ms 4100
-
- New Member
ms 4100
De verlichting van mijn display reageert niet op het aanzetten van de autoverlichting. De display verlichting houdt dan dezelfde zwakke sterkte. Nu zie ik onder "configuratie" en vervolgens onder "service" dat de verlichting UIT staat. Ik kan hier niets aan veranderen aangezien ik niet naar deze instelling kan draaien. Wie weet hoe ik die instelling verander???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo
Staat er wel spanning op PIN A6 , als je de verlichting aanzet
zie ook: viewtopic.php?t=3328
succes
Topsport
Staat er wel spanning op PIN A6 , als je de verlichting aanzet
zie ook: viewtopic.php?t=3328
succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- New Member
Ja, daar staat spanning op. Ik zoek het ook eerder in de software, maar misschien zit ik verkeerd ...
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb zelf een MS4200 (aardig verwant aan de MS4100)
Vanmorgen even gecheckt:
Met en zonder licht, het display blijft even sterk branden.
Alleen het licht achter de knoppen brandt feller zonder licht en dimt als licht aan is.
Dus apparatat reageert wel op licht aan/uit, alleen display wijzigt niet.
Mogelijk is dat ook wat er op de MS4100 gebeurt.
Frits de Laar
Vanmorgen even gecheckt:
Met en zonder licht, het display blijft even sterk branden.
Alleen het licht achter de knoppen brandt feller zonder licht en dimt als licht aan is.
Dus apparatat reageert wel op licht aan/uit, alleen display wijzigt niet.
Mogelijk is dat ook wat er op de MS4100 gebeurt.
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Heb hier ook een 4100 en idd de display blijft even sterk branden. In het donker zie je wel dat als je de lichten aan zet (de 4100 laat ik uit) dat er boven de knoppen volume en selectie een verlichting gaat branden. Voor de rest is het denk wel beter dat de achtergrond niet zwakker wordt aangezien ik ook overdag mijn lichten aan heb. Schijnt de zon erg dan zou je dus minder zien op de display. De rest regel ik wel met de contrast instelling mocht dat nodig zijn.
Hide post links |
-
- New Member
Oké, het is dus normaal dat de display niet reageert op de verlichting. Punt is dat ik de display zo slecht leesbaar vind 's avonds. Overdag heb ik géén klachten.
Is jullie display 's avonds goed afleesbaar?
Groet,
Egbert.
Is jullie display 's avonds goed afleesbaar?
Groet,
Egbert.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik heb min of meer hetzelfde probleem bij mijn MR 4000. Dat blijkt veroorzaakt te worden door de hoek waaronder je naar het display kijkt, als die erg schuin is, zie je inderdaad de letters/cijfers maar matig.
Via de contrast instelling (zie pag 220 van je manual) kun je het wat verbeteren, maar super wordt het niet.
Ik gebruik mijn toestel nu ruim 4 jaar en ben er inmiddels redelijk aan gewend geraakt.
Groet,
JW
Ik heb min of meer hetzelfde probleem bij mijn MR 4000. Dat blijkt veroorzaakt te worden door de hoek waaronder je naar het display kijkt, als die erg schuin is, zie je inderdaad de letters/cijfers maar matig.
Via de contrast instelling (zie pag 220 van je manual) kun je het wat verbeteren, maar super wordt het niet.
Ik gebruik mijn toestel nu ruim 4 jaar en ben er inmiddels redelijk aan gewend geraakt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
4100
Ik al een tijden mijn vdo 4100 maar nu heb ik een groot probleem. Mijn display geeft plotseling erg wazig beeld. Ik mis horizontaal en verticaal banen in het display. Wie kan mij helpen wat is hier de oorzaak van. Kan ik het display vervangen zo ja welk type display is dit dan???
alvast bedankt
alvast bedankt
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Maak de contacten eens schoon van je display al ook van het vaste gedeelte. Hiervoor een wattenstaafje gebruiken met een klein beetje spiritus daarop. Geen scherpe voorwerpen gebruiken, en pas op voor (kort) sluiting op het vaste gedeelte.
Als dat allemaal niet helpt vrees ik dat je aan een ander display vast zit
Succes,
JW
P.S. Is 'ie misschien een keer gevallen of zo?
Maak de contacten eens schoon van je display al ook van het vaste gedeelte. Hiervoor een wattenstaafje gebruiken met een klein beetje spiritus daarop. Geen scherpe voorwerpen gebruiken, en pas op voor (kort) sluiting op het vaste gedeelte.
Succes,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Het display van een MS4100 hoort wel degelijk te dimmen met het aanzetten van de verlichting.
Wat betreft de strepen over het display, het display zal waarschijnlijk toch echt gerepareerd moet worden.
Wat betreft de strepen over het display, het display zal waarschijnlijk toch echt gerepareerd moet worden.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's voor de eerste keer dat ik dat zo lees, ik heb tot nu toe het tegendeel gelezen. Wat brengt jou tot deze uitspraak?Gentry schreef:Het display van een MS4100 hoort wel degelijk te dimmen met het aanzetten van de verlichting.
En natuurlijk de vraag aan de 4100/4200 gebruikers: klopt dit?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
JW,
zoals ik al in deze thread wat hoger al schreef: bij mij dimt het scherm niet, wel de lampjes achter de diverse knoppen.
Dit had ik al in de Opel Astra, en sinds kort rij ik in spiksplinternieuwe Renault Megane II Grand Tour en daar werkt het precies zo.
