MS5500
-
- Average Member
MS5500
Hallo mensen,
Na ongeveer een maandje te hebben rondgereden met een Becker Indianapolis, die niet geheel functioneerde zoals ik mij had voorgesteld, is gisteren een VDO MS5500 in mijn Audi gemonteerd.
Wat een verademing. Ik heb gekozen voor de Navteq-software. In vergelijking met de 2004 software van de Becker is deze veel uitgebreider. Ook de nieuwste woonwijken, en dat zijn er veel, bij mij in de buurt staan erop.
Het toestel is echt pijlsnel. Nog sneller dan de Becker die ik ook al razendsnel vond. En...............weer een kaart, zoals ik gewend was bij mijn vorige navi.
De enige minpuntjes tot nog toe zijn het ontbreken van verlichte knoppen op de afstandsbediening, toch wel handig als je in donker iets wilt invoeren, en het nogal "ielige"stemmetje van de mevrouw die de spraakbegeleiding doet.
Verder gewoon perfect. Makkelijk te bedienen. Kortom; een kind kan de was doen.
Groeten,
Johan.
Na ongeveer een maandje te hebben rondgereden met een Becker Indianapolis, die niet geheel functioneerde zoals ik mij had voorgesteld, is gisteren een VDO MS5500 in mijn Audi gemonteerd.
Wat een verademing. Ik heb gekozen voor de Navteq-software. In vergelijking met de 2004 software van de Becker is deze veel uitgebreider. Ook de nieuwste woonwijken, en dat zijn er veel, bij mij in de buurt staan erop.
Het toestel is echt pijlsnel. Nog sneller dan de Becker die ik ook al razendsnel vond. En...............weer een kaart, zoals ik gewend was bij mijn vorige navi.
De enige minpuntjes tot nog toe zijn het ontbreken van verlichte knoppen op de afstandsbediening, toch wel handig als je in donker iets wilt invoeren, en het nogal "ielige"stemmetje van de mevrouw die de spraakbegeleiding doet.
Verder gewoon perfect. Makkelijk te bedienen. Kortom; een kind kan de was doen.
Groeten,
Johan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Gelukkig dat er toch een oplossing gevonden is, zei het met een ander merk toestel.
Hopelijk gaat dit wel allemaal naar behoren, laat je ons dat weten?
Succes,!
Hopelijk gaat dit wel allemaal naar behoren, laat je ons dat weten?
Succes,!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Johan,
Welkom bij de club der 5500'ers. Dat zijn er nu een kleine 20 op dit forum, als ik het goed geteld heb.
Ben benieuwd of je nu helemaal geen problemen meer krijgt, omdat ik nog altijd niet begrijp waarom het met die Indy niet goed ging.
Welk pakket heb je genomen? Een Benelux twee jaar of Europa 1 jaar? En de flitsino gelijk maar geactiveerd?
Ben het met je eens dat zeker voor de Benelux de Navteq DVD de betere keus is.
En er ook maar gelijk een MT 5011 TMC box aan geknoopt?
Dat ontbreken van verlichting is inderdaad in het begin even lastig. Na enige tijd doe je het op de tast, en kijk je niet meer naar het toetsenbordje van de AB. Heb je 'm trouwens in een houder zitten, gekoppeld aan de computer, of los?
En ja, dat stemmetje is een beetje ielig inderdaad. Ik heb er zelf een speakertje aan gehangen afkomstig uit een handsfree set, is 4 Ohm en werkt perfect.
Groet,
JW
Welkom bij de club der 5500'ers. Dat zijn er nu een kleine 20 op dit forum, als ik het goed geteld heb.
Ben benieuwd of je nu helemaal geen problemen meer krijgt, omdat ik nog altijd niet begrijp waarom het met die Indy niet goed ging.
Welk pakket heb je genomen? Een Benelux twee jaar of Europa 1 jaar? En de flitsino gelijk maar geactiveerd?
Ben het met je eens dat zeker voor de Benelux de Navteq DVD de betere keus is.
