Help !
Ik probeer VDO MS5000 te installeren in mijn Mercedes C200CDI 2002 ,
de stroomdraden heb ik afgetakt op de radio
hetgeen perfect lukte
alleen ... het eewige probleem , de tacho ,
ja ik weet , jullie forum en links -> maar deze informatie is zo ingewikkeld ; men spreekt namelijk van
de tacho zit in de motorruimte bij de zekeringhouder
deze zekeringhouder losschroeven (een hels karwei!) en daaronder zou zich een stekker bevinden
de ene site zegt 56 de andere 23
maar ik vind niets stekker !!
zo ingewikkeld , kan dit echt !
nu heb ik deze tacho (op aanraden van een mecanicien) aangeloten op een groen-zwarte
draad op hoek van ISO connector radio , in de hoop van
maar neen , het werkt niet ?
Kan iemand me helpen ???
Thomas
Puls Mercedes C200Cdi 2002 - W203
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 nov 2004 18:43
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Re: Puls Mercedes C200Cdi 2002 - W203
Hallo Thomas
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een C220 W203 waar reeds een APS30 navigatie inzat.
alle draadjes volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten en toen kwam het probleem van het tachosignaal
Ik dacht gewoon op de APS30 aansluiten en klaar.
Niet dus deze bleek via de canbus digitaal aangeleverd te worden en ik moest voor de MS5000 een analoog signaal hebben.
Omdat er zoveel electronisch geregeld wordt in deze in auto's en omdat een foute aftakking tot zelfs gevaarlijke situaties kan leiden (ABS, motormanagement) heb ik verder niet gezocht en ben naar een inbouwstation gereden.
Deze hebben ook eerst nog gezocht naar een bruikbare puls maar kwamen al snel tot de conclusie dat er een Canbus interface (digitaal-analoog) nodig was, deze zit nu in het zijpaneel naast het rempedaal op het twisted pair groen (CANLow)-Groen/wit (CANHigh).
Koste trouwens wel 200 euro die canbus.
Ik weet niet of er nog andere oplossingen maar ik vrees het ergste.
Groet
Willem
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een C220 W203 waar reeds een APS30 navigatie inzat.
alle draadjes volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten en toen kwam het probleem van het tachosignaal
Ik dacht gewoon op de APS30 aansluiten en klaar.
Niet dus deze bleek via de canbus digitaal aangeleverd te worden en ik moest voor de MS5000 een analoog signaal hebben.
Omdat er zoveel electronisch geregeld wordt in deze in auto's en omdat een foute aftakking tot zelfs gevaarlijke situaties kan leiden (ABS, motormanagement) heb ik verder niet gezocht en ben naar een inbouwstation gereden.
Deze hebben ook eerst nog gezocht naar een bruikbare puls maar kwamen al snel tot de conclusie dat er een Canbus interface (digitaal-analoog) nodig was, deze zit nu in het zijpaneel naast het rempedaal op het twisted pair groen (CANLow)-Groen/wit (CANHigh).
Koste trouwens wel 200 euro die canbus.
Ik weet niet of er nog andere oplossingen maar ik vrees het ergste.
Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Thomas
wat je zou kunnen proberen is te kijken in de dorpel rechtsvoor ( bijrijderskant) of daar een groen/witte ( deze zou met een bout vastzitten op een centraal punt met meerdere draden van dezelfde kleur) of een zwart/groene helemaal rechtsvoor in de dorpel.
wel eerst nameten met een spanningszoeker mét ledje
succes
edit 23.17 uur, als er inderdaad zoals hierboven geschreven door WS de pulsdraad(digitaal) in het CanBus systeem loopt, dan heb je inderdaad een CanBus-interface nodig.
je kan het natuurljk ook even navragen bij een Mercedes garage.
Topsport
wat je zou kunnen proberen is te kijken in de dorpel rechtsvoor ( bijrijderskant) of daar een groen/witte ( deze zou met een bout vastzitten op een centraal punt met meerdere draden van dezelfde kleur) of een zwart/groene helemaal rechtsvoor in de dorpel.
wel eerst nameten met een spanningszoeker mét ledje
succes
edit 23.17 uur, als er inderdaad zoals hierboven geschreven door WS de pulsdraad(digitaal) in het CanBus systeem loopt, dan heb je inderdaad een CanBus-interface nodig.
je kan het natuurljk ook even navragen bij een Mercedes garage.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2208
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 452
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 534
-
-
goede vervanger gezocht voor Command (Mercedes ML)
door HendrikJD » 12 okt 2015 17:53 » in Aankoop advies -
Reacties: 4
Weergaves: 921
-