na veel bellen en zoeken heb ik eindelijk de tacho puls gevonden in mijn wagen.
nu zijn er verschillende problemen.
1-wanner ik in mijn instellingen ga kijken geeft deze probleem1 aard 1 en fout is hw.
kan mij iemand zeggen wat dat inhoud?
2-wanner de auto hewoon stationair draait heeft de tacho puls -8 aan.er zit en puls regelaar tussen en heb hem al van -25 tot naar -8gekregen maar staat nu op zijn eindpunt.heeft dit?
3-ik denk dat door dat deze dus op min staat en als ik begin te rijden hij verder oploopt in de min mijn pijltje op het scherm ook achteruit rijdt?!dit gersteld zich na een tijdje maar is niet goed denk ik?
wanneer ik in de instellingen probeer deze van high naar low te krijgen blijft hij steeds op high staan.denk dat daar het probleem en beetje zit.
4-wanneer ik van stand 2 in contakt(dus navi werkt)mijn wagen start valt alle stroom weg op het dashbord(is normaal,is om battery te sparen)start navi terug op in strat instelling. wanneer ik hem dan aanzet heeft de datum SOMS 28/11/1999 en het uur 1.03 aan en gaat alles terug verkeerd(pijltje gaat snel achteruit en start waar ik ook sta op mijn huis adres )na tijdje komt dit terug goed maar is niet aangenaam en niet de bedoeling
toen ik de carin kreeg en in mijn bmw plaatste werkte dit perfekt.nu gewoon over geplaatst naar mijn rover en....dit is resultaat.
help mij aub????
de carin 520 is nochtans een prachtig en goed systeem.maar ja.
alvast bedankt
carin 520 probleem geval
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 nov 2004 14:07
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
1 - Is niet echt belangrijk er zijn vele systemen met deze fout.
2 - Zou eigenlijk 0 moeten zijn en positief.
3 – Is de achteruit wel aangesloten ? (staat ook wat over bij Tips & Tricks)
4 - Hier staan een aantal goede wenken over het aansluiten van een navigatie met wegvallende spanning. (Tips & Tricks)
2 - Zou eigenlijk 0 moeten zijn en positief.
3 – Is de achteruit wel aangesloten ? (staat ook wat over bij Tips & Tricks)
4 - Hier staan een aantal goede wenken over het aansluiten van een navigatie met wegvallende spanning. (Tips & Tricks)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Bij 2 : Ik denk dat je toch niet de juiste draad hebt. Mij stilstaande auto zou je geen pulsen moeten hebben, deze draad klinkt meer als een gala-draad bedoeld om de autoradio automatisch in volume te laten toenemen of afnemen.
Over wat voor welke auto hebben we het overigens ?
Over wat voor welke auto hebben we het overigens ?
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54
puls bij stilstand
Het lijkt er op dat de carin aangesloten is op het Toeren signaal en niet op het Tacho signaal.
CB
CB
Meten is Weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 nov 2004 14:07
de draad voor achteruitrijden is aan gesloten.
en de atcho draar zou moeten goed zijn.ale denk ik.heb kontakt gehad met garage omdat nergens terug te vinden was welke draad dit moest zijn
daar hebben ze gezegd wit/zwarte draad aan zekeringkast in 24pins stekker passagierskant.einige wat niet klopte was passagiers kant.want zit geen zekeringskast.alleen aan bestuurders kant.
ja deze draad uit meten...maar wat moet deze dan doen?
als ik in instellingen kijk bij 0/1 lezen en de auto draaid niet is tacho 0,start ik de wagen wordt dit -8 en wanner ik begin te rijden loopt dit op van-40 naar-70 ,-80.
en als je dan naar 0/1zetten gaat kunn je noormaal dingen veranderen.en in begin als er het in zat heb ik eens gezien als de tacho op low staat het tacho signaal positief is maar staat nu op high en krijg hem niet veranderd
denk dat daar het grootste probleem zit.
alvast bedankt
zal nog veel zoeken worden voor het goed is denk ik
aja mijn wagen is een rover 220 coupe 2.0-16v gsi van het jaar 94.
dus als iemand mij kan bevestigen of tacho draad goed is...bedankt
en de atcho draar zou moeten goed zijn.ale denk ik.heb kontakt gehad met garage omdat nergens terug te vinden was welke draad dit moest zijn
daar hebben ze gezegd wit/zwarte draad aan zekeringkast in 24pins stekker passagierskant.einige wat niet klopte was passagiers kant.want zit geen zekeringskast.alleen aan bestuurders kant.
ja deze draad uit meten...maar wat moet deze dan doen?
als ik in instellingen kijk bij 0/1 lezen en de auto draaid niet is tacho 0,start ik de wagen wordt dit -8 en wanner ik begin te rijden loopt dit op van-40 naar-70 ,-80.
en als je dan naar 0/1zetten gaat kunn je noormaal dingen veranderen.en in begin als er het in zat heb ik eens gezien als de tacho op low staat het tacho signaal positief is maar staat nu op high en krijg hem niet veranderd
denk dat daar het grootste probleem zit.
alvast bedankt
zal nog veel zoeken worden voor het goed is denk ik
aja mijn wagen is een rover 220 coupe 2.0-16v gsi van het jaar 94.
dus als iemand mij kan bevestigen of tacho draad goed is...bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54
tacho signaal controleren
Wat je kunt doen is de auto starten,in het menu de tachopulsen bekijken,gas geven terwijl je stil blijft staan,als nu het getal oploopt tijdens het gas geven en weer afloopt bij gas los heb je toch waarschijnlijk het toeren signaal.
En welke draad gebruik je in de kabelboom van de 520???je moet A5(zwart/wit )hebben en niet A10(oranje) en A11(bruin/rood)
CB
En welke draad gebruik je in de kabelboom van de 520???je moet A5(zwart/wit )hebben en niet A10(oranje) en A11(bruin/rood)
CB
Meten is Weten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 nov 2004 14:07
ja het is inderdaad zo dat als ik niet rij en gas geef deze oploopt.
dus toch verkeerde draad?
dan wordt het terug naar af
en het probleem is dus dat er van die wagen niks is terug te vinden.
heb juist nog geprobeert op carpoint site maar ik raak er niet op.
weet dat deze nogtans de meeste heeft staan.
ja de wet van....he ,als het mis gaat....
dus toch verkeerde draad?
dan wordt het terug naar af
en het probleem is dus dat er van die wagen niks is terug te vinden.
heb juist nog geprobeert op carpoint site maar ik raak er niet op.
weet dat deze nogtans de meeste heeft staan.
ja de wet van....he ,als het mis gaat....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Voor de tacho aansluiting kijk dan nog even bij je eigen bericht in de groep engelse merken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 nov 2004 14:07
Sorry voor de mischien wat domme vraag maar hoe bedoel je met in eigen bericht kijken onder engelse merken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Misschien je eigen gestarte topic? viewtopic.php?t=3560davy schreef:Sorry voor de mischien wat domme vraag maar hoe bedoel je met in eigen bericht kijken onder engelse merken?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 02 jul 2004 00:41
Vraag drie.
Dat wat jij hebt met het instellen van je achteruit heb ik ook gehad. Je kunt het eenmaal instellen en moet hem dan in zijn achteruit schakelen om hem terug te kunnen zetten. Of andersom doen, ligt er aan waar hij nu op staat.
Groetjes Rene.
Groetjes Rene.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3170
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865