En er ook maar gelijk een MT 5011 TMC box aan geknoopt?
Dat ontbreken van verlichting is inderdaad in het begin even lastig. Na enige tijd doe je het op de tast, en kijk je niet meer naar het toetsenbordje van de AB. Heb je 'm trouwens in een houder zitten, gekoppeld aan de computer, of los?
En ja, dat stemmetje is een beetje ielig inderdaad. Ik heb er zelf een speakertje aan gehangen afkomstig uit een handsfree set, is 4 Ohm en werkt perfect.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Gefeliciteerd met je MS5500, goede keus.
FF over de kaarten, op de Navtech 2004-2 dvd staat de nieuwe A30 van Barneveld naar Ede nog niet op, missertje!!
Op de Teleatlas DVD staat dat wel, alleen geeft de Navtech wel weer meer icoontjes weer, bijv bij file (autootjes achter elkaar ipv uitroepteken bij Teleatlas). De Teleatlas lijkt vooralsnog wel gedetaileerder.
FF over de kaarten, op de Navtech 2004-2 dvd staat de nieuwe A30 van Barneveld naar Ede nog niet op, missertje!!
Op de Teleatlas DVD staat dat wel, alleen geeft de Navtech wel weer meer icoontjes weer, bijv bij file (autootjes achter elkaar ipv uitroepteken bij Teleatlas). De Teleatlas lijkt vooralsnog wel gedetaileerder.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, die A12-A30 aansluiting is een misser, de A30 zelf staat er uiteraard wel op. Zie ook het topic viewtopic.php?t=2738Gentry schreef:Gefeliciteerd met je MS5500, goede keus.
Ben het voorts met je eens dat er meer op de TA DVD staat, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Navteq. Simpelweg omdat daar minder missers in zitten, en de routekeuze en begeleiding is logischer en beter. Het is zoals ToHo schrijft: TA is kwantiteit, Navteq is kwaliteit.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Dank jullie wel voor de belangstelling mensen.
J.W. Ik heb Benelux voor 2 jaar gekozen omdat ik nooit met de auto naar het buitenland ga. Maar daar is dan eventueel ook gelukkig een oplossing voor. Hoe activeer je trouwens die flitsinfo? Wel gek trouwens dat in de gebruiksaanwijzing vermeld staat dat de afstandsbediening wel verlicht is. Missertje? Ik heb overigens geen houder met een draad voor de afstandsbediening geleverd gekregen. Optioneel staat in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb inderdaad ook het toestel laten voorzien van een TMC-box. Ik heb dat nooit eerder gehad, maar na kennismaking met TMC via de Becker Indy wil ik niet meer missen.
Het is wel grappig dat de Navteq-software die ik nu gebruik wel dezelfde foutjes geeft als die van de Becker en daarvoor de Magneti Marelli. En sommige fouten zitten er al jaren in.
De MS5500 vind ik wel iets accurater dan de Becker Indy maar ik had vandaag toch ook een keer een foutieve melding van een straatnaam bij mij in de buurt. Dezelfde fout die de Becker aangaf. Ik begin nu toch ook van overtuigd te raken dat de fouten die de Indy gaf aan de software te wijten zijn en inderdaad niet aan het toestel liggen.
Goed weekend, Johan
J.W. Ik heb Benelux voor 2 jaar gekozen omdat ik nooit met de auto naar het buitenland ga. Maar daar is dan eventueel ook gelukkig een oplossing voor. Hoe activeer je trouwens die flitsinfo? Wel gek trouwens dat in de gebruiksaanwijzing vermeld staat dat de afstandsbediening wel verlicht is. Missertje? Ik heb overigens geen houder met een draad voor de afstandsbediening geleverd gekregen. Optioneel staat in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb inderdaad ook het toestel laten voorzien van een TMC-box. Ik heb dat nooit eerder gehad, maar na kennismaking met TMC via de Becker Indy wil ik niet meer missen.
Het is wel grappig dat de Navteq-software die ik nu gebruik wel dezelfde foutjes geeft als die van de Becker en daarvoor de Magneti Marelli. En sommige fouten zitten er al jaren in.
