelf
Foute firmware ofzo want had gelezen dat het wel vaker voor komt
Moet toch gewoon onder garantie kunnen ook al is het al voorbij
Weet iemand wat het daar ongeveer gaat kosten want garantie zit er niet meer op !
Moet toch gewoon onder garantie kunnen ook al is het al voorbij
Hide post links |
-
- Senior Member
Persoonlijk ging ik er al niet vanuit dat dit ging helpen, elektronica in de vriezer bij verwarming condens lijkt me niet echt goed voor het spulletje.pietjebel schreef:Diepvries heeft geen baat gehad !
Hier weet ik geen antwoord op maar ik gok toch gauw een 125 euro als het alleen software is.pietjebel schreef:Weet iemand wat het daar ongeveer gaat kosten want garantie zit er niet meer op !
Uiteraard hoor/lees je dit wel vaker maar wat wil je met een toestel waar er zo veel van verkocht zijn.pietjebel schreef:Moet toch gewoon onder garantie kunnen ook al is het al voorbij
Ook door het gebruik van niet originele cd's kan de boel van slag afraken en zo zijn er nog veel meer mogelijke oorzaken.
Ook als je zelf aan een toestel sleutelt, kan je geen aanspraak meer maken op garantie of coulance zo gaat dat nu eenmaal.
Waarschijnlijk heb je het toestel al 2e hands gekocht en was er wel wat mis mee !
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-