Is er iemand die mij kan zeggen waarom mijn Carin 520 zo traag is als hij zegt bijvoorbeelt links en ik ga dan rechts
door wat voor reden dan ook. Het duurt dan soms wel 2km voor dat hij zegt indien mogelijk draai om of dat hij komt met nieuwe route was vroeger namelijk niet het geval.
Als er iemand is die iets kan bedenken hoor ik dat graag
Groetjes Rene.
Traag
-
- Average Member
-
- Moderator
Dat komt volgens mij omdat er op de kaarten steeds meer wegen staan.
De Carin is niet zo gek snel, en heeft dus wat meer tijd nodig om een alternatieve route te berekenen.
Omdat er nu meer wegen opstaan, zijn er dus meer mogelijkheden om te bekijken, en duurt het dus wat langer.
Daarbij is er ook nog een verschil tussen leverancier van het kaart materiaal.
Ik weet niet of je onlangs een andere cd van een andere leverancier erin gestoken hebt ?
Doorgaans worden de Navteq cd's rapper bevonden dan de TeleAtlas.
Deze conclusie kan ik zelf slechts staven met oude cd's van beide leveranciers toen ik de Carin nog gebruikte, hoe die zaken er nu voor staan, weet ik niet.
De Carin is niet zo gek snel, en heeft dus wat meer tijd nodig om een alternatieve route te berekenen.
Omdat er nu meer wegen opstaan, zijn er dus meer mogelijkheden om te bekijken, en duurt het dus wat langer.
Daarbij is er ook nog een verschil tussen leverancier van het kaart materiaal.
Ik weet niet of je onlangs een andere cd van een andere leverancier erin gestoken hebt ?
Doorgaans worden de Navteq cd's rapper bevonden dan de TeleAtlas.
Deze conclusie kan ik zelf slechts staven met oude cd's van beide leveranciers toen ik de Carin nog gebruikte, hoe die zaken er nu voor staan, weet ik niet.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
pc
weet iemand hoe dat zit ik kan een lossen pc 5000 of een 5100 kopen maar ik weet niet of die veel beter of sneler zijn dan mijn Carin 520 die ik nu heb want ik hou dan mijn oude scherm met een verloop kabeltje.
Groetjes Rene.
Groetjes Rene.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: pc
als jij een losse PC-5000/5100 koopt en hem wilt aansluiten op je Carin scherm ( ik dacht gelezen te hebben dat jij nu al het grote scherm hebt met vierkante plug aan monitorzijde ) kan je het beste een nieuwe monitorkabel kopen, deze kosten maar €40, je hebt dan wel een andere stekker nodig voor de voeding(ISO)en de kabel die naar je afstandsbedieningshouder gaat is ook andersRene. schreef:weet iemand hoe dat zit ik kan een lossen pc 5000 of een 5100 kopen maar ik weet niet of die veel beter of sneler zijn dan mijn Carin 520 die ik nu heb want ik hou dan mijn oude scherm met een verloop kabeltje.
Groetjes Rene.
de VDO PC-5000/5100 is zéker een stuk sneller en beter dan de Carin 520 computer die jij nu hebt
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Rene,
Zeker, de PC 5000/5100 is een stuk sneller dan de Carin 059 computer die bij jouw huidige systeem zit.
Een combinatie met de Carin monitor is echter niet zonder problemen.
1- Je hebt een 520 , en dat heeft een 4:3 scherm. Dat combineert niet lekker met de 5000/5100 computer, zeker niet in split-screen mode, daarvoor heb je wel een 16:9 scherm nodig.
2- Er is een impedantie verschil tussen de Carin monitoren en de VDO monitor MM5000. Dat zorgt er voor dat de kleuren en de helderheid niet goed zijn. Even zoeken op dit forum, daar is al een draadje over.
3- Je moet extra kosten maken voor de kabel.