Ik was ook verbaasd te lezen wat Gentry schreef.
Dus Gentry:laat weten hoe je de boel dan zou moeten aangesloten worden ?
Frits de Laar
zoals ik al in deze thread wat hoger al schreef: bij mij dimt het scherm niet, wel de lampjes achter de diverse knoppen.
Dit had ik al in de Opel Astra, en sinds kort rij ik in spiksplinternieuwe Renault Megane II Grand Tour en daar werkt het precies zo.
Ik was ook verbaasd te lezen wat Gentry schreef.
Dus Gentry:laat weten hoe je de boel dan zou moeten aangesloten worden ?
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Jullie brengen mij nu aan het twijfelen.....ik weet toch haast zeker dat van de MS4100 die ik in de BMW had het scherm ook dimde, welliswaar minimaal, maar toch wel iets.
eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat er iets afwijkends met dat toestel was: drukken op de rechterknop levert bij de radiofunctie nu het keuze"menu" van AUTO/PRESET/ABC op maar hij sprong direct over van AUTO naar bijv PRESET en bij nog een keer drukken naar ABC.....bij de latere MS4100's die ik ingebouwd heb was drukken het genoemde keuzemenu.
eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat er iets afwijkends met dat toestel was: drukken op de rechterknop levert bij de radiofunctie nu het keuze"menu" van AUTO/PRESET/ABC op maar hij sprong direct over van AUTO naar bijv PRESET en bij nog een keer drukken naar ABC.....bij de latere MS4100's die ik ingebouwd heb was drukken het genoemde keuzemenu.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Average Member
Ik heb o.a. een MS4200 en daar dimt het display als ik de koplampen aanzet.
Ben hier niet blij mee , omdat ik overdag met lampen aanrijd en daardoor het display moeilijk leesbaar is.
Bij zonlicht zie je vrijwel niets, idem met een zonnebril op.
Kortom, als je display nu ""fel" blijft, zou ik dat zo lekker laten.
Gr, Coen
Ben hier niet blij mee , omdat ik overdag met lampen aanrijd en daardoor het display moeilijk leesbaar is.
Bij zonlicht zie je vrijwel niets, idem met een zonnebril op.
Kortom, als je display nu ""fel" blijft, zou ik dat zo lekker laten.
Gr, Coen
RNS510 (Volkswagen)
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Raraaa...., we hebben dus nu een wel dimmende 4200 van Coen, en die van Frits doet dat niet. Wie het begrijpt mag het zeggen.
Groet,
JW
Raraaa...., we hebben dus nu een wel dimmende 4200 van Coen, en die van Frits doet dat niet. Wie het begrijpt mag het zeggen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo JW,
Ik heb wel eens gehoord dat het wel/niet dimmen afhangt van de manier van inbouw (aansluiting draden mbt de autoverlichting).
Vanaf de 4100/4200 zelf is het NIET mogelijk deze dimfunctie te activeren/annuleren.
Maar zoals gezegd: een felle display is overdag het beste leesbaar.
Groeten, Coen
Ik heb wel eens gehoord dat het wel/niet dimmen afhangt van de manier van inbouw (aansluiting draden mbt de autoverlichting).
Vanaf de 4100/4200 zelf is het NIET mogelijk deze dimfunctie te activeren/annuleren.
Maar zoals gezegd: een felle display is overdag het beste leesbaar.
Groeten, Coen
RNS510 (Volkswagen)
Hide post links |
-
- New Member
Ja hij is 1 keer gevallen en inderdaad zo het dan daar aan liggen. Ik heb het frontje opengemaakt en alles ziet er perfect uit. Zou het kristal van het LCD beschadigt zijn???? Is het LCD dan te vervangen, of toch een heel nieuw frontje?
alvast bedankt
alvast bedankt
JW schreef:Hallo,
Succes,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Globale checkup VDO MS 4100
Als tip voor de display twijfels:
Als I (Informatie) en de spreekknop tegelijk worden ingedrukt terwijl je de radio aan zet, komt deze in een test mode
Je krijgt als eerste een display test, gevolgd door opsomming van service informatie.
Ook ben ik erachter dat als men de SOUND en de pijltjes knopingedrukt houd tijdens het aan zetten, kom je in een test menu. Waar je o.a. de knoppen kan checken en de RC5 (afstandsbediening)
Ook de checksum van de radio en front kan zo afgelezen worden.
Ook band en POI hebben zo een test menu achter zich.
Heeft iemand hier een overzicht van, daar er ernorm veel combinaties zijn om in een test menu te komen.
(Is ook handig bij aanschaf !). Ben pas een uurtje aant zoeken
Zuinigheid koesterd zelfredzaamheid
Johan
Als I (Informatie) en de spreekknop tegelijk worden ingedrukt terwijl je de radio aan zet, komt deze in een test mode
Je krijgt als eerste een display test, gevolgd door opsomming van service informatie.
Ook ben ik erachter dat als men de SOUND en de pijltjes knopingedrukt houd tijdens het aan zetten, kom je in een test menu. Waar je o.a. de knoppen kan checken en de RC5 (afstandsbediening)
Ook de checksum van de radio en front kan zo afgelezen worden.
Ook band en POI hebben zo een test menu achter zich.
Heeft iemand hier een overzicht van, daar er ernorm veel combinaties zijn om in een test menu te komen.
(Is ook handig bij aanschaf !). Ben pas een uurtje aant zoeken
Zuinigheid koesterd zelfredzaamheid
Johan
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-