De MS5500 vind ik wel iets accurater dan de Becker Indy maar ik had vandaag toch ook een keer een foutieve melding van een straatnaam bij mij in de buurt. Dezelfde fout die de Becker aangaf. Ik begin nu toch ook van overtuigd te raken dat de fouten die de Indy gaf aan de software te wijten zijn en inderdaad niet aan het toestel liggen.
Goed weekend, Johan
Hide post links |
-
- Moderator
Gefeliciteerd met de keuze voor de MS5500. Een zeer goede keuze!
Over TeleAtlas en Navteq. Het is, naar mijn mening, inderdaad TeleAtlas die kwantiteit levert (neem nou bijvoorbeeld het aantal bijzondere bestemmingen (politiebureau's, doktoren, cafetaria's, etc.)) en Navteq die kwaliteit levert. De A30 staat er inderdaad helaas niet op. Maar waren het niet de uitzonderingen die de regel bevestigen ?
Ik neem aan dat deze aansluiting (de A30 op de A12, want dat is wat er niet klopt) op de 2005-01 CD / DVD wel aanwezig is. Deze zal, als ik het goed begrepen heb, binnenkort verschijnen en dus zullen we het snel weten .
Groetjes en veel navigatieplezier,
Toho_NL.
Over TeleAtlas en Navteq. Het is, naar mijn mening, inderdaad TeleAtlas die kwantiteit levert (neem nou bijvoorbeeld het aantal bijzondere bestemmingen (politiebureau's, doktoren, cafetaria's, etc.)) en Navteq die kwaliteit levert. De A30 staat er inderdaad helaas niet op. Maar waren het niet de uitzonderingen die de regel bevestigen ?
Ik neem aan dat deze aansluiting (de A30 op de A12, want dat is wat er niet klopt) op de 2005-01 CD / DVD wel aanwezig is. Deze zal, als ik het goed begrepen heb, binnenkort verschijnen en dus zullen we het snel weten .
Groetjes en veel navigatieplezier,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
En toch heb ik me de cd versies van TA altijd meer schik gehad dan met de NT versies (MS5000 voorheen in mijn 307 en nu in BMW)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Moderator
Hallo Johan,jasmeijers schreef:Het is wel grappig dat de Navteq-software die ik nu gebruik wel dezelfde foutjes geeft als die van de Becker en daarvoor de Magneti Marelli. En sommige fouten zitten er al jaren in.
De MS5500 vind ik wel iets accurater dan de Becker Indy maar ik had vandaag toch ook een keer een foutieve melding van een straatnaam bij mij in de buurt. Dezelfde fout die de Becker aangaf.
Dit is te verklaren door het feit dat Becker de database (dus de gegevens die op de kaart staan) van Navteq krijgt aangeleverd. Kortom: de fouten (qua straatnaam, etc.) die op de software van Becker staan, staan in de database van Navteq en komen dus ook voor op de CD / DVD van VDO Dayton (die ook data hebben van Navteq).
Er is echter ook een zeer goede oplossing voor deze problemen, namelijk dit forum . Je kunt namelijk op het gedeelte van Navteq deze fouten melden. Navteq zit ook op dit forum en zal deze fouten analyseren en verbeteren (indien nodig). Je krijgt ook altijd reactie op je melding (al duurt het soms wat langer wegens tijdgebrek aan de zijde van Navteq voor het formuleren van een antwoord (de fouten worden wel verholpen)). Je kunt de fouten ook melden via de officiële site van Navteq: http://update.navteq.com Het principe is eigenlijk hetzelfde. Kijk maar eens op het subforum van Navteq op dit forum. Daar staan al vele meldingen (en er zijn al vele problemen opgelost).