Als je dus over wilt stappen van een Carin 520 naar een MS 5000 is het wellicht verstandiger je huidige systeem te verkopen en te proberen een compleet MS 5000 op de kop te tikken. Ook op dit forum kom je die met enige regelmaat tegen in de rubriek aanbiedingen.
Groet,
JW
Zeker, de PC 5000/5100 is een stuk sneller dan de Carin 059 computer die bij jouw huidige systeem zit.
Een combinatie met de Carin monitor is echter niet zonder problemen.
1- Je hebt een 520 , en dat heeft een 4:3 scherm. Dat combineert niet lekker met de 5000/5100 computer, zeker niet in split-screen mode, daarvoor heb je wel een 16:9 scherm nodig.
2- Er is een impedantie verschil tussen de Carin monitoren en de VDO monitor MM5000. Dat zorgt er voor dat de kleuren en de helderheid niet goed zijn. Even zoeken op dit forum, daar is al een draadje over.
3- Je moet extra kosten maken voor de kabel.
Als je dus over wilt stappen van een Carin 520 naar een MS 5000 is het wellicht verstandiger je huidige systeem te verkopen en te proberen een compleet MS 5000 op de kop te tikken. Ook op dit forum kom je die met enige regelmaat tegen in de rubriek aanbiedingen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo allemaal.
Het correct plaatsen van de antenne lijkt bij mij een uitkomst te bieden. Ik vond mijn Carin erg traag en heb toen de antenne een k.t haartje gedraaid. Tot mijn verbazing is het systeem nu veel sneller. Dus bij verkeerde montage moet de computer constant rekenen om de positie te bepalen lijkt mij. En vooral bij oude "trage" systemen erg vervelend.
Tot ziens, Dennis.
Het correct plaatsen van de antenne lijkt bij mij een uitkomst te bieden. Ik vond mijn Carin erg traag en heb toen de antenne een k.t haartje gedraaid. Tot mijn verbazing is het systeem nu veel sneller. Dus bij verkeerde montage moet de computer constant rekenen om de positie te bepalen lijkt mij. En vooral bij oude "trage" systemen erg vervelend.
Tot ziens, Dennis.
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb jij de puls wel aangesloten?totziens schreef:Hallo allemaal.
Tot ziens, Dennis.
De GPS antenne speelt bij het normale navigeren helemaal niet mee, als 'ie eenmaal weet wat je positie is doet de computer z'n werk dmv "mapmatching". En die kaartvergelijking doet 'ie met de puls en het ingebouwde gyrokompas. Geen GPS signaal bij nodig dus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
JW en de rest.
Sorry dat ik ook wat traag was maar heb een paar langen werk dagen achter de rug. Maar ik denk dat ik er achter ben er zit een cd in van teleatlas en dat moet iets zijn van navtech? Of zo maar weet niet of die ergens on het net staat wand de andere cd die ik er bij heb is van 1998 is wat oud denk ik.
Rene.
( ps de puls zit er wel op )
Rene.
( ps de puls zit er wel op )
Hide post links |
-
- Moderator
Navtech cd's willen inderdaad wel eens een verbetering geven.
Deze zul je echter gewoon moeten kopen, maar ik denk dat als je nu een cd hebt van 1998, dat zowiezo de moeite gaat lonen.
Ga svp niet vragen waar je die kunt downloaden of hoe aan een copie te komen, daar werken we echt niet aan mee, zit ook vaak een boel 'crap' tussen, niet leuk als daardoor de cd er ineens niet meer uitwilt.
Deze zul je echter gewoon moeten kopen, maar ik denk dat als je nu een cd hebt van 1998, dat zowiezo de moeite gaat lonen.
Ga svp niet vragen waar je die kunt downloaden of hoe aan een copie te komen, daar werken we echt niet aan mee, zit ook vaak een boel 'crap' tussen, niet leuk als daardoor de cd er ineens niet meer uitwilt.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb nog een recente en originele CD liggen. Het betreft de lente / zomer 2004 CD. Die van de herfst / winter is net uit... Kijk ook eens op: advertentie
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |