systeem cd carin 520 gezocht
-
- New Member
systeem cd carin 520 gezocht
ik heb een maandje geleden een bmw k 1200 lt geimporteerd uit duitsland.
nu zit daar standaard een carin 520 gps systeem op
alles gaat in het duits, spraak en tekst.
is het mogelijk om dit alles om te krijgen naar het nederlands.
ik heb bmw dealers gebeld maar die zeggen dat dit niet kan , nu hoor ik ook weer dat ik een systeem cd moet hebben om het voor elkaar te krijgen.
weet iemand hier meer over .
met vriendelijke groet Coraal
nu zit daar standaard een carin 520 gps systeem op
alles gaat in het duits, spraak en tekst.
is het mogelijk om dit alles om te krijgen naar het nederlands.
ik heb bmw dealers gebeld maar die zeggen dat dit niet kan , nu hoor ik ook weer dat ik een systeem cd moet hebben om het voor elkaar te krijgen.
weet iemand hier meer over .
met vriendelijke groet Coraal
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Taal
Of je het zelf kan weet ik niet maar ik weet wel dat ze het kunnen bij VDO siemens die kan je bellen ze zitten in Amsterdam het nummer is 020-6878970 en Meno ESM doet het ook en die zitten in Meidrecht en hun nummer is
0297-7286989 ik hoop dat je hier wat mee kan.
Groetjes Rene.
0297-7286989 ik hoop dat je hier wat mee kan.
Groetjes Rene.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo Rene,bedankt voor je informatie en ga er maandag meteen mee aan de slag.Als er nog meer suggesties zijn hou ik me aanbevolen.
Groet Aalt
Groet Aalt
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Als het een "standaard BMW systeem" is dat in je BMW zit is het geen echte 520. De SW voor de BMW is aangepast en er staat oa een ander logo op het scherm bij het opstarten dan bij de 520.
Mocht het toch een echte 520 zijn, die bij mijn weten dus niet vast ingebouwd is in het dashboard, is de taal eenvoudig te wijzigen met de Philips Taal-CD, behorende bij de Carin 520/522. En als ik het goed heb zit de taal ook op de laatste besturings SW CD, de 4.9.
Mocht het toch een BMW uitvoering van de Carin zijn dan kan bij mijn weten de taal niet veranderd worden. Ook bij latere BMW's is dit het geval zoals ik van verschillende kanten gehoord heb. Of is er toch wat meer mogelijk geworden?
Groet,
JW
Als het een "standaard BMW systeem" is dat in je BMW zit is het geen echte 520. De SW voor de BMW is aangepast en er staat oa een ander logo op het scherm bij het opstarten dan bij de 520.
Mocht het toch een echte 520 zijn, die bij mijn weten dus niet vast ingebouwd is in het dashboard, is de taal eenvoudig te wijzigen met de Philips Taal-CD, behorende bij de Carin 520/522. En als ik het goed heb zit de taal ook op de laatste besturings SW CD, de 4.9.
Mocht het toch een BMW uitvoering van de Carin zijn dan kan bij mijn weten de taal niet veranderd worden. Ook bij latere BMW's is dit het geval zoals ik van verschillende kanten gehoord heb. Of is er toch wat meer mogelijk geworden?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Er bestaat toch ook zoiets als een software CD van BMW zelf?? Ik meen dat ik dat ooit ergens gelezen heb. Misschien dat je met deze CD de taal wel kunt veranderen..
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,Toho_NL schreef:Er bestaat toch ook zoiets als een software CD van BMW zelf?? Ik meen dat ik dat ooit ergens gelezen heb. Misschien dat je met deze CD de taal wel kunt veranderen..
Groetjes,
Toho_NL.
Ik vond dit draadje viewtopic.php?t=1446 , en dat verhaal had ik in m'n herinnering.