Ik hoop dat het zo allemaal een beetje duidelijker is geworden (zo niet, gewoon vragen ). Ik doe nogmaals het verzoek om de gevonden fouten te melden. Zo is het probleem de volgende keer wellicht opgelost (en anders de keer daarna ofzo) en komen wij de fout ook niet meer tegen. Je helpt zo jezelf en een ander (moet een goed gevoel geven ).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Moderator
Er zijn altijd al meningsverschillen geweest over het gebruik van Navteq en TeleAtlas. Er is zelfs een poll aan gewijd. Zoals ook al eerder gezegd (in een ander topic): geen van de databases is 100% correct. Dit is ook onmogelijk... Het is echter wel mogelijk ze te helpen om de fouten eruit te halen (gelukkig gebeurt dit op steeds grotere schaal). Het staat aan een ieder vrij te kiezen welke leverancier men gebruikt. Gelukkig maar. Concurrentie houdt de mens immers scherp en gefocust (als het goed is) .Gentry schreef:En toch heb ik me de cd versies van TA altijd meer schik gehad dan met de NT versies (MS5000 voorheen in mijn 307 en nu in BMW)
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat kan dus alleen bij VDO bij mijn weten. In alle andere gevallen bepaalt de Navifabrikant dat, of je het leuk vindt of nietToho_NL schreef:Er zijn altijd al meningsverschillen geweest over het gebruik van Navteq en TeleAtlas. Er is zelfs een poll aan gewijd. Zoals ook al eerder gezegd (in een ander topic): geen van de databases is 100% correct. Dit is ook onmogelijk... Het is echter wel mogelijk ze te helpen om de fouten eruit te halen (gelukkig gebeurt dit op steeds grotere schaal). Het staat aan een ieder vrij te kiezen welke leverancier men gebruikt. Gelukkig maar. Concurrentie houdt de mens immers scherp en gefocust (als het goed is) .Gentry schreef:En toch heb ik me de cd versies van TA altijd meer schik gehad dan met de NT versies (MS5000 voorheen in mijn 307 en nu in BMW)
Groetjes,
Toho_NL.
En met enige regelmaat probeer ik de andere weer uit, ik had deze zomer ook een tijdelijke vrijschakeling van TA Europa, maar zit nu weer op m'n Navteq.
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Hoi JW,
Heb je helemaal gelijk in. Ik ging er echter vanuit dat dat wel duidelijk was (omdat dit topic over een systeem van VDO Dayton gaat én dat Gentry schreeft dat hij nu een BMW heeft (en daar kunnen ook de CD's van VDO Dayton in)). Toch bedankt voor de uitleg. Zo kunnen eventuele misverstanden worden voorkomen.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. ik laat het maar bij 1x groetjes doen
Heb je helemaal gelijk in. Ik ging er echter vanuit dat dat wel duidelijk was (omdat dit topic over een systeem van VDO Dayton gaat én dat Gentry schreeft dat hij nu een BMW heeft (en daar kunnen ook de CD's van VDO Dayton in)). Toch bedankt voor de uitleg. Zo kunnen eventuele misverstanden worden voorkomen.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. ik laat het maar bij 1x groetjes doen
Hide post links |
-
- Moderator
...ik snap even het verhaal niet over het niet verlicht zijn van de afstandbediening....
Zelfs mijn 5000 systeem heeft dat, zou toch ook voor een 5500 moeten werken dan ?
Ben ik nu naïef of wat ?
De discussie TA of Navteq ben ik persoonlijk nog niet uit, beiden hebben zo hun voordelen en nadelen.
Mijn zwager koopt steeds TA, ik steeds Navteq, en door onderling te wisselen proberen we het allebei wel eens uit.
Grappige is, na één maandje vraag ik steeds met 'spoed' mijn navteq terug, als hij niet al eerder om zijn TA terugvraagd......
Het is maar wat je gewend bent denk ik dan maar, blijkbaar is voor hem TA interessanter en voor mij Navteq qua gebruik.
Ik wil ook nog even een balletje opgooien voor Becker, het zijn namelijk oerdegelijke systemen, ook oersaai, maar helemaal niet verkeerd.
Mijn zus rijdt met een dergelijk systeem, en wanneer ze die (in haar eigen woorden) 'circus' op mijn systeem of die van haar echtgenoot (VDO 5000 en (mij onbekende vdo)) ziet, stapt ze altijd weer met verademing in haar eigen auto met een Becker systeem.