In dat geval moest dus de chip vervangen worden, kostenpost rond de 300 Euri
Dus toch even iets meer dan een SW CD er in stoppen en de taal wijzigen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
bedankt voor het meedenken allemaal,ben weer een stukje wijzer maar ben er nog niet helemaal uit.
in deze originele bmw navigator voor de k1200lt passen wel de nav:cd's van de carin 520-522 maar of er ook een
systeem cd van de 520 in past weet ik niet,heb deze niet voorhanden en vragen bij diverse bmw dealers lost ook niks op,op de instalatie zelf staat ook geen enkel kenmerk dus probeer ik het op deze manier,misschien dat iemand wat weet.
als iemand het bekende ei voor me heeft hou ik me aanbevolen
groetjes aalt.
in deze originele bmw navigator voor de k1200lt passen wel de nav:cd's van de carin 520-522 maar of er ook een
systeem cd van de 520 in past weet ik niet,heb deze niet voorhanden en vragen bij diverse bmw dealers lost ook niks op,op de instalatie zelf staat ook geen enkel kenmerk dus probeer ik het op deze manier,misschien dat iemand wat weet.
als iemand het bekende ei voor me heeft hou ik me aanbevolen
groetjes aalt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Zekers, de VDO kaart CD's werken gewoon in je BMW systeem. Kijk maar eens bij de shop van VDO-Dayton, dan zie je de compabiliteit daarvan.
Maar dat is heel wat anders dan de besturings SW...
Groet,
JW
Zekers, de VDO kaart CD's werken gewoon in je BMW systeem. Kijk maar eens bij de shop van VDO-Dayton, dan zie je de compabiliteit daarvan.
Maar dat is heel wat anders dan de besturings SW...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
hallo jw,ben vanmiddag nog ff aan het wonderen geweest met het nav: systeem en als ik in het menu een andere taal aanvink dan vraagt ie om een cd en in het menu geeft ie ook aan dat ik de taal kan veranderen,dus???ra ra
groet aalt
groet aalt
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
De vraag blijft dus: Heb je een echt BMW systeem dat gebaseerd is op Philips Carin, of heb je zoals je in eerste instantie aangaf een standaard Carin 520 in je BMW.
In het laatste geval kun je uiteraard de taal wisselen.
Het antwoord kun je wel vinden door bij je systeeminstellingen te kijken welke HW en SW versie je hebt. Meldt die hier maar even, dan weten we meer.
Groet,
JW
De vraag blijft dus: Heb je een echt BMW systeem dat gebaseerd is op Philips Carin, of heb je zoals je in eerste instantie aangaf een standaard Carin 520 in je BMW.
In het laatste geval kun je uiteraard de taal wisselen.
Het antwoord kun je wel vinden door bij je systeeminstellingen te kijken welke HW en SW versie je hebt. Meldt die hier maar even, dan weten we meer.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
hallo jw,had ff geen tijd ivm werkzaamheden maar hier ben ik weer.
heb bij de instellingen gekeken en daar kwam uit dat ik de sw heb van de 0290 en de hw 0204.
hopelijk kan jij hier wat mee,in ieder geval alvast van harte bedankt.
groetjes aalt.
heb bij de instellingen gekeken en daar kwam uit dat ik de sw heb van de 0290 en de hw 0204.
hopelijk kan jij hier wat mee,in ieder geval alvast van harte bedankt.
groetjes aalt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Dat zijn geen gegevens die horen bij een standaard Carin 520 systeem. Daarin zit SW die begint met 04xx,
SW 0290 zit bij Philips op de Carin 440, dat is een CD-radio met een aparte Navi-computer, zonder kaartscherm maar met pictogrammen en dat is naar ik aannneem niet wat jij hebt.
Derhalve rest je naar ik denk inderdaad weinig anders dan eens kontakt op te nemen met de al eerder genoemde MENHO ESM service, Nijverheidsweg 19E, 3641 RP Mijdrecht, Tel: 0297-287057
Succes,
JW
Dat zijn geen gegevens die horen bij een standaard Carin 520 systeem. Daarin zit SW die begint met 04xx,
SW 0290 zit bij Philips op de Carin 440, dat is een CD-radio met een aparte Navi-computer, zonder kaartscherm maar met pictogrammen en dat is naar ik aannneem niet wat jij hebt.
Derhalve rest je naar ik denk inderdaad weinig anders dan eens kontakt op te nemen met de al eerder genoemde MENHO ESM service, Nijverheidsweg 19E, 3641 RP Mijdrecht, Tel: 0297-287057
Succes,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Persoonlijk zou ik gewoon naar een BMW dealerschap toerijden, zoals bijvoorbeeld Breeman in Rotterdam (ergo: grote dealerschap), en daar je vraag voorleggen.
Allicht hebben zij de cd gewoon liggen, en je wilt niet de cd, je wilt alleen dat die Nederlands praat, hetgeen gewoon mogelijk zou moeten zijn.
Natuurlijk kun je een Carin cd proberen, hopelijk geeft die een foutmelding of accepteerd die hem gewoon, maar wat als geen van beide het geval is en je met een onbruikbaar systeem komt te zitten.... ?
De taalmodules stonden bij mij gewoon op de 4.9 cd van Carin wanneer ik mij goed herinner, maar persoonlijk, zou ik je toch willen aanraden even een babbeltje maken met de receptionist van een grote BMW dealerschap.
(Ik zeg perse 'grote' , omdat die niet overal alleen maar geld inzien en het misschien gewoon als 'service' even oplossen voor je door met de cd naar je auto te lopen en in 5 minuten de zaak te veranderen.)
Allicht hebben zij de cd gewoon liggen, en je wilt niet de cd, je wilt alleen dat die Nederlands praat, hetgeen gewoon mogelijk zou moeten zijn.
Natuurlijk kun je een Carin cd proberen, hopelijk geeft die een foutmelding of accepteerd die hem gewoon, maar wat als geen van beide het geval is en je met een onbruikbaar systeem komt te zitten.... ?
De taalmodules stonden bij mij gewoon op de 4.9 cd van Carin wanneer ik mij goed herinner, maar persoonlijk, zou ik je toch willen aanraden even een babbeltje maken met de receptionist van een grote BMW dealerschap.
(Ik zeg perse 'grote' , omdat die niet overal alleen maar geld inzien en het misschien gewoon als 'service' even oplossen voor je door met de cd naar je auto te lopen en in 5 minuten de zaak te veranderen.)
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- New Member
hallo,denk dat ik er uit ben het zou best nog eens de 440 kunnen zijn,hij voldoet tenminste aan de beschrijving die jw geeft,ik ga er direkt mee aan het werk en ga snuffelen waar ik die sf kan bemachtigen(of hebben jullie een suggestie?)in ieder geval van harte bedankt allen voor het meedenken,heb dit als bijzonder positief ervaren.
veelgeluk en gezondheid groet aalt.
veelgeluk en gezondheid groet aalt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Zie je systeem er dan zóuit ?
Als dat het geval is, heb je met een 2.9 CD heel snel de taal gewisseld
Groet,
JW
Zie je systeem er dan zóuit ?
Als dat het geval is, heb je met een 2.9 CD heel snel de taal gewisseld
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
hallo,nog ff over die taal veranderen,het is allemaal gelukt,ik ben na vele omwegen bij siemens vdo terecht gekomen en deze had nog zo'n talen cd, gisteren gebelt en vandaag al in huis per post,en dat allemaal nog gratis ook,over service gesproken.
ze wilden alleen de cd wel weer terug want er was volgens de vriendelijke heer die ik aan de lijn had "uitstervende software".
heb hem deze morgen geladen en raak hoor, lekker alles in het nederlands, begeleid door een prettige vrouwenstem.
ben zeer in m'n nopjes ermee en ook met de hulp van dit forum en de goede service van siemens allemaal hartelijk dank.
vr.gr.aalt
ze wilden alleen de cd wel weer terug want er was volgens de vriendelijke heer die ik aan de lijn had "uitstervende software".
heb hem deze morgen geladen en raak hoor, lekker alles in het nederlands, begeleid door een prettige vrouwenstem.
ben zeer in m'n nopjes ermee en ook met de hulp van dit forum en de goede service van siemens allemaal hartelijk dank.
vr.gr.aalt
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Da's dan mooi opgelost zo Welke SW heb je nu geladen?