Ook hier, het is maar waar wat je gewend bent en hoe compleet je je info wilt krijgen.
de ielige stem was bij mij opgelost door een externe speaker te gebruiken, zoals ook door JW weergegeven, en de gala instelling in te schakelen, zodat die snelheids afhankelijk luider of minder luid spreekt.
...snap ik nog steeds niet waarom de AB niet verlicht is....
Zelfs mijn 5000 systeem heeft dat, zou toch ook voor een 5500 moeten werken dan ?
Ben ik nu naïef of wat ?
De discussie TA of Navteq ben ik persoonlijk nog niet uit, beiden hebben zo hun voordelen en nadelen.
Mijn zwager koopt steeds TA, ik steeds Navteq, en door onderling te wisselen proberen we het allebei wel eens uit.
Grappige is, na één maandje vraag ik steeds met 'spoed' mijn navteq terug, als hij niet al eerder om zijn TA terugvraagd......
Het is maar wat je gewend bent denk ik dan maar, blijkbaar is voor hem TA interessanter en voor mij Navteq qua gebruik.
Ik wil ook nog even een balletje opgooien voor Becker, het zijn namelijk oerdegelijke systemen, ook oersaai, maar helemaal niet verkeerd.
Mijn zus rijdt met een dergelijk systeem, en wanneer ze die (in haar eigen woorden) 'circus' op mijn systeem of die van haar echtgenoot (VDO 5000 en (mij onbekende vdo)) ziet, stapt ze altijd weer met verademing in haar eigen auto met een Becker systeem.
Ook hier, het is maar waar wat je gewend bent en hoe compleet je je info wilt krijgen.
de ielige stem was bij mij opgelost door een externe speaker te gebruiken, zoals ook door JW weergegeven, en de gala instelling in te schakelen, zodat die snelheids afhankelijk luider of minder luid spreekt.
Succes = vaker opstaan dan je valt
Hide post links |
-
- Senior Member
Kijk met bovenstaand stukje ben ik wel blij! Probleem lag dus niet in de Becker maar in de software en de VDO geeft dus precies hetzelfde probleem.....jasmeijers schreef: De MS5500 vind ik wel iets accurater dan de Becker Indy maar ik had vandaag toch ook een keer een foutieve melding van een straatnaam bij mij in de buurt. Dezelfde fout die de Becker aangaf. Ik begin nu toch ook van overtuigd te raken dat de fouten die de Indy gaf aan de software te wijten zijn en inderdaad niet aan het toestel liggen.
Goed weekend, Johan
Hide post links |
-
- Senior Member
Er zijn twee A/B's mogelijk bij de MS 5400/5500.wmp schreef:...ik snap even het verhaal niet over het niet verlicht zijn van de afstandbediening....
Ben ik nu naïef of wat ?
----knip----
Bij de eerste serie leveringen was er de RC 5000, zoals jij die ook hebt bij je 5000, en die is verlicht.
Later kwam er de dunnere maar ook meer uitgebreide versie RC 5400, waarop dus ook die favorieten functies zitten. Maar helaas, die is niet voorzien van een toetsverlichting. En kennelijk heeft Johan die A/B.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
JW,
kun je mij vertellen hoe ik die flitsinfo moet activeren?
Ik las trouwens net in de handleiding dat je met behulp van "preview" beide versies software kunt uitproberen. Helaas is mij die mogelijkheid niet geboden. Ik heb nooit met software van TA gewerkt. Ben gewoon uitgegaan van de ervaring die ik had met NT en op jullie ervaringen, waarin over het algemeen ook gekozen wordt voor NT.