Maar ons interesseert het dus wel te weten welke Navi je nou precies in je auto hebt, is dit dus inderdaad de 440 die in dit draadje viewtopic.php?t=458 staat? Of is het toch een "echte BMW Navi" zoals je eerder schreef?
Die wetenschap kan ons in komende gevallen weer van dienst zijn om anderen te kunnen helpen, dus gaarne even je reactie
Groet,
JW
Da's dan mooi opgelost zo Welke SW heb je nu geladen?
Maar ons interesseert het dus wel te weten welke Navi je nou precies in je auto hebt, is dit dus inderdaad de 440 die in dit draadje viewtopic.php?t=458 staat? Of is het toch een "echte BMW Navi" zoals je eerder schreef?
Die wetenschap kan ons in komende gevallen weer van dienst zijn om anderen te kunnen helpen, dus gaarne even je reactie
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
hallo,
tuurlijk nog een reactie,vooral natuurlijk als ik daar anderen mee kan helpen.
het is het 440 systeem van carin, ( mo3029 )van vdo,het was allemaal een btje verwarrend denk ik omdat het niet in een auto is ingebouwd maar op een motorfiets.
dan is als het ware de radio (cd)en het scherm van elkaar los gekoppeld,scherm staat op de tank,de radio is ingebouwd in de tank en de cd speler zit ingebouwd in een koffer.
het gaat hier allemaal om de motorfiets K1200LT van bmw deze zijn zo rond 2000 uitgerust met dit nav:systeem.
hoop dat je hier wat mee kan,als er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het wel.
groet aalt.
tuurlijk nog een reactie,vooral natuurlijk als ik daar anderen mee kan helpen.
het is het 440 systeem van carin, ( mo3029 )van vdo,het was allemaal een btje verwarrend denk ik omdat het niet in een auto is ingebouwd maar op een motorfiets.
dan is als het ware de radio (cd)en het scherm van elkaar los gekoppeld,scherm staat op de tank,de radio is ingebouwd in de tank en de cd speler zit ingebouwd in een koffer.
het gaat hier allemaal om de motorfiets K1200LT van bmw deze zijn zo rond 2000 uitgerust met dit nav:systeem.
hoop dat je hier wat mee kan,als er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het wel.
groet aalt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Aalt,
Bedankt voor de terugkoppeling. Het was dus inderdaad wel een "echte Carin"
En weer wat opgestoken, ik had er geen idee van dat deze oplossing bestond.
Daar moet ik dan nog eens wat meer van weten, want het brengt me op het idee om ook bij mijn MR4000, dat is de VDO uitvoering van jouw radiogedeelte van de Carin 440 oftewel de RC959, de bediening te ontkoppelen en het radiogedeelte elders onder te brengen. Dan ontstaat er ruimte voor m'n MM 5000 monitor op de plek waar nu de radiounit zit.
Daarom de vraag, is dat bedieningsfrontje bij jou losneembaar? Zo ja, in wat voor houder zit dat dan, en hoe is die met de elders weggebouwde radio verbonden?
Zijn er ergens plaatjes te vinden van deze uitvoering, of zou je er anders misschien wat foto's van kunnen maken?
Zo zie je maar weer, we helpen je eerst om jouw probleem op te lossen en voor je het weet zit je "aan de andere kant van de tafel"
Hopelijk wil je me hierbij helpen.