Beckeronline,
voor alle duidelijkheid. Ik heb de VDO nog maar op 1 foutje kunnen betrappen m.b.t. een verkeerde straatnaam. En ik heb hem echt uitgeprobeerd hoor. De Becker ging in dezelfde wijk meerdere keren de fout in. Ik denk wel dat de fouten in de software liggen maar zoals ik al schreef; Ik vind de VDO iets accurater, waardoor deze waarschijnlijk de fouten wel herkend. Voor de rest heb ik geen enkele klacht over de Becker Indy. De bediening hiervan is simpeler als die van de VDO en hij is in de praktijk razendsnel voor een CD-toestel. Wat ik alleen niet begrijp is, en dat heb ik al eerder in een berichtje op de Becker-site geschreven, dat de softwareversie 1.01 uit 2004, lang niet zo compleet is als de software van de VDO. De database moet hetzelfde zijn, volgens berichten hiervoor.
Groeten,
Johan.
kun je mij vertellen hoe ik die flitsinfo moet activeren?
Ik las trouwens net in de handleiding dat je met behulp van "preview" beide versies software kunt uitproberen. Helaas is mij die mogelijkheid niet geboden. Ik heb nooit met software van TA gewerkt. Ben gewoon uitgegaan van de ervaring die ik had met NT en op jullie ervaringen, waarin over het algemeen ook gekozen wordt voor NT.
Beckeronline,
voor alle duidelijkheid. Ik heb de VDO nog maar op 1 foutje kunnen betrappen m.b.t. een verkeerde straatnaam. En ik heb hem echt uitgeprobeerd hoor. De Becker ging in dezelfde wijk meerdere keren de fout in. Ik denk wel dat de fouten in de software liggen maar zoals ik al schreef; Ik vind de VDO iets accurater, waardoor deze waarschijnlijk de fouten wel herkend. Voor de rest heb ik geen enkele klacht over de Becker Indy. De bediening hiervan is simpeler als die van de VDO en hij is in de praktijk razendsnel voor een CD-toestel. Wat ik alleen niet begrijp is, en dat heb ik al eerder in een berichtje op de Becker-site geschreven, dat de softwareversie 1.01 uit 2004, lang niet zo compleet is als de software van de VDO. De database moet hetzelfde zijn, volgens berichten hiervoor.
Groeten,
Johan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Johan,
Hoe heb je je MS 5500 aangemeld bij C-IQ? Heb je dat telefonisch gedaan of een account aangemaakt via hun site?
In het laatste geval kun je online een of twee jaar Benelux Flitsinfo "kopen" en dan krijg je de activeringscode terug. Het bedrag wordt dan afgeschreven van de door jou opgegeven rekening.
Mocht je tot nu toe slechts telefonisch contact gehad hebben dan kan dat ook hiervoor, echter men kent waarschijnlijk (nog) geen rekening nummer van je. En dus is het dan wat lastiger.
Zelf doe ik alles via internet, gaat super makkelijk. Zou ik je ook aanbevelen, kan alsnog als je het nog niet geactiveerd hebt. Ook als je toch een keertje naar het buitenland gaat kun je dat heel makkelijk bijboeken en laten vrijschakelen. Daavoor krijg je dan weer een code.
Overigens, welke versie Navteq DVD heb je nu? Ik neem aan de 2004/2 met de 9.5 SW. Want die heb je nodig voor de flitsinfo.
En heb je er ook de TA DVD 2004/2 bij gekregen? Dan kun je alsnog een keer die twee dagen preview gebruiken voor de TA versie.
Groet,
JW
Hoe heb je je MS 5500 aangemeld bij C-IQ? Heb je dat telefonisch gedaan of een account aangemaakt via hun site?
In het laatste geval kun je online een of twee jaar Benelux Flitsinfo "kopen" en dan krijg je de activeringscode terug. Het bedrag wordt dan afgeschreven van de door jou opgegeven rekening.
Mocht je tot nu toe slechts telefonisch contact gehad hebben dan kan dat ook hiervoor, echter men kent waarschijnlijk (nog) geen rekening nummer van je. En dus is het dan wat lastiger.
Zelf doe ik alles via internet, gaat super makkelijk. Zou ik je ook aanbevelen, kan alsnog als je het nog niet geactiveerd hebt. Ook als je toch een keertje naar het buitenland gaat kun je dat heel makkelijk bijboeken en laten vrijschakelen. Daavoor krijg je dan weer een code.