Groet,
JW
Bedankt voor de terugkoppeling. Het was dus inderdaad wel een "echte Carin"
En weer wat opgestoken, ik had er geen idee van dat deze oplossing bestond.
Daar moet ik dan nog eens wat meer van weten, want het brengt me op het idee om ook bij mijn MR4000, dat is de VDO uitvoering van jouw radiogedeelte van de Carin 440 oftewel de RC959, de bediening te ontkoppelen en het radiogedeelte elders onder te brengen. Dan ontstaat er ruimte voor m'n MM 5000 monitor op de plek waar nu de radiounit zit.
Daarom de vraag, is dat bedieningsfrontje bij jou losneembaar? Zo ja, in wat voor houder zit dat dan, en hoe is die met de elders weggebouwde radio verbonden?
Zijn er ergens plaatjes te vinden van deze uitvoering, of zou je er anders misschien wat foto's van kunnen maken?
Zo zie je maar weer, we helpen je eerst om jouw probleem op te lossen en voor je het weet zit je "aan de andere kant van de tafel"
Hopelijk wil je me hierbij helpen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
hallo jw,het scherm zit vast op de tank gebouwd,daaronder weggewerkt onder een klepje van de tank zit de radio-cassette speler,ik denk dat dit door een kabel is verbonden en achter in de koffer is de cd-speler ingebouwd,dit is aangesloten op een intercom systeem die ik via de helm met ingebouwde luidsprekertjes kan horen.het is denk ik gewoon bekabeling allemaal maar kan het niet zien omdat ik dan de hele boel moet slopen en daar heb ik geen kaas van gegeten.
misschien helpt dit wat..er zit een intercom systeem op van beahr(ultima)en ik wil je ook wel wat foto"s toesturen van de nav zo ingebouwd maar die moet ik dan ff maken.
misschien helpt dit alvast www.bmw-motorrad.com/navigator, hier kan je wat foto"s zien van het systeem,als je op die site bent kijk dan bij de K1200LT.
IK HOOR VAN JE EN HOOP DAT JE ER WAT AAN HEBT. groet aalt
misschien helpt dit wat..er zit een intercom systeem op van beahr(ultima)en ik wil je ook wel wat foto"s toesturen van de nav zo ingebouwd maar die moet ik dan ff maken.
misschien helpt dit alvast www.bmw-motorrad.com/navigator, hier kan je wat foto"s zien van het systeem,als je op die site bent kijk dan bij de K1200LT.
IK HOOR VAN JE EN HOOP DAT JE ER WAT AAN HEBT. groet aalt
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Aalt,
Bedankt voor de info en de link. Met wat doorklikken ben ik bij de goede info gekomen die inderdaad een goed overzicht geeft. Ziet er fraai en zeer professioneel uit, hopelijk werkt het ook zo
Het zit dus toch weer anders dan ik dacht, en deze oplossing kan ik niet maar zo kopiëren voor mijn doeleinden. Maar ik ga wel wat verder doorsnuffelen, wellicht kom ik toch nog op een leuke oplossing.
Bedankt voor de moeite, extra foto's zijn niet nodig
Groet,
JW
Bedankt voor de info en de link. Met wat doorklikken ben ik bij de goede info gekomen die inderdaad een goed overzicht geeft. Ziet er fraai en zeer professioneel uit, hopelijk werkt het ook zo
Het zit dus toch weer anders dan ik dacht, en deze oplossing kan ik niet maar zo kopiëren voor mijn doeleinden. Maar ik ga wel wat verder doorsnuffelen, wellicht kom ik toch nog op een leuke oplossing.
Bedankt voor de moeite, extra foto's zijn niet nodig
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Gezocht toegangscode om in het systeem menu te komen
door dullaart1947 » 27 jan 2016 15:46 » in Renault -
Reacties: 1
Weergaves: 759
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 567
-
-
Weergaves: 1883
-
-
Weergaves: 548
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 542
-
-
Weergaves: 1066
-
-
Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies -
Weergaves: 514
-