Overigens, welke versie Navteq DVD heb je nu? Ik neem aan de 2004/2 met de 9.5 SW. Want die heb je nodig voor de flitsinfo.
En heb je er ook de TA DVD 2004/2 bij gekregen? Dan kun je alsnog een keer die twee dagen preview gebruiken voor de TA versie.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Johan,jasmeijers schreef:Wat ik alleen niet begrijp is, en dat heb ik al eerder in een berichtje op de Becker-site geschreven, dat de softwareversie 1.01 uit 2004, lang niet zo compleet is als de software van de VDO. De database moet hetzelfde zijn, volgens berichten hiervoor.
Groeten,
Johan.
Zou jij eens wat straten op kunnen geven welke wel op de dvd van VDO staan en niet op de Becker daar ben ik wel heel erg benieuwd naar! Want Becker en VDO werken inderdaad met dezelfde databases dus ik zou het graag willen weten want dan kan ik dat eens navragen cq. uitzoeken
Hide post links |
-
- Average Member
JW,
Ik heb idd de MO5595 OS-software en NT2004/02 enTA2004/02 bijgeleverd gekregen. Ik heb ook zoals jij reeds aangaf via preview 2 dagen flitsinfo aangevraagd. Ik wil toch uit nieuwsgierigheid de TA software een paar dagen gebruiken. Wat betreft de aanmelding; de inbouwer heeft dat geregeld. Ik heb wel mezelf nog aangemeld en voor de zekerheid het systeem laten registreren.
Bedankt voor je tip.
Groeten,
Johan.
Ik heb idd de MO5595 OS-software en NT2004/02 enTA2004/02 bijgeleverd gekregen. Ik heb ook zoals jij reeds aangaf via preview 2 dagen flitsinfo aangevraagd. Ik wil toch uit nieuwsgierigheid de TA software een paar dagen gebruiken. Wat betreft de aanmelding; de inbouwer heeft dat geregeld. Ik heb wel mezelf nog aangemeld en voor de zekerheid het systeem laten registreren.
Bedankt voor je tip.
Groeten,
Johan.
Hide post links |
-
- Average Member
Beckeronline,
Ik zal dit weekend een lijst maken van de straten in mijn woonplaats welke wel op de VDO- DVD staan maar niet op de Becker-CD.
Ik zal die lijst naar je E-mailadres sturen omdat ik niet weet of het voor anderen zo interessant is om te weten welke verschillen er zijn,
Groeten,
Johan.
Ik zal dit weekend een lijst maken van de straten in mijn woonplaats welke wel op de VDO- DVD staan maar niet op de Becker-CD.
Ik zal die lijst naar je E-mailadres sturen omdat ik niet weet of het voor anderen zo interessant is om te weten welke verschillen er zijn,
Groeten,
Johan.
Hide post links |
-
- Moderator
Even een opmerking:
De databases van VDO Dayton en Becker komen allebei inderdaad van Navteq af. Echter, VDO Dayton brengt vaker nieuwe versies uit en daar staan dan dus ook nieuwere versies van de database op. Het kan dus zijn dat op de CD van Becker een oudere database stond en dat daarom de straten nog niet goed waren. Het is maar een mogelijkheid hoor, maar lijkt me wel een logische verklaring.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. de straatnamen mogen op zich best op dit forum hoor. Wellicht zijn er ook andere mensen die dit verschil graag willen zien.
De databases van VDO Dayton en Becker komen allebei inderdaad van Navteq af. Echter, VDO Dayton brengt vaker nieuwe versies uit en daar staan dan dus ook nieuwere versies van de database op. Het kan dus zijn dat op de CD van Becker een oudere database stond en dat daarom de straten nog niet goed waren. Het is maar een mogelijkheid hoor, maar lijkt me wel een logische verklaring.
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. de straatnamen mogen op zich best op dit forum hoor. Wellicht zijn er ook andere mensen die dit verschil graag willen zien.
Hide